Қазақ педагогикалық институты




Презентация қосу
Педагогикалық
Педагогикалық
мамандықтыңпайда
мамандықтың пайдаболуы
болуы
жәнеқалыптасуы
және қалыптасуы

Орындаған: АНК-214, Сахи Ғалия
Жоспар:

1. Кіріспе
2. Ежелгі мемлекеттердегі білім беру жүйесі
3. Қазақстандағы білім берудің дамуы
4. Қорытынды
Педагогика бұл - адамзат ғылымының ең ежелгі және қоғам
дамуының ажырамас саласы болып табылады. Себебі:
педагогикалық білім ұғымы ұрпақты білімге дайындау немесе
тәрбиелеу мен байланысты адам әрекетінің ерекше аймағына кіреді.
Педагогика - тəрбие жөніндегі ғылым. Оның басты міндеті адам
тəрбиесі жөніндегі ғылыми білімдерді жинақтау жəне жүйелестіру.
Педагогика адамдарды тəрбиелеу, білім беру жəне оқыту
заңдылықтарын ашып, соның негізінде алға қойылған мақсаттарға
жетудің ең пайдалы педагогикалық жолдары мен тəсілдерін көрсетіп
отырады.
Адам тəрбиелеу жөніндегі ғылым
педагогика деп аталады. «Педагогика» деген
ұғым көне грек елдерінде б.з.б. 2,5 жылда
пайда болған. Ол өз атамасын грек сөздері
«пайдес» - балалар жəне «аго» - жетектеу
дегеннен алған, тікелей аудармасында
«педагогика» сөзі бала тəрбиесін бағыттау
өнері деген мағынаны береді, ал «педагог» сөзі
бала жетектеуші мəнін білдіреді.
Ежелгі Қытайдағы білім
Ертедегі бірінші мектептер Қытайда б.э.д. 3-мыңжылдықта пайда болды. Олар сян
және су сюй деп аталды. Оқытудың негізгі мақсаты иероглифті жазуды меңгеру болды.
Оқыту және тәрбиелеу бағдарламасына 6 өнердің түрі кіреді: мораль, жазу, санау, саз, садақ
ату, атқа міне білу.
Қытай – ертедегі өркениеттің негізін қалаған мемлекеттің бірі ретінде тәрбие мен білім
беруді теориялық тұрғыдан пайымдауға алғашқы қадамдар жасалды. Ертедегі Қытайда
педагогикалық ой-пікірдің дамуына Конфуций және оның ізбасарлары ерекше ықпал етті.

Конфуций (551-479жж. б.з.б.)
өзінің мектебін құрды, онда 3 мыңға
тарта шәкірт даярлады. Конфуций
Ертедегі Қытайда тәрбиелеу және
оқыту тәрбиесін жинақтады.
Конфуцийдің айтуынша, идеялдық
тәрбиеленген адам адамгершілігі
жоғары, шындыққа ұмтылу, әділдік,
рухани мәдениеті бай адам болу
керектігін ерекше жоғары бағалады.
Афиналық тәрбие жүйесі.

Грамматист Кифарист мектебі Полестра мектебі
мектебі 7 – 14 жас 14 – 16 жас
7 – 14 жас Саз, ән-күй, Гимнатикамен
Оқу, жазу, санау тақпақ айту айналысты, сондай-ақ
саяси және
адамгершілік
тақырыптарында
әңгімелер өткізіледі
Спартандық тәрбие жүйесі
7 жасқа дейін спартиаттар – балалар (спартиаттар деп аристократтар-құлиеленушілерді
атады) үйде тәрбиеленді. 7 жастан бастап мемлекеттік тәрбие мекемелерінде дене тәрбиесі және
әскери жаттығуларға ерекше мән берілді.
Балалардың денесін шынықтыру,
аштыққа, суықтыққа, қиындыққа
шыдамды етіп үйрету. Жас спартиаттарды
жүгіруге, секіруге, найзаласуға, күресе
білуге, жекпе-жек тәсілдерін меңгеруге,
әскери әндер айтуға үйретті. Дене
тәрбиесімен қатар саз, ән айту және діни
билер қатар жүргізілді. Саз және ән айту
әскери сипатта берілді.
18-20 жаста жастар эфебия деп
аталатын ерекше топқа аударылды, онда
әскери қызметін атқарды. Спартада қыз
балаларға да әскери дене тәрбиесі берілді.
Оның мақсаты – ерлер әскери жорықтарға
қатысқан кезде әйелдер ерлердің орнына
әскери міндеттерін атқару үшін қажет.
Ертедегі Қазақстандағы білім

Мұсылман
мектептер Медресе
і

Орта білім,
Бастауыш білім
жоғары білім

Шариғат заңдары
Заңтану, тарих,
үйретіліп, құран философия,
жаттаған. Діни математика,
қызметкерлер астрология т.б.
дайындалған
1841 жылы 6 жeлтoқcaндa Жəңгip хaнның бacтaмacымeн тұңғыш peт Opдa
қaлacындa opыcшa-қaзaқшa мeктeп aшылaды. Мектепте 2 сынып болды: орыс және
татар. Біріншісінде 13 оқушы, екіншісінде 12 оқушы болды. Ең ересек оқушы 22 жаста,
кішісі 9 жаста болды. Бұл білім ошағында басқа мектептерде бұрын-соңғы
жүргізілмеген арифметика, тарих, жағрафия, грамматика (көркем жазу), орыс тілді
сынды жаңа пәндер оқытылған екен.
Бүкіл ғұмырын қазақ балаларын оқытуға, мектеп ашуға сарп еткен Ыбырай
Алтынсарин 1864 жылы 8 қаңтарда Торғай жерінде алғашқы мектебін ашты.
Қазақ балаларын тек біліммен сусындатпай, еңбекке баулуды көздеген ол 1883
жылы 15 қарашада Торғай қолөнер мектебін ашты.

Алтынсарин қазақ қыздарын
оқытуға да көп күш салды. 1887
жылы 15 қарашада Ырғыз қыздар
училищесінің негізін қалайды. 1888
жылы қыздарға арналған 12
орындық мектеп интернат ашады.

Торғай жерінде алғашқы мектеп
Қазақстанның бірінші жоғары оқу орны – Қазақ педагогикалық институтының
негізі 1928 жылы Алматыда қаланды. 1935 жылы оған Абайдың есімі берілді. Алғашқы
оқытушылар қатарында А.Байтұрсынов, М.О.Әуезов, С.Сейфуллин, Қ.Қ.Жұбанов, т.б.
дәріс оқыды.
Бұдан кейін Орал пед. институты (1931)
ашылды. 1944 жылы Қазақ мемлекеттік қыздар
педагогика институты, 1950–60 ж. Ақтөбе, Атырау,
Тараз, Қостанай, Өскемен, Павлодар, Петропавл,
Ақмола (қазіргі Нұр-Сұлтан) қалаларында
педагогикалық институттары ашылды. Қазақ КСР
Министрлер кеңесінің 1962 жылдың 25
шілдесіндегі № 563 қаулысы бойынша
Көкшетау педагогикалық институты ашылды.

Қазақ педагогикалық институты
Кеңес өкіметі жылдарында Жоғары оқу
орындарын ректор, оның факультеттерін декан
басқарды. Оқу-әдістемелік және ғылыми-зерттеу
жұмыстарын кафедралар ұйымдастырды. Жоғары
оқу орындарының немесе факультеттің
атқаратын негізгі қызметіне орай тиісті шешім
қабылдау үшін ректор немесе декан басқаратын
Ғылыми кеңес құрылды.
Ғылым өз пәнін үнемі зерттеп отырмайынша дами
алмайды. Педагогика ғылымы да өзінің күш-жігерін, білім
беру, оқыту, тәрбие мәселелерін зерттеуге бағыттайды.
Сонымен, тəрбие тəжірибесі адамзат өркениетінің тереңдегі
тарихи сатыларынан бастау алады. Тəрбие жөніндегі ғылым
негіздері ежелгі, көне дəуір философиясының арнасында
дамыған. Тəрбие, оқу, білім берудің тиімді теориялары мен
əдістемелері пайда болғанша, педагогика дамудың ұзақ
жолын басып өтті.

Ұқсас жұмыстар
Қазақстанның тұңғыш кәсіби
ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯ БАКАЛАВРИАТ
Дыбыс пен фонема
Ұлы Отан соғыс жылдарында Қазақстандағы ғылым мен мәдениет
Сапа анықтамалары
Оқытудың жеке бағдарламасы
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ҚЫЗДАР ПЕДАГОГИКАЛЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
Қорқыттың күйлерін ата
Тұлғаның өзін - өзі дамытуын педагогикалық қолдау пәнінен практикалық емтихан
Балқаш көлі
Пәндер