Бақылау сабақтары




Презентация қосу
«Сабақ-оқу жұмысын
ұйымдастырудың негізгі
формасы.»
Жоспар:
1. Сабақ-оқу жұмысын
ұйымдастырудың негізгі формасы.

2. Сабаққа қойылатын талаптар.

3. Сабақтың типтері, құрылымы.
Сабақ-оқу жұмысын
ұйымдастырудың негізгі
формасы.
Сынып-сабақ жүйесінің мәні мен ерекшеліктері:

• Жастары және дайындықтары бірдей
оқушылардан сынып құрастыру. Сыныптың
құрамы мектеп бітіргенше өзгермейді.
• Оқу процесі өзара байланысты, бірінің соңынан
бірі келіп отыратын сабақ түрінде жүреді.
• Сынып жылдық жоспар, бағдарлама, тұрақты
сабақ кестесі бойынша жұмыс істейді. Балалар
мектепке жылдың бір уақытында қабылданады.
• Жұмыстың негізгі түрі – сабақ.
• Сабақ бір оқу пәнін, тақырыпты түсіну үшін
өткізіледі.
• Оқушылардың жұмысына мұғалім басшылық
етеді. Ол оқушылардың білім, іскерлік, дағды
деңгейлерін анықтап, оларды жыл аяғында келесі
сыныпқа көшіру туралы шешім қабылдайды.
Сабаққа қойылатын
талаптар.
I. Қазіргі сабаққа II. Сабаққа
қойылатын қойылатын
дидактикалық психологиялық
талаптар: талаптар:

Сабаққа қойылатын
талаптар 4-ке бөлінеді.

III. Сабаққа IV. Сабақты өткізу
қойылатын техникасына
гигиеналық қойылатын
талаптар: талаптар:
I. Қазіргі сабаққа қойылатын дидактикалық
талаптар:

білімдік
міндеттерді нақты қою, олардың дамуға және
тәрбиеге ықпалын анықтау;

оқу бағдарламасының талабы мен сабақтың мақсатына
сай, оқушылардың білім деңгейлеріне қарап сабақты
жоспарлау, оқушылар меңгерген ғылыми білімдерді, іскерлік
дағдыларды аңықтап отыру;

оқытудың тиімдірек әдістерін, тәсілдерін және
құралдарын таңдау, оқушыларды ынталандыру, меңгеру
барысын бақылау, танымдық белсенділікті арттыру,
ұжымдық және жеке жұмыс түрлерін ұштастыру, өздік
жұмыстарды ұйымдастыру;
II. Сабаққа қойылатын психологиялық талаптар:

• оқу пәні және нақты сабақ арқылы әр оқушының дамуын
жобалау;
• оқушыларды дамытатын психологиялық-педагогикалық
құралдарды, әдістемелік тәсілдерді табу;
• оқушылардың репродуктивтік және шығармашылық
жұмыстарының көлемін анықтау; жұмылдыра білуі. Ақыл-
ойының дамуы;
• білім деңгейлеріне сәйкес оқушыларды топтарға бөлу,
олардың әрқайсысымен жеке жұмыстар жүргізу. Жаппай
жұмысты уйымдастыру.
Оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескеру:
• жақсы және нашар оқитын оқушылармен жұмысты жоспарлау;
• оларға жеке тапсырмалар беру;
• әрбір оқушының белсенді оқуына жағдай жасау.
III. Сабаққа қойылатын гигиеналық талаптар:

• қалыпты температуранық болуы;
• ауаны тазартып түру;
• жарықтың болуы;
• балаларды шаршатпау;
• іс-әрекетті түрлендіріп отыру. Мысалы,
тыңдауды санаумен, жазба және
практикалық жұмыстарымен ауыстыруға
болады;
• сергіту сәтін уақытында және сапалы
өткізу;
IV. Сабақты өткізу техникасына қойылатын
талаптар:

• сабақтың әсерлілігі, оқуға қызығушылықты және
білімге деген сұранысты арттыруы;

• сабақтың қарқынының оқушыларға қолайлылығы,
мұғалім мен оқушы жұмыстарының нәтижелілігі;

• мұғалім мен оқушы арасында жұмыс барысында
пайда болатын тығыз байланыс. Әр оқушыға сенім
білдіру;

• мұғалім көңілінің көтеріңкілігі, белсенді
шығармашылық жұмыс.
Сабақтың типтері,
құрылымы.
Алуан түрлі сабақтардың бәріне ортақ
бір белгіні табу үшін оларды "жіктеу"
керек.Сабақтарды бірінші рет
топтастырған И.Н.Казанцев сабақтарды
мазмұны мен өткізу тәсілдеріне қарап
топтастырды. Мазмұнына қарай
топтастырғанда бір топқа арифметика,
алгебра, геометрия сабақтары, ал олардың
ішінде жекелеген тақырыптарды өтуге
арналған сабақтар белгіленеді. Оқу
жұмысының тәсілдері бойынша экскурсия-
сабақ, кино-сабақ, өздік жұмыс сабағы
болып бөлінеді.
Теоретиктер мен практиктердің арасында
дидактикалық мақсат бойынша
топтастырылған сабақтар кең қолдау табуда.

Олар:
1) аралас сабақ;
2) жаңа материалды оқу;
3) жаңа іскерлікті қалыптастыру;
4) білім, іскерліктерді бекіту;
5) жинақтау және жүйелеу;
6) білім, іскерліктерді тәжірибеде қолдану;
7) білім, іскерліктерді бақылау және түзету.
Сабақ құрылымы

Сабақ құрылымы – сабақтың әр бөлігінде
мұғалім мен оқушылар бірге жасайтын алуан
түрлі жұмыстар.
Әр сабақтың ішкі құрылымы жүйелі,
сабақтың түрін анықтайтын, жекелеген
кезеңдерден тұрады. Құрылымдағы бөліктер
сабақтың түрін анықтайды. Мысалы,
сабақтың мақсаты білім және іскерліктерді
бекіту болса, онда сабақтың түрі білім,
іскерліктерді бекіту болады. Бұл оқу жұмысы
негізгі, мұғалім оған көп уақыт бөледі.
Тәжірибелік сабақтар шеберханаларда, оқу цехтарында, оқу-
тәжірибе учаскелерінде өтеді.

Кезеңдері:
• ұйымдастыру;
• мақсат қою;
• білімді еске түсіру;
• нұсқау;
• тәжірибелік жұмыс;
• жұмыс нәтижесін шығару.
Сабақтың көп уақытында оқушылар
тәжірибелік жұмыспен айналысады. Мысалы,
шеберханада түрлі бұйымдар жасайды.
Оқу-тәжірибе учаскесінде жерді өңдеп, өсімдік
өсіреді, өнім жинайды.
Бақылау сабақтары
Бақылау сабақтары оқушылардың теориялық
материалдарды, оқылып отырған курстың негізгі
ұғымдарын меңгеру деңгейін, іскерлік, дағдылардың, оқу-
танымдық іс-әрекет тәжірибесінің қалыптасқандығын
анықтап, оқыту технологиясына қандайда бір өзгеріс,
оқушылардың білімдеріне сәйкес оқу процесіне түзету енгізу
мақсатында өткізіледі.
Бақылау және түзету сабақтарының түрлері: ауызша
сұрау (жаппай, мазмұндама, есептер және мысалдар
шығару, т.б.) сынақ, тәжірибелік (зертханалық), сынақ,
практикумдар, өздік бақылау жұмыстары, емтихандар,
т.б. Осы сабақ түрлері пәннің тұтас бөлімдерін, ірі
тақырыптарды өткен соң өткізіледі.
Жаңа материалды оқу сабағының құрылымы:

• есте сақтау керек мәліметтерді оқушыларға айту;
• есте сақтауға және ұзаң уақыт есте сақтауға
ықпал ететін жағдайларды жасау;
• оқушыларға есте сақтаудың техникасын хабарлау.
Мәліметтерді еске түсіруге тірек болатын
сызбалармен жұмыс, оларды мағыналарына қарай
топтастыру;
• мұғалімнің басшылығымен қайталау, бірінші рет
бекіту;
• есте сақталған мәліметтерді анықтау;
• қайталау, жеке тапсырмалар беру іштей қайталау,
алған білімді, үйренген іс-әрекетті түрлі
тапсырмаларды орындағанда қолдану;
Іскерлік және дағдыларды қалыптастыру сабағының
құрылымы:

• сабақтың мақсатын қою;
• жаңа іскерлік, дағдыларға керекті бұрынғы іскерлік,
дағдыларды қайталау;
• бұрынғы іскерлік, дағдыларды тексеру үшін оқушыларға
тапсырма беру;
• жаңа іскерлікпен таныстыру, жасап көрсету;
• жаңа іскерлікті меңгеру үшін оқушыларға түрлі
жаттығулар жасату;
• іскерлікті шыңдап, бекіту үшін жаттықтыру жұмыстарын
жүргізу;
• үлгі, алгоритмге, нұсқау бойынша машықтану;
• іскерлік пен дағдыны ұқсас жағдайларда қолдануға жаттығу;
• шығармашылық жаттығулары;
• сабақтың қорытындысы;
• үйге тапсырма.
Қайталау сабағы.
Бұл сабақтардың мақсаты - оқушылардың
білімдерін еске түсіру және кеңейту.
Түсіндіретін бөлік мұғалім нұсқауы, оқушыларды
оқу жұмыстарына психологиялық жағынан әзірлеп,
есептер шығару, шығарма, диктант,
шығармашылық жұмыстар жазу. Негізгі бөлімде
оқушылардың өз күшіне сенуіне және бірқалыпты
жұмыс істеуіне мұғалім кеңес береді. Соңғы бөлімде
өткелі отырған жаңа бөлім, курс тақырыптарын
оқу қай бағытта жүретіні айтылады.
Қорытынды – жинақ сабақтың құрылымы:

• ұйымдастыру бөлімі;
• тақырыптың маңызы, сабақтың мақсаты
және жоспары туралы мұғалімнің кіріспе сөзі;
• жеке оқушыларға, сыныпқа, топтарға
ауызша және жазбаша түрде орындалатын
тапсырмалар беру;
• оқушылардың жұмыстарын тексеру, қажет
болса түзету;
• оқылған материалды қорытындылау;
• сабақтың нәтижелеріне баға беру;
үйге тапсырма.

Ұқсас жұмыстар
Дәстүрлі емес сабақтар
Кіші мектеп жасындағы оқушыларды оқытудың әдістері, мазмұны мен ұйымдастыру формалары
Сабақ классификациясы (жіктелуі)
СПОРТТЫҚ ЖАТТЫҚТЫРУ ҚҰРЫЛЫМЫНЫҢ НЕГІЗДЕРІ
Дене шынықтыру сабағы
Сабақтың типтері
Оқу-әдістемелік құжаттар: типтік бағдарлама, оқулық, әдістемелік нұсқау, жылдық күнтізбелік жоспар, сабақ жоспары, сабақ жоспарының конспектісі, сабаққа арналған дидактикалық материалдар үлгілерін слайд арқылы презантциядан түсіндіру
Дамыта оқытудың маңыздылығы
Балалардың сөздік қорын байыту сабақтары
Дамыта оқытудың тиімділігі
Пәндер