Семинар жоспары




Презентация қосу
№3 Семинар

Пәні: Әлеуметтік-саяси білім модулі (Мәдениеттану, психология)
Тақырыбы: Мәдениет және өркениет: өзара байланысы мен ерекшелігі.
Мамандығы: 5В100200-«Ақпараттық қауіпсіздік жүйелері»
Орындаған: Ахметов Р., Сундеткалиев Б. Тобы: СИБк-20-1
Қабылдаған: Найзабаева Г.

Алматы, 2022
•Семинар жоспары:

1.Өркениет ұғымы, оның құрылымы.
2.Өркениет теориялары.
3.Мәдениет пен өркениеттің арақатынасы.
•Өркениет ұғымы (лат. цивилис-
қоғамдық, азаматтық) сөзінен шыққан.
• Орта ғасырларда өркениет деп
қалалық өмір туралы айтатын болған,
ал ағартушылық кезеңінен бастап,
білімді адамдар қоғамын айтатын
болған.
• 19 ғасырда көптеген ғалымдардың
концепцияларында қоғам дамуындағы
белгілі бір кезеңді айтатын болған.
Өркениет - белгілі бір қоғамдық-саяси
дәуірге тән қоғамдық даму және
материалдық мәдениеттің даму сатысы.
•Освальд Шпенглердің
концепциясы (1880-1936)
•Өзінің «Еуропаның
күйреуі» деген еңбегінде
жеті мәдениетті көрсетеді:
Үнді
Қытай
Вавилон
Египет
Антикалық
Араб
Батысеуропалық
•Шпенглердің пайымдаулары:
•• Өркениет мәдениет
дамуындағы соңғы кезең,
мәдениет өз шарықтау шегіне
жетеді де құлдырайды..
• Кез келген жеке мәдениет
өміршең өркениетті тудыруы
мүмкін.
• Мәдениеттің өмір сүру
ұзақтығы -1000 1500 жыл
•Арнольд Тойнби «Тарихтың жетістігі» еңбегінің
авторы.
•Оның ойынша дамыған өркениеттер белгілі бір
жетістіктерді қолдана отырып басқа өркениеттерге
бәсекелестікке шақырады.
• Өздерін сақтау үшін аз дамыған өркениеттер
күресуге,тәжірибе жинақтауға мәжбүр.
• Оның ойынша Батыс үнемі алдыға шығып, ал
Шығысқа ғылымда, ғарышта, қорғаныс саласында
қарсы шаралар қабылдауға мәжбүр. Себебі, өз
мемлекеттігінен және саясаттағы, экономикадағы
дербестіген айырылуы мүмкін.
•Қоғамды өркениеттерге бөлу нұсқалары:
•1.Тарихи-уақыттық дәуірлерге бөлу
(антикалық, ортағысырлар, замануи)
2.Аймақтық-этникалық бөлу принципі.
3.Формациялық немесе әлеуметтік-таптық
принцип (Маркстың үлгісі)
4. Діни-рухани айырмашылықтар негізінде
( Христиан, мұсылман)
5.Ғылыми-техникалық даму және белгілі бір
технологияның үстемдігі негізінде (Д.Беллдің
үлгісі)
•Мәдениеттің психоталдаулық
концепциясы
•З. Фрейд (1856–1939) –өзінің
мәдениет туралы
түсініктерінде екі қарама-
қайшылықты байқаған:
өзінің табиғи жаратылысындағы
бейсана, дөрекелік және
бейсаналықтың тілектерден бас
тартуға негізделген мәдениет
арасында.
•Фрейд пайымдауы бойынша, Мәдениет – бейсаналықты
қамауда ұстау.
Мәдениет инстинктілерді қатаң бақылайды. Осыдан
Фрейд мәдениеттің дамуы адам бақытының төмендеуіне,
кінәлілік және қанағатсыздық сезімін, табиғи тілектерін
баса отырып күшейтуге алып келеді.
Д.
Беллдің
концепци
ясы
•Карл Ясперс (1883-1969)
•• Дәуірдің рухани жағдайы (1931);
• Философия (1932);
• Философиялық сенім (1948);
• Тарихтың мағынасы мен міндеттері (1949);
К.Ясперс «белдеулік уақыт» теориясын дамытты.
Алғашқы өркениеттер К.Ясперстің пікірі бойынша Ніл,
Қосөзен, Инд, Хуанхе аңғарларында пайда болды.
Қорытынды

• Қорытындылай келе, философиялық және тарихи ойдың
дамуындағы мәдениет пен өркениеттің қарым-қатынасы мәселесі
біртіндеп дами түскенін тағы бір рет қайталаймыз. "Өркениет"
және "мәдениет" ұғымдары жиі қолданылады және бір-бірін
алмастыратын балама ретінде қабылданады. Бұл заңды, өйткені
мәдениет кең мағынада өркениетті білдіреді.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!!!

Ұқсас жұмыстар
ПРОЦЕСІНІҢ ЕРЕКШЕЛІГІ
«Топтық және жұптық жұмыстарда оқушыларды бағалау»
Теңсіздіктер жүйесінің шешімін тап
Психодиагностиканың этикалық және кәсіби сұрақтары
Оқушыларды сыныпқа жас шамаларымен таным қабілеттерібойынша топтастыру
Семинар сабақ
Әдістемелік бірлестіктің мақсаты:
Роза қолдану Қалалық сайыс
ИНФОРМАТИКА КАБИНЕТІНДЕ ЖҰМЫС ІСТЕУ ҰЗАҚТЫҒЫ
Бағаны белгілеу және бағалар жұйесі
Пәндер