ҚАРЫМ - ҚАТЫНАС. Мұғалім қарым - қатынас стилдері




Презентация қосу
Педагогика және психология пәнінің
оқытушысы
Қайранова Ақжайық
Жылқыбайқызы
Пәні: Психология
Тобы: МБ-92
Күні: 23.02.16
Сабақтың тақырыбы: Қарым-
қатынас туралы ұғым
Сабақтың түрі: Сайыс сабақ
Қолданылған технология:
В.Шаталовтың тірек – сызба
технологиясы
Үй тапсырмасын сұрау:

Іс – әрекет түрлері
«Адамдар бір-бірі үшін өмір
сүреді» (Марк Аврелий).

л
«Адам көп нәрселерсіз өмір

қы
сүре алады, тек адам
на адамсыз өмір сүре алмайды »
(Л.Бернеең
). тамаша
ы
«Адам өміріндегі
ал

нәрсе – оның басқа
р

адамдармен қарым-қатынасы
ту

» (А.Линкольн).
«Басқа адамның әрқашанда
ас

жаман жағын емес, жақсы
ын

жағын ізде » (Л.Н.Толстой).
ер – қат

«Сүйегі жоқ балық
болмайтыны сияқты,
кемшілігі жоқ адам
сө рым

болмайды» (М.Лютер).
зд
Қа
Қарым – қатынас
туралы ұғым
Сабақтың
мақсаты:

Білімділік: білім Дамытушылық: Тәрбиелік:
өткен сабақ пен жаңа
алушылардың студенттердің
сабақты
психология пәні белсенділігін
байланыстыра
бойынша қарым- түсіндіру, арттыру,топпен
қатынас туралы студенттердің пәнге жұмыс жасау
деген қызығушы-
білімдерін арқылы бірін –
лығын арттыру, өз
жетілдіру бірі сыйлауға,
бетімен жұмыс
ізгілікке,
жасауға баулу,
шығармашылыққа ұжымшылдыққа,а
бейімдеу дамгершілікке
ҚАРЫМ - ҚАТЫНАС

Біріккен іс- әрекет қажеттілігін
туғызатын, адамдар арасындағы
байланыстың дамуын орнататын
күрделі көп жоспарлы үрдіс.
Адамдардың танымдық хабарлар
алмасуы, өзара түсінісуі, бір –бірін
қабылдауы
Ассоциация құру

Сөйлесу
Қарым-қатынас мәселесінің зерттелу деңгейі
Қарым – қатынас - тұлғаның қалыптасуының ең
маңызды факторларының бірі болып табылады. Ежелгі
Греция мен Ежелгі Римде қарым – қатынас мәселесі
шешендік өнер, эвристика және диалектика саласында
зерттелді. И.А.Зимняяның айтуынша қарым – қатынас
XX ғасырдағы жаңа мәселе. Қазіргі кезде қарым -қатынас
мәселесі философия, әлеуметтану, әлеуметтік
лингвистика, психолингвистика, әлеуметтік психология,
жалпы психология, педагогика, педагогикалық психология
салаларында зерттелуде. Қарым– қатынастың тұлғаның
дамуындағы маңызды орнын психологтар В.Г.Ананьев,
А.А.Бодалев, Л.С.Выготский, А.Н.Леонтьев, Б.Ф.Ломова,
А.Р.Лурья, В.Н.Мясищев, А.В.Петровский зерттеген.
Кіші мектеп жасында қарым-қатынастың балалардың жеке тұлға
ретінде дамуында алатын орнына, рөліне және қарым-қатынастың даму
ерекшелігін анықтауға арналған зерттеулер ғылыми негізін А.В. Запорожец,
Д.Б. Эльконин, Л.И. Божович, Х.Т. Шерьязданова және т.б. қалаған.
Оқушылардың қарым-қатынас проблемасының әртүрлі аспектілерін Л.С.
Выготский, Б.Г. Ананьев, Е.И. Головаха, А.Б.Добрович, А.А. Бодалев, И.С. Кон,
Л.А. Петровская, В.В.Столин, Н.И. Шеврандин, Л.Д. Стрляренко, Қ.А.
Айдарбеков, Т.М. Шалғынбаев т.б. ғалымдар зерттеген. Қарым-қатынастың
бұзылу себептерін анықтап, оны түзету жолдарын ұсынғандар Э. Берн,
Дж.Морено, Д. Карнегин.
А.Н.Леонтьев ic-әрекеттің кай түрі болмасын қарым-қатынаспен
кабаттас болады деп түсіндіреді. Ол іс-әрекетті қарым-қатынастың
қажетті шарты ретінде қарастырады.
Ал отандық ғалым С.М.Жақыпов бүтіндей оку-тәрбие үрдісінің тиімділігін
анықтайтын факторлардың бipi және оқытушы мен оқушының арасындагы
өзара әрекеттестік деп бірлескен диалогтық, танымдық, іс-әрекеттік
тиіміділігінің критерийі деп көрсетеді. Мұнда өзара әрекеттестік, карым-
катынас мәселесі шешілгенде танымдық іс-әрекетті калыптастыру үрдісіне
жетекшілік жасауға мүмкіншілік пайда болатындығы дәлелденеді.
Қарым - қатынастың келесі аспектілері
болады:
Қарым-қатынастың мазмұны
дегеніміз ол адамның ішкі
мотивациялық немесе
эмоционалдық күйі туралы
мәліметтер болу мүмкіндігі.

Қарым-қатынастың әдіс – Қарым – қатынастың
құралдарына мыналар мақсаты дегеніміз ол -
жатады: тіл, суреттер,
сызбалар, бейне таспалар,
адамда белгілі нәрсеге
механикалық, магниттік, байланысты белсенділік
лазерлік жазба құралдар. түрінің пайда болуы
Қарым-қатынастың жақтары

Коммуникативті Интерактивті Перцептивті
-ақпарат алмасу -ынтымақтастық -идентификация
-ақпарат беру -қарысылық -эмпатия
-ақпарат тарату -бұйыру -аттракция
-тығыз қарым- -рефлексия
қатынас
-компромисс
Қарым – қатынастың
типтері

Манипулятивті Диалогты Императивті
қарым -қатынас қарым-қатынас қарым -
қатынас

Іскерлік қарым- Рухани - жеке
қатынас тұлғааралық
Манипулятивті қарым -қатынас –партнеріне өзінің
іштей мақсаттарын жасырын түрде жүзеге асыру
үшін жасалынатын қарым-қатынас түрі. Қарым-
қатынастың бұл түрі, әсіресе, бизнес, іскерлік
қарым-қатынаста әбден орынды болғанымен,
достық, жолдастық, сүйіспеншілік саласында
орынсыз.
Диалогты қарым-қатынас – біріккен таным мен
партнер арасындағы өзіндік танымды мақсат еткен
бірдей құқықты субъекті өзара әрекет. Диалогты
қарым – қатынастың ерекшелігі – эгоцентризмнен,
өзіндік ұстанымнан альтруизмге, өзгеге, басқаға
бағытталған ұстанымға көшу.
Императивті қарым - қатынас – авторитарлы
(әміршіл) форма, партнердің мінез – құлқын,
ойын, пікірін бақылау, қатынастағы оны белгі
әрекет пен шешімге күштеу мақсатымен
жүзеге асырады.
Іскерлік қарым-қатынас - тұлға
ерекшелігі, мінезі, жасы, көңіл -
күйі ескеріледі, бірақ ең бастысы
істің орындалуы.
Рухани - жеке тұлғааралық - бұл
достардың, туыстардың қарым-
қатынасы. Әр түрлі тақырып
қозғалады.
Мұғалім қарым-қатынас стилдері
Демократиялық стиль.
Авторитарлық
Оқушылар қарым-
стильде оқушы тең
қатынаста тең дәрежелі.
дәрежелі емес,
Мұғалім шешімді
педагогикалық әсердің
оқушылармен бірлесіп
объектісі ретінде
қабылдайды, олардың
қарастырады. Мұғалім
ойларын, пікірлерін
шешімді өзі
ескереді. Мұғалім тек
қабылдайды, жағдайды
үлгерімге ғана емес,
және оқушылардың
оқушылардың жеке
пікірін ескермей талап
тұлғалық сапаларына
қояды
мән береді
Либералды стиль
Мұғалім шешім
қабылдаудан бас
тартады, барлығын
оқушыларға,
қызметтестеріне
ысырады. Оқушылардың
іс-әрекетін ұйымдастыру
және бақылау жүйесіз
жүзеге асады,
шешімсіздік, толғаныс
байқалады.
Тікелей Жанама
Ақпаратты жеткізіп отыратын
Бір адамнан екінші
қосымша
адамға ақпарат алмасуы
делдалдың қатысуымен
ерекшеленеді

Тұлғааралық
Адамдардың бір – бірінің
индивидуальды ерекшеліктерін
білумен, жанашырлықтың, түсінушіліктің,
өзара әрекеттесушіліктің
болуымен сипатталады.
Вербальды қарым – Вербальды емес
қатынас
қарым – қатынас
сөздің дыбыстық
көрінісі жест, мимика,
дауыстың пантомимика
ырғақтылығы
Жест – адамның
сезімдері мен эмоцияларының
сыртқа қол – аяқтың
қимылдары арқылы көрінуі.
Мимика – адамның сезімдері мен
эмоцияларының сыртқа бет -
әлпетінің қимылы арқылы
көрінуі
• Пантомимика – адамның сезімдері мен
эмоцияларының сыртқа дене қалпының
қозғалысынан, позасы мен жүріс –
тұрыстарынан көрінуі.
Тұлға аралық кеңістіктегі қарым-қатынас
дистанциялары:
Түрлі жағдайлардағы бір-біріне жақындасу
нормасы:
- 0-45 см. Жақындық ара қашықтығы (ерлі
зайыптылар, достар, туыстар).
- 45-120 см. Тұлғааралық қашықтық
(әріптестер, таныстар).
- 120-400 см. Әлеуметтік ара-қатынас
(мұғалім мен оқушы, сатушы және сатып
алушы).
- 400-750 см. Қоғамдық дистанция.
Ұтымды бағалар

1 2 3 4 5

6 7 8 9 10
Жауап Марк Аврелий Авторитарлы (әміршіл) Авторитарлық,
форма, партнердің демократиялық,
мінез – құлқын, ойын, либеральды
пікірін бақылау,
Сұрақ қатынастағы оны
белгілі әрекет пен
шешімге күштеу
мақсатымен жүзеге
асыру

«Адамдар бір-бірі үшін өмір
сүреді» деген ғалым?

Императивті қарым –
қатынас дегеніміз?

Мұғалім қарым-қатынас
стилдерін ата.
Семантикалық карта
Жауап Оқушы тең дәрежелі Ежелгі Греция мен адамның сезімдері мен
емес, педагогикалық Ежелгі Рим эмоцияларының сыртқа
әсердің объектісі дене қалпының
ретінде қарастырады.
Сұрақ Мұғалім шешімді өзі қозғалысынан, позасы
қабылдайды, мен жүріс –
жағдайды және тұрыстарынан көрінуі
оқушылардың пікірін
ескермей талап қояды

Авторитарлық стиль
дегеніміз?
Қарым – қатынас
мәселесі шешендік
өнер, диалектика
саласында қай елде
зерттелді?

Пантомимикаға
анықтама бер
«Жағымды сөз» тренингі
Студенттер дөңгелене отырады. Жүргізуші оң
жағынан бастап бірінші отырған баланың
көзіне тура қарап: «Айдар,маған сенің
аққөңілді мінезің ұнайды» дейді, Айдар
«рахмет!» деп келесі балаға бұрылып:
«Фатима, маған сенің әсем күлкің ұнайды»
дейді, одан әрі Фатима рахмет айтады да
келесі балаға бұрылады. Ең соңында
жүргізушіге соңғы бала жағымды сөз айтады.
Рефлексия
1. Сабақта сізге не жаңалық болды?
2. Сабақта сізге не ұнады?
3. Не үйрендіңіз?
4. Қай жерлерін мүлдем ұқпадыңыз?
Үйге тапсырма:
Студенттердің қарым –қатынас
жасау ерекшеліктері туралы мәлімет
Әдебиеттер:
1. Қ. Жұмасова- « Психология»
2. Т. Алдамұратов – «Психология»
3. «Психология» энциклопедиялық
сөздік
Тест: «Сізбен қарым - қатынасқа
түсу жағымды ма?»
Нұсқау: Сауалнаманың мазмұнын оқып, “иә” және “жоқ” жауаптары бойынша
жауап бересіз.

1. Сіз сөйлегенге қарағанда тыңдағанды жақсы көресіз бе?
2. Сіз кез-келген бейтаныс адаммен сөйлесу үшін ортақ тақырып таба аласыз
ба?
3. Сіз әңгімелесушіңізді әрдайым ұқыптылықпен тыңдайсыз
4. Сіз кеңес бергенді жақсы көресіз бе?
5. Егер әңгімелесушіңіздің әңгімесі сізге қызықсыз болса, сіз оны оған
көрсетесіз бе?
6. Сізді тыңдамай отырса қапаланасыз ба?
7. Сіздің кез-келген сұрақ бойынша өз жауабыңыз бар ма?
8. Егер әңгімелесу тақырыбы сізге таныс болмаса, оны одан әрі өрбітесіз бе?
9. Сіз назарда болғанды ұнатасыз ба?
10. Жеткілікті білімім бар дейтіндей 3 пәнді атай аласыз ба?
11. Сіз жақсы ораторсыз (сөзшең) ба?
Егер сіз 1,2,3,6,7,8,9,10,11 сұрақтарына
“иә”, ал 4,5 сұрақтарға “жоқ” деп жауап
берсеңіз, онда әрқайсысын 1 ұпай деп
есептейсіз.
1 - ден 3 ұпай – айту қиын, сіз бір сөз
айтқыза алмайтын тұйық адамсыз немесе
өзгелерді қашуға дейін мәжбүрлейтін
шектен тыс қарым – қатынасшылсыз.
Сізбен қарым – қатынасқа түсу үнемі
жағымды емес, тіпті кейде қиын.
4-тен 8 ұпай – сіз, мүмкін қарым-
қатынасшыл адам болмассыз, бірақ
әрдайым – ұқыпты, әрі жақсы
әңгімелесушісіз. Сіз зауқыңыз соқпағанда,
алаңғасар бола аласыз, бірақ осы
сәттерде қоршаған адамның сізге көңіл
аударуын талап етесіз.
9-дан 11 ұпай – сіз адамдармен қарым-
қатынаста ең жағымды адамның бірісіз.
Достарыңызға сізсіз қиын болады. Бұл
керемет.
«Суреттер көрмесі»
Тест тапсырмалары
Қарым- қатынас дегеніміз не?
Венн диаграммасы
Императивті
Манипулятивті
қарым - қарым -
қатынас қатынас
Қарым – қатынас аспектілерін
ата?
Коммуникативті, интерактивті,
перцептивті қарым – қатынасты ата?
Іскерлік қарым –қатынас дегеніміз не?
Рухани - жеке тұлғааралық қарым –
қатынас дегеніміз?
Мимика дегеніміз не?
Жест дегеніміз не?
Вербальды қарым – қатынас дегеніміз?
Тікелей, жанама қарым –қатынасқа
анықтама беріңіз.

Ұқсас жұмыстар
Педагогтың оқушылармен ара - қатынас стилі
Педагогикалық қарым қатынас стилі
Мұғалім қарым - қатынас стилдері
Ақпаратты жеткізіп
Оқушылар қарым - қатынаста тең дәрежелі
Қарым - қатынас стильдері
Қарым қатынасты модельдеу
Қарым-қатынас Негізгі ұғымдар мен анықтамалар
Экономикалық Отбасы тәрбие
Қарым - қатынас өзара әрекеттесу формасы ретінде
Пәндер