ҚАРЫМ - ҚАТЫНАС. Мұғалім қарым - қатынас стилдері


Slide 1

Педагогика және психология пәнінің оқытушысы

Қайранова Ақжайық Жылқыбайқызы

Slide 2

Пәні: Психология

Тобы: МБ-92

Күні: 23. 02. 16

Сабақтың тақырыбы: Қарым- қатынас туралы ұғым

Сабақтың түрі: Сайыс сабақ

Қолданылған технология: В. Шаталовтың тірек - сызба технологиясы

Slide 3

Үй тапсырмасын сұрау: Іс - әрекет түрлері

Slide 4

Қарым - қатынас туралы нақыл сөздер

Slide 5

Қарым - қатынас

туралы ұғым

Slide 6

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: білім алушылардың психология пәні бойынша қарым- қатынас туралы білімдерін жетілдіру

Дамытушылық: өткен сабақ пен жаңа сабақты байланыстыра түсіндіру, студенттердің пәнге деген қызығушы-лығын арттыру, өз бетімен жұмыс жасауға баулу, шығармашылыққа бейімдеу

Тәрбиелік: студенттердің белсенділігін арттыру, топпен жұмыс жасау арқылы бірін -бірі сыйлауға, ізгілікке, ұжымшылдыққа, адамгершілікке тәрбиелеу

Slide 7

ҚАРЫМ - ҚАТЫНАС

Біріккен іс- әрекет қажеттілігін туғызатын, адамдар арасындағы байланыстың дамуын орнататын күрделі көп жоспарлы үрдіс. Адамдардың танымдық хабарлар алмасуы, өзара түсінісуі, бір -бірін қабылдауы

Slide 8

Қарым-қатынас

Ассоциация құру

Сөйлесу

Slide 9

Қарым - қатынас - тұлғаның қалыптасуының ең маңызды факторларының бірі болып табылады. Ежелгі Греция мен Ежелгі Римде қарым - қатынас мәселесі шешендік өнер, эвристика және диалектика саласында зерттелді. И. А. Зимняяның айтуынша қарым - қатынас XX ғасырдағы жаңа мәселе. Қазіргі кезде қарым -қатынас мәселесі философия, әлеуметтану, әлеуметтік лингвистика, психолингвистика, әлеуметтік психология, жалпы психология, педагогика, педагогикалық психология салаларында зерттелуде. Қарым- қатынастың тұлғаның дамуындағы маңызды орнын психологтар В. Г. Ананьев, А. А. Бодалев, Л. С. Выготский, А. Н. Леонтьев, Б. Ф. Ломова, А. Р. Лурья, В. Н. Мясищев, А. В. Петровский зерттеген.

Қарым-қатынас мәселесінің зерттелу деңгейі

Slide 10

Кіші мектеп жасында қарым-қатынастың балалардың жеке тұлға ретінде дамуында алатын орнына, рөліне және қарым-қатынастың даму ерекшелігін анықтауға арналған зерттеулер ғылыми негізін А. В. Запорожец, Д. Б. Эльконин, Л. И. Божович, Х. Т. Шерьязданова және т. б. қалаған.

Оқушылардың қарым-қатынас проблемасының әртүрлі аспектілерін Л. С. Выготский, Б. Г. Ананьев, Е. И. Головаха, А. Б. Добрович, А. А. Бодалев, И. С. Кон, Л. А. Петровская, В. В. Столин, Н. И. Шеврандин, Л. Д. Стрляренко, Қ. А. Айдарбеков, Т. М. Шалғынбаев т. б. ғалымдар зерттеген. Қарым-қатынастың бұзылу себептерін анықтап, оны түзету жолдарын ұсынғандар Э. Берн, Дж. Морено, Д. Карнегин.

А. Н. Леонтьев ic-әрекеттің кай түрі болмасын қарым-қатынаспен кабаттас болады деп түсіндіреді. Ол іс-әрекетті қарым-қатынастың қажетті шарты ретінде қарастырады.

Ал отандық ғалым С. М. Жақыпов бүтіндей оку-тәрбие үрдісінің тиімділігін анықтайтын факторлардың бipi және оқытушы мен оқушының арасындагы өзара әрекеттестік деп бірлескен диалогтық, танымдық, іс-әрекеттік тиіміділігінің критерийі деп көрсетеді. Мұнда өзара әрекеттестік, карым-катынас мәселесі шешілгенде танымдық іс-әрекетті калыптастыру үрдісіне жетекшілік жасауға мүмкіншілік пайда болатындығы дәлелденеді.

Slide 11

Қарым - қатынастың келесі аспектілері болады:

Slide 12

Қарым-қатынастың жақтары

Коммуникативті

-ақпарат алмасу

-ақпарат беру

-ақпарат тарату

Интерактивті

-ынтымақтастық

-қарысылық

-бұйыру

-тығыз қарым-қатынас

-компромисс

Перцептивті

-идентификация

-эмпатия

-аттракция

-рефлексия

Slide 13

Манипулятивті қарым -қатынас

Диалогты қарым-қатынас

Императивті қарым - қатынас

Іскерлік қарым-қатынас

Рухани - жеке тұлғааралық

Қарым - қатынастың

типтері

Slide 14

Манипулятивті қарым -қатынас -партнеріне өзінің іштей мақсаттарын жасырын түрде жүзеге асыру үшін жасалынатын қарым-қатынас түрі. Қарым-қатынастың бұл түрі, әсіресе, бизнес, іскерлік қарым-қатынаста әбден орынды болғанымен, достық, жолдастық, сүйіспеншілік саласында орынсыз.

Slide 15

Диалогты қарым-қатынас - біріккен таным мен партнер арасындағы өзіндік танымды мақсат еткен бірдей құқықты субъекті өзара әрекет. Диалогты қарым - қатынастың ерекшелігі - эгоцентризмнен, өзіндік ұстанымнан альтруизмге, өзгеге, басқаға бағытталған ұстанымға көшу.

Slide 16

Императивті қарым - қатынас - авторитарлы (әміршіл) форма, партнердің мінез - құлқын, ойын, пікірін бақылау, қатынастағы оны белгі әрекет пен шешімге күштеу мақсатымен жүзеге асырады.

Slide 17

Іскерлік қарым-қатынас - тұлға ерекшелігі, мінезі, жасы, көңіл - күйі ескеріледі, бірақ ең бастысы істің орындалуы.

Slide 18

Рухани - жеке тұлғааралық - бұл достардың, туыстардың қарым-қатынасы. Әр түрлі тақырып қозғалады.

Slide 19

Мұғалім қарым-қатынас стилдері

Slide 20

Тікелей

Жанама

Тұлғааралық

Бір адамнан екінші

адамға ақпарат алмасуы

Адамдардың бір - бірінің

индивидуальды ерекшеліктерін

білумен, жанашырлықтың, түсінушіліктің,

өзара әрекеттесушіліктің

болуымен сипатталады.

Ақпаратты жеткізіп отыратын қосымша

делдалдың қатысуымен ерекшеленеді

Вербальды қарым - қатынас

сөздің дыбыстық көрінісі

дауыстың ырғақтылығы

Вербальды емес қарым - қатынас

жест, мимика, пантомимика

Slide 21

Жест - адамның

сезімдері мен эмоцияларының

сыртқа қол - аяқтың

қимылдары арқылы көрінуі.

Slide 22

Мимика - адамның сезімдері мен эмоцияларының сыртқа бет - әлпетінің қимылы арқылы көрінуі

Slide 23

Пантомимика - адамның сезімдері мен эмоцияларының сыртқа дене қалпының қозғалысынан, позасы мен жүріс - тұрыстарынан көрінуі.

Slide 24

Тұлға аралық кеңістіктегі қарым-қатынас дистанциялары:

Түрлі жағдайлардағы бір-біріне жақындасу нормасы:

- 0-45 см. Жақындық ара қашықтығы (ерлі зайыптылар, достар, туыстар) .

- 45-120 см. Тұлғааралық қашықтық (әріптестер, таныстар) .

- 120-400 см. Әлеуметтік ара-қатынас (мұғалім мен оқушы, сатушы және сатып алушы) .

- 400-750 см. Қоғамдық дистанция.

Slide 25

Ұтымды бағалар

1

2

3

5

4

6

7

8

9

10

Slide 26

Жауап

Сұрақ

Марк Аврелий

Авторитарлы (әміршіл) форма, партнердің мінез - құлқын, ойын, пікірін бақылау, қатынастағы оны белгілі әрекет пен шешімге күштеу мақсатымен жүзеге асыру

Авторитарлық, демократиялық, либеральды

«Адамдар бір-бірі үшін өмір сүреді» деген ғалым?

Императивті қарым - қатынас дегеніміз?

Мұғалім қарым-қатынас стилдерін ата.

Slide 27

Семантикалық карта

Жауап

Сұрақ

Оқушы тең дәрежелі емес, педагогикалық әсердің объектісі ретінде қарастырады. Мұғалім шешімді өзі қабылдайды, жағдайды және оқушылардың пікірін ескермей талап қояды

Ежелгі Греция мен Ежелгі Рим

адамның сезімдері мен эмоцияларының сыртқа дене қалпының қозғалысынан, позасы мен жүріс - тұрыстарынан көрінуі

Авторитарлық стиль дегеніміз?

Қарым - қатынас мәселесі шешендік өнер, диалектика саласында қай елде зерттелді?

Пантомимикаға анықтама бер

Slide 28

«Жағымды сөз» тренингі

Студенттер дөңгелене отырады. Жүргізуші оң жағынан бастап бірінші отырған баланың көзіне тура қарап: «Айдар, маған сенің аққөңілді мінезің ұнайды» дейді, Айдар «рахмет!» деп келесі балаға бұрылып: «Фатима, маған сенің әсем күлкің ұнайды» дейді, одан әрі Фатима рахмет айтады да келесі балаға бұрылады. Ең соңында жүргізушіге соңғы бала жағымды сөз айтады.

Slide 29

Рефлексия

1. Сабақта сізге не жаңалық болды?

2. Сабақта сізге не ұнады?

3. Не үйрендіңіз?

4. Қай жерлерін мүлдем ұқпадыңыз?

Slide 30 Slide 31

Үйге тапсырма:

Студенттердің қарым -қатынас жасау ерекшеліктері туралы мәлімет

Әдебиеттер:

Қ. Жұмасова- « Психология»

Т. Алдамұратов - «Психология»

«Психология» энциклопедиялық сөздік

Slide 32

Тест: «Сізбен қарым - қатынасқа түсу жағымды ма?»

Нұсқау: Сауалнаманың мазмұнын оқып, “иә” және “жоқ” жауаптары бойынша жауап бересіз.


Ұқсас жұмыстар
ПЕДАГОГТЫҢ ҚАРЫМ ҚАТЫНАС СТИЛІ
Педагогтың оқушылармен ара - қатынас стилі
Педагогикалық қарым қатынас стилі
Мұғалім қарым - қатынас стилдері
Ақпаратты жеткізіп
Оқушылар қарым - қатынаста тең дәрежелі
Қарым - қатынас стильдері
Қарым қатынасты модельдеу
Қарым-қатынас Негізгі ұғымдар мен анықтамалар
Экономикалық Отбасы тәрбие
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz