ОЛИГОФРЕНИЯНЫҢ ДИНАМИКАСЫ




Презентация қосу
ОЛИГОФРЕНИЯНЫҢ
ДИНАМИКАСЫ
ЖӘНЕ
ДИФФЕРЕНЦИАЛДЫ
ДИАГНОСТИКАСЫ

Орындағандар:Тұраш Назерке, Мұхтар
Аяулым, Құттыбаева Амина Жанғалиева
Мерей,Қуантай Асел,Аманбекова Асылжан,
Байжанова Амина, Тұрсынбекова Асем.
Жоспар:
Кіріспе
1. Олигофренияға анықтама
2.Олигофрениның сипаттамас
3.Олигофренияның себептері
4.Олигофренияның тежелу деңгейлері
5.Олигофренияның нысандары
6.Олигофренияның динамикасы
7.Олигофренияның диагностикасы
Кіріспе
Олигофрения, немесе ақыл-ой кемістігі – бұл туа
біткен және туғаннан кейінгі бірінші жылдарда
пайда болған кем ақылдық, жалпы алғанда
психикалық дамымаған әлеуметтік бейімделудің
қиындауынан интеллектуалды кемшіліктің
басым болып көрінуі.
Олигофренияға :
“Олигофрения” терминінен басқа тұрақты жағдайлар тобын белгілеу
үшін, тежелудің жалғасуымен немесе толық емес ақыл ой дамуын және
басқаша атауларды қолданады: психикалық ретардация, ақыл-ой
мешеулігі, ақыл-ойдың кемшілігі, психикалық жалпы дамымаушылық,
ақыл-ой дамымауы
Олигофренияның ең бедерлі көрінуі – интеллектінің дамымауы.
Олигофрениямен ауыратындардың интеллектуалды коэффициенті (IQ)
70-тен төмен. Туа біткен кем ақылдықты психикалық әрекеттің ыдырау
белгісі бар жүре пайда болған кем ақылдықтан (деменция) ажырату
керек. Олигофренияның пайда болуына себеп болған барлық қызметші
факторларды тұқымқуалағыш (эндогенді) және сыртқы (экзогенді) деп
бөлу қалыптасқан.
Олигофренияның
үлкен
сипатамасы:
Аурудың дамуы бұзылыстарымен байланысты
аурулардың тобына жатады. Олигофрения
психиканың, тұлғаның, сондай-ақ науқастың бүкіл
денесінің дамуына кедергі болып саналады. Өнеркәсібі
дамыған елдерде ақыл-есі деңгейі жұмсақ психикалық
дамуы тежелген адамдар саны, олар 85% пайызды
құрайды, жалпы халықтың дейін 1% құрайды. Ауру
әйелдердің қатынасы – 2: 1. аурудың таралу бағалау
кезінде неғұрлым дәл байланысты
. түрлі диагностикалық
тәсілдерді табу қиын, сондай-ақ психикалық ауытқулар
медициналық көмектің қолжетімділігі қоғамның
төзімділік дәрежесіне байланысты болып табылады.
Олигофрения прогрессивті процесс емес, бірақ ол
берілген аурулардың салдарынан дамиды. Ақыл-ойдың
Hap артта қалу дәрежесі стандартты психологиялық
py сынақтарда қолданғаннан кейін интеллектуалдық
scho
ol коэффициент бойынша сандық бағаланады.Олигофрения
seas дербес бейімделуге қабілетсіз болып саналады.
on
Г. Е. Сухареваның анықтамасы бойынша (1965) олигофрения –
бұл этиологиясы мен патогенезі бойынша әртүрлі ауырсыну
жағдайларының тобы, жалпы белгімен біріктірілген-олардың
барлығы мидың дизонтогениясының клиникалық
көріністері.Олар ақыл-ой кемістігі прогредиенттілігінің басым
болуымен және болмауымен сипатталады.Олардың ішінен
деменцияға әкелетін қазіргі нейропсихиатриялық аурулар
алынып тасталды. Д. Н. Исаев олигофренияны (жалпы
психикалық дамымау) әртүрлі синдромдардың құрама тобы
ретінде қарастырады. В. В. Ковалев болса олигофренияны
этиологиясы, патогенезі және клиникалық көрінісі бойынша
әртүрлі, прогрессивті емес патологиялық жағдайлардың құрама
тобы ретінде қарастырады, олардың жалпы белгісі зияткерлік
қабілеттерінің жеткіліксіздігі бар туа біткен немесе ерте пайда
болған (үш жасқа дейін) жалпы психикалық дамудың болуы
болып табылады.
Олигофренияның себептері:
Аурудың себептері генетикалық өзгерістерге
әкеледі; Иондаушы сәулелену, жұқпалы немесе
химиялық зақымдану арқылы ұрықтың
зақымдануы; баланың шала туылуын, босану
кезіндегі бұзушылықтарды (туудың жарақаты,
асфиксия).

Олигофренияның себептері бас травмасынан,
орталық жүйке жүйесі инфекцияларынан, ми
гипоксиясынан туындауы мүмкін. Деффузды
отбасылардағы педагогикалық қараусыздықтың
рөлі аз. Кейде ақыл-ойдың артта қалуы түсініксіз
этиология болып қалады.
Олигофренияның себептері
Генетикалық өзгерістер олигофренияны
тудыруы мүмкін, және статистика бойынша ол
осы себеппен жарты жағдайларды үйретеді.

Олигофренияға әкелетін гендік
бұзылыстардың негізгі түрлері хромосомалық
бұзылуларға (жою, анеуплоидия, қайталану)
кіреді.Ол сондай-ақ Даун синдромы
.(хромосоманың 21 трисомии), Прадера-Вилли
синдромы, Angelman синдромы, сондай-ақ
Уильямс синдромның хромосомалық
ауытқушылықтардың қатысты.

Психикалық дамуы тежелген себептері
жекелеген гендердің дисфункциясы, сондай-ақ
дәрежесі 1000 асықан гендердің мутация саны
арқылы іске қосуға болады.
Олигофренияның
нысандары
Бірінші топқа тұқым қуалайтын даун синдромы Кланфелдер
синдромы, Шерешевский-Тернер,Крузон синдромы, марфан
Олигофренияның
синдромдары жатады.
нысандары

Екінші тобы-жатыр ішілік ұрықтың зақымдануы деп
аталатын олигофрения. Бұған туа біткен мерез,
инфекциялар, листериоз, улы факторлармен ,горманалды
бұзылыстарды жатқызамыз.

Олигофренияның-үшінші тобына босанғаннан кейінгі
асфиксия, туу жарақат және өмірінің алғашқы 3 жылындағы
бас миының жарақаты,туа біткен гидроцефалия жатады.
Туа біткен кем ақылдылықтың ең ауыр түрі көбінесе құрсақ
ішінде дамудың алғашқы кезеңінде пайда болады, әсіресе
зиянды фактордың қарқынды әсер етуі және бірнешеуінің
байланысуы кезінде. Көптеген кемақылдылығы бар
тұқымқуалағыш аурулар хромосомдық патологиямен
байланысты, олар Даун дерті, микроцефалия, галактоземия,
Шершевский-Тернер синдромы және т.б байқалады.
Кем ақылдылықтың эндогенді себептеріне:
Плацентарлы қан айналудың бұзылуы; жүктіліктің екінші
жартысындағы қатты уланулар; нефропатия, жүкті кезде
артериялық қан қысымының көтерілуі; жүкті әйелдердің
аурулары, жүрек-қан тамырының жетіспеушілігі, бауыр және
бүйрек аурулары, қант диабет, қалқанша безі қызметінің бұзылуы
және басқа да эндокринді бұзылулар; дәрі-дәрмектерді,
тыныштататын дәрілерді бақылаусыз қабылдау; жүкті әйелдің
жұқпалы аурулармен, әсіресе вирусты (қызылша қызамығы,
тұмау, ауыр тыныс алу аурулары, жұқпалы гепатит), сондай-ақ
өкпенің қабынуы; қарапайым микроорганизмдердің әсерінен
қалыптасатын токсоплазмоз және листериоз аурулары; мерез,
СПИД; ана мен құрсақ ішіндегі бала қаны құрамының
резусфактор бойынша үйлесімсіздігі; ата-ананың біреуінің
немесе екеуінің де маскүнемдігі және нашақорлығы; түрліше туу
жарақаттары (асфиксия).
Олигофренияның динамикасы
Олигофренияның динамикасы, ең алдымен,
өтемақы мен өтеу процестеріне, сондай-ақ жасқа
толу эволюциясына байланысты (Ковалев, 1979).
Мұндай динамика әдетте прогрессивті емес (П.Б.
Ганнушкин, 1933 ж. сәйкес) немесе эволюциялық (г.
Е. Сухарева, 1965 ж. сәйкес) ретінде анықталады.
Сонымен қатар, Олигофренияның динамикасына
қолайсыз ішкі және сыртқы факторлардың әсерінен,
сондай-ақ білім беру мен оңалтудың тиісті
шараларының болмауынан туындайтын
декомпенсация жағдайларыдың әсерінен болып
табылады.
Оң эволюциялық динамика
интеллектуалды даму көрсеткіштерінің
біртіндеп жақсаруымен көрінеді:
абстракция, жалпылау, синтездеу, талдау,
салыстыру және нақтылау процестерінің
баяу, үдемелі дамуында, сөйлеуді,
моториканы және қарым-қатынасты
жетілдіруде, көңіл мен басқа да
психикалық процестердің қарқыны мен
ауысуындағы оң өзгерістерде, мінез-
құлық мотивациясының деңгейін
жоғарылатуда, өзін-өзі тану және
қоршаған адамдардың танымын кеңейту,
өзін-өзі бақылауды арттыру, білім,
тәжірибе, Дағдылар мен дағдыларды
жинақтау
Олигофренияның теріс динамикасы
Олигофренияның теріс динамикасы оның
күрделі формаларында жиі байқалады. Бұл,
әсіресе, декомпенсация жағдайлары туындаған
кезде жас дағдарыстарына қатысты.
Декомпенсация ішкі себептердің нәтижесінде
(ликвородинамикалық, эндокриндік және
метаболикалық бұзылулар, ішкі ағзалардың
аурулары), сондай-ақ сыртқы факторлардың
әсерінен (мидың жарақаты, психогения,
тамақтанудың бұзылуы, гиповитаминоз,
интоксикация, нейроинфекция, паразиттік
инвазиялар, гипоксия, тамыр патологиясы) Welc
o
пайда болуы мүмкін. e ba m
ck
to
Scho
ol
Олигофренияның диагностикасы
Диагноз әдетте оңай. Диагноз «олигофрения» анамнез
негізіне қойылады (ақыл-есі мен физикалық әлсіреуі
туралы мәліметтер), науқаспен сөйлесу және арнайы
зерттеулердің нәтижелері. Әңгіме барысында дәрігер
олигофрениямен науқастың сөйлеу деңгейін бағалайды,
оның сөздік қоры, ойлауды және абстрактылы ойлау
қабілетін білу, өзін-өзі бағалау мен өзін-өзі және әлемді
сыни қабылдау деңгейі. Психикалық процестерді
неғұрлым нақты бағалау үшін түрлі психологиялық
тестілер қолданылады.
Олигофрениямен науқастың ойларын зерттеу
барысында олардан метафоралар мен мақалдардың
мағынасын түсіндіру сұралады, оқиғалардың
кезектілігін анықтаңыз, бірнеше суретте бейнеленген,
бірнеше тұжырымдарды салыстыру және т.б. Жадты
бағалау үшін науқасқа бірнеше сөзді есте сақтау немесе
Психикалық дамудың тежелген
дәрежелері
сол себебі ақыл-ойының түрлі дәрежеде
адамдарды тудыруы мүмкін. Қазіргі уақытта, АХЖ-
10 маркасы 4 дәрежелі психикалық дамуы
тежелген сәйкес.

Терең- Ауыр- Орташа- Жеңіл-
идиотизм. ауыр ой моральды қиын IQ.
IQ<20 IQ. 20-34 қ IQ. 35-49 50-69

Happy
l
schoo
seaso
n
Е.И. Богданова олигофренияның диагностикасын жіктеуі
бойынша
1 – төмендеген барлау
2 – сөйлеу жалпы жүйелік дамымауы
3 – бұзушылық (тарату қиындықтар, тұрақсыздық) көңіл-күйдің
тұрақсыздығы
4 –нашар қабылдауы (мәліметтерді асықпай төмен дәрежеде
қабылдауы)
5 – пәндегі дұрыс ойлана алмауы
6 – Жадтың төмен өнімділігі
7 – танымдық мүдделерінің дамымауы
8 – эмоционалдық және ерікініңбұзылуы (эмоциялардың
тұрақсыздығы)
шизофрения ерте басталғаннан қажетті қиындықтар
психикалық дамуы тежелген диагностикасында
туындайды.Одан бөлек аутизм, кататониялық симптомдар,
патологиялық қиял –ішінара дамулары клиникалық
көріністерде тіркелген.
Балалардағы олигофренияның
белгілірі
Балалардағы олигофрения белгілері іс-әрекеттердің аз
дамуы кезінде байқалады – ойындар, дизайн, сурет салу,
қарапайым тұрмыстық еңбек. Балалардың олигофрениясы
айналасындағыларға қызығушылықтың жоқтығынан
көрінеді.Балалар жыл бойы ойыншықтарға бармайды,
оларды манипуляциялауға тырыспайды. Тек 3-4 жасқа
толған, ақыл-есі кем балалар ойыншыққа қызығушылық
танытады.
Олигофрениялық болып табылмайтын, арнайы
мекемелерге бармайтын және дефектология
мамандарымен байланыста емес балалардың мектепке
дейінгі кезеңнің соңына дейін қысқа мерзімді, мақсатсыз,
хаотический шырышты деңгейде графикалық қызметі бар.
Балалардағы олигофренияның сипаттамалары сенсорлық
дамудың кешігуін қамтиды, ерікті назардан тыс қалады –
көңіл-күйді ұзақ уақытқа шоғырландыруға қабілетсіз,
сонымен қатар әртүрлі іс-шараларды жүзеге асырады.
Балалардың іс-әрекеттері хаотикалық болып табылады,
Балалардағы олигофренияның
белгілірі
● Балалардағы олигофрения белгілері сөйлеудің
созылуында көрінеді, ал кейбір балаларда сөйлеу жоқ
және 5 жыл. Үлкен қиындықтар көрнекі-фигуративті
ойлауды қажет ететін мәселелерді шешуге
әкеледі.Осындай балаларға арналған естеліктер аз
көлемде, есте сақталатын сөздік, сондай-ақ көрнекі
материалдың кішкентай дәлдігі мен беріктігімен
ерекшеленеді.
● Балаларда, олигофреника, еріксіз есте сақтайды, ол
үшін мектепке дейінгі немесе мектеп кезеңінің басында
балаларда ерекше, жарқын, тартымды және ерікті есте
сақтау туралы естеліктер пайда болады.
● Балалардағы олигофрения белгілері ерікті үдерістердің
дамуы, бастаманың жоқтығы, тәуелсіздік
жетіспеушілігі, импульсивтілік, басқа адамның еркіне
қарсы тұру қиындықтарында көрініс табады. Мұндай
балалар үшін жеткіліксіз дифференциация,
тәжірибенің шектеулі ауқымы, эмоционалдық
Олигофренияны түзету жолдары
Бұл ауру олигофренияның себебіне байланысты белгілі бір
терапияны қамтиды. Туа біткен сифилиспен токсоплазмоздың
емі осы аурулардың белгілерін жоюға бағытталған.
Егер метаболизм бұзылса (фенилкетонурия) диета терапиясы
ұсынылса, эндокринопатиямен миксеме гормоналды емдеуге
тағайындалады.
Есірткі заттар (Phenazepam, Neuleptil, Sonapaks) ащы дискілерді
басу және аффективті тұрақтылықты түзету үшін
тағайындалады. Өтемақы ретінде медицина және білім беру
шаралары, сондай-ақ кәсіби бейімделу және еңбекпен оқыту
арқылы үлкен маңыз беріледі.
Олигофрения, интернат, көмекші мектептер,
мамандандырылған кəсіптік мектептердің табысты оңалуы,
сондай-ақ әлеуметтік бейімделуі маңызды рөл атқарады.
Жаппай мектепте олигофренияны оқыту оларға пайда әкелгеннен
гөрі зиян тигізеді. Бірқатар зерттеушілер әлеуметтік бейімделу
тұрғысынан 20-25 жастан кейін, балалық шағында таяз ақыл-ой
кемістігі бар пациенттердің шамамен 80% - ы қалыпты
адамдардан айтарлықтай ерекшеленбегенін айтады. Кейбір
авторлар тіпті жұмсақ моральды тұрақты емес деп санайды, бір
рет жазылады және қолайлы жағдайларда de facto іс жүзінде
толығымен жойылады (мұндай жағдайлардың көпшілігінде,
сөзсіз, ақыл-ой кемістігі диагнозы дұрыс орнатылмаған).
Бейімделу сәтті болады, әсіресе егер пациент қандай-да бір
жолмен дарынды болса. Д.Е. Мелеховтың (1970) мәліметтері
бойынша, имбецилдердің 66% - ы арнайы ұйымдастырылған
жағдайда еңбекке жарамды.
Hap
py
scho
ol
seas
on
Балалардағы олигофренияны
Балаларды артта қалдыру және оларды интернаттарда,
түзету
арнайы мектептерде айқындау көбінесе оң нәтиже бермейді.
Бала өз үйінде тұрса, үйдегі жағдай әртүрлі дағдыларды
дамытады, өйткені ол әріптестерімен ойнауға, қарым-қатынас
жасауға, үйренуге тырысады.Туыстардың көмегі балаларды
дамытуға, сондай-ақ қоғамда бейімделуге көмектеседі.
Тәжірибе көрсеткендей, тіпті өте ауыр балалар да тиісті
оқытудан кейін қарым-қатынас пен белсенділікке тілейді.
Ауруханалар балалармен, сондай-ақ ересектермен қызығып,
ақырында ойыншықтарға қызығушылық танытады.
Қолжетімді ойындар арқылы мұғаліммен қарым-қатынас
жасалады, содан кейін дағдыларды үйретеді (шыныаяқ ішу,
қасық жеп, киіну). Адамдармен қарым-қатынастың
ерекшеліктері баланың коммуникативтік қолдауына, сондай-
ақ қолдауына байланысты. Бала айналасындағылардың
қоршаған ортасын түсіну қиынға соғады және адамдар оны
түсіну қиынға түседі. Ол қарым-қатынаста әлсіз серіктес
болғандықтан, ол кез-келген байланыста немесе
коммуникативті теріс тұжырымның көрінісі – автократия,
қорқыныш, алаңдаушылық, агрессия пайда болуы мүмкін.
Балаларда олигофренияны емдеу мынадай
педагогикалық сәттерді қамтиды: сұхбаттасушы
ретінде тең шарттарда олигофренияны
қабылдау; құпия қарым-қатынас жасау, өзара
жақындастыруды сақтау.
Балалардың белсенділігінің жетіспеушілігі,
жалпы әлсіздік, дамудың артта қалуы ата-
аналар тарапынан артық күтім жасауға әкеліп
соғады, осылайша тәуелсіз дамудың алдын
алады.Отбасыдан басқа, теңдесі жоқ топқа
қосылу өте маңызды: балалар бақшасы, кішігірім
ойын тобы немесе міндетті білім беру көмегі бар
мектеп класы. Олигофрения бойынша
әлеуметтік дағдыларды меңгеру көп жағдайда
білімге байланысты. Тәжірибесіздіктің
дағдыларын жетілдірудегі айырмашылықтар
тәуелсіздікке дейін, сондай-ақ қарым-қатынас
еркіндігі; агрессивті мемлекеттен сенім мен
н

Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Олигофренияның пайда болу себептері
Олигофренияның патоморфологиясы
Ақыл - есі кем балаларды оқыту және тәрбиелеу принциптері
Есту қабілеті бұзылған балалар
Қиын және ерекше науқастар
Олигофрения ауруы және емі
ИНТЕЛЛЕКТУАЛДЫ БҰЗЫЛУЛАРЫ БАР БАЛАЛАРДЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ - ПЕДАГОГИКАЛЫҚ СИПАТТАМАСЫ
АЙНАЛМАЛЫ ҚОЗҒАЛЫС ДИНАМИКАСЫ
АЙНАЛМАЛЫ ҚОЗҒАЛЫС
Импульс моменті
Пәндер