Гипотезаны тестілеу




Презентация қосу
Тақырыбы: I және II типті статистикалық
қателер. Қуат өлшемі (сынақ).
Параметрлік және параметрлік емес
критерийлер (тесттер) түсінігі.
Гипотезаны тестілеу
Гипотезаларды тестілеудің
статистикалық тәжірибесі тек
статистикаға ғана емес, сондай-ақ
табиғи және әлеуметтік
ғылымдарға таралған. Біз
гипотезаны тестілеу кезінде қате
кетуі мүмкін екі нәрсе бар. Дизайн
арқылы аулақ бола алмайтын
қателердің екі түрі бар және біз
осы қателер бар екенін білуіміз
керек. Қателерге І типті және ІІ
типті қателердің өте жаяу аттары
берілген.
Гипотезаны тестілеу процесі көптеген статистикалық
статистикалық деректермен ерекшеленеді. Бірақ жалпы процесс
бірдей. Гипотезаны тестілеу нөлдік гипотезаны және
маңыздылық деңгейін таңдауды қарастырады. Нөлдік гипотеза
шынайы немесе жалған болып табылады және емдеу немесе
процедураның әдепкі талаптарын білдіреді. Мысалы,
препараттың тиімділігін зерттегенде, нөлдік гипотеза есірткі
ауруға әсер етпейді.
I типті қате
Мүмкін
Мүмкін болатын
болатын қатенің
қатенің бірінші
бірінші
түрі
түрі шын
шын мәнінде
мәнінде нөлдік
нөлдік
гипотезаны
гипотезаны қабылдамайды.
қабылдамайды.
Қатенің
Қатенің бұл
бұл түрі
түрі II типті
типті қателік
қателік деп
деп
аталады
аталады және
және кейде
кейде бірінші
бірінші
түрдегі
түрдегі қателік
қателік деп
деп аталады.
аталады.
I типті қателер жалған позитивтерге тең. Ауруды емдеу үшін
пайдаланылатын препараттың үлгісіне оралайық. Егер біз осы
жағдайдағы нөлдік гипотезаны қабылдамасақ, онда біздің
есірткімізге сәйкес, есірткі шынымен ауруға әсер етеді. Бірақ
егер нөлдік гипотеза шын болса, онда шын мәнінде препарат
аурумен күреспейді. Препарат ауруға оң әсерін тигізеді деген
жалған мәлімет.

I типті қателерді бақылауға болады. Альфаның мәні біз
таңдаған маңыздылық деңгейіне байланысты I типті қателерге
тікелей қатысты. Альфа - бізде I типті қате барынша бар
ықтималдық. 95% сенімділік деңгейі үшін альфа мәні - 0,05.
Бұл шын нөлдік гипотезаны жоққа шығаратын 5% ықтималдық
дегенді білдіреді. Ұзақ мерзімді перспективада, осы деңгейде
II типті қате
Мүмкін болатын қатенің басқа түрі жалған болып табылатын нөлдік гипотезаны
қабылдамаған кезде пайда болады.

Қатенің бұл түрі ІІ қателік деп аталады және екінші түрдегі қате деп аталады.

II типті қателер жалған теріс мәндерге тең. Егер біз есірткіні сынайтын сценарийге
қайтып оралсақ, ІІ типті қате не болады? II типті қате пайда болады, егер біз есірткі
ауруға әсер етпеді, бірақ шын мәнінде ол жасаған.

II типті қате ықтималдығы грек әріптері бета нұсқасымен берілген. Бұл сан 1 - бета
арқылы белгіленетін гипотеза сынағының күші мен сезімталдығына байланысты.

I типті және II типті қателер және олардың арасындағы
айырмашылық қалай?

II типіндегі
типіндегі қателер
қателер шын
шын нөлдік
нөлдік гипотезаны
гипотезаны қабылдамаған
қабылдамаған жағдайда
жағдайда
орын
орын алады
алады
ІІ
ІІ типті
типті қателіктер
қателіктер жалған
жалған нөлдік
нөлдік гипотезаны
гипотезаны қабылдамаған
қабылдамаған кезде
кезде
орын
орын алады
алады
Біз
Біз осы
осы мәлімдемелерді
мәлімдемелерді түсіну
түсіну мақсатымен
мақсатымен қателердің
қателердің осы
осы
түрлерінің
түрлерінің артынан
артынан қосымша
қосымша мәліметтерді
мәліметтерді қарастырамыз.
қарастырамыз.
Статистиаклық
критериилар (белгілер) –
берік іс-әрекетті, яғни дәл
болжамды қабылдауын
және қата болжамды Параметрлік
Параметрлік критериилар
критериилар
қайрып тастауын жоғары –– есеп
есеп формуласына
формуласына тарау
тарау
ықтималдықпен қамтамасыз параметрлерін,
параметрлерін, яғни
яғни орта
орта
ететін негізгі шешуші шама
шама мен
мен дисперсияларды
дисперсияларды
ережелер. қосатын
қосатын критериилар.
критериилар.

Параметрлік
Параметрлік емес
емес
критерии
критерии –– тек
тек қана
қана жиілік
жиілік Критерийдың
пен
пен ранг
ранг түсініктерді
түсініктерді қуаттылығы деп оның
пайдаланады
пайдаланады айырмашылықтарды
айқындайтын қабілеті.

Ұқсас жұмыстар
Стартаптардағы пайда арналары
Көптік салыстыру
Гипотезаға жалпы түсінік
Классикалық егіз әдіс
Гипотезаны тексеру қадамдары
Тәуелді және тәуелсіз үлгілер
Ғылым - танымның ерекше формасы ретінде
Мақсат пен міндеттерді анықтау
Қазақстан республикасының білім беру бағдарламалары
Эксперттік жүйелер
Пәндер