Ғылыми зерттеулердегі корреляция




Презентация қосу
Оңтүстік Қазақстан Медицина академиясы АҚ

СӨЖ
Кафедра: Әлеуметтік медициналық сақтандыру және қоғамдық денсаулық сақтау

Тақырып: Ғылыми зерттеулердегі корреляция

Орындаған:Хусниддинова
Хилола
Қабылдаған:Мүсірепова З. Д.
Мақсат Жоспар
Ғылыми зерттеулердегі • Кіріспе
корреляция жайлы • Негізгі бөлім
толығырақ ақпарат беру. 1. Ғылыми зерттеу түсініктеме
2. Ғылыми сала түрлері
3. Корреляция жайлы ақпарат
• Қорытынды
• Пайдаланылған әдебиеттер
тізімі
Кіріспе
• Ғылым – бұл табиғат, қоғам және ойлау туралы жаңа
білімдерді алуға бағытталған зерттеу ортасы.
• Қазіргі таңда, ғылымның дамуы ғылыми еңбек бөлінуі
және бірігуімен, ғылыми мекемелердің пайда
болуымен, экспериментті және зертханалық
құралдармен тығыз байланысты. Еңбектің қоғамдық
бөлінуі әсерінен ой және дене еңбегінің арақатынасы
анықталғаннан бері ғылым пайда болды.
Негізгі бөлім
• Ғылыми-зерттеу немесе ғылыми-зерттеу жұмысы үш негізгі құрамдас бөліктерді қамтиды.
Олар мақсатты адам қызметі, өзекті ғылыми жұмыс, ғылыми жұмыс және ғылыми жұмыс
құралдары тақырыбы болып табылады.
• Зерттеу құралдарына түрлі процедуралар, әдістер, тәсілдер, методикалар, жүйелер мен
методологиялар кіреді. Бұл түсініктер төмендегі логикалық қатарды құрайды.
• Әдіс - зерттеу барысында белгілі бір қорытынды алуға бағытталған, бір немесе бірнеше
метематикалық, немесе логикалық операциялардың теорияға немесе практикаға негізделген түрі.
Процедура – белгілі бір операциялар жиынтығының орындалуын қамтамасыз ететін іс-әрекеттердің
жиынтығы.
• Тәсіл – күрделі әдіс болып табылады, ол зерттеу барысындағы бірнеше нысаналы әдістердің
жиынтығы.
• Методика – бір немесе бірнеше әдістер жиынтығына негізделген зерттеу жолдары, немесе олардың
жиынтығына негізделген әдістер.
• Методология - зерттеу әдістері, жүйелері мен методтары жөніндегі білімнің жиынтығы.
• Жүйе – күрделі құбылыстар мен процестерді зерттеу үшін қажетті техникалық құралдар мен
методикалардың жиынтығы.
Ғылыми зерттеудің мақсаты
• Ғылыми зерттеудің мақсаты — жан-жақты, объектіні
тиімді зерттеп білу, процесстер мен құбылыстарды,
олардың құрылымдарын, байланыстары мен қатынастарын
ғылымда жасалған қағидалар мен таным әдістері
негізіндеүйрену, сондай-ақ адамдарға пайдалы
нәтижелерді өндіріске (тәжірибеге) енгізу және алу кез-
келген ғылыми зерттеудің өз объектісі мен пәні бар.
• Ғылыми зерттеудің объектісі - материалды немесе
идеалды жүйе болып табылады.
Ғылыми зерттеу жұмысы
салалары
• Педогогикалық ғылым
• Медициналық ғылым
• Фармацевттік ғылым
• Ветеринарлық ғылым
• Өнертану
• Архитектура
• Психологиялық ғылым
• Социологиялық ғылым
• Саяси ғылым
• Мәдениеттану
Корреляция
• Бұл эксперименттік емес зерттеу түрі, онда зерттеушілер екі
айнымалыны өлшеп, олардың арасындағы статистикалық
байланысты орнатады (корреляция), тиісті қорытындыларға
жету үшін сыртқы айнымалыларды қосудың қажеті жоқ. Мысалы,
пәнді оқуға кететін уақыт пен алынған бағалар арасындағы
корреляцияны зерттеуге болады.
• Зерттеушілер айнымалылар арасындағы осы статистикалық
байланыстарға қызығушылық танытып, корреляциялық
зерттеулер жүргізуге ынталандыруының екі маңызды себебі бар.
• Бұл эксперименттік емес зерттеу түрі, онда зерттеушілер екі
айнымалыны өлшеп, олардың арасындағы статистикалық
байланысты орнатады (корреляция), тиісті қорытындыларға
жету үшін сыртқы айнымалыларды қосудың қажеті жоқ. Мысалы,
пәнді оқуға кететін уақыт пен алынған бағалар арасындағы
корреляцияны зерттеуге болады.
• Зерттеушілер айнымалылар арасындағы осы статистикалық
байланыстарға қызығушылық танытып, корреляциялық
зерттеулер жүргізуге ынталандыруының екі маңызды себебі бар.
• Біріншісі, олар бұл айнымалылар арасындағы байланыс кездейсоқ
деп санамайтындығынан, яғни зерттеуші сауалнаманы қолдануы
бұрын таңдалған адамдар тобына белгілі болады.

• Зерттеудің бұл түрін эксперименттің орнына өткізудің екінші
себебі - айнымалылар арасындағы себепті статистикалық
байланыс, осылайша зерттеушілер айнымалыларды өз бетінше
басқара алмайды, өйткені бұл мүмкін емес, мүмкін емес және
этикалық емес.
• Корреляциялық зерттеудің үш түрі бар (табиғи бақылау, сауалнамалар мен
сауалнамалар, ақпаратты талдау). Сол сияқты, айнымалылар арасындағы
корреляция оң (тура пропорционалды) немесе теріс (кері пропорционалды)
болуы мүмкін. Бір айнымалының екіншісіне әсер ету тәсілін көрсету.
• Әдетте, корреляциялық зерттеулер екі сандық айнымалыны қамтуы керек,
мысалы, баллдар, уақыт шеңберінде қайталанатын оқиғалар санының
нәтижелері.
• Алайда, корреляциялық зерттеудің ең маңызды сипаттамасы - өңделген екі
айнымалының өлшенуі (манипуляциясыз) және нәтижелер айнымалының
түріне (сандық немесе категориялық) қарамастан шынайы болуы.
◦ Басқаша айтсақ корреляциялық анализ басқа шаманың мәнін біле отырып
бір көрсеткіштің мүмкін деген мәнін орнатуға немесе айтуға бол ма деген
жағдайды анықтауға көмектеседі.
◦ Біз жоғарыда үнемі мысалға келтіріп келе жатқан экспериментте УУУ
препаратын қолданудағы әсерді анықтауда біз уақыт реакциясы деген
көрсеткішті ескермедік, оны анықтау артық болмас еді, тапсрыманы
орындау тиімділігі реакциясы мен оның тездігінің арасында байланыс бар
ма деген сұрақты тексеру қызық болар еді.
◦ Сонымен бірге адам неғұрлым баяу болған сайын соғұрлым оның әрекеті
тиімдірек болушы еді немесе керісінше мәселені қойсақ дегенді бекітетін
еді.
◦ Осы мақсатпен екі әртүрлі тәсілді қолдануға болады: есептеудің
параметрлік әдісі Браве-Пирсон коэффициенті (r) және Спирменнің
рангілерді корреляциялау коэффициентін есептеу (rs). Спирменнің
рангілеу корреляциялық коэффициенті реттік мәліметтерге қолданылады,
яғни параметрлік емес болып табылады
Корреляция коэффициенті
анықтау әдісІ
◦ Спирменнің корреляциялық коэффициентін қолдануда бір топтың
мәліметтері сол сияқты екінші топтың нәтижелері сияқты рангілене ме
сол тексеріледі, мысалы студенттер психологияны және математиканы
өтуде бірдей «рангілене ме» немесе тіпті екі түрлі психология оқытушысы
берген сабақ бірдей рангілене ме сол тексеріледі. Егерде коэффициент +1
жақын болса онда екі қатар сәйкес келеді, егер де коэффициент -1 тең
болса онда кері байланыс туралы айтамыз.Коэффициент rs келесі
формуламен анықталады:
Қорытынды
• Бүгінгі қоғамда барлық элементі мен салаларында
ғылым мен техниканың маңызы зор. Қазіргі таңда
ғылым қоғамның дамушы күші болып табылады. Дене
және ой еңбегінің түрлері: медицина, транспорт,
байланыс, адамның күнделікті өмірінде ғылыми-
техникалық прогресс ерекше орын алады.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
• .Герасимов, А. Н. Медицинская статистика: учеб. пособие / А. Н. Герасимов. - М. : МИА,
2007.
• Медик, В. А. Руководство по статистике здоровья и здравоохранения: учеб. пособие . - М. :
Медицина, 2006.
• Медициналық статистика: оқулық / Б. Е. Алтынбеков [ ж. б.] - Шымкент: ОҚММА, 1999.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Жұптық сызықтық регрессия және корреляция
СЫНАМА БАҚ ЫЛАУ КАРТАСЫ КОРРЕЛЯЦИЯ
КОРРЕЛЯЦИЯ КОЭФФИЦИЕНТІН ЭКОНОМИКАЛЫҚ ҚҰБЫЛЫСТАРДЫ ЗЕРТТЕУДЕ ПАЙДАЛАНУ
Оқыту үрдісінің әдіснамалық тұғырлары
Эмпирикалық әдіс - деректер жинау, сұрыпталған айғақтарды ғылыми жүйеге келтіру
Педагогикалық зерттеудің әдіснамалық негіздері мен әдістері
Жиынтық сызықтық регрессия моделі
Регрессия және корреляция параметрлерінің маңыздылық бағасы
Ғылыми зерттеулердегі пациенттердің ролі. Пациент құқығы
Теориялық әдіс Эмпирикалық әдіс
Пәндер