Физикалық шаманы өлшеу тәсілдері




Презентация қосу
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
ҚОРҚЫТ АТА АТЫНДАҒЫ ҚЫЗЫЛОРДА МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ
ЖАРАТЫЛЫСТАНУ ИНСТИТУТЫ

«ФИЗИКА ЖӘНЕ МАТЕМАТИКА» КАФЕДРАСЫ

Пән: FOA 3214, FOA 2212 – Физиканы оқыту әдістемесі
Білім беру бағдарламасы: -«6В01513 - Физика-информатика»
- «6В01582 – Физика»
БАКАЛАВР

ҚЫЗЫЛОРДА 2022
Лекция №. «Физикадан оқушылардың алатын білімдерін, іскерліктерін,
дағдыларын тексеру және ұйымдастыру. Оқушылардың білімін тексерудің
ауызша және жазбаша тәсілдері, түрлері, оларды бағалау. Тест және оның
түрлері, ұйымдастырылуы»

Жоспар:
1. Негізгі және орта мектепте оқушылардың білімдерін, іскерліктерін және дағдыларын тексерудің
ерекшеліктері
2. Оқушылардың білімдерін, іскерліктері мен дағдыларын тексерудің әдіс-тәсілдері.
3. Физика бойынша оқушылардың білімдерін және іскерліктерін бағалау

Сабақтың мақсаты: Студенттерді оқушылардың білімдерін, іскерліктерін және дағдыларын
тексерудің әдіс-тәсілдерімен таныстыру.
Физикадан үлгерімді тексеруге – білімді, іскерлікті және
дағдыны тексеру кіреді.

Оқушылардың үлгерімін тексерудегі негізгі талаптарға
тексерудің жүйелілігі
бағаның әділ қойылуы жатады.

Оқушылардың физикадан білімін ауызша және жазбаша,
ал іскерліктер мен дағдыларды эксперименттік және
графиктік есептерді шығарудың, бақылау және
лабораториялық жұмыстардың көмегімен тексереді.
Ауызша тексеру тәсілі
Оқушылардың білімін тексерудің ең кең тараған түрі – ауызша тексеру. Оның
көмегімен мұғалім мен оқушының арасында тікелей байланыс жүзеге асады. Білімді
ауызша тексеруді сабақтың барысында, қайталау уақытында және жаңа материалды
оқып үйренуге дайындық кезінде, сабақтың соңында өткізуге болады.
Білімді ауызша тексеру тәсілі екі формада: жеке және жаппай өтеді.

• оқушылардың бірі тақтада физикалық құбылысты, заңды немесе
Жеке-дара құрылғының, приборлардың жұмыс істеу принципін, есептің шешуін
сұрау жүйелеп түсіндіреді, тәжірибелер жасайды.

• білімді жаппай тексеруді сабақтың кез-келген кезеңінде өткізуге
Жаппай болады: материалды қайталағанда, жаңа материалды оқып үйрену
тексеру процесінде және т.б.
Жазбаша тексеру тәсілі

Білімді тексерудің жазбаша тәсілі бақылау жұмыстарын,
тест тапсырмаларын өткізу жолымен жүзеге асады.

Жұмыстың ұзақтығы түрліше болуы мүмкін: 10-15
минуттан бір сабақ бойына дейін. Бір сағаттық бақылау
жұмысын бір тоқсанда бір-екі рет өткізеді.
Практикалық іскерліктер мен дағдыларды тексеруді приборлар
мен аспаптардың көмегімен оқушылардың түрлі тәжірибелерді орындау
жолымен өткізеді.
Мұндай практикалық тексеру жұмыстары жеке-дара, сондай-ақ
жаппай өткізіледі.

Жаппай практикалық тексеруде
Жеке-дара практикалық
мұғалім бүкіл сыныпқа тапсырма
тексеруде оқушы қандай-да бір
береді де, жұмыс барысын
тәжірибені қайталап көрсетіп
қадағалайды. Мұғалім өзінің
береді, приборлардың,
бақылауларына және оқушылардың
машинаның құрылысын,
жазбаша есеп беруін негізге ала
жұмыс істеу принципін
отырып баға қояды. Мұндай
түсіндіріп береді немесе
жұмыстардың қатарына
физикалық шамаларды өлшеу
лабораториялық жұмыстарды
тапсырмасын орындайды.
жатқызуға болады.
Физика бойынша оқушылардың білімдерін және іскерліктерін бағалау

Оқушыладың білімі бес балдық жүйемен бағаланады. Бағаларды қою кезінде мұғалім
анықталған критерийлерді жекетшілікке алады, оларға білімдердің тереңдігі, көлемі және
меңгерген білімді жалпылай алу мен талдай білу, алған білімдерін танымдық және
практикалық іскерліктерге қолдана білу жатады.
Білімдерді бағалау кезінде мұғалім физика бойынша жалпы білім беру бағдарламасында
келтірілген білімдерді бағалау нормаларын басшылыққа алады. Бағдарламада бағалау кезінде
қолданылатын білімдер мен іскерліктер ажыратылып көрсетілген. Оларға мыналар
жатады:
Физикалық құбылыс жайында:
1.Құбылыстың белгілері, оның анықтамасы.
2.Оның өту мен байқалу шарттары.
3.Ол құбылысты қазіргі заманғы ғылыми көзқарас тұрғысынан түсіндіріп, дәлелдеу.
4.Оның басқа құбылыстармен байланысы.
5.Құбылыстың практикада ескерілуі.
Физикалық шама жайында:
1.Физикалық шамамен сипатталатын құбылыстың қасиеттері.
2.Бұл шамамен басқа шамалардың арасындағы байланысты көрсететін формула.
3.Физикалық шаманың анықтамасы.
4.Оның өлшеу бірліктері.
5.Физикалық шаманы өлшеу тәсілдері.

Физикалық заң жайында:
1.Физикалық заң қандай шамалардың арасындағы байланысты тағайындайды.
2.Заңның тұжырымдамасы.
3.Заңды дәлелдейтін тәжірибелер мен эксперименттік факт.
4.Заңды осы заманғы ғылыми теориялар негізінде түсіндіру.
5.Заңды практикада қолданудың (ескерудің) мысалдары.
Приборлар жайында:
1. Құрылғының қызметі.
2. Құрылғының сызбасы (схемасы).
3. Құрылғының жұмыс істеу принциптері. Нысан жайында:
4. Қолданылуы.
1. Нысанның жалпы сипаттамасы.
2. Пайда болу шарттары.
3. Нысанның физикалық қасиеттері.
4. Сапалық сипаттамалары.
Тәжірибе жайында: 5. Модель.
6. Нысанды сипаттайтын негізгі теңдеулер.
1. Тәжірибенің мақсаты.
7. Оның мүмкін күйлері.
2. Тәжірибенің сызбасы (схемасы).
8. Практикада пайдаланылуы.
3. Тәжірибе өтетін жағдайлар.
4. Тәжірибе жасау.
5. Тәжірибенің қорытындысы.
Бағалауға келесі іскерліктер жатады:
табиғат пен техниканың құбылыстарын түсіндіру үшін ұғымдарды, заңдарды
және теорияларды қолдану;
оқулықпен өзбетінше жұмыс істеу;
белгілі заңдар мен формулалар негізінде есептерді шығару;
физикалық шамалардың анықтамалық кестелерін пайдалану.

Лабораториялық жұмыстарды бағалау кезінде келесі іскерліктер ескеріледі:
тәжірибені жүргізуді жоспарлау;
схема бойынша қондырғыны жинау;
өлшеуіш приборларды қолдану;
бақылаулар жүргізу, өлшеуіш приборлардың мәліметтерін алу, шамалар
тәуелділіктерінің кестесін құру және графиктер тұрғызу;
өлшеу нәтижелерін бағалау және өлшеу қателіктерін есептеу (жоғарғы сынып
үшін);
істелеген жұмыс бойынша қысқаша есеп беру және қорытынды жасау.
Бағдарламада оқушылардың ауызша жауаптарын бағалау нормасының мысалы
келтірілген.

«5» бағасы - қарастырылған құбылыстардың және заңдылықтардың, заңдардың мен
теориялардың физикалық мәнін дұрыс түсінгенін білген кезде, негізгі
қойылады, ұғымдарға, заңдарға және теорияларға дұрыс анықтама бергенде, сондай-ақ
егер физикалық шамалар мен олардың өлшем бірліктерін және өлшеу тәсілдерін
дұрыс анықтағанда;
оқушы:
- алынған жауаптың сызбаларын, схемаларын және графиктерін дұрыс
орындағанда;
- жауапты жеке жоспар бойынша құрғанда, баяндау барысында жаңа
мысалдарды қолданғанда, практиалық тапсырмаларды орындау кезінде жаңа
жағдайларға білімдерді қолдана білгенде;

- физика курсы бойынша меңгерілген және бұрын меңгерілген материал,
сондай-ақ басқа пәндерді игеру кезінде меңгерілген материал арасында
байланыс орната білгенде;

- қателіктерді дұрыс талдағанда.
Бақылау сұрақтары:

1. Негізгі және орта мектепте оқушылардың білімдерін, іскерліктерін және
дағдыларын тексерудің ерекшеліктерін атаңдар.
2. Оқушылардың білімдерін, іскерліктері мен дағдыларын тексерудің әдіс-
тәсілдерін көрсетіңдер.
3. Оқушылардың білім, іскерлік және дағдыларын тексерудің маңызы мен
қажеттілігі қандай?
4. Физика бойынша оқушылардың білімдерін және іскерліктерін бағалаудың
түрлерін көрсетіңдер.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Өлшеу. Өлшеудің қателіктері. Пайда болу сипаты бойынша түрлері. Өлшеу классификациясы
Біріктірілген және жиынты өлшемдер
Өлшеу қателіктері
Өлшеуіш аспаптар
Бастауыш сынып математикасында шама ұғымын оқыту әдістемесі
Өлшеу түрлері
Өлшеулер қателерінің теориясы
Мультипликативті қателік - шамасы өлшенетін шамаға пропорционал қателік
Өлшеу және өлшеу құралдарын жіктеу
Жанама өлшеулер
Пәндер