Миф және ақиқат




Презентация қосу
ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ
ФИЛОСОФИЯ ЖӘНЕ САЯСАТТАНУ ФАКУЛЬТЕТІ
Философия КАФЕДРАСЫ

«ҒЫЛЫМ ТАРИХЫ МЕН ФИЛОСОФИЯСЫ»
ПӘНІ БОЙЫНША №5 МӨЖ

Тақырыбы: Ғылым: мифтер мен өзекті
мәселелер
Жоспар
Кіріспе
1.Миф және ақиқат
2.Қазіргі география ғылымында таралған мифтер
3.География ғылымының өзекті мәселелері
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер
Кіріспе
Адамзат қоғамының дамуының алғашқы кезеңінде әлемді түсінудің
жалғыз тәсілі мифология болды. Грек тілінен бұл термин «аңыз» деп
аударылады.

Мифтер әлемнің барлық халықтарында болған. Құдайлар мен
фантастикалық жаратылыстардың істері туралы ежелгі дәстүрлер сол
кездегі көптеген құбылыстарды түсіндірді. Олар ұжымды
ұйымдастыруға, құндылықтардың пайда болуына, әлеуметтік және
моральдық бірліктің сақталуын қолдауға ықпал етті, өйткені мифтің
негізі адамның қорқынышы мен әлсіздігі ғана емес, сонымен бірге
табиғаттың күші мен мүмкіндіктеріне ие болу арманы болды. Бұл
мағынада мифтер өмірді тұрақтандырушы болды, адам мен табиғат
арасындағы ішкі келісімді қамтамасыз етті. Мифтер кездейсоқ қиялдың
жемісі емес, олар нөлден пайда болмайды. Олар көбінесе тәжірибе мен
бақылау себебінен пайда болды.
Миф пен ақиқат
"Миф" сөзі ежелгі дәуірден бастау алады және әңгіме
немесе сөйлеуді білдіреді. Бастапқыда бұл
тұжырымдама дүниетанымдық шындықтардың
жиынтығын ұсынды. Сондай-ақ, "миф" сөзін
адамдардың құдайлар, табиғат құбылыстары, адамның
шығу тегі туралы аңызы ретінде түсіндіруге болады.
Осы мағыналарға сәйкес, дәлелді дәлелдері жоқ
барлық нәрсе фантастика деп қорытынды жасауға
болады. Алайда, этнолог зерттеушілер мифті
архаикалық қоғамдық өмір мен мәдениеттің ақиқаты
ретінде түсіндіреді. Басқаша айтқанда, сол дәуірдегі
адамдар мифті адамның барлық әрекеттерін ақтайтын
модельді білдіретін қасиетті тарих деп санады. Копируя
қылықтары типтік құдайға немесе мистическому
батыры, адам таппады мағынасы өзі. Өмірдің пайда
болуына, оның даму кезеңдеріне, адамның қайтыс
болуына, өмір сүру кезеңінде пайда болатын
қиындықтарға көп көңіл бөлінді. Мәдениеттің дамуында
мифология да маңызды орынға ие болды: қолөнердің
әртүрлі түрлерін жасау, тұрғын үй салу немесе
Қазіргі заманғы мәдениет әлдеқайда өзін-өзі
сынайтын және рационалистік, кез-келген
тұжырым мен ойлау талданады. Ол әртүрлі
көзқарастар мен қағидаттардың болуына
мүмкіндік береді, бірақ замандастар шындық деп
санайтын аңыздар аз. Қазіргі мифология ежелгі
мифологиядан ерекшеленеді, бұл бүкіл
мәдениеттің негізі емес. Қазіргі кезеңдегі
мифтер көбінесе құндылықтарды күшейткіш
ретінде қолданылады. Олар сенімдерін білдіреді,
дәстүрді құрметтейді, мінез-құлық ережелерін
үйретеді.

Кейде ғылыми тұрғыдан мүлдем күлкілі мифтер
шындыққа сәйкес келуі мүмкін. Мысалы, мамыр
айындағы некеге деген сенім бүгінгі күнге дейін
сақталды. Бұл туралы ғылыми түсінік болмаса да,
статистика растайды: Англияда мамыр айында
үйленген ерлі-зайыптылар арасында басқа
айларда үйленген жұптарға қарағанда
ажырасулар көп. Ал Францияда қылмыскерлер
сәрсенбіде туады деген сенім бар. Талдап тізімі
қылмыскерлерді француз түрмелерде, депутат
олардың арасында басым бөлігі сол,
Қазіргі география ғылымында таралған мифтер

Ең алғашқы география
ғылымындағы мифтер
география пәніне қатыс
болып келеді.
География терең тарихы
жоқ, қазіргі заманда
қалыптасқан ғылым. – Іс
жүзінде География-ежелгі
ғылымдардың бірі. Ежелгі
уақытта географияның
міндеті жер мен онда өмір
сүрген адамдарды
сипаттау болды.
Тағы да бір миф, география тек
карталар ғылымы және сипаттама
ғана беретін ғылым.
Қазіргі география табиғи
нысандарды, құбылыстар мен
процестерді зерттейді. Сонымен
қатар, қазіргі география адамдардың
өмірі мен экономикалық қызметінің
ерекшеліктерін зерттейді. Қазіргі
география-табиғи және әлеуметтік
ғылым.
Қазіргі географияның міндеті-жер
бетінде қандай табиғи процестер мен
құбылыстар болатынын және
олардың адам өміріне қалай әсер
ететінін түсіндіру. Қазіргі
географияның тағы бір маңызды
міндеті — жер табиғатындағы мүмкін
болатын өзгерістерді болжау.
Карталар географияның көптеген
зерттеу әдістерінің бірі және
алмастырылмайтын құрал
3.География ғылымының өзекті мәселелері

Қазіргі география ғылымының негізгі
мәселелерін атайтын болсақ ең алғаш
“Табиғат және адам байланысы”,
Қоғамның қоршаған ортаға жаман әсер
етпей дамуын атау керек деп ойлаймын.
Экологиялық дағдарыс — «қоғам-
табиғат» жүйелерінің динамикалық тепе-
теңдігінің бұзылуымен сипатталатын
экологиялық жағдайдың түрі. Қазіргі
заманғы экологиялық ахуалдың мәнін үш
негізгі сәтке келтіруге болады:
адамзаттың табиғи ресурстарының өте
тез сарқылуы орын алады; қоршаған
табиғи ортаның тым тез ластануы, бұл
апатты салдарға әкеп соғады; халықтың
саны тым тез артады.
Тағы да бір өзекті мәселе қазіргі тез
өзгеріп жатқан замандағы
география ғылымының қоғамдағы
орны болып табылады.
Қазіргі география ғылымының
құрылымы өте алуан түрлі және
ерекше қасиеттерімен сипатталады
және шетелдік географиялық
бағыттардан өте ерекшеленеді.
Антропогендік өзгерістерді
анықтаудың жетекші қағидасы кез-
келген масштабта болуы мүмкін
үздіксіз аумақ немесе су аймағында
функционалды бірлік ретінде өзара
әрекеттесетін өсімдіктер,
жануарлар, микроорганизмдер
және тірі емес орта
қауымдастықтарының динамикалық
кешеніндегі процестердің мәнін
ашу болуы мүмкін.
Қорытынды

География-бұл адамзат қоғамын да,
табиғатты да қамтитын, оны адам мен
адамзаттың тіршілік ету ортасы ретінде
қарастыратын жалғыз іргелі ғылым.
География-бұл ғылым, сонымен қатар оны
әрқайсымызбен де, бір кездері өмір сүрген
барлық адамдармен, біздің жеке және
жалпы өркениет жолында бірге жүретін
адамның мәңгілік серігі ретінде белгілейді.
Пайдаланылған
әдебиеттер
1. Бочарников В. Н. Географическое познание и индивидуализм,
восприятие и исследовательский образ – важные вопросы социально-
экономической географии // Географический вестник. 2013.
2. Будьков С. Т., Рюмин В. В. Диалог с природой: возможно ли
сотворчество? // Изв. РАН, сер.: Геогр. 1992. № 4. С.
3. Жекулин В. С. Введение в географию. Л.: Изд-во ЛГУ, 1989.
4. ГУМАНИТАРНАЯ ГЕОГРАФИЯ И ФИЛОСОФИЯ/Владимир Николаевич
Бочарников, доктор биологических наук, профессор, Тихоокеанский
институт географии.
5.Голосовкер Я. Логика мифа. — СПб.: Унив. книга, 2010
6.Кессиди Ф. Х./ От мифа к логосу. — М.: Мысль, 1972.
7.Романенко Ю. М./ Миф как наука о формах правильного
воображения

Ұқсас жұмыстар
Ойлау мәдениеті
МИФ ҒЫЛЫМЫНА САЯХАТ ҒАЖАЙЫП ҮШТІК
Мифологияның ерекшеліктері
Философияның міндеттері
Дарет Фигийский Троя қаласының қирауы
Діни санадан
Философияның әдістері
ХАТТИ ӘДЕБИЕТІ
Мәдениеттің көшпелілік типтері
Миф этнографиялық материал ретінде зерттеле
Пәндер