Каспий бассейнінің порттары арасындағы контейнерлік тасымалдар көлемін арттыру және жүктердің жаңа түрлерін тарту




Презентация қосу
ТАҚЫРЫБЫ: МАҢҒЫСТАУ ОБЛЫСЫ МЫСАЛЫНДА СУ КӨЛІГІ САЛАСЫН
ҚАРАСТЫРУ
Бүгінгі таңда Ақтау портынан біздің көрші мемлекеттердің порттары арқылы
әлемнің кез келген нүктесіне жүк жіберуге болады. Порт — басты, құрғақ
жүктерді, мұнай мен астықты толық тиеп жөнелтуді қамтамасыз ететін көп
функциялы заманауи кешен. Темір жолдар мен автомобиль трассалары осында
түйіседі. Жалпы, Ақтау порты өзінің техникалық параметрлері бойынша
халықаралық стандарттарға толық сәйкес келеді. Порттың су айдыны қауіпсіз
тұрақ, кемелерге жан-жақты қызмет көрсету және жүк операциялары үшін арнайы
жабдықталған. [1]
Порттың өткізу қабілеті 16,5 млн тоннаны құрайды. Жоғары интеграцияланған
экономика және халықаралық бағдарларды қайта бағдарлау жағдайында Ақтау
порты транзиттік тасымалды дамытуға бағыт алды. Теңіз инфрақұрылымын
дамыту мен өңірдегі жүк айналымын ұлғайтудың негізгі басымдықтарының бірі
Каспий бассейнінің порттары арасындағы контейнерлік тасымалдар көлемін
арттыру және жүктердің жаңа түрлерін тарту. Қазіргі уақытта Қазақстан, Қытай,
Оңтүстік-Шығыс және Орталық Азия, Түркия және Оңтүстік Еуропа елдері
арасындағы жүк тасымалын қамтамасыз етуге бағытталған Транскаспий
халықаралық көлік маршрутын (ТХКМ) дамытуға көп көңіл бөлінуде. «Нұрлы жол»
бағдарламасын және Қазақстанның транзиттік стратегиясын дамытудың
нәтижесінде Ақтау портына айтарлықтай транзиттік жүктерді тартуға мүмкіндік
беретін көлік бағыттары жасалды[1]
Маңғыстау облысының аумағы арқылы: Шығыс Европаны Орта Азия мен
Солтүстік Европамен, парсы шығанағы елдерімен байланыстыратын
ТРАСЕКА и «Север-Юг» екі халықаралық көліктер дәлізі өтеді. «Ақтау
халықаралық теңіз сауда порты» РМК кеңейту жобасын жүзеге асыру
мақсатында солтүстік бағытта толқын тегеуірінін бәсеңдетуші имараттарды
салушы «Мобелекс Ойл Терминал» ЖШС бас мердігері жұмыстар жүргізді.
Болашақ порттың төңірегінің түбін тереңдету жұмыстарының жобасы
жасалып, келісіуге жіберілді. [2]
Облыс әкімдігі көрсетілген қаулыны іске асыру, сондай-ақ жоғары
тасымал әлеуетін қолдану мақсатында, еліміздің Үкіметіне «Ақтау теңіз
порты» аумағы шегінде арнай экономикалық аймақ статусын бере
отырып, мультимодалдық көліктік-логистикалық орталық құру туралы
ұсыныс берген болатын.
Ақтау теңіз портын кеңейту жоспары бойынша 2009 жылға гидро имараттар
кешені бар жаңа айлақ салу көзделуде, оның ішінде 4 мұнай құю, 2-
контейнерлік, 2 әмбебап құрғақ жүк айлағы, сондай-ақ экологиялық, шекара
қызметі, флотқа арналаған айлақтар болады. Бұл Ақтау портында жүк
аударып-тиеуді 11,5 млн. тоннаға дейін арттыруға мүмкіндік береді. [2]
Ақтау порты — осы бағыттағы маңызды түйіндердің бірі. Маршруттың
әлеуеті өте жоғары — жылына 300 мың контейнерге дейін. Сондықтан
Қазақстанда Солтүстік теңіз терминалы мен Құрық порты қосымша
құрылды. Ақтау порты да жаңа мамандандырылған техника сатып алу
арқылы осы көлемдерге белсене дайындалуда. [3]
Бүгінгі таңда порттың сыйымдылығы жылына 40 мыңға дейін
контейнерді қабылдауға және өңдеуге мүмкіндік береді, бірақ
стратегиялық мақсаттары әлдеқайда жоғары — 75-100 мың контейнер.
Қазіргі уақытта Құрық портының паром кешені заманауи инфрақұрылым
нысандарымен жабдықталған. Порттың жобалық қуаты жылына 6 млн
тонна жүкті құрайды. Порттың одан әрі дамуы әмбебап айлақтың
құрылысын және габаритті емес және басқа да жүктерді ауыстырып
тиеу үшін кран орнатуды көздейді. Порт жұмыс істей бастағаннан бері
1128 кеме өңделді, жүктерді ауыстырып тиеу 3,7 млн тоннадан астам
жүктерді құрайды. 2019 жылдың тоғыз айында 1 млн 62 мың тоннаға
жуық түрлі жүк өңделді, оның 600 мың тоннасы импорт бағытында, 463
мың тоннасы экспорт бағытында. [3]
Маңғыстау облысының даму жоспарына мыналар кіреді: Ақтау
қаласында кеме жасау және кеме жөндеу зауытын салу, Қарақиян
ауданының Құрық елді мекеніндегі паромдар кешені, Бейнеу, Ақтау
қалаларында көлік-логистикалық орталықтардың құрылысы,
Болашақ халықаралық шекара маңы ынтымақтастығы орталығы
(Түрікменстанмен шекара), авиациялық өндіріс құру авиациялық
технологиялар мен жабдықтар өндірісі және AISCP-ді солтүстік
бағытта кеңейту кешені. [3]
Транскаспий бағытындағы халықаралық Ақтау теңіз портының
келешегін атап өткен жөн. TPACEKA еуразиялық мультимодальдық
көлік дәлізінің бастамасымен біздің елдің транзиттік ресурсын
жақсартуға мүмкіндік беретін Silk Wind жобасы іске қосылуда. Бұл
жоба ТРАСЕКА-ға мүше төрт елдің: Қазақстан, Әзірбайжан, Грузия
және Түркия - күштерін біріктіру және Достық / Алтынкөл -
Жезқазған маршруты - Ақтау порты - Баку - Тбилиси - Карс порты
бойынша Silk Wind блок пойызының бірлескен ұйымы. [3]
Баутино теңіз порты Түпқараған ауданы, Қазіргі уақытта Құрық портының паром
Баутино ауылында орналасқан және кешені арқылы қазақстандық астық, көмір,
мұнай өнімдері, тыңайтқыштар, химикаттар
«Ақтау халықаралық теңіз сауда порты»
жіберіледі. Импортты азық-түлік, өнеркәсіптік
Республикалық мемлекеттік жабдық, құрылыс материалдары және басқа
кәсіпорнының филиалы ретінде кіреді да жүктер қамтиды. Порт арқылы транзитпен
және «Ақтау халықаралық теңіз сауда түрлі жабдықтар, электроника, тоқыма,
порты», «Баутино» сауда теңіз порты химия саласының өнімдері, металл
»республикалық мемлекеттік бұйымдары және тағы басқалары өтеді.
кәсіпорнының жүк ауданы деп аталады. Жалпы, порттың теміржол және автомобиль
Аджип ККО әскери-теңіз базасы мен «Geo инфрақұрылымдары Құрық порты арқылы
Energi Group» ЖШС базасы (13 кемеден өтетін жүктердің барлық түрлерін
тұрады) орналасқан. 2005 жылы Әзербайжан мен Грузия арқылы Түркияға
және Шығыс Еуропа елдеріне экспорт/импорт
«TenizService» ЖШС базасы пайдалануға
үшін әрі қарай жіберу үшін қабылдауға және
берілді, қазіргі кезде ол Каспий қызмет етуге толық дайын. Теміржол
аймағында Қазақстанның теңіздегі мұнай терминалының өткізу қабілеті жылына 4,1
операцияларын қолдаудың негізгі млн тоннаны, ал автомобиль терминалы
базаларының бірі болып табылады. жылына 1,9 млн тоннаны құрайды. Теміржол
Түпқараған шығанағының оңтүстік- және автомобиль айлақтары бір уақытта 4
шығыс бөлігіндегі «Балықшы» ЖШС тірек паромды немесе тәулігіне 8 паромды өңдеуді
қамтамасыз етеді. Порттың жобалық
базасы шағын кемелерге қызмет
қуаттылығынан жүктеме 27-30% құрайды, [3]
көрсетеді. [3]
Қазіргі уақытта Құрық портының паром кешені арқылы қазақстандық астық, көмір,
мұнай өнімдері, тыңайтқыштар, химикаттар жіберіледі Жалпы, порттың теміржол
және автомобиль инфрақұрылымдары Құрық порты арқылы транзиттік және
Түркиядан/Түркияға экспорттық-импорттық бағытта өтетін барлық жүктерді
қабылдауға және шұғыл қызмет көрсетуге толық дайын. Қазақстан үшін жеке
паромдардың болмауы жүк тасымалы маршруттарының географиясын шектеуге әсер
етеді, бұл шетелдік операторлардың – паром иелерінің мүмкіндіктері мен қалауына
тәуелді етеді және сыртқы нарықтарға шығу мүмкіндіктерін тікелей шектеуге әкеледі.
Осыған байланысты, еліміздің көліктік қауіпсіздігін қамтамасыз ету және Каспийдегі
паромдар қозғалысын дамытуға жаңа серпін беру үшін, бастапқы кезеңінде екі бірлік
мөлшерінде Қазақстанның меншікті теміржол паромдарын салу, әрі қарай
паромдардың санын төртке дейін көбейту мәселесі пысықталуда. [4]
Меншікті паромдардың болуы Каспий аймағындағы көлік паром тасымалдары
нарығына толық құқылы серіктес ретінде кіруге, нарық конъюктурасына байланысты
жүктерді тасымалдау маршруттарын дербес анықтауға және сыртқы халықаралық
факторлардан тәуелсіз болуға мүмкіндік береді. [4]
Өткен жылдан бастап Құрық паром кешені арқылы теміржол паромдарымен
Әзірбайжанға Prima T8 жүк локомотивтері жіберілді. Бұл әлемдегі ең қуатты
электровоздардың бірі, оларды Қазақстанда «Электровоз құрастыру зауыты» ЖШС
шығарады. Жалпы алғанда, 2019 жылдың соңына дейін Бакуге Құрық порты арқылы
шамамен 40 жүк локомотивін тасымалдау жоспарланған. [4]
Пайдаланылған әдебиеттер
1. АКТАУСКИЙ МОРСКОЙ ТОРГОВЫЙ ПОРТ //
КАЗАХСТАН. НАЦИОНАЛЬНАЯ ЭНЦИКЛОПЕДИЯ. — АЛМАТЫ: ҚАЗАҚ
ЭНЦИКЛОПЕДИЯСЫ, 2004. — Т. I. — ISBN 9965-9389-9-7
2. HTTP://ADILET.ZAN.KZ/KAZ/DOCS/V16M0003014
3. HTTPS://PRIMEMINISTER.KZ/KZ/NEWS/REVIEWS/K-AZAK-STANNYN-TEN-
IZ-K-AK-PASY-ZH-NE-TAU-KEN-ONDIRISI-ONERK-SIBIN-DAMYTU-MAN-G-
YSTAU-OBLYSY-K-ALAY-DAMYDY
4. HTTPS://ONLINE.ZAKON.KZ/DOCUMENT/?DOC_ID=31444962#POS=11;3

Ұқсас жұмыстар
Тасымалдау маршруты
Жолаушылар тасымалы
Химиялық ластану
Қазақстанның дамуындағы көлік - логистикалық жүйелер
Өндіріс орындарын сумен камтамасыз ету
Қойма принциптері
Темір жол көлігінің логистикалық - инфрақұрылымының даму жолдары
Халықтың қызыл балық деп жүргені бекіре тұқымдас балықтар
Гидрометеорологиялық ақпараттың потенциалды тиімділігін бағалау әдістері
БАЙКАЛ КӨЛІ
Пәндер