Ғылыми дүниетаным оқушының интеллектуалды дамуының негізі




Презентация қосу
СЕМЕЙ ҚАЛАСЫ «ШӘКӘРІМ ҚҰДАЙБЕРДІҰЛЫ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ
МЕМЛЕКЕТТІК УНИВЕРСИТЕТІ»

СӨЖ
Тақырыбы: Ғылыми дүниетаным
оқушының интеллектуалды
дамуының негізі
Орындаған:
Омыралды А
Топ: КЯЛ-101
Тексерген: Акпаров М.
Л
Жоспар

■ Дүниетанымның мәні , қызметі
■ Дүниетанымды қалыптастырудың әдіснамалық
негіздері
■ Оқушылардың ғылыми дүниетанымының
негіздерін оқу-тәрбие процесінде
қақалыптастыру жолдары
■ Оқушылардың дүниетанымын қалыптастырудың
қазіргі мәселелері.
Дүниетанымның мәні,қызметі
Баланың ғылыми дүние-танымына табиғат және қоғам елдегі
әлеуметтік-экономикалық жағдайлар, қоғамдық саяси қатынастар
әсер етеді. Ғылыми сенімдер ғылыми-философиялық білімдерді,
қазіргі ғылым жетістіктерін оқып-үйрену, дүниені танудың ғылыми
әдістерін қолдану арқылы қалыптасады.
Ғылыми дүниетаным – қоғамдық сананық ең жоғарғы түрі. Ол
арқылы баланың өмірдегі жақсы мен жаманға көзқарасы
қалыптасып, бағыт-бағдары айқындалады.
Ғылыми дүниетаным тек қана білімдер арқылы ғана емес, сонымен
қатар, дәйекті дәлелдері аз жапған көзқарастарды жеңу
нәтижесінде қалыптасады. Қоғамның өзгеруі, қоғамдық және
жаратылыс ғылымдарында ашылған жаңалықтар ғылыми
дүниетанымды жетілдіреді, толықтырады, нақтыландырады, кейбір
көзқарастарды өзгертеді.сы
Дүниетанымды
қалыптастырудың
әдіснамалық негіздері
Дүниетанымның қалыптасуы ұзақ күрделі процесс, оның нәтижесінде жеке көзқарастар және сенім жүйесі
дамиды,қалыптасады, олар жеке адамның әрекет жасауына басшылық болады.

Дүниетанымды қалыптастыруда оқытылатын құбылыстар мен процестерді ғылыми тұрғыдан түсіндіру керек .

Жеке адамның өмірге, табиғатқа көзқарасының қалыптасу процесі дүниетаным идеясы элементтерін игеруден ,
яғни білімінің , ғылымының негіздерін және мінез құлықтың белгілі нормаларын білу , оларды сақтай білуден
басталады.

Дүниетанымдық білімді оқушылыр дене ақыл-ойының күшінің дамуына , білім деңгейіне сәйкес бірте-бірте
игереді.

Ғылыми дүниетанымды қалыптастыруға сан түрлі факторлар ықпал жасайды. Олардың құрамында адам өмірінің
материалдық жағдайлары , өмір сүріп отырған микро және макро ортасы, көпшілік хабарларды тарату
құралдары, оқыту мен тәрбиелеу кіреді.
Оқушылардың ғылыми дүниетанымының
негіздерін оқу-тәрбие процесінде
қалыптастыру жолдары.
Оқушының дүниетанымын қалыптастыру үшін оған өмірдің жақсы да,
көлеңкелі тұстарын да айтқан дұрыс. Дүниетанымдық сана баланың
сезіміне, ерік-жігеріне әсер етеді, сезім-сананы бекітуші, ерік-жігерді
ынталандырушы. Баланың дүниетанымы оның сөзі мен ісінен,
дүниемен қарым-қатынасынан көрінеді. Сананы, ой мәдениетін,
сезімді, қарым-қатынасты бір мезгілде тәрбиелеу және дамыту
дүниетанымды қалыптастырады. Баланың санасы, көзқарастары,
сенімдерін ең алдымен ғылым негіздері қалыптастырады.
Табиғи – жаратылыстық бағыттағы пәндер табиғат құбылыстарының
шын себептерін ашады. Оқушылар түрлі фактілер жинайды, өмірді
бақылайды. Заттың бір күйден екіншіге өтуі, молекула түрлерінде,
атап айтсақ антипол, айна, микро, макро және мегамер дүниесінде
өтіп жатқан өзгерістер ғылыми дүниетанымды қалыптастырады.
Оқушылар өмірдің дамуындағы сабақтастықты, қартаю, өлу
себептерін, жаңа өсімдіктер мен ағзалардың пайда болуын оқиды.
Жоғары жүйке қызметінің заңдылықтарын оқып үйренудің, ғылым
мен техниканық адам өміріндегі рөлін түсінудің зор маңызы бар.
Оқушылардың дүниетанымын
қалыптастырудың қазіргі мәселелері.

Дүниетанымдық білімді оқушылыр дене ақыл-ойының күшінің дамуына , білім деңгейіне сәйкес
бірте-бірте игереді.

Ғылыми дүниетанымды қалыптастыруға сан түрлі факторлар ықпал жасайды. Олардың құрамында
адам өмірінің материалдық жағдайлары , өмір сүріп отырған микро және макро ортасы, көпшілік
хабарларды тарату құралдары, оқыту мен тәрбиелеу кіреді.

Дүниетанымның психолгиялық құрылымы танымдық эмоцианалдық және еріктік сияқты
құрамаларды қамтиды. Білім жеке көзқарас сенімге айналу үшін оны тек ойластырып қана қоймай ,
терең сезіну , қоғамдық өмір және іс-әрекетпен салыстыруы керек.

Дүниетанымның қалыптасуы-күрделі әлеуметтік-педагогикалық мәселе. Педагогика мен
педагогика тарихы , мектеп тәжірбиесінде бұл мәселені шешудің үлкен және құнды тәжірбиесі
жинақталған.
Қорытынды

Өнер шығармалары баланың сезімін оятады. Шығармаларды
талдау, салыстыру, қорытындылау баланың дүниетанымын
қалыптастырады. Өнердің түрлі салаларында оқушылардың іс-
әрекет жасауы дүниетанымның қалыптасуына орасан зор әсер
етеді. Оқушылар өнердің тілімен танысып, тәжірибеде жұмыс
істеуге үйренеді, дағдыланады. Баланың дүниені қабылдау
кезіндегі әсерленуі балалық шақта жақсы жүреді, сондықтан
көркем өнерпаздар үйірмесін құру, өнер шығармаларын жасату,
шығармалар жаздыру, сахналық қойылымдардағы рөлдерде ойнату
баланың дүние туралы ой-әрісін кеңейтіп, көзқарастары мен сенімін
тексеруге көмектеседі. Оқушының дүниетанымының
қалыптасқандығын оның ғылыми білімдерінің тереңдігінен,
жүйелілігінен, диалектикалық ойлауынан байқауға болады.
Пайдаланылған әдебиеттер
Қ.Жарықбаев «Ақылдың кені» ұлағатты сөздер, Алматы, 2008

Ж.Алтай, А.Қасабек, Қ.Мұхамбетәли «Философия тарихы», Алматы, 1999

Т.Ғабитов «Философия» оқу құралы, Алматы, 2002

Саясат журналы, №7, 2008

Евразиские сообшение журналы, №2, 2010

Философия мұрасы, 20 том

С.Мырзалы, «Философия», Алм
аты, 200

Қ.Жарықбаев «Ақылдың кені» ұлағатты сөздер, Алматы, 2008

Ж.Алтай, А.Қасабек, Қ.Мұхамбетәли «Философия тарихы», Алматы, 1999

Т.Ғабитов «Философия» оқу құралы, Алматы, 2002

Саясат журналы, №7, 2008

Евразиские сообшение журналы, №2, 2010

Философия мұрасы, 20 том
■ С.Мырзалы, «Философия», Алматы, 2008

Ұқсас жұмыстар
Ғылыми дүниетаным оқушының интеллектуалды дамуының негізі ретінде
Ғылыми дүниетаным - оқушының интелектуалды дамуының негізі
Дүниетанымның мәнi және оның түрлері, типтері, қызметтері
Оқушыларға эстетикалық тәрбие беру
ЕРТЕ ОҚЫТУ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯСЫ ЖАЙЛЫ
Философия пәні
ДИАЛЕКТИКА ФИЛОСОФИЯНЫҢ МЕТАФИЗИКА ӘДІСТЕРІ
Педагогикалық психология
Дүниетаным ұғымына түсінік
Патриоттық тәрбие беру
Пәндер