Сымбаттың бұзылуы және жалпақтабандылықтың пайда болу себептері




Презентация қосу
Нұр-Сұлтан қаласы.Білім беруді жаңғырту орталығы

Қозғалыс

Тақырып: Гиподинамия. Сымбаттың бұзылуы және жалпақтабандылықтың
пайда болу себептері. Олардың алдын алу шаралары.

8 сынып биология

www.astana-modern.kz
Оқу мақсаты:

8.1.6.7 гиподинамия салдарын атау;
8.1.6.8 сымбаттың бұзылуы және жалпақтабандылықтың пайда болу себептерін
анықтау
Бағалау критерийлері:
•Гиподинамия туралы біледі;
•Сымбаттың бұзылуы және жалпақтабандылықтың пайда болу себептерін
меңгереді
Гиподинамия

Гиподинамия - аз қозғалу. Соңғы кездері адам өзінің еңбек және тұрмыс қажетіне
бұлшық ет жұмысын аз пайдаланады. Сондықтан организм тіршілігінде гиподинамия,
яғни денеге аз күш салу және гипокинезия (грек, гипо – қалыптан төмен; динамис – күш),
яғни аз қозғалу жиі кездесетін болды.
Бұлшық ет гигиенасы

Қозғалу – тыныс алу мен, қоректену және т.б. сияқты ағзаның табиғи қажетсінуі.
Күнделікті дене жүктемесіне бұлшық ет күші ғана емес, байламдардың иілгіштігі,
сүйектердің беріктігі, зат алмасу белсенділігі, жүрек, буын, өкпе және т.б. жағдайы
тәуелді болады.

Шынықсаң шымыр боларсың!
Дене сымбатының бұзылуы

Дене сымбатының бұзылуы, мектеп
жасындағы балаларда жиі кездеседі.
Омыртқа жотасының бұзылуына мына
себептер есер етеді:
- жазу үстелінде ұзақ уақыт қисайып отыру;
- үстел мен орындық биіктігінің сәйкес
келмеуі;
- жазу кезінде дұрыс отырмау;
- дененің өсуі мен сүйектердің беріктігінің
сәйкес келмеуі;
- бұлшық еттердің әлсіреуі;
- салмағы ауыр жүк көтеру.

1 – дұрыс; 2 – дұрыс отырмау
Омыртқа жотасы қисаюының алдын алу

Омыртқа жотасы қисаюының алдын
алу үшін: жүргенде және отырғанда
денені тік ұстау керек. Арқа
бұлшықеттерін жаттықтырып,
нығайтып отыру қажет.
Жалпақтабандылық

Жалпақтабандылық – табан күмбезінің тегіс болуы.
Жалпақтабандылықтың себептері:
1. аяқ бұлшық еттерінің нашар дамуы;
2. ұзақ уақыт тік тұру немесе отыру;
3. ауыр жүктерді көтеру;
4. тар, қысып тұратын немесе үлкен аяқкиім кию; а ә
5. биік өкше немесе сірісі жоқ аяқкиім кию.

Қалыпты табан қаңқасы мен іздері (а);
жалпақтабандылық кезіндегі қаңқа және ізі (ә)
Гиподинамияның ерекше белгілері

Гиподинамияда еңбек пен тұрмысқа байланысты күнделікті қимыл-қозғалыс белсенділігі
төмендейді. Бұл көбінесе аз қимылдайтын, отырып жұмыс істейтін адамдарда байқалады.
Қозғалыс белсенділігі көп жылдар бойы шектелсе, бұлшық ет талшықтарының атрофиясы
туады. Ет талшықтары жіңішкеріп, гликоген мен энергия қоры азаяды, маймен қатпарланады.
Қозғалыс әрекетінің күші мен төзімділігі кемиді, қимыл-үйлесімі төмендейді, еттер тонусы
әлсірейді.
1 –тапсырма. Гиподинамия мен гипокинезияның салдарын
атаңыз
Бу
ын
аяқ
ты
лар ет ұлпасының
ме ет ұлпасының
н ет ұлпасының
хо
рда ет ұлпасының
лы
лар ет ұлпасының
дд
д ет ұлпасының

ет ұлпасының

Дескрипторлар:
• Гиподинамия мен гипокинезияның салдарын атайды.
1 –тапсырма. Гиподинамия мен гипокинезияның салдарын
атаңыз
Бу
ын
аяқ
ты
лар
Остеохондроз
ме
Көрудің
н нашарлауы
Иммунитеттің төмендеуі
хо
рда
Артық салмақ
лы
лар Туннель синдромы
дд
д Геморрой

Бұлшықеттің гипотрофиясы

Дескрипторлар:
• Гиподинамия мен гипокинезияның салдарын атайды.
2-тапсырма. Компьютердің алдында дұрыс және дұрыс емес отырған адамды анықтаңыз

Дұры Дұры Дұры Дұры
с с с с

2 3 4

Дескриптор: Компьютердің алдында дұрыс және дұрыс емес отырған адамды
анықтайды.
2-тапсырма. Компьютердің алдында дұрыс және дұрыс емес отырған адамды анықтаңыз

2 3 4

Дескриптор: Компьютердің алдында дұрыс және дұрыс емес отырған адамды анықтайды.
3-тапсырма. Жазу үстіндегі дұрыс және дұрыс емес отырған адамды анықтаңыз

2 3 4

Дескриптор: Дұрыс және дұрыс емес отырған адамды анықтайды.
3-тапсырма. Жазу үстіндегі дұрыс және дұрыс емес отырған адамды анықтаңыз

2 3 4
А, Б – дұрыс емес, В - дұрыс

Дескриптор: Дұрыс және дұрыс емес отырған адамды анықтайды.
4-тапсырма. Жалпақтабандылықты табыңыз
Дескриптор: Бұлшық

1 2

Дескриптор: Жалпақтабандылықты табады.
4-тапсырма. Жалпақтабандылықты табыңыз
Дескриптор: Бұлшық

1 - қалыпты 2 - жалпақтабандылық

Дескриптор: Жалпақтабандылықты табады.

Ұқсас жұмыстар
Табан күмбезінің жалпаюы
Омыртқаның патологиялық және физиологиялық қисаюы
Сөйлеу қабілеті бұзылған балалар
Жүйкелік анорексия
Астения
Сөйлеуі бұзылған балалардың жеке тұлға ретінде қалыптасуы мен эмоционалды-ерікті саласы
Әр түрлі аурулардың ішкі көрінісі және оның құрылымы мен деңгейлері
Аутсомды - доминантты аурулар
Жасөспірімдердегі суицидтік мінез құлықтың белгілері, себептері және оған әсер етуші факторлар
Сөйлеу қабілеті бұзылған балалардың ерекшелігі
Пәндер