Мәдениетті зерттеудің семиотикалық тәсілі




Презентация қосу
Семинар №2. Мәдениеттің
морфологиясы және
анатомиясы: олардың
мәдениет
конфигурациясын
зерттеудегі рөлі

ОРЫНДАҒАНДАР:МАРАТОВА АРАЙ
ИСЛАМ ЭЛЬОНОРА
НУГИЕВА ДИНАРА
НҰРҒАБЫЛОВА ГҮЛДАНА
ҚУАНДЫҚОВА АЙГЕРІМ
ТЕКСЕРГЕН:ӘБИДИН ӘБУБӘКІР
ЖОСПАР

1. Мәдениетті зерттеудің семиотикалық
тәсілі
2. Мәдениет артефактілер әлемі және
мағыналар әлемі ретінде
3. Белгі жүйелерінің негізгі түрлері
1.Мәдениетті зерттеудің
семиотикалық тәсілі

Мәдениеттің семиотикасы ішіндегі зерттеу саласы болып
табылады семиотика анықтауға тырысады мәдениет
семиотикалық тұрғыдан және адамның символдық қызметінің
бір түрі ретінде белгілері және айналадағыларға мағынаны
беру тәсілі. Сондықтан, мұнда мәдениет а деп түсініледі жүйе
таңбалар немесе мағыналы белгілер. Негізгі белгілер жүйесі
лингвистикалық жүйе болғандықтан, өріс әдетте деп аталады
мәдениет және тіл семиотикасы. Осы зерттеу саласы бойынша
белгілер иерархиялық жүйеде белгілі бір сыныпта талданады
және жіктеледі. Постмодернизммен метанарративтер енді кең
таралмайды, сондықтан осы постмодернизм дәуірінде осы
белгілерді санатқа бөлу қиынырақ және өте маңызды.
Мәдениеттің семиотикасы ішіндегі зерттеу
саласы болып табылады семиотика анықтауға
тырысады мәдениет семиотикалық тұрғыдан
және адамның символдық қызметінің бір түрі
ретінде белгілері және айналадағыларға
мағынаны беру тәсілі. Сондықтан, мұнда
мәдениет деп түсініледі жүйе таңбалар
немесе мағыналы белгілер. Негізгі белгілер
жүйесі лингвистикалық жүйе болғандықтан,
өріс әдетте деп аталады мәдениет және тіл
семиотикасы. Осы зерттеу саласы бойынша
белгілер иерархиялық жүйеде белгілі бір
сыныпта талданады және жіктеледі.
Постмодернизммен метанаративтер енді кең
таралмайды, сондықтан осы постмодернизм
дәуірінде осы белгілерді санатқа бөлу
қиынырақ және өте маңызды.
2.Мәдениет артефактілер әлемі және мағыналар
әлемі ретінде
Кез-келген артефакті заттық немесе рухани мазмұн
түрінде көрініп сипаттала алынады. Артефактінің
материалдық формасы адам мен қоғамның
мүмкіншіліктеріне байланысты пайдалылық сапасымен
анықтала алады. Артефактілер белгілі бір айқын
бүтіндікті, жүйені құрайды, және соған байланысты:
әйтеуір бір мәдениетте олардың бірі орталық орынға
немесе фундаментальдық орынға ие болады және өзге
біреулері — қосалқы немесе туынды орынға, ал қайсы
біреулері глобальды немесе жергілікті мағынаға ие
болады. Артефактілердің маңыздылық мөлшерлері
тұрақты емес, олардың бағалануы келе-келе өзгере
алады, мәдениетте сондықтан әр уақытта кейбір
элементтер жойылып олардың орнына басқалары
көрініп отырады. Кейбір мәдени жетістіктер өз
мағынасын жоғалтады, олардың қолданылуы
қысқарады, ал басқаларға сұраныстар жоғарылайды
және өседі. Жалпы алғанда егер мәдениеттің түрлерін
аяқталған ойдың бөлек сөйлемімен теңестірсек, онда,
мәдениет жүйесін тұтас мәтін деп есептеуге болады.
3.Белгі жүйелерінің негізгі түрлері
Семиотиканың теориялық зерттеулер төмендегідей деректер құрылымын операциялық бүгін
қолданыстағы жіктеуге:

табиғи функционалдық

ауызша белгілі
Белгілер: табиғи, иконалық, конвенционалды, вербалды және т.б. болып бөлінеді. Белгілер жіктемесін ғалымдар
түрліше беруі мүмкін, бірақ олардың барлығын осында келтіріп жату мүмкін де емес әрі біздің ондай алға қойған
міндетіміз де жоқ.
Табиғи белгілерге табиғаттың құбылыстары мен заттар жатады. Бірақ заттар әлде құбылыстар өздігінен белгі
болып табылмайды, соны белгі деп қабылдайтын субъект үшін ғана ол белгі қызметін атқарады. Тарата айтар
болсақ, ондай белгіні белгі-нышан десе де жөн, өйткені ол белгі басқа зат туралы қажетті ақпарат жеткізеді.

Ұқсас жұмыстар
Мәдениеттің белгілер әлемі типологиясы
Мәдениет тілі
Икондық таңбалар
МӘДЕНИЕТ РӘМІЗДЕРІ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ МӘДЕНИ КОММУНИКАЦИЯДАҒЫ РӨЛІ
Көк түс аспанның белгісі
Мәдениеттің мәтіндік концециялары
Қазақ тіліндегі саяси метафоралар
Мәдениет семиотикасы
Тілдік бірліктер және контекст
МӘДЕНИЕТ ФУНКЦИЯЛАРЫ
Пәндер