Проективтік әдістер




Презентация қосу
ПСИХОЛОГ-ДИАГНОСТИКТІҢ
LL O G O
O G O КІРІСПЕ
ЖҰМЫСЫПСИХОДИАГНОСТИКА.
ЕСКЕРТУЛЕРПСИХОЛОГ-ДИАГНОСТИКТІҢ
ЖҰМЫСЫПСИХОДИАГНОСТИКА. КІРІСПЕ
CREATIVE LOW POLYGON PPT
ЕСКЕРТУЛЕР
кім" деген сұрақ — психолог
клиентпен жұмыс істей бастағанда
өзіне қоятын бірінші сұрақ.
Психологиялық ғылымның бір
саласы — психодиагностика
Клиенттің ерекше жеке
ерекшеліктерін, оның қабілеттерін,
іс-әрекет мотивтерін түсінуге және
анықтауға көмектеседі.
Қазіргі уақытта психодиагностиканың жиі қолданылатын
анықтамалары бар:? психодиагностика-бұл психологиялық
диагнозды жасау және қою мәселелерімен айналысатын ғылым;?
психодиагностика-адам психикасын "аспаптық" бағалауға
мүмкіндік беретін тесттер жиынтығы;"психодиагностика-
белгілі заңдылықтардан тұтас тұлғаның жеке ерекшеліктеріне
қарай жүретін ойлаудың ерекше түрі.Осылайша,
психодиагностика диагноз қою және болжау үшін бар, яғни
бірқатар белгілерге сәйкес психолог белгілі бір мінез-құлықтың
себебі болып табылатын психикалық қасиетті анықтайды
(мысалы, адамның оқу үлгерімін немесе сәтсіздігін, үлгерімін
анықтау қабілеті диагноз қойылған).
"Барлық даналықтың бастауы — фактілерді
мойындау", — дейді қытай даналығы.

" Фактілер анықталған және танылған жағдайда, сіз
толық психикалық жағдайға және жеке өсуге қарай жүре
аласыз. Бұған сенімді жол-бұл адамдарда аз көрінетін
жеке қасиеттерді дамыту. Әрине, психодиагностика
оған қол жетімді тәсілдермен ықпал етеді, яғни
диагностиканың ең тиімді әдістерін жасауға
тырысады.
Психологияда психодиагностикалық әдістердің көптеген
жіктелімдері бар.
Мысал ретінде олардың ең танымалдарын келтіруге болады.

С. Л. Рубинштейннің Жіктелуі (7 945)
Зерттеудің негізгі әдістері
:1. Бақылау тікелей (адамға), жанама (адам қызметінің өнімі),
сыртқы (объективті).
2. Зертханалық
Эксперимент (модельденген); табиғи (кәсіби қызмет кезінде);
көмекші (сауалнама, әңгіме); оқыту бойынша. Зерттеудің
ерекше әдістері:1. Генетикалық (әр түрлі жас топтары
арасындағы салыстыру).2. Салыстырмалы (норма мен
патология арасында).
Б. Г. Ананьевтің Жіктелуі (1977)Ұйымдастыру әдістері:
1. Салыстырмалы әдіс (бір жастағы айырмашылықтарды
салыстыру).
2. Бойлық (бір белгінің айырмашылықтарын едәуір үлкен
уақыт аралығында салыстыру).
3. Кешенді әдіс (жеке тұлғалық қасиеттердің теңдігі немесе
Эмпирикалық әдістер:1. Бақылау-бақылау және өзін-өзі бақылау әдістері.2. Эксперименттік-
зертханалық, табиғи, оқыту, өріс.3. Праксиметриялық-белсенділік пен оның өнімдерін
талдау.4. Модельдеу (математикалық, кибернетикалық).5. Тест.6. Өмірбаяндық (өмірдің
фактілері мен оқиғаларын талдау).Эксперименттік деректерді өңдеу әдістері:1. Сандық.2.
Сапалы.Түсіндіру әдістері:1. Генетикалық-өзгеру заңдылықтарын анықтау.2. Құрылымдық —
жеке қасиеттер арасындағы қатынастарды
Психодиагностикалық әдістер бөлінеді:— жауап нысаны бойынша-
ауызша және жазбаша;- тексерілетіндердің саны бойынша-жеке,
топтық;- есептердің біртектілігі (гетерогенділігі) бойынша-біртекті
және гетерогенді;— бағдар бойынша-жылдамдыққа, қуатқа,
тұлғааралық қатынастарды диагностикалауға;- жинақтылығы
бойынша-жеке және тестілік батареяларға;-
мақсаты бойынша-жалпы диагностикалық, кәсіби жарамдылығына;-
диагностиканың алынған нәтижелерге әсері бойынша —объективті
және субъективті.Соңғы жіктеуге толығырақ тоқталайық.
Барлық қолданыстағы әдістерді объективті және субъективті деп
бөлуге болады. Объективті әдістерде диагноздың нәтижелерге әсері
аз, ал субъективті әдістерде нәтиже психологтың тәжірибесі мен
түйсігіне тікелей байланысты.
Объективті әдістерге мыналар жатады:
1. Аспаптар тыныс алуды, импульсті, мидың биотоктарын анықтайтын
аспаптық психофизиологиялық.Диагностиканың психофизиологиялық
әдістерін қарастыра отырып, бұл бағыт біздің елімізде пайда болды
және психодиагностиканың әлемдік тәжірибесіне әлі толық енбеді деп
айту керек. Бұл әдістердің негізі психофизиологиядағы адам бойындағы
психикалық процестердің ерекшеліктерін зерттейтін сала болды. Бұл
ерекшеліктер жұмыс қабілеттілігімен, шуылға төзімділігімен,
ауысуымен және психикалық процестердің басқа көрсеткіштерімен
көрінеді.Техниканың бұл түрі басқалардан ерекшеленеді, өйткені оның
құрамында бағалау жоқ, өйткені жүйке жүйесінің кейбір қасиеттері жақсы,
ал басқалары нашар деп айтуға болмайды.
• Субъективті әдістердің арасында:
• 1. Бақылау, сауалнама. Олар адам туралы, отбасындағы, өндірістегі тұлғааралық
қатынастар туралы кең ақпарат алуға мүмкіндік береді. Қарапайым
қарапайымдылықпен бұл диагностикалық әдістер ерекше өнерді қажет етеді.
• 2 .Адам қызметінің өнімдерін талдау (жеке хаттар, шығармалар, күнделіктер,
фотоқұжаттар, еңбек құралдары).
• Мұндай дереккөздерді зерттеудің бір әдісі-мазмұнды талдау (мазмұнды талдау).
• 3. Рөлдік ойындар. Ойын барысында адам өзінің жеке қасиеттерін көрсетеді. Бұл диагноз
қоюға негіз береді.
• 4. Проективтік әдістер. Проективтік әдістермен жақсы жұмыс істеу үшін психолог-
практик жоғары кәсіби біліктіліктен басқа, шығармашылық ойлау, әр жағдайға ерекше
көзқарас, түйсігі болуы керек.
Қорытынды
Психологиялық диагностика-бұл педагог-психологқа
ақпарат алуға мүмкіндік беретін қызмет түрі, оның
негізінде әртүрлі психологиялық-педагогикалық
қорытындылар мен жобалар жасалады. Психологиялық
диагностика студенттің жеке басының дамуын қолдау
аспектісінде университеттің оқу-тәрбие процесін
сүйемелдеуде маңызды рөл атқарады.

Ұқсас жұмыстар
Сауалнама әдістері
Психологиялық диагностика практикалық психологтардың әрекетінің басты бағыты
Қарапайым суреттер жаттығуы
Екінші дәуір - Евклидтен Декартқа дейінгі кезең
БОЛАШАҚ ОҚЫТУШЫЛАРДЫҢ ЭТНОПЕДАГОГИКАЛЫҚ БІЛІМІНІҢ МАЗМҰНЫ
АНАЛИТИКАЛЫҚ ХИМИЯ
ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІНІҢ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Инвазиялық әдіс
Объектілі-бағытталған программалау. Класстар және әдістер
Оқыту әдісі мен тәсілі
Пәндер