Денсаулық сақтауды цифрландыру




Презентация қосу
Қазақстан Республикасының білім және ғылым министрлігі
әл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті
География және табиғатты пайдалану факультеті
География, жерге орналастыру және кадастр кафедрасы

СӨЖ-2
«Денсаулық сақтау-өмір сапасының негізі»

Алматы 2021ж.
Жоспар:
Кіріспе

1. Денсаулық халықтың өмір сапасының индикаторы
ретінде
2. Денсаулық сақтауды цифрландыру

3. Денсаулық сақтауды дамытудың 2020-2025 жылдарға
арналған жаңа мемлекеттік бағдарламасы
Қорытынды

Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Денсаулық сақтау-халықтың денсаулығын қорғауды ұйымдастыратын және қамтамасыз
ететін мемлекеттік сала. Бұл әр адамның физикалық және психикалық денсаулығын сақтауға
және нығайтуға, салауатты өмірді сақтауға және денсаулығы нашарлаған кезде медициналық
көмек көрсетуге бағытталған саяси, экономикалық, әлеуметтік, құқықтық, ғылыми,
медициналық, санитарлық-гигиеналық, эпидемияға қарсы және мәдени сипаттағы шаралар
жиынтығы. Ол үшін арнайы әлеуметтік институттар құрылады.
Денсаулық сақтау жүйелері-бұл халықтың мақсатты топтарының медициналық
қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін құрылған ұйымдар. Дүниежүзілік денсаулық сақтау
ұйымының (ДДСҰ) мәліметтері бойынша, денсаулық сақтаудың жақсы жұмыс істеуі үшін
қаржыландыру тетігі, жақсы оқытылған және жеткілікті мөлшерде төленетін жұмыс күші,
шешімдер мен саясатты негіздейтін сенімді ақпарат, сапалы дәрі-дәрмектер мен
технологияларды жеткізуге арналған жақсы күтілген медициналық мекемелер
қажет.Денсаулық сақтау халықаралық дамудың ажырамас элементі болып табылады.
Денсаулық сақтаудың тиімді жүйесі ел экономикасына, оның дамуы мен
индустрияландырылуына елеулі үлес қоса алады. Денсаулық сақтау дәстүрлі түрде бүкіл
әлемдегі адамдардың жалпы физикалық және психикалық денсаулығы мен әл-ауқатын
анықтайтын маңызды фактор болып саналады.
1. Денсаулық халықтың өмір сапасының индикаторы ретінде
Қазақстан Республикасындағы позитивті əлеуметтік өзгерістер Қоғамдық денсаулық – адамдар əл-ауқатының физикалық, əлеуметтік-
заманауи əлемнің тенденцияларымен қатар келе жатыр, сонымен экономикалық, психологиялық жəне т.б. түрлерін қамтитын өзара
бірге, ұлттық жəне аймақтық ерекшеліктер сақталынған. Осы үрдістің байланысты элементтер мен құрылымдар негізінде қалыптасатын күрделі
ашық жүйе. Қоғамдық денсаулық категориясын денсаулықтың негізгі
маңызды факторлары мен негіздері Қазақстан Республикасы
ресурстары адамдардың табысы, тұрғын үй мəселесі, тамақтануы мен өмір
Елбасының кітабында айқындалған. Қоғамдық құрылымда жүзеге салты екенін ескере отырып, жүйелі бағытта қарастыру керек. Сондықтан
асырылып жатқан өзгерістердің негізгі мақсаты – маңызды денсаулықты жақсарту осы компоненттердің, сонымен қатар, денсаулықты
элементтерінің бірі қоғамдық денсаулық болатын халықтың өмір жақсартатын экономикалық, физикалық, əлеуметтік жəне мəдени ортаның
сапасын жоғарылату. шарттарының тұрақтылығын талап етеді.

Денсаулық пен сырқат туралы əлеуметтанулық концепциялардың
ішінде ерекше маңыздылыққа жарты ғасыр бойы дамытылып келе
Оның рөлдік теориясында (1951-1958 жж.) еңбекке қабілетсіздік пен
жатқан рөлдік теория алады. Медицина мен қоғамның, оның əлеуметтік
девиацияның парадигмалары «дəрігер мен пациент» жүйесінде
институттарымен өзара байланысын, денсаулық сақтау жүйесінің
қарастырылады. Т. Парсонс тек əлеуметтанулық немесе психологиялық
дамуын əлеуметтік феномен ретінде интенсивті зерттеу тек XX
бағыттарда емес, жүйелік бағытта, сонымен қатар, экономикалық
ғасырда дəрігер мен пациенттің арасындағы байланыстың əлеуметтік
бағытта өндіруші мен тұтынушы арасындағы айырбас ретінде зерттеді.
аспектілерін зерттеген Толкотта Парсонстың еңбектерінен кейін
басталады.

Осылайша, əлеуметтанулық бағыт бойынша «денсаулық» түсінігін
қарастыру кезінде, оның екі түрлі сипаттамасын айқындаймыз.
Денсаулықты түсінудің екіншісі қазіргі білімнің деңгейімен шеттелген
Біріншіден, қоршаған орта мен адам арасындағы үйлесімділік
«денсаулықтың» салыстырмалы күйімен байланысты. Себебі қалыпты
міндеттемесі. Осы үйлесімділікті түсінудің субъективті жəне объективті
генетикалық кодтың барлық элементтерін толық білгенде ғана
сипаттамасы бар. Біріншісі адамның жəне қоршаған ортаның
салыстыру үшін үлгі пайда болады. Ол уақытқа дейін, соматикалық
субъективті бағалауымен байланысты. Əр түрлі авторлардың
денсаулықтағы, мінез-құлықтағы ауытқулар (айқын көрінетіндерінен
нəтижелері сəйкес келмеуі мүмкін: субъект өзін үйлесімді, дені сау
басқа) индивидуалдық ретінде қарастырылуы мүмкін.
тұлға ретінде қабылдауы мүмкін, ал қоршаған адамдар науқас жəне
қалыпты емес, жəне керісінше.
Денсаулық жəне
сырқатпен байланысты
көптеген теориялар мен
концепциялардың
түрлілігін ескере отырып,
Н.И. Скок оларды
мынадай топтамаларға
жіктеді: философиялық,
əлеуметтік-биологиялық,
биологиялық,
əлеуметтанулық,
əлеуметтік-
психологиялық.
Əлеуметтік-
философиялық жəне
əлеуметтанулық бағыттар
1кестеде көрсетілген.
Қоғамдық денсаулық күрделі əлеуметтік категория жəне көптеген факторлардың жүйелі есептемесі
мен талдауын қажет етеді. «Қоғамдық денсаулық» категориясы мынадай əлеуметтанулық
түсініктермен тығыз байланысты: «өмір салты», «өмір сапасы», «денсаулық сапасы» жəне т.б.
Олардың көбі «өмір деңгейі» деген категорияға негізделеді.

Денсаулық мəселесі жеке адамдар үшін өзекті
мəселе жəне сонымен бірге, қоғамның көптеген
ғылымдарының зерттеу нысаны. Əрбір
мемлекеттің алға қойған негізгі мақсаттары
дені сау ұрпақ қалыптастыру. Қазақстан
Республикасының Президенті Н.Ə.
Назарбаевтың «Қазақстан – 2030.

Барлық қазақстандықтардың өсіп-өркендеуі,
қауіпсіздігі жəне əл-ауқатын жақсарту» атты
Қазақстан халқына Жолдауында халықтың
денсаулығын сақтау деңгейін жақсарту қажет
екендігін айқындаған.

Соңғы онжылдықтың ішінде елімізде жүргізіліп
отырған денсаулық сақтау саласындағы саясат
экономикалық жəне саяси
трансформациялардың салдары болды,
сонымен бірге, денсаулық сақтаудағы
реформаларға көзқарас бірнеше рет түбегейлі
өзгерді.
Еліміздегі денсаулық сақтау саласындағы жағдайды Əлсіз жақтары:
талдай отырып, жалпы саланың күшті жақтары ретінде
мыналарды атауға болады:
денсаулық сақтау ұйымдарының, əсіресе ауылдық
денсаулық сақтау саласын дамытудың нақты
аумақтарда қанағаттанарлықсыз материалдық-
белгіленген басым бағыттары; техникалық базасы;
денсаулық сақтау саласын мемлекеттік мемлекеттің, жұмыс берушінің жəне азаматтың
қаржыландырудың айтарлықтай ұлғаюы; денсаулық сақтау үшін ортақ жауапкершілігінің
ел халқының негізгі медициналық- жоқтығы;
демографиялық көрсеткіштерінің тұрақтануы өңірлерде жəне республикалық маңызы бар қалаларда
мен жақсаруы, оның ішінде əлеуметтік мəні ұсынылатын медициналық қызметтердің сапасындағы
бар аурулар бойынша сырқаттанушылықтың үлкен айырмашылық;
төмендеуі; кардиохирургия, нейрохирургия, трансплантология,
денсаулық сақтау объектілерінің қалпына травматология, басқа да бірқатар мамандықтар
келтірілуі жəне жаңаларының салынуы; бойынша кадрлар тапшылығы;
емдеу-диагностикалық үрдіске жаңа денсаулық сақтау жүйесінің, əсіресе ауылдық
медициналық технологиялардың енгізілуі; өңірлерде білікті кадрлармен нашар қамтамасыз етілуі;
ауылдық ауылдық жерлердегі шалғай орналасқан елді
жерлердің медициналық
ұйымдарында телемедициналық пункттердің мекендердегі, əсіресе халықтың əлеуметтік аз
болуы; қамтылған топтарының медициналық қызметтерге
қолжетімділігінің төмендігі;
халықтың дəрілік заттарға қолжетімділігінің
денсаулық сақтау ұйымдарында əлеуметтік жұмыс
жақсаруы.
жөніндегі мамандардың болмауы.

Халықтың денсаулығын жақсарту – мемлекеттік жəне индивидуалдық деңгейде шешілуді талап ететін маңызды мəселе. Қазақстан
Республикасының мемлекеттік саясаты салауатты өмір салтын бұқараландыруға, денсаулық саласында ұсынылатын қызметтердің сапасын
жоғарылату жəне қолжетімділікті арттыруға бағытталған. Сонымен бірге, осы қызметтерді тұтынушылар оны алуға мүдделі болуы керек.
2. Денсаулық сақтауды цифрландыру

2018 жылғы 10 қаңтарда Қазақстанның Тұңғыш Президенті -
Елбасы Қазақстан халқына Жолдауында ақпараттық
жүйелерді интеграциялау, мобильді сандық
қосымшаларды пайдалану, электрондық денсаулық
төлқұжаттарын енгізу және "қағазсыз" ауруханаларға көшу
арқылы медициналық көмектің қолжетімділігі мен
тиімділігін арттыру қажеттігін атап өтті. Мемлекет
Басшысының тапсырмаларын ескере отырып, Министрлік
сарапшылармен, бизнес қоғамдастық өкілдерімен бірлесіп
денсаулық сақтауды цифрландырудың жаңа тәсілдерін
әзірледі.

Жаңа тәсілдің мәні аурулар кезінде медициналық көмек көрсету шеңберінде адам денсаулығының барлық экожүйесін
кешенді цифрландыруға көшу болып табылады.
Денсаулықты қамтамасыз етудің негізгі факторы салауатты өмір салты және дұрыс және пайдалы ақпарат алу
мүмкіндігі болып табылады: қалай денсаулықты нығайтуға және сақтауға болады, сапалы медициналық қызметтерді
қалай алуға болады.
Ең алдымен, медициналық қызметтердің
сапасын арттыру электронды денсаулық
сақтауды дамытуды және қағазсыз жұ­мыс
процесіне көшуді талап етеді. Бұл бағытта
келесідей ат­қа­рылған жұмыстарды айтса Ал 2019 жылдың 1 қаңтарынан бастап
болады. Мемлекет басшысының тапсырмасын
орындау аясында барлық емханалар мен
ауруханалар толығымен қа­ғазсыз
медициналық жазбаға көш­ті.

Қағазсыз медициналық құ­жаттарды енгізу
аясында қа­зіргі кезде 121 форманың 64-і элек­
тронды форматқа аударылды. Тәуелсіз 727
медициналық ұйымның 674-інде
Қазірдің өзінде денсаулық сақтау
медициналық құжаттар электронды форматта
ұйымдарының 99%-ы медициналық
сақталған.
ақпараттық жүйе­лермен, медициналық қызмет­
керлердің 90,8%-ы компьютерлермен
жабдықталған.
ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУДЫ ЦИФРЛАНДЫРУДЫҢ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ
ТӘЖІРИБЕСІ

125 елде мобильдік денсаулық ЭЫДҰ кіретін елдер
Денсаулық сақтау сақтау есебінен медициналық электрондық денсаулық
саласындағы мобильдік қызметтерге қолжетімділікті паспортын әзірлеуге инвестиция
қосымшалар санының артуы кеңейту салуда

ЭЫДҰ кіретін 15 елде жасанды
2020 жылға қарай денсаулық
интеллект негізінде жұмыс
туралы 2,3 млрд ГБ
істейтін автоматтандырылған
электрондық деректер
жиналады диагностикалау әдістері
енгізілуде
Денсаулық сақтауды цифр­ландыру және қағазсыз жұмыс процесін дамыту бағытында мобильді қосымшалардың рөлін атап
өткен жөн. Денсаулық сақтау министрлігі нарықта бар ден­саулық сақтау саласындағы мо­бильді қосымшалардың бірың­ғай
каталогын жасады. Бұл қосымшалар аз уақыттың ішін­де қажетті ақпаратты табуға, дәрі­гер­мен тез арада сөйлесуге мүмкіндік
береді.

Денсаулық кітабы «103
БА­ҚЫ­ЛАУ»
DamuMed – дәрігермен диспетчерлік орта­­лық­­ты FMS: халықтық
Dariger Pro (Dariger Pro);
кез­д
­ есу; автоматтандыруға ар­ бақылау;
нал­ған бағдарламалық
кешен;

KDL OLYMP CDL 103apteka.kz – онлайн
HCity – менің жүктілігім; Көмек 103;
OLYMP Қазақстан; дә­ріхана;

Ба­ла­ларға ерте күтім
103.kz – есірткіні іздеу; Дос­тармед А.; Патронажды мейір­бике;
жасау.
Денсаулық сақтау саласындағы цифрландырудың принциптері:

1) басқарудың барлық деңгейлеріндегі әкімшілік процестерді стандарттау мен ресмилендіру, денсаулық сақтауды
басқарудың бірыңғай саясатын әзірлеу мен іске асыру;

2) денсаулық сақтау және ақпараттандыру саласындағы халықаралық стандарттарды кеңінен пайдалану;

3) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес қолжетімділігі шектелген электрондық ақпараттық
ресурстарды қоспағанда, денсаулық сақтау органдары мен ұйымдарының қызметі туралы ақпаратты
қамтитын электрондық ақпараттық ресурстарға еркін қолжетімділікті қамтамасыз ету;

4) жариялы таратылуының міндетті сипаты белгіленген электрондық ақпараттық ресурстарды берудің
уақтылығы, оның объективтілігі, толықтығы және дәйектілігі;

5) денсаулық сақтаудың ақпараттық ресурстары деректерінің сақталуы мен құпиялылығын қамтамасыз ету;

6) әрбір пациент туралы ақпараттық ресурстарды персоналдауды және пациенттің персоналдық ақпаратқа қол
жеткізуін қамтамасыз ету;

7) медициналық ақпараттың пациентпен ілесе жүруін қамтамасыз ету принциптеріне негізделеді.
Денсаулық сақтау
саласындағы 1. Денсаулық сақтаудың 2. Денсаулық сақтау
ақпараттандырудың электрондық саласындағы
объектілері мен ақпараттық ресурстары, ақпараттандыру
субъектілері: ақпараттық жүйелері саласындағы қызметті
мен электрондық жүзеге асыратын немесе
қызметтер көрсетуі құқықтық қатынастарға
денсаулық сақтау түсетін мемлекеттік
саласындағы органдар, жеке және заңды
ақпараттандырудың тұлғалар денсаулық сақтау
объектілері болып саласындағы
табылады. ақпараттандырудың
субъектілері болып
табылады.
2017 жылдың 14 қыркүйегінде Денсаулық сақтау министрлігі мен IBM арасында ынтымақтастық туралы
меморандумға қол қойыл­ды, оның аясында Алма­тыда Қазақ онкология және радиология ғылыми-зерттеу институты
онкологиядағы жасанды ин­тел­лект жүйесінің Watson пилот­тық жобасына ұсынылды, ол қазірдің өзінде 25 елде сәтті
қолданылуда. Оны қолдану арқылы қатерлі ісікті емдеудің тиім­ділігі едәуір артады.

Watson oncology – әлемдегі жетекші клиникалар мен дәрігерлердің соңғы ғылыми деректерін жинақтайтын
компьютерлік бағдарлама. Бұл деректердің үлкен көлемін талдай алады, күрделі сұраныстарды түсінеді және
таниды. Ең бастысы, дәрігерлерге интернеттегі аморфты мақалалардан гөрі, ме­ди­­цинаның дәлелдеріне негіз­делген
жауаптар ұсынады.

Жа­санды интеллектіні қолдану біз­дің дәрігерлерге жүйені күн­де­лік­­ті толықтыратын көптеген деректерді пайдалана
отырып, пациенттерді емдеудің дұрыс тәсілдерін тез және уақтылы та­буға мүмкіндік береді. Жасанды интеллектінің
жұмысы арқылы келесідей: алдымен науқастың барлық зерттеу мәліметтері мен емдеу хаттамалары компьютерлік
бағдарламаға енгізіледі, сосын бұл ақпарат талданады, содан кейін іздеу іске қосылады. Бір­неше минуттан кейін
дәрігер қ­оры­тынды алады және әрі қарай емдеу шараларын қарастырады.

2018 жылдың 25-26 қазан аралы­ғында Нұр-Сұлтан қаласын­да Денсаулық сақтау министрлігі ЮНИСЕФ-пен бірлесіп
ұйымдас­тырған «Денсаулық сақтаудың IT-шешімдері – Digital Health Astana» халықаралық көрмесін өткізді. Іс-
шараның маңызды оқиғаларының бірі денсаулық сақтаудың жаңа архитектурасының негізі болып табылатын
пациенттің клини­калық мәліметтерін жинаудың сал­танат­ты түрде басталуы болды.

Қазақ­станда цифрлы денсаулық сақ­тау саласындағы осындай инновациялық қадамды жүзеге асыру Дүниежүзілік
банктің жобасын іске асырудың нәтижесінде мүмкін болды. Науқастар туралы медициналық деректер жинауды
ресми түрде Денсаулық сақтау министрі Елжан Біртанов және Эриксон компаниясының президенті Никола Тесла
Г.Кова­чевич қолдады.
Т.А.Ә.
Пациент туралы деректер

Ұсынымдар
Жасы

Диагнозы

Watson талдау жасады:

Талдаулары 3 469 оқулық
69 әдістемелік материал
247 460 ғылыми мақала
61 540 клиникалық сынақ
106 054 басқа клиникалық құжат
Басқа деректер
ИНФРАҚҰРЫЛЫМНЫҢ ДАМУ ДИНАМИКАСЫ

Дәрігерлерді және орта медициналық Денсаулық сақтау ұйымдарының
Медициналық ақпараттық жүйелерді
персоналды компьютерлік техникамен интернет желісіне қолжетімділігін
енгізу динамикасы
жарақтау динамикасы қамтамасыз ету динамикасы

100.0% 100.0%*
100.0%
80.4% 82.7% 85.1%
75.5% 78.4% 65.0%
55.7%
49.7%
48.3% 40.9% 39.9%
43.0%
37.7% 39.7%
34.2%

я а
аря да ля да ябр д а г од ан
)
ан
)
в г о ю г о кт г о 8 л л
ян и о 1 л (П (П
я ... л я 1 0 17 1 017 1 017 я 20 та да ря д а
ря ля бр ря та ар 2 2 2 р р
а о а
в о
ва ию... тя а ар в ва кв г ян г
ян 1 0 ок ян
в кв ян ..
1 01. ян 1 018 1 019
1 0... 2 1 0... 5 1 0... 5 2 2
2 2 2 2

* - аудан орталығы деңгейінде
ӨҢІРЛЕР БӨЛІНІСІНДЕГІ ИНФРАҚҰРЫЛЫМ КӨРСЕТКІШТЕРІ

Дәрігерлерді және орта медициналық Денсаулық сақтау ұйымдарының
Медициналық ақпараттық жүйелерді персоналды компьютерлік техникамен интернет желісіне қолжетімділігін
енгізу динамикасы жарақтау динамикасы қамтамасыз ету динамикасы

Карагандинская область 100.0% Западно-Казахстанская область 100% г. Астана 100%
Западно-Казахстанская область 100.0% Карагандинская область 100% г. Алматы 100%
Атырауская область 100.0% Мангистауская область 93% Мангистауская область 93%
Северо-Казахстанская область 100.0% Атырауская область 92%
Атырауская область 72%
Алматы г.а. 96.0% Павлодарская область 71%
Актюбинская область 90%
Акмолинская область 96.0% Западно-Казахстанская область 70%
г. Астана 88%
Павлодарская область 1 91.0% Кызылординская область 64%
Павлодарская область 87%
Костанайская область 90.0% Алматинская область 56%
г. Алматы 84% 56%
Жамбылская область 88.0%
0.98 Среднее по РК
Среднее по РК 83% 54%
Кызылординская область 77.0%
0.77 Жамбылская область
Среднее по РК 75.5%
0.8
Алматинская область 82% Южно-Казахстанская область 43%
Мангистауская область 74.0%
0.9
Кызылординская область 80% Карагандинская область 38%
Алматинская область 62.5% Костанайская область 80% Восточно-Казахстанская область 33%
Южно-Казахстанская область 46.0% 0.88 Северо-Казахстанская область 80% Актюбинская область 30%
Актюбинская область 37.0% Жамбылская область 70% Костанайская область 29%
г.Астана 30.5% Акмолинская область 70% Акмолинская область24%
Восточно-Казахстанская область 20.0%
0.21 Южно-Казахстанская область 64% 14%
Северо-Казахстанская область

- өңірлердің ақпаратына сәйкес, 2018 жылдың 1 тоқсаны ішінде - 2018 жылғы 5 қаңтар бойынша көрсеткіш
ПРОБЛЕМАЛЫ МӘСЕЛЕЛЕР ЖӘНЕ ОЛАРДЫ ШЕШУ ЖОЛДАРЫ

Өңірлердегі АТ-инфрақұрылымының Жергілікті атқарушы органдар денсаулық сақтау
ұйымдарын қажетті АТ-инфрақұрылыммен
толыққанды цифрландыруға дайын қамтамасыз етуі тиіс
еместігі
Деректердің әртүрлі ақпараттық Қағазсыз медициналық құжаттаманы
жүйелерде және қағазда қосарлап жүргізуге көшу туралы бұйрық бекітілді
енгізілуі (Ақмола, БҚО, Қарағанды және Қостанай
облыстары)
Интеграцияланған Платформаны енгізу
Бір-бірімен толықтай
Ірі компаниялармен (IBM, Google, Amazon және
интеграцияланбаған ақпараттық
басқалары) және отандық техникалық ЖОО-мен
жүйелердің көп болуы
(Қ. Сәтпаев атындағы ҚазҰТЗУ) ынтымақтасу
Көлемі үлкен деректерге талдау
жасалмаған Мобильдік қосымшалардың көмегімен
Халықтың өз денсаулығын сақтауға Денсаулықты басқару бағдарламасын әрі
қызығушылығының жоқтығы қарай дамыту

Дәрігерлер арасындағы компьютерлік Медициналық ЖОО-ның оқу бағдарламасына
сауаттылықтың жеткіліксіздігі денсаулық сақтау саласындағы ақпараттық
технологияларға бейімделген пәндерді енгізу
Цифрлық денсаулық сақтау НҚА-ға денсаулық сақтауды цифрландыру
саласындағы заңнаманың жоқтығы бөлігінде өзгерістер енгізу қажет
Медицина саласын цифр­ландыру жобасында бүгінде Ден­саулық сақтау
министрлігі пациент­терге алғашқы ақпарат беретін виртуалды боттарды енгі­зуге
дайын. Жобаның негізгі мақсаты – медицина саласын­д­а­ғы кадр жетіспеушілігі
мәсе­ле­сін шешу және диагноз қою, емдеу әдісін анықтау және қа­теліктерден
құтылуға көмекте­сетін дәрігерлердің таптырмас кө­мекшісіне айналдыру. Соны­
мен қатар бұл науқас туралы бар­лық ақпаратқа қол жеткізе алады, демек бұрын
қай жерде емделгені, қандай медициналық көмек немесе дәрі-дәрмектер
алғандығы, аллергиясы бар ма, жоқ па барлығын анық­тайды. Егер науқастың
ұмы­тылған жазбалары немесе та­ғайын­даулары және бақылау тек­серістері
болса, оны да арнайы бот еске салып отырады. Бот­ты жасаушылар
дәрігерлерді ақ­парат­тық жүйелермен жұмыс іс­теуге үйретеді. Бірақ түпкі пай­
даланушылармен, яғни пациент­термен жұмыс істеуге үйрету үшін медбикелер
қажет болуы мүмкін, олардың жұмысы толы­ғымен автоматтандырылады. Яғ­ни,
егер олар бұрын активтерді ауру­ханадағы пациенттерге телефон арқылы беріп,
оларды та­ғайын­дау немесе скринингке ша­қырса, енді жүйе SMS арқылы
пациенттерге хабарландыру жі­береді. Бұл қаржы жағынан да біраз қомақты
соманы үнемдеуге әкеледі және жұмыс белсенділігін арттырады
3. Денсаулық сақтауды дамытудың
2020-2025 жылдарға арналған жаңа
мемлекеттік бағдарламасы

Денсаулық сақтауды
дамытудың жаңа
мемлекеттік
бағдарламасы 2020-2025
жылдарға арналған.
«Бағдарламаның мақсаты
– сапалы және қолжетімді
денсаулық сақтауды
қамтамасыз ету. Осы
мақсатқа тоғыз негізгі
бағыт бойынша үш
міндетті шешу арқылы қол
жеткізіледі.
Бағдарлама міндеттері:

тұрғындардың салауатты өмір сүру салтын
ұстануын қалыптастыру және қоғамдық
денсаулық сақтау қызметін дамыту;

медициналық көмек сапасын
арттыру;

денсаулық сақтау жүйесінің тұрақты дамуы.
Мемлекеттік бағдарламаның тоғыз бағыты:

● МӘМС іске асыру және
денсаулық сақтау
● денсаулық сақтаудың
● адамдардың қызметтерімен жаппай
бірыңғай цифрлық
денсаулығын таңдау; қамтуға қол жеткізу үшін
кеңістігін құру;
ерікті медициналық
сақтандыруды ілгерілету;

● медицина саласындағы
● заманауи қоғамдық ● медициналық көмек
инвестициялық ахуалды
денсаулық қызметі; көрсетуді жетілдіру;
жақсарту;

● БМСК деңгейінде
● адам капиталын ● денсаулық сақтаудағы
денсаулықты жан-жақты
дамыту; тиімді басқару.
қолдау;
Бағдарламаның негізгі басымдықтары:

Бірінші — мінез-құлық
Үшінші — жалақыны арттыру,
тәуекелдері
әлеуметтік қолдау шараларын
факторларының алдын алу
күшейту, кәсіби жауапкершілігін
және салауатты өмір сүру
қорғау арқылы медициналық
салтын ұстану бойынша
қызметкер мәртебесін арттыру;
шаралар күшейтіледі;

Төртінші — жеке сектор ресурстарын
Екінші — балалар мен тартумен 2025 жылға дейін халықаралық
деңгейдегі заманауи ауруханалар желісін
жасөспірімдердің денсаулығын
салу бағдарламасы арқылы өңірлерде
нығайтуға басымдық берумен денсаулық сақтау инфрақұрылымын
аурулардың алдын алуға, көмек едәуір жаңарту, сондай-ақ мемлекеттік-
көрсетуге және үздік халықаралық жекеменшік әріптестік тетіктері бойынша
тәжірибені ескерумен толыққанды ірі нысандарды салуға инвестициялық
оңалтуға назар аударылады; шығындарды өтеу және медициналық
қызметтерге тарифтерді арттыру.
Тұрғындардың салауатты өмір салтын ұстануын
қалыптастыру міндеті аясында, тұзды тұтынуды 31%-ға,
темекі шегуді 13,6%-ға, алкогольді тұтынуды 16%-ға
төмендету жоспарланған.

Дене шынықтыру және спортпен айналысатын
азаматтарды қамту 36%-ға жетеді. Балалардың
семіздікке шалдығуы 8%-ға төмендейді.

Тамақ өнімдерінің сапасына, негізгі инфекциялық
аурулармен күресуге және жарақаттану мен жазатайым
оқиғалардан өлім-жітімді төмендетуге ерекше назар
аударылады.

Бағдарламада балалар мен жасөспірімдердің
денсаулығына басымдық берумен аурулардың алдын
алуға жеке бағыт арналған. 15 жастан 17 жасқа дейінгі
жасөспірімдер арасында өзіне өзі қол жұмсаудан өлім-
жітімді 4%-ға төмендету көзделген.

Сонымен қатар жаңа бағдарлама шеңберінде
педиатрия, оңалту және басқа медициналық
қызметтерді кеңейту және дәрі-дәрмекпен қамтамасыз
етуді жетілдіру жоспарланған.
Инфрақұрылымды
жаңартудың арқасында,
2025 жылға дейін
халықаралық стандарттарға
Бағдарлама ақпараттық
Бірінші реттік медициналық- Президент тапсырмасы сай заманауи көпсалалы
жүйелерді одан әрі
санитариялық көмек пен бойынша, медициналық ауруханалар салу бойынша
дамытуды, бизнес
«Денсаулық сақтау жүйесінің қоғамдық денсаулық техникамен жабдықтау бағдарлама жүзеге
интеллект құралдарын
тұрақты дамуы» міндеті сақтауды қаржыландыру 100%-ға жетеді, асырылады және оған жеке
енгізуді, қашықтық
аясында тұрғындардың жалпы шығыстардың 60%- медициналық сектор ресурстары
медицинасын дамытуды,
денсаулық сақтауға на жетеді. Сонымен қатар, ғимараттарының тозуы 38%- тартылады. Ел өңірлерінде
статистиканың жаңа
жұмсайтын жеке негізгі құралдарды жаңарту, ға төмендейді; денсаулық 19 заманауи көпсалалы
тәсілдерін енгізуді көздейді.
шығындарының үлесі 39%- ірі объектілерді салуға сақтау саласына салынатын аурухана салынады.
Осылайша,
дан 27%-ға дейін жұмсалған инвестициялық инвестициялар көлемі 2,8 Осылайша, маңызды төсек-
интеграцияланған
төмендейді. шығындарды өтеу, трлн теңгеге жетеді, оның орын қоры 50%-ға
платформасы бар
тарифтерді жетілдіру ішінде жеке инвестициялар жаңарады. Бұл мақсатта
медициналық ұйымдардың
көзделген. үлесі 70%-ды құрайды. ағымдағы жылдың 11
үлесі 90%-ға жетеді.
желтоқсанында ҚР Үкіметі
мен Еуропа Қайта Құру және
Даму Банкі арасында
меморандумға қол қойылды.
Қорытынды
Жалпы, денсаулықтың 53%-дауы өмір сүру салтына
байланысты, 18%-дайы сыртқы ортаның әсерлеріне байланысты,
тағы 18-20%-дайы әр адамның өзінінің генетикасына, яки тұқым
қуалаушылығына байланысты. Сонда қалған 5-10%-дайы ғана
медицина мамандарына байланысты (денсаулық сақтау саласында
қазіргі кезде оң өзгерістер көп, кемшіліктер де жоқ емес). Сондықтан,
адам өз денсаулығына жауапкершілікпен қарауы керек, өзін-өзі күте
білуі керек, өзін-өзі жақсы көруі керек. Денсаулық, салауаттылық
санадан бастау алады.
Денсаулық — тек жеке бастың ғана емес, ұлтымыздың да ұлы
игілігі. Соны ескере отырып, салауатты өмір салтын ұстануға
ұмтылайық!
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. World Health Organization. Anniversary of smallpox eradication. Geneva, 18
June 2010.
2. Лисицин Ю.П. Общественное здоровье и здравоохранение. – 2-е изд.,
перераб. и доп.. – М.: ГЭОТАР-Медиа, 2007. – 512 с.
3. Медик В.А., Юрьев В.К. Курс лекций по общественному здоровью и
здравоохранению. Часть 3. Экономика и управление здравоохранением.
– М.:Медицина, 2003. – 392 с.
4. Общественное здоровье и здравоохранение / Под ред. В.А. Миняева,
Н.И. Вишнякова. – М.: МЕДпресс-информ, 2003. – 528 с.
5. Чен А.Н. Руководитель здравоохранения в Казахстане. Теория,
методология и практика обучения / Под редакцией М.К. Кульжанова. –
Алматы, 2001.
6. https://egemen.kz/article/212963-meditsina-salasyn-tsifrlandyru-mumkindikteri
7. https://egov.kz/cms/kk/healthcare
8. https://primeminister.kz/kz/news/akcent-na-zozh-i-razvitie-chelovecheskogo-
kapitala-kakoy-budet-novaya-gosprogramma-razvitiya-zdravoohraneniya

Ұқсас жұмыстар
Цифрландыру динамикалық үдеріс
ШЫМКЕНТ ҚАЛАСЫНЫҢ ДЕНСАУЛЫҚ САҚТАУ САЛАСЫ
Бүгінгі таңдағы Жапония мен Қытайдан кейінгі үшінші орындағы нарық ретінде Солтүстік Америкада шамамен
Республикасы тұрғындарының өмір сапасын жақсарту, сонымен қатар ұлттық экономиканы цифрландыру
Қазақстанныңүшіншіжаңаруындағы цифрлық технология
Цифрлық экономика
Құжаттарды тарихи дерек көзі ретінде қарастырудан бастап
Денсаулық сақтау саласында жүйелі тәсіл
Індетпен күрес дана халқымызға тән асыл қасиеттердің арқасында жүзеге асты
Мемлекет басшының Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы жаңа мүмкіндіктер Жолдауының жүзеге асуының маңызды факторы - цифрлық технология
Пәндер