Стартаптардағы пайда арналары




Презентация қосу
Урок №16: «Стартаптардағы пайда арналары»

Авторлар: Жулдызбаев Н.Е., Мырзакулов Б.Б.
Сабақ мақсаттары:

• А/Б-тест, пайда түсімі арналарының мәнін түсіну.

• Кіріс құрылымын талдау.

• Оқу-ойын жағдайында А/Б-тестіні талдау мақсатында
қолдану.
Каналы прибыли в стартапах

Өткен сабақта «Серік» және «Николай» үшін пайда ланушылардың әртүрлі типіне
табыс ағындарын таңдадыңыз. Бірақ әзірге бұл тек сіздің гипотезаларыңыз. «Серік»
және «Николай» оларды шынымен сатып алғысы келетініне сенімді бола алмайсыз.
Енді Стив Бланктың дәйексөзін еске түсіріңіз: «Ғимараттың ішінде ештеңе
болмайды, сондықтан көшеге шық!». Сіздің табыс ағыныңыз жұмыс істеу үшін
өніміңізді немесе қызметіңізді жұрт сатып алатынын нақты білу керек. Ал мұны
білу үшін «Серік» және «Николаймен» сөйлесуіңіз керек.
Мысалы, сізде ағылшын тілі мектебі бар делік. Топтық сабақтар бір
адамнан айына 24 000 теңге (бір сабақ үшін 3000 теңге), ал жеке
сабақтар айына 40000 теңге (бір сабақ үшін 5000 теңге) тұрады. Жеке
сабақтар үшін көп оқушыларды жинау тиімді. Ал енді екінші жағынан
осы схемаға қараймыз. Мысалы, мұғалім әр сабаққа сағатына 3000
теңге алады. Егер топта 5 адам болса, олар 15 000 теңге төлейді:
мұғалімге 3000 теңге бересіз және 12000 теңге сіздің пайда ңыз
болады. Егер сізге оқушы жеке сабаққа келіп, 5000 теңге төлесе: сіз
мұғалімге 3000 теңге бересіз және сіздің табысыңыз 2000 теңгені
құрайды. "Пайда " пара метрі бойын-ша екі өнімді салыстыра отырып,
олардың қайсысын нарықта жақсы ілгерілетуді түсінесіз.
А/Б тестілеу
А/Б тестілеу принципі қарапайым. Сіз өнімнің екі нұсқасын алып, оны өз
пайдаланушыларыңызға көрсетуге тиіссіз (алдыңғы сабақтарда өзіңіз анықтаған).
Нәтижесінде сізде статистика пайда болады: сіздің әлеуетті пайдаланушыларыңыздың
арасында 7 адам «А»нұсқасын және 3 адам — «Б»нұсқасын қалайды. Демек,
«А»нұсқасының дамуына назар аудару қажет.

А/В тестілеу дегеніміз— маркетинг құралына жатады. Бұл әдіс бизнестің кез келген
параметрінің нәтижелілігін бағалауға және салыстыруға арналған. Бұл ретте өзгерістер
енгізілгенге дейінгі және енгізілгеннен кейін екі (немесе одан көп) параметрлердің
сандық сипаттамалары қарастырылады.
А/Б тестілеу үлкен мүмкіндіктер ашады. Ең бастысы клиенттеріңіздің тілегі
мен қалауы туралы тегін білуге мүмкіндік береді. А/Б тестілеу туралы сөз болғанда,
жаман нәтиже — бұл да жақсы нәтиже. Кем дегенде, сіз «А»нұсқасының
клиенттеріңізге ұнамайтынын білесіз. Мүмкін, «А»және «Б»нұсқаларымен бірге
— «В»нұсқаларын жасап шығаратын шығарсыз не-месе ешкімге қажет емес
тауарды немесе қызметті өндіруден бас тартып, басқа нәрсемен айналысарсыз.

А/Б тестілеуді өткізу үшін сізге :
1) нақты гипотезаны тұжырымдау
2) табыстың бағалау көрсеткіштерін таңдау қажет.
Мысалы, сіз хенд-мейд мұз кәмпит жасауға шешім қабылдадыңыз.
Сіздің гипотезаңыз: клиенттерге ағаш/пластикалық таяқшалардағы немесе таяқшасы жоқ
кәмпит түріндегі мұз кәмпиттер ұнайды. Табысты бағалау көрсеткіштері —
клиенттеріңіздің әртүрлі мұз кәмпит сатып алған көлемі. Сіз әртүрлі мұз кәмпит жасай
аласыз: пакеттермен өлшеп сататын қаптамасыз («А»), «Эко логиялық»деген жазуы бар
ағаш таяқшада, қаптамасыз («Б») немесе целлофан мөлдір қаптамадағы пластик таяқшада
(«В»). Мұз кәмпиттердің әрбір түрі сіздің шығындарыңызға байланысты әртүрлі болады
(ең арзан — «А»нұсқасы — орамсыз өлшеуге, содан кейін «Б»нұсқасы — орамсыз ағаш
таяқшада, содан кейін — целлофан қаптамасында пластикалық таяқшада). Жаңа жылдық
жәрмеңкеге мұз кәмпиттеріңізбен шығып, гипотеза ңыз ды тексере аласыз: «А», «Б» және
«В»нұсқаларын қанша адам сатып алады. Көрсеткіштерді салыстыра отырып, сіз үшін
қандай опция тиімді болатынын тексере аласыз.
1 - тапсырма
Бірінші тоқсанның қорытындысын шығарыңыз.
Ол үшін командаларды жинап, мына сұрақтарға
жауап беріңіз:
1) жобаңыз қазір қандай сатыда, осы тоқсанда оны іске
асыру үшін қандай әрекеттер атқардыңыз?
2) жобаңыз туралы ментор сізге не айтады? Оның
ұсыныстарын қалай пайда ланасыз?
3) өз нәтижелеріңізге қанағаттанасыз ба? Екінші
тоқсанда не өзгерт кіңіз келеді?
2 - тапсырма
1) Өнім немесе қызмет үшін кем дегенде екі MVP нұсқасын әзірлеңіз.Егер сіз нақты өнім
өндірсеңіз, кем дегенде осы өнімнің екі түрін жасаңыз (біз талқылаған таяқшадағы және
таяқшасыз мұз кәмпиттер сияқты). Егер сіз өнімді өзіңіз жасай алмасаңыз, Instagram-да екі
шот жасаңыз немесе сіздің өніміңізді немесе қызметіңізді жарнамалайтын екі түрлі плакат
жасаңыз.
2) Стартапыңыз үшін негізгі арналар, сондай-ақ клиенттеріңіздің аватарлары ретінде қандай
арналарды анықтағаны ңыз ды еске түсіріңіз және осы арналар арқылы өніміңіздің екі
нұсқасын да көрсетіңіз.
3) Өнім нұсқаларының табыстылығын немесе сәтсіздігін бағалайтын критерийлерді
анықтаңыз.Мысалы, сізде «Б»-ға қарағанда «А» өнімін көбірек сатып алған; немесе
Instagram-дағы сіздің бетіңіз «Б»-дан көп рет пікір алған; немесе сізге «Б»-ға қарағанда
«А»өнімі туралы білу үшін көбірек қоңырау шалды; немесе сіздің «А»плакатыңыз «Б»-ға
қарағанда көбірек қолданушыға ұнады.
4) Аналитикалық деректер жинаңыз және әлеуетті клиенттеріңізге қай өнім ұнайтыны туралы
қорытынды жасаңыз
3 - тапсырма
А/Б тестілеу нәтижесінде алынған деректерге сүйене отырып,
бизнес-модельдеріңізді толықтырыңыз

4 – тапсырма
1) Кіріс ағынының моделін, баға белгілеу моделін, сондай-ақ А/Б
тест нәтижелерін ментормен талқылаңыз.
2) Одан кері байланыс алғаннан кейін бизнес-модельді түзетіңіз
немесе толықтырыңыз.
3) Ментормен байланыс дәлелдерін беріңіз (телефон қоңырауын
жазу / хат жазысу скриншоты/ бірлескен фото және т.б.).
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!

Ұқсас жұмыстар
Кіріс құрылымын талдау
Әрекет потенциалының пайда болу механизмі
Қазақ тілінің негізгі сөздік қоры мен сөздік құрамы
Тональды жиілік арналары бойынша технологиялық байланысты ұйымдастыру ерекшеліктері
КОМПАНИЯДА МАРКЕТИНГТІК
Стартап - жобалардағы коммуникация арналары
Коммутациялық станцияның құрылымдық сұлбасы
Ақпараттық жане телекоммуникациялық технологиялар
Желілік технологиялар
Стартапты дамытуға арналған коммуникацияның офлайн арналары
Пәндер