Саралау тәсілдері тапсырма




Презентация қосу
Лекция №9

Тақырыбы: Географияны оқытудағы саралау әдістері

аға оқытушы Таскараева Калбиби Ахметовна
Дәрістің мақсаты:

- Оқыту үдерісінде саралау тәсілдерін қолдануды үйрену;
- Сабақты қысқа мерзімді жоспарлауда саралау
тәсілдерін тиімділігін айқындау
Дәріс жоспары:

• Географияны саралап оқытудың тиімділігі
• Оқыту үдерісін саралаудың мақсаты не?
• Саралау тәсілдері
•Біреуіне майлы ет ұнамайды;

Мысалы:
•Екіншісі картошка жемейді;
•Үшіншісі пиязды ұнатпайды;
•Төртіншісі куырылған етті жемейді.

СОНДА БҰЛ ТАҒАМ КІМДЕРГЕ АРНАЛҒАН?
ҰНАТПАҒАН КІСІЛЕР АШ ОТЫРУЫ МҮМКІН БЕ?
Бір өлшем
барлығына
сай келмейді
Барлық Мұғалім қандай да бір нәрсені барлық
балаларды оқушыларға бір мезгілде үйретуге тырысқанда,
оқушылардың үштен бірі ақпаратты бұрыннан
оқыту біледі. Үштен бірі қабылдайды, ал қалған үштен
бірі қабылдауға икемсіз болып келеді. Жалпы
және алғанда оқушылардың үштен екі бөлігі уақытын
босқа өткізеді.
тәрбиелеу Лилиан Кац
Жұмыстау негізінде балаға танымал жақын нәрседен бастағаны
абзал.

Саралау Ж.Аймауытұлы

дегеніміз
не? Саралау – жеке оқушылардың қажеттіліктерін ескере отырып,
оқытудың әдістері мен нысандарын, құралдар жиынтығын іске
асыру арқылы әр оқушының қызығушылығын арттыру мен
қабілеттерін дамыту болып табылады.
Өркениетті елдермен тереземіз тең болуы үшін
әлемдік білім аясына кіргізуді мақсат тұтқан еліміздің
САРАЛАУ НЕГЕ білім беру саясаты оқытуды демократияландыру,
ӨЗЕКТІ ? ізгілендіру арқылы жаңа сапалық деңгейге көтеруге
көздейді. Осыған байланысты білім берудегі
бірыңғайлықтан бас тартып көп нұсқалы білім алу
жүйесіне бет бұрып тұрған жағдайда оқушылардың
топтық ерекшелігімен қоса жеке танымдық
ерекшеліктерін ескеріп, саралап оқытуды
ұйымдастыру-бүгінгі мектеп өміріндегі өзекті мәселе.
Географияны оқытуда саралау әдісінің мақсаты —
Оқыту үдерісін оқушыға қабілеттері мен бейімділіктерін барынша
дамыту үшін, олардың жалпы білім мазмұнын
саралаудың мақсаты меңгеру үдерісіндегі танымдық қажеттіліктері мен
не? қызығушылықтарын қанағаттандыру үшін
жағдайлармен қамтамасыз ету.
Саралап оқыту әдісі

Саралап оқыту әдісі географияны оқу үдерісінің оқушылардың әртүрлі топтарына
арнайы бағдарлауды, оқушылардың жеке қабілеттерін ескеру мақсатында әртүрлі топтар
үшін әртүрлі нысанда ұйымдастыруды көздейді, яғни, әртүрлі оқушылар тобының оқу
әрекетін ұйымдастыру үшін арнайы оқыту әдістерін және іс-әрекеттерді саралау
тәсілдерін қамтиды. Саралап оқытуды ұйымдастырудың негізгі шарты күрделілігі,
танымдық тұрғыдан қызығушылық туғызуы, мұғалім тарапынан берілетін көмектің
сипаты жағынан ерекшеленетін сараланған тапсырмаларды қолдану болып табылады.
Білім беру мазмұнын жаңартуда «География» пәнінің білім беру бағдарламасының
негізгі мақсаты пәннің мазмұнын сапалы меңгеруді қамтамасыз ету, оқушылардың
функционалдық сауаттылығын қалыптастыру, басқа пәндермен сабақтастық арқылы
жалпыадамзаттық құндылықтар мен ұлттық мәдениеттің үздік дәстүрлерінің негізінде
оқушылардың зияткерлік деңгейін дамыту болып табылады. Сондықтан, географиядағы
зерттеу тәсілдерімен байланысты саралап оқыту әдісін де қолданудың маңызы зор.
Саралау дегеніміз -

1 2 3 4 5 6

Сыныпта не Жүйелі Бірыңғай Тапсырманың Жалпы, баланың
болып жоспарлау қарапайым көп оқушыға топтық және ерекшелігін
жатқанын тапсырмадан бағытталуы жеке есепке ала
білу гөрі көбірек нұсқаулықтар отырып
сапаға дың алмасып оқыту
бағытталған отыруы
тапсырма
Саралау дегеніміз

1 2 3 4
Балалар қай жерде Оқушылардың өзара Барлық оқушылардың Жеке/әр баланың
тоқтады, сол жерден сыйластық, қауіпсіздік, табысқа жету өсуіне және табысқа
бастау. жеке өсуге дамуы және мүмкіндіктерін жетуіне қажетті
оқуға ортақ тұрақтандыру. ақпаратты алып
жауапкершілік сияқты жатқанына көз жеткізу/
айырмашылықтарына сенімді болу
назар аудару
Оқуды қалай саралауға болады?

Білу керек:
Саралаудың оқытудың қандай критерийіне, қабілеттеріне, білімдеріне,
дағдыларына қарай жүргізілетінін нақтылау;
Оқушыларды сіз таңдаған критерий бойынша саралауға мүмкіндік
беретін тапсырмаларды, тесттерді әзірлеу немесе қолдану;
Оқушыларды алдын-ала жүргізілген диагностика нәтижелерін ескере
отырып, сараланған тапсырмаларды, жаттығуларды пайдалану;
Берілген тапсырманың деңгейін айқындап отыру;
Үдерісті реттеп,жүйелеп,ауыстырып отыру
САРАЛАУ МҰҒАЛІМ
ТАРАПЫНАН ҚАЛАЙ ІСКЕ
АСЫРЫЛАДЫ
Мазмұн
• Мазмұн – дағдыларды, идеяларды үйрету үшін мұғалімдер
қолданатын әдістерден тұрады
Не оқыту және ақпарат алуға мүмкіндікті қалай беру керек

Үдеріс – оқушылардың мазмұнды жақсырақ, толығырақ түсінуі үшін
орындайтын жаттығулары мен тәжірибесі
Оқушылар ақпаратты қалай түсінеді және білімді, түсінікті ,дағдыны
қалай қалыптастырады
Нәтиже – оқушылардың материалды түсінгендерін көрсететін
тесттері, жобалары және басқа да материалдар
Үдеріс арқылы саралау
• Жоғары деңгейдегі ойлау тапсырмаларын қолдану
• Шағын топтарға нұсқаулық
• зият дамыту (танып білуіне бағытталған тапсырмалар )
• Ойын шоғырландыру
• Бірлескен жұмыс
• Үдерісті саралау төмендегілерді қамтиды:
• Қиындық деңгейі түрлі нұсқаларды ұсыну немесе оқушылардың әр түрлі қызығушылықтарына
негізделу
• Белгілі бір тапсырма үшін мұғалім және сыныптастары тарапынан берілетін қолдаудың түрлі
деңгейі
• Оқушыларға мәнмәтінді түсінгендерін көрсетуде өздеріне ыңғайлы жолдарын қолдануға
мүмкіндік беру
• Оқушылардың қалай оқитындығына байланысты оқу үдерісін түрлендіру
Нәтижені саралаудың қарапайым
мысалдары:
• Алған білімдерін көрсету үшін оқушыларға бірнеше нұсқаларды
ұсыну (мысалы, қуыршақтар шоуын жасау, хат жазу, немесе
қабырға жазбаларын таңбалармен жасауды дамыту).
• Оқушылардың түрлі дағды деңгейіне сәйкес келетін және
дамытатын рубрикаларды пайдалану.
• Оқушыларға өз нәтижелеріне жету үшін жеке немесе шағын
топтарда жұмыс істеуге рұқсат беру.
• Оқушыларды өздерінің нәтижесін көрсететін тапсырмаларды
жасауға, сонымен қатар талап етілетін элеменнтері бар
тапсырмаларды жасауға ынталандыру.
Саралау тәсілдері
• тапсырма;
• дереккөздер;
• қарқын;
• қорытынды;
• диалог және қолдау көрсету;
• бағалау;
• жіктеу.
Жеке қасиеттері мен
мүмкіндіктері

Визуалдар Аудиалдар Дигиталдар Кинестетиктер
Есту Таспа Баяндама Үлгі
Жазба Баяндама хаттар (1,3 минуттық
Коллаж дебат хат) би/көрініс
Постер лекция Поэзия қойылымы
Вен диаграммасы интервю Ғылыми мақалалары мүсін
Сурет Әңгіме эссе Драматизация
Карта Дөңгелек үстел Сауалнама Эксперимент
Бейне материал талқылау Шағын әңгіме Пантомима
Кітапқа шолу (жеке,топтық,жұптық) Мақала Рөлді ойнату
Сауалнама Өзгелерді оқыту Зерттеу жұмыстары қозғалыс/драма
рөлдік ойын жаңалықпен бөлісу
Әңгіме картасы /тарату қойылым
Хабарландыру Тәжірибе
ОҚУШЫЛАРДЫҢ ОҚУ СТИЛІНІҢ ҚАНДАЙ
ЕКЕНДІГІН ҚАЛАЙ АНЫҚТАЙМЫЗ
Визуалдар-
Аудиалдар-
Дигиталдар-
Кинестетиктер-
Сезім органдарын оқу үшін пайдалану
Білім алушылардың оқу
стилінің пайыздық көрсеткіші:
кинестетиктер - 40%
визуалдар 30%
дигиталдар 20%
аудиалдар 10%
ДИГИТАЛДАР

Ақпаратты сандар, белгілер мен логикалық дәлелдер көмегімен
логикалық түсініктеме арқылы қабылдайды;
• Бұл адамдардың өзіндік ерекшелігі;
• мағынасы, мазмұны, маңыздылығы мен функционалдығына көп
көңіл бөледі;
• сөздермен көбірек ойлайды;
• жазбаша құжаттарды құруға қабілетті;
• олар негізінен кинестетиктерден алынады.
• Кинестетиктерге ұқсас
Үйге тапсырма:

• 7-сыныптың ҰМЖ сын пайдалана отырып, кез келген оқу
мақсатына бейнеролик бойынша оқушылардың қажеттілігіне
қарай сараланған тапсырмалар құрастырыңыздар.
• Саралаудың тәсілдерін салыстыру және оларды талдау.
• Білім алушының нәтижеге қол жеткізуіне саралап оқытудың
әсерін сипаттаңыздар.
• Сараланған оқытуды ұйымдастырғанда оқушылардың іс-
әрекеттерін талдаңыздар.

Ұқсас жұмыстар
Оқу үдерісін Саралап оқыту тәсілдерін қолдану ұйымдастырудағы педагогикалық әдіс - тәсілдер
Сабақ Оқушылардың мемлекеттік мейрамдардың маңыздылығын түсіндіре мақсаттары отырып, танымдық қабілеттерін дамыту
Қатты заттардың ерігіштігіне температураның әсері
Барлық оқушы
Белсенді оқу
Ағаш карталары
Сабақтың Сфералық айналар
Өндірістік оқыту шебері
Сабақ жоспарлау
Саралау әдістері
Пәндер