Психологиялық тәрбие




Презентация қосу
ДАМУ БҰЗЫЛЫСЫНЫҢ ӘР ТҮРІНЕ,
ЕРЕКШЕЛІКТЕРНЕ БАЙЛАНЫСТЫ
«ТҰЛҒАЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІНЕ"

Сагиева Жансая
ПСИХИКАЛЫҚ ДИЗОНТОГЕНЕЗ
– жалпы психиканың немесе оның жеке құрамдас бөліктерінің
дамуының бұзылуы, психиканың жеке аймақтары мен
олардың құрамдас бөліктерінің даму қарқыны мен уақытының
бұзылуы. «Дизонтогенез» терминін алғаш рет Г.Швальбе
(1927) дене құрылымдарының жатырішілік түзілісінің
қалыпты дамудан ауытқуын белгілеу үшін енгізген. Қазіргі
уақытта дизонтогенез деп онтогенез бұзылыстарының әртүрлі
нысандарын айтады, оның ішінде босанғаннан кейінгі,
негізінен, организмнің морфологиялық жүйелері әлі
жетілмеген даму кезеңдерімен шектелген ерте кезең. Орыс
дефектологиясында дизонтогенезге қатысты даму аномалиясы
термині қабылданған.
Мұғалімнің негізгі іс-әрекеті – мектеп психологы
Мектеп психологының негізгі қызметі: психологиялық білім беру,
психологиялық алдын алу, психологиялық кеңес беру,
психологиялық диагностика, психологиялық түзету. Кез келген
нақты жағдайда психолог шешетін мәселеге байланысты
жұмыстың әрбір түрі негізгі болуы мүмкін.
1. Психологиялық тәрбие
Біздің қоғамда психологиялық білім жетіспейді, басқа адамға
деген қызығушылықты, оның жеке басының ерекшеліктерін
құрметтеуді, өзінің қарым-қатынасын, тәжірибесін, іс-әрекетін
түсіну қабілеті мен ұмтылысын және т.б. білдіретін
психологиялық мәдениет жоқ.
Психологиялық білім беру – бұл үлкендердің (тәрбиешілер, мұғалімдер,
ата-аналар) мен балаларды психологиялық біліммен таныстыру.
Психологиялық тәрбиенің негізгі мақсаты:
1) педагогтар мен ата-аналарды баланың қолайлы психикалық дамуының
негізгі заңдылықтарымен және жағдайларымен таныстыру;
2) соңғы психологиялық зерттеулердің нәтижелерін танымал ету және
түсіндіру;
3) психологиялық білімге деген қажеттілікті, оны баламен жұмыс істеуде
немесе өзінің жеке тұлғасын дамыту мүддесінде пайдалануға деген
ұмтылысты қалыптастыру;
4) студенттерді өзін-өзі тану, өзін-өзі тәрбиелеу, өзін-өзі реттеу негіздерімен
таныстыру.
5) білім беру ұйымындағы психолог жұмысы мен практикалық
психологияның қажеттілігін түсінуге қол жеткізу.

Психологиялық тәрбиенің формалары:

дәрістер, әңгімелер, семинарлар, Көрмелер, әдебиеттерді таңдау ата-
аналар жиналысында сөз сөйлеу және т.б.
2. Психологиялық профилактика
Психопрофилактика – бұл мектепке дейінгі және мектептегі балалық
шақтың барлық кезеңдеріндегі балалардың психологиялық
денсаулығын сақтауға, нығайтуға және дамытуға бағытталған бала
психологының қызметінің ерекше түрі. Психологиялық профилактика
мыналарды қамтиды:
1) балалардың білім беру ұйымында әрбір жас кезеңінде баланың
жан-жақты психикалық дамуы мен жеке тұлғасын қалыптастыру
үшін қажетті психологиялық жағдайлардың сақталуына
жауапкершілік;
2) баланың интеллектуалдық және эмоционалдық дамуында, мінез-
құлқы мен қарым-қатынасында белгілі бір қиындықтарға,
ауытқуларға әкелетін мұндай ерекшеліктерін дер кезінде анықтау;
3) балалардың келесі жас деңгейіне өтуіне байланысты ықтимал
асқынулардың алдын алу.
Отандық психологтар психопрофилактикалық іс-шаралардың мәні
балалар мен мектеп оқушыларының психикалық және психологиялық
денсаулығын қолдау және нығайту деп санайды.

Ұқсас жұмыстар
Макаренко және педагогикалық психология
Тәрбие психологиясының басты міндеттері
Сынып жетекшісі қызметінің тәрбиелік міндеті сынып ұжымын қалыптастыру мен дамыту
Класс жетекші
ТӘРБИЕЛІК ӘСЕРДІҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
МҰҒАЛІМНІҢ ЖЕКЕ ТҰЛҒАСЫ
Адамның еңбек іс-әрекетінің психологиялық ерекшеліктерін, еңбек дағдыларының даму заңдылықтарын, еңбекті ғылыми негізге сүйене отырып ұйымдастырады
Адамгершілік тәрбие туралы түсінік
Сынып жетекшісі
Тәрбие жұмысының моделін кұрайтын бөліктер
Пәндер