Қазақ тілі Ғаламдық тақырыптардағы Оқушылар Қазіргі заманның жаһандық мәселелері




Презентация қосу
Астана - Қазақстанның жаңаруының,
оның көп ұлтты
халқының қалыптастырушы
энергиясының символы
Орындаған:Нұрылла Алматбек
Тобы:Иск-21-2
ҚАЗАҚСТАНДЫҚ ЖОЛ – 2050: БІР МАҚСАТ, БІР МҮДДЕ, БІР БОЛАШАҚ
Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә.Назарбаевтың
2014 жылдың 17 қаңтарындағы Жолдауы

Мәңгілік Ел – біз үшін ортақ тағдыр.
Мәңгілік Ел – жалпы қазақстандық ортақ шаңырағымыздың ұлттық идеясы.
Мәңгілік Ел - барша қазақстандықтарды біріктіретін, ел болашағының іргетасын
қалаған басты құндылықтар.

«Мәңгілік Ел» жалпыұлттық идеясының құндылықтары:

Қазақстанның Тәуелсіздігі және Астана
Қоғамымыздағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім
Зайырлы қоғам және жоғары руханият
Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу
Жалпыға бірдей еңбек қоғамы
Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы
Ұлттық қауіпсіздік және еліміздің бүкіләлемдік, өңірлік мәселелерді шешуге
жаһандық тұрғыдан қатысуы
Құндылықтар

Құндылықтар Мемлекеттік білім беру стандартында қамтылған:
- білім берудің мақсаты мен міндеттерінде;
- Қазақстан халқын біріктіретін жалпыұлттық идеяларды жүзеге
асырудағы мектептердің миссиясында: «Мәңгілік Ел», «Қазақстан –
ортақ мекеніміз», «Қазақстан – менің Отаным».
Құндылықтарға сай қасиеттер Мемлекеттік білім беру
стандартында құндылықтар тізіміндегі бағдарлар ретінде
қарастырылған:
- қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілік,
құрмет, ынтымақтастық, ашықтық, өмір бойы білім алу.
Қазақстандық қоғамның құндылықтары және
білім беру құндылықтары

Қазақстандық патриотизм
зм және азаматтық
и жауапкершілік
и от
а тр ық , қ,
п т ік ы
қ мат іл аст
ы
н д за рш қт ҚАЗАҚСТАННЫҢ
т а е а к е ма қ ТӘУЕЛСІЗДІГІ
с н ап ты тҰЛТТЫҚ ы
қ ә
а ж ау н ы қ ҚАУІПСІЗДІК ЖӘНЕ АСТАНА
аз ы
ж т, ш
ЖӘНЕ ЕЛІМІЗДІҢ ҚОҒАМЫМЫЗДАҒЫ
Қ а БҮКІЛӘЛЕМДІК, ҰЛТТЫҚ БІРЛІК,
е
р м ӨҢІРЛІК МӘСЕЛЕЛЕРДІ БЕЙБІТШІЛІК ПЕН
құ ШЕШУГЕЖАҺАНДЫҚ КЕЛІСІМ
ТҰРҒЫДАН ҚАТЫСУЫ
Мәңгілі
ТАРИХТЫҢ, к Ел ЗАЙЫРЛЫ ҚОҒАМ
МӘДЕНИЕТ ПЕН ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ
ТІЛДІҢ РУХАНИЯТ
БІРТҰТАСТЫҒЫ
ЖАЛПЫҒА
БІРДЕЙ ЕҢБЕК
ҚОҒАМЫ

е
е к жән ық,
Еңб ашыл м
ғарм білі
шы бойы
өмір алу
Идеяны жүзеге асыру тетіктері
Күтілетін нәтиже
Жауапкершілігі мол,
Білім беру белсенді азаматтық ұстанымы бар
құндылықтары Өзінің жұмысына жауапкершілікпен
қарайды және жоғары жетістіктерге қол
Оқу мақсаттары жеткізуге ұмтылады
жүйесі Мәдениеттер мен көзқарастардың
әр алуандығына құрметпен қарайды
Білім беру Бітірушінің
Шығармашылықпен және
мазмұны әлеуметтік
сын тұрғысынан ойлайды
бейнесі
Оқытудың Қарым-қатынасқа ашық және ықыласты
әдіс-тәсілдері Әлеуметтік жауапкершілікті сезінеді
Сабақтан тыс және қамқор
жұмыс АКТ тиімді қолдана біледі
Өмір бойы білім алуға және
өзін-өзі жетілдіруге дайын
«Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясының
білім беру мазмұны арқылы
жүзеге асырылуы
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Я
Құндылық: Қазақстанның Тәуелсіздігі және
Астана

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары
Қазақстан тарихы Қазақ хандығы құрылуының Тәуелсіздіктің ұлт үшін қаншалықты
Қазақ хандығының құрылуына тарихи маңызы мен мәнін ашу маңызды екені туралы түсінік
қандай факторлар себеп болды? (7- қалыптастыру және оған жетудегі
сынып) Халықтың отаршылдық қазақ халқының басынан өткен қиын-
саясатқа қарсы азаттық қыстау оқиғаларын өз бойынан өткізу.
Кенесары көтерілісін қандай күресінің мәні мен маңызын 7-9 сыныптарда өтілетін тақырыптар
критерийлер бойынша жалпы түсіну 10-сыныптағы тәуелсіздікке қатысты
ұлттық қозғалыс деп бағалаймыз? тақырыпқа келіп тіреледі. Сабақтар
(8-сынып) бір-бірімен сабақтасады
«Алаш» партиясының ұлттық
Алаш партиясының халық мемлекеттілікті
қолдауына ие болу себебі неде? қалыптастырудағы саясатын
(9-сынып) талдау

Қазақстан тарихы Астананы Қазақстанның Түрлі деректерді қолданып, ҚР
Н. Назарбаевтың Астананы көшіру өркендеу нышаны ретінде Елордасын көшіру себептерінің тізімін
стратегиялық шешімі бағалау жасайды. Бес-алты себептерді
(10-сынып) маңыздылығына қарай «пирамидаға»
орналастырады. Таңдауын түсіндіреді
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Я
Құндылық: Қазақстанның Тәуелсіздігі және
Астана

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары

Физика Байқоңыр ғарыш Байқоңырдың орналасуына әсер ететін факторларды
(8-сынып) айлағының талқылау. Осы аймақта өмір сүретін адамдардың
аймақтық және қауіпсіздігін қамтамасыз ету және қоршаған ортаны қорғау
халықаралық талаптарын қарастыру. Осында жұмыс істейтін
Жер серіктері маңызын білу адамдардың мұқтажы және қолдау көрсету жолдарын
талқылау. Ғарыш айлағы орналасқан жерді картадан табу
және оның ерекшеліктерін талқылау.
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
Құндылық: Ұлттық бірлік,
ЖҮЗЕГЕ қоғамымыздағы
АСЫРУ бейбітшілік
пен келісім

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығуы
Қазақстан тарихы «Қазақстан-2050 стратегиясының» негізгі
«Қазақстан-2050 Барлық қазақстандықтардың өсіп- бағыттарын талдау арқылы оқушылар оның
стратегиясын» қабылдау өркендеуі, қауіпсіздігі және әл- қоғамдағы ұлттық бірлікті, бейбітшілік пен
қажеттілігі неден ауқатының артуына бағытталған келісімді қамтамасыз ету мүмкіндіктерін
туындады? мемлекеттік стратегияларды анықтап талдайды
(10-сынып) баға беру

Қазіргі әлемдегі Әлемде болып жатқан өркениетаралық,
Қазақстан Мәдениеттер мен өркениеттердің ұлтаралық, дінаралық шиеленістердің
Қазақстан өркениеттер алуантүрлілігін, ұқсастықтары мен себептерін, салдарын, таралу аймақтарын
мен мәдениеттер айырмашылықтарын білу зерттейді;
жүйесінде Мәдениеттер мен өркениеттер Қазақстанда өркениетаралық, ұлтаралық,
(11-сынып) арасында шиеленістерді болдырмау дінаралық шиеленістерді болдырмау жөнінде
жолдарын қарастыру ұсыныстарын аргументтер келтіріп жариялайды

Қазақ әдебиеті Сын тұрғысынан пікір айту үшін әлем Оқушылар Мұхтар Әуезовтің «Абай жолы»
«Абай жолы» роман- әдебиетіндегі құндылықтардың қазақ роман-эпопеясымен танысады, шығармадағы
эпопеясы әдебиетімен үндесуін талдау, өзіндік ұлттық құндылықтың жалпыадамзаттық
(11-сынып) ой қорыту құндылықтармен үндесуін салыстыра отырып,
шығармадан нақты мысалдар мен дәлелдер
келтіреді
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Я
Құндылық: Зайырлы қоғам және жоғары
руханият
Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары
Қазақстан тарихы Конфессия, ар-ождан бостандығы, зайырлы мемлекет,
Қазіргі Қазақстан Қазіргі мемлекеттік саясаттың толеранттылық ұғымдарын қолдана отырып,
қоғамына дін қалай дінаралық келісім және ішкі Қазақстандағы қазіргі діни жағдайды талдайды
әсер етеді? тұрақтылыққа ықпалын анықтап,
(10-сынып) бағалау

Қазіргі әлемдегі Оқушылар құндылықтар мен идеологияның
Қазақстан функцияларын анықтайды, түрлі адамдар мен
Қазақстанның Әлемдік құндылықтар жүйесіндегі ұйымдардың құндылықтары мен идеологиялық
идеологиясы мен Қазақстанның алатын орнын, ұстанымдарын талдайды, салдар-себептерін
құндылықтары болашақ идеологияның бағыттары түсіндіреді.
(11-сынып) қалай айқындалатынын білу Еліміздің құндылықтары мен идеологиясының негізгі
бағыттарын 350 сөзден тұратын шағын монолог
арқылы шетелдік азаматқа баяндап береді

Құқық негіздері Оқушылар Қазақстан Республикасындағы адамның
Неліктен Конституция Қазақстан Республикасындағы және азаматтың құқықтарын, бостандықтары мен
азаматтардың адамның және азаматтың міндеттерін анықтау үшін ҚР Конституциясымен
құқықтары мен конституциялық құқықтары, танысады, баптарын талдайды. Адамның және
бостандықтарының бостандықтары мен міндеттерін азаматтың бостандықтарын қарастырған кезде,
негізгі кепілі болып анықтау Қазақстан Республикасы зайырлы мемлекет екенін
табылады? және кез келген адам қандай дінді ұстанатынын
(9-сынып) таңдау еркіндігі бар екенін тұжырымдайды
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Я
Құндылық: Зайырлы қоғам және жоғары
руханият
Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары
Физика Тарихи уақыттағы Оқушылар астрономияның даму тарихын зерделейді
(6-сынып) астрономиялық және аспан денелері туралы ежелгі және ортағасырдағы
идеялардың діни көзқарастардың қателіктерін анықтайды.
дамуын бағалау Астрономия бойынша үйренген білімдерінің негізінде
Астрономия Шығыс адамдардың астрономияға қызығушылық таныту
астрономдарының себептері туралы сыни ойланады.
астрономия
ғылымына қосқан
үлесін қарастыру

Қазақ тілі Ғаламдық Қазақтың моральдық-этикалық тәрбиесін негізге ала
Ғылым этикасы тақырыптардағы отырып, оқушылар кәсіби және ғылыми этика туралы
(11-сынып) көтерілген түрлі мәтіндермен танысады, салыстырады. Ғылыми
мәселелер этика саласындағы мәселелерді зерттей отырып,
бойынша өзіндік аргументативті эссе жазады.
стильде креативті
эссе жазу
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Құндылық: Индустрияландыру және инновация негізінде
экономикалық өсу

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары

Қазіргі әлемдегі Экономикалық, технологиялық Экономикалық және технологиялық прогресті
Қазақстан прогресс көрсеткіштерін, өлшеу өлшейтін түрлі әдістермен танысады,
Қазақстанның әдістерін білу және қолдану Қазақстанның прогресін өлшейді, даму
экономикалық және қарқындарын сақтау, артта қалу себептерін жою
технологиялық прогресі жөніндегі идеяларын әзірлеп, талқылайды
(12-сынып)
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Я
Құндылық: Жалпыға бірдей еңбек қоғамы

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары
Құқық негіздері Ерікті еңбек құқығы туралы Оқушылар топта ҚР Конституциясының 24-бабын талдап,
Еңбек қатынастары түсінік алу «Еңбек: құқық па, әлде міндет пе?» тақырыбында пікір
субъектілерінің Еңбек жағдайларын анықтау бөліседі, 100 сөзден аспайтын шағын ой-толғау жазады
құқықтары мен Жұмыс беруші мен Кейс-стади технологиясын қолдана отырып, еңбек
міндеттері жұмысшының құқықтары жағдайларын (жұмыс уақыты, тынығу уақыты, жалақы),
(9-сынып) мен міндеттерін талдау жұмыс берушінің және жұмыскердің құқықтары мен
міндеттерін талдайды

Қазіргі әлемдегі Мемлекеттің дамуында жеке Түрлі индекстері мен рейтингтердегі жеке азаматтарға
Қазақстан азаматтың алатын орны мен қатысты критерийлерді анықтайды және өздерінің азамат
Қазақстан рөлін анықтау ретінде атқаратын рөліне баға береді
прогресіндегі Бүкіл Қазақстан азаматтары өз әлеуетін арттырған жағдайда
азаматтың алатын елге тигізетін экономикалық, әлеуметтік әсерлерді
орны пайымдайды
(12-сынып)

Қазақстан тарихы Көшпелі және отырықшы Оқушылар көшпелі қоғам жетістіктерінен бүгінгі күнге дейін
Түркі халықтарының өркениеттер арасындағы не жеткені туралы сұраққа жауап береді. Қазіргі күні олардың
өмір салты көшпелі өзара экономикалық құндылығы неде? Шаруашылықта... Қолөнерде... Тұрмыста...
қоғамды қалай байланыстарын табу Қазіргі заманғы ірі қала тұрғындары көшпелілерден нені
сипаттайды? үйрене алады? Оқушылар қоршаған ортаға деген
(7-сынып) Көшпелілердің қолөнер мен қайырымдылық, табиғатпен үндестікте өмір сүруге, туған
қолданбалы өнер жерге құрмет, жерді бағалауға, қажырлы еңбек етуге үйренуге
жетістіктерін анықтау болады деп қорытындыға келеді
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Я
Құндылық: Жалпыға бірдей еңбек қоғамы

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары
Физика Механикалық жұмыс Оқушылар қуатты есептеуге арналған зерттеу жасайды.
(7-сынып) ұғымының Алдымен қандай да бір заттың, мысалы, кітаптардың салмағын
физикалық және еденнен жұмыс үстелінің бетіне дейінгі ұзындықты
мағынасын түсіну; өлшейді. Бір оқушы кітапты жерден үстелдің бетімен бірдей
Жұмыс және қуат Механикалық жұмыс биіктікте 30 сек. ұстап тұрады, екінші оқушы қанша кітап
пен қуаттың екенін санайды. Ара қашықтық пен кітаптардың салмағы
формулаларын арқылы орындалған жұмысты есептеуге болады. Нәтижені 30
есептер шығаруда секундқа бөлу арқылы қуатты есептеа шығаруға болады.
қолдану Оқушылар әртүрлі мамандардың еңбек өнімділіктерін есептеп,
A=F*s, N=A/t, өнімділікті жоғарылату жолдарын ұсынады.
N=F*v;

Қазақ тілі Қосымша ақпарат Қазіргі заман құндылықтары, жастар көп таңдайтын
Қазіргі заман көздерінен алынған мамандықтар және елімізге қажетті мамандық иелері туралы
құндылықтары: кім орта көлемді мақалалармен танысады, көтерілген мәселеге талдау жасай
боламын? мәтіндерден отырып, ақпаратты кесте, диаграмма түрінде ұсынады,
(7-сынып) (оқулық, газет, таныстырады
журнал, ғаламтор
материалы) керекті
мәліметті алу
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Я
Құндылық: Жалпыға бірдей еңбек қоғамы

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары
География Қазақстандағы отын- Әр жұп зерттеу жасау үшін белгілі бір өндіріс саласын
«Дүниежүзі энергетика, таңдайды. Олардың Қазақстан аумағы бойынша қай жерде
экономикасындағы металлургия, орналасқанын және қай факторлар олар үшін әсіресе маңызды
Қазақстан машина жасау, екенін анықтайды.
Республикасының химия және тоқыма Кейбір өнімді өндірудің факторларын, ресурстарын,
орны» тарауы өндіріс технологиясын қарастырады, сол салада істейтін адамдарға
(10-сынып) орындарының қандай білім мен дағдылар қажет екендігін анықтайды. Зерттеу
құрылымы мен нәтижелерін графикалық түрде ұсынады
ерекшеліктерін
талдайды, басты
өнім түрлерін өндіру
технологиясын
қарастырады
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Құндылық: Тарихтың
Я , мәдениет пен тілдің
біртұтастығы

Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары

Қазақстан тарихы Қазіргі кездегі Қазіргі кездегі ұлттық құндылықтар мен мәдениетті
Ұлттық мәдениеттің ұлттық жаңғыртуға бағытталған мемлекеттік бағдарламаларды
жаңғыруы және құндылықтарды зерттейді, атқарылған мәдени іс-шараларды анықтайды
әлемдік мәдениеттер жаңғыртуға (өнерде, спортта, т.б.)
жүйесіндегі бағытталған
Қазақстан мемлекеттік
(10-сынып) бағдарламаларды
білу

Қазақ тілі Бейнефильм, деректі Қазақстандағы ұлттар, олардың мәдениеті мен тілі, ортақ
Тіл мен мәдениет фильм тарихы туралы бейнематериал тамашалайды. Тақырыбы мен
(7-сынып) материалдарын идеясы туралы топта талқылайды, өз ойларын ортаға салады,
тыңдайды, олардың өмірден мысал келтіреді
тақырыбы мен
идеясын түсінеді,
талқылау
ҚҰНДЫЛЫҚТАРДЫ БІЛІМ БЕРУ МАЗМҰНЫ АРҚЫЛЫ
ЖҮЗЕГЕ АСЫРУ
Құндылық: Ұлттық қауіпсіздік
Я және еліміздің
бүкіләлемдік, өңірлік мәселелерді шешуге
жаһандық тұрғыдан қатысуы
Мазмұны Мақсаты Оқу жаттығулары
Қазақ тілі Ғаламдық тақырыптардағы Оқушылар «Қазіргі заманның жаһандық мәселелері»
Жаһандану көтерілген мәселелерге стиль тақырыбында мақалалармен, мамандардың ойларымен
(9-сынып) ерекшелігін сақтай отырып, танысады және талдау жасайды. «Жаһандық дағдарыстарды
ұсыныс хат жазу болдырмау жолдары» туралы ұсыныс хат жазады

Қазіргі әлемдегі Қазақстанның қауіпсіздік Оқушылар тобы ұлттық қауіпсіздік саясатының бір тармағын
Қазақстан саясатын талдау, зерттейді, мысалы: бюджет; әскер; кейбір ішкі және сыртқы
Геосаясат және артықшылықтары мен қауіптер және болашақтағы ықтимал қауіптер; дәстүрлі
Қазақстан кемшіліктерін анықтау, қауіпсіздік саясаты; болашақ ұлттық қауіпсіздік саясатына
(12-сынып) күшейту жолдарын белгілеу әсер ететін факторлар

Физика Радиоактивті материалдарды Оқушылар келесі сұрақтарды зерттейді:
(10-сынып) өңдеу, қолдану және сақтау • Ядролық материалдарды тасымалдау;
жолдарын сипаттау • Чернобыль апатының зардабы;
• Фукусимо апатының зардабы;
Атомдық және • Ядролық реакторларды істен шығару;
ядролық физика -- • Атом энергиясын пайдалануды жақтау немесе
ядролық физика және қарсылығын негіздеу
оның қолданылуы • Ауруханаларда радиоактивті заттарды қолданғанда
оларды дұрыс пайдалану;
• Ядролық қаруларды сынақтан өткізу зардабы
Құндылық: Индустрияландыру және инновация негізінде
экономикалық өсу

Мазмұны
Қазақ тілі
Мақсат
Әлеуметтік, білім және жалпы Оқу жаттығулары
Ғылыми жаңалықтар мен технология түрлеріне
Ғылыми жаңалықтар мен тақырыптар жайлы өз көзқарасын байланысты жаңа сөздер, терминдермен
технология қоса отырып, диалог және монолог танысады және жаңа технологиялар туралы
(8-сынып) құрастырып айту бейнематериалдарды тыңдайды. Мәтіндердің
стильдік және құрылымдық ерекшелігін сақтай
отырып, өзі таңдаған ғылыми жаңалықтардың
біріне монолог құрастырады
География Бизнес мүмкіндіктерін анықтай Оқушылар туризмнің белгілі бір облысын
«Қазақстандағы туризмнің алу; зерттейді, туризм бойынша жоба үшін бизнес
дамуы» тарауы зерттеу жоспарын дайындай алу; жоспар дайындайды және барлық топтар
(11-сынып) бизнес жоспарды дайындай алу; алдында ұсынады. Бизнес жоспарда
жобаны ұсына алу туризмді дамыту үшін әр түрлі географиялық
жерлердің артықшылықтары, сол сияқты
дамуға кедергі келтіретін кемшіліктеріне
баса назар аударылады

Ұқсас жұмыстар
Демографиялық проблема
Өзін-өзі тану туралы ақпарат
Жаһандық мәселелердің құрылымы және болашақ мәселесі
Жаһандық проблемалар және болашақ мәселесі
Қылмыс және заң
Табиғатты қорғау қызметіне БҰҰ - ның барлық басты органдары мен мамандандырылған мекемелері
Жоғарғы атмосфераның антропогендік ластануы
ЖАҺАНДАНУ НӘТИЖЕСІ
Ғаламдық проблемалардың типтері
Қазіргі заманғы жаһандық мәселелер
Пәндер