Құнды құру тізбегін талдау




Презентация қосу
Құнды құру тізбегін талдау
Кіріспе
Бизнес – күрделі механизм, оның элементтері ортақ мақсатпен
біріктірілген: тұтынушыға ол үшін құндылығы бар өнімді немесе
қызметті жеткізу. Халықаралық нарыққа шығу кезінде бизнес-
процестерді зерттеп, оларды барынша тиімді ету жолдарын іздеген
жөн. Дәл осы жерде құнды құру тізбегін талдау көмектесе алады.
Құнды құру тізбегі — бұл компанияның қызметін стратегиялық
талдау құралы. Компания қызметін стратегиялық жоспарлау кезінде
қолданылады.
Бұл термин ағылшынның "value chain"сөзінен шыққан. "Құнды
құру тізбегін" талдау барысында компанияның барлық қызметі
өнімнің түпкілікті құнын құрайтын стратегиялық маңызды түрлер
мен кезеңдерге бөлінеді.
"Құнды құру тізбегін" түсінудің мақсаты – компанияның
жекелеген қызмет түрлерін талдау арқылы оның бәсекелестік
артықшылығының көздерін анықтау.

"Құнды құру тізбегі" ұғымының мағынасы. Құндылықты қалыптастыру
құрылымын талдау ұйымның қазіргі уақытта өнімнің өзіндік құнын қалай
қамтамасыз ететінін ғана емес, сонымен қатар оның қызметінің жекелеген
түрлерін қалай оңтайландыруға болатындығын және сол арқылы компанияның
клиенттері үшін құндылығын арттыратындығын тексерудің негізі болып
табылады. Компанияның бәсекелестік артықшылығы бәсекелестерге қарағанда
оның жақсы қызметінің нәтижесінде пайда болғандықтан, жеке кезеңдер мен
процестердің әрқайсысы неғұрлым жақсы жұмыс істесе, компания соғұрлым
бәсекеге қабілетті болады.

Міндеті-процестерді және оларды оңтайландыру мен
саралаудың мүмкін жолдарын, сондай-ақ Қызмет
барысында сөзсіз туындайтын шығындарды зерттеу.
Бір салада жұмыс істейтін компаниялардың құн тізбегіндегі
айырмашылықтар бәсекелестік артықшылықтардың көзі болып табылады
және олар өз кезегінде бәсекелестік стратегияны қалыптастыруға негіз
болады.
Құн тізбегін 1985 жылы Майкл Портер компанияның қызметін және оның
бәсекелестік артықшылықтарын талдау құралы ретінде әзірледі. Ол
схемалық түрде оны келесі түрде ұсынды:
Қосалқы қызметі

Компанияның инфраструктурасы
шаралары

Персоналды басқару

М
ар
Техникалық даму

жа
Қамтамасыз ету

Маркетинг
және сату
логистика

Сервис
Өндірістік

логистика
процесс

Сыртқы
Ішкі

жа
ар
М
Негізгі қызмет шаралары
Қызмет түрлері

Негізгі түрлер өнімді физикалық құруға, сатуға,
таратуға және қызмет көрсетуге тікелей байланысты.

Құн тізбегінде негізгі және
қосалқы қызмет түрлері
ерекшеленеді.
Көмекші негізгі қызмет түрлерін қолдауға
бағытталған. Бұл сатып алу және жеткізу, адами
ресурстарды басқару, Заңды қолдау, жоспарлау, IT-
қолдау және т.б.
Қызметтер түрлері
VCA диаграммасы екі бөлікке бөлінеді: негізгі әрекеттер және қосалқы әрекеттер.
Негізгі қызмет тауарлар мен қызметтерді өндіруге бағытталған, ал екінші қызмет
негізгі қызметті қолдайды.
Негізгі қызмет түрлері мыналарды Қосалқы қызмет түрлері мыналарды
қамтиды: қамтиды:
Кіріс логистикасы: шикізаттың болуы, Инфрақұрылым: негізгі қызметті қолдау
қоймалау және дистрибуция үшін қажетті кез келген әкімшілік,
Өндіріс процесі: шикізаттан өнімдер қаржылық, басқарушылық, жоспарлы
жасау немесе құқықтық операциялар.
Шығыс логистика: өнімдерді Технологияларды дамыту: негізгі қызмет
тұтынушыларға жеткізу, соның ішінде түрлерін қолдау үшін қолданыстағы
қойма, тасымалдау және тарату . машиналарды, жабдықтарды н/е
Маркетинг және сату: жарнама мен бағдарламалық қамтамасыз етуді кез келген
сатылымға қатысты барлық өзара технологиялық жетілдіру.
әрекеттесулер мен әрекеттер. Адами ресурстарды басқару: жалдау,
Сервис: қолдау қызметімен өзара қызметкерлерді дұрыс және тиімді
әрекеттесудің барлық түрлері және лауазымдарға орналастыру .
брендке деген сенім Қамтамасыз ету: шикізатты н/е кез-келген
негізгі құралдарды сатып алуға байланысты
барлық сатып-алулар.
Виртуалды құндылықтар тізбегі
-бұл тізбекті жасаған Джон Свиокла және Джеффри Рейпорт.
Бұл бизнес-модель бүкіл кәсіпорын бойынша қосылған құны бар ақпараттық
қызметтердің таралуын сипаттайды . Бұл құндылықтар тізбегі провайдер
ұсынған мазмұннан басталады, содан кейін ақпараттық инфрақұрылымды
таратады және қолдайды ; сондықтан контекстік провайдер клиентпен нақты
өзара әрекеттесуді қамтамасыз етеді. Ол дәстүрлі компанияларды сатып алу ,
өндіру , бөлу және сату туралы физикалық активтер тізбегін қолдайды.
Сатылымдағы Value Chain рөлі
Құн тізбегі компаниядан тұтынушылар күткен нәрсені беру арқылы оларды бақытты етуге
көмектеседі. Компания белгілі бір құндылықты (өнім / қызмет) жасайды және оны сатып алушыға
тізбек бойынша жеткізеді. Құн өнімнің өзі емес, ол үшін қанша төлеуге дайын екеніңіз. Портердің
бұл концепциясы алғаш рет маркетингтік компанияларда ірі корпорацияларда қолданылды.
Өнімдердің орнына олар тұтынушылардың нені қалайтыны туралы жарнамалық уәделерді сатты.
Мысалы, Coca-Cola-дан мереке сезімі. Бірақ біз уәделерді орындау керек екенін ұмытпауымыз
керек, әйтпесе кері әсер болады.
Клиенттердің қажеттіліктерін анықтауды, оларды дұрыс топтауды және тұтынушымен өзара
әрекеттесуді білетін брендтер әрқашан жеңеді. Клиенттер оларға көбірек төлеуге дайын және
мұндай брендке қатысты мүмкіндігінше адал. Ал тек бағамен жұмыс істейтін компаниялар
тұтынушыларын жоғалтуда.
B2B клиентінде өнімге қажеттілікті қалыптастырмас бұрын, мынаны анықтап көріңіз:
•Тұтынушы сіздің өніміңізден қандай құндылық алады?
•өніміңізге байланысты тұтынушы өндіріс процесінде қандай қосымша құн (маржа) алады;
•тұтынушылар сіздің өнімсіз қандай қызмет түрлерін орындай алмайды және ол қандай міндеттерді
шешеді;
•оның бәсекелестік артықшылығы қандай;
•сіздің өніміңіздің негізгі және тұтынушылардың қолдау әрекеттерінің шығындарына қалай әсер ететіні.
Барлық сұрақтарға жауап бергеннен кейін менеджер сіздің өніміңіздің тұтынушының құн тізбегіне қалай
әсер ететінін нақты біледі. ПБ мұны сату менеджерлеріне олардың жұмысының басында үйретуі керек
және бұл материал өнім нұсқаулығына қосылуы керек.

Өнімді сатып алу қажеттілігін қалай қалыптастыру керектігін білу үшін сіз М.Портердің құн тізбегі қалай
құрылғанын түсінуіңіз керек. Ол өнімнің/қызметтің бәсекелестерден артықшылығын және оның клиент
үшін құндылығын көрсетеді. Егер менеджер өнімнің құнын түсінбесе, онда сату бәсекелестік ортада
әрқашан жұмыс істемейтін бағаға негізделген. Ұсынылған өнімнің құнын табу және жоғары бәсекелес
нарықта сатуды оңтайландыру үшін өнімнің құн тізбегін талдау қажет.
Басқа модельдермен бірге қолданыңыз

• Құнды талдап, бизнестің қосалқы бөліктерін анықтағаннан
кейін, осы салаларды қалай жақсартуға болатындығын
бағалау үшін құндылықтар тізбегімен қатар басқа
модельдерді пайдалануға болады.
• Мысалы, SWOT-талдауды «мықты және әлсіз жақтарls» және
осы саланы жақсарту үшін қандай мүмкіндіктер болуы мүмкін
екенін түсіну үшін немесе бизнестің маңызды бөлігі болуы
мүмкін қауіп-қатерлерді анықтау үшін «Шығыс логистикасы»
қызметі аясында пайдалануға болады.
• Сол сияқты, басқа модельдер тиімділікті, тәуекелді, нарықтық
әлеуетті, экологиялық қалдықтарды және басқа аспектілерді
бағалау үшін пайдаланылуы мүмкін.
ҚҰН ТІЗБЕГІН ТАЛДАУ
Компания өзінің бизнес-процестерін оңтайландыруға және
жаңаларын құруға қабілетті болуы керек. Құн тізбегінің
талдауы кәсіпорын стратегиясын әзірлеу үшін қолданылады.
Ол SWOT талдауы арқылы анықталған бизнестің күшті және
әлсіз жақтарын нақтылауға және қай бағытта қозғалу
керектігін анықтауға көмектеседі. Бәсекелестік деңгейі
жоғары аймақтарда ол бәсекелестік артықшылықтарды
көруге және өзіңіздің тауашаларыңызда қалуға немесе тіпті
бизнесіңізді кеңейтуге мүмкіндік береді. Бәсекелестерден
артықшылықтарды анықтау қиын, егер компанияны тұтастай
қарастырсақ. Сондықтан барлық бизнес-процестердің
ыдырауы орындалады.
Егер сіздің компанияңыздың құн тізбегіндегі қызметі бәсекелестерге
қарағанда төмен шығындармен жүзеге асырылса, бәсекелестік
артықшылық бар. Кәсіпорынға бәсекелестерден артықшылық беретін
қызмет түрін табу үшін қызметтің барлық түрлері мен олардың
арасындағы байланыстар талданады. Әрбір әрекет өзінің кішірек
құрамдас процестеріне бөлінеді және бағаланады - олардың шығындары
бәсекелестерге қарағанда қаншалықты жоғары немесе төмен.
Мысалы, компания өнімді жеткізуде, инновацияда және ілеспе
маркетингте күшті. Бірақ жеткізуде ол бәсекелестерге жеңіледі. Сұрақ
туындайды - әлсіз жағын дамытуға инвестиция салу немесе оны
аутсорсингпен қамтамасыз ету және ресурстарды бәсекелестерден
артықшылығы бар салаларға ауыстыру керек пе?
Тізбектің ажырауы
Құн тізбегін талдағанда, әдетте компанияның тиісті бөлімшелерінде
болатын кедергілерді табуға болады. Көбінесе тікелей сатудың орнына
сатушылар негізгі емес қызметпен айналысуға мәжбүр болады
(бухгалтерлік есеп, қойма, жеткізу және т.б.). Тізбектің әртүрлі
буындарының әрекеттеріндегі сәйкессіздік процеске қатысушылардан
уақыт алады және тұтастай алғанда компанияға теріс әсер етеді.

Мұндай жағдайларда барлық бизнес-процестерді, әртүрлі
блоктарды бір-біріне қосу сәттерін ескеру қажет. Әрі қарай,
проблемалық аймақтарды және осы мәселелерді шешу жолдарын
табу қажет.
Құн тізбегін талдау және бәсекелестік
артықшылық
Сатып-алу туралы шешім қабылдауға келгенде, тұтынушылар таңдау мүмкіндігін жоғалтады.
Олардың назарын аудару және бизнесте жеңіске жету бәсекелестік артықшылыққа ие
болу үшін нарықтағы басқа опцияларға қарағанда жоғары қабылданатын құндылықты
қамтамасыз ететін нәрсені ұсынуды білдіреді. Бәсекелестік артықшылыққа екі стратегия
арқылы қол жеткізуге болады: шығындар артықшылығы және саралау артықшылығы.

• Шығындық артықшылықтар стратегиясының мақсаты – ең аз шығынмен
максималды бизнес пен тұтынушы құнын қамтамасыз ететін құнды өнімді жасау.
Құн тізбегінің талдауы ұйымдарға әрбір қызмет үшін шығындардың
драйверлерін анықтауға және оларды азайту, өндіріс шығындарын азайту және
пайданы арттыру жолдарын табуға мүмкіндік береді.

• Дифференциация стратегиясы бірегей немесе бәсекелестердің өнімінен жоғары
өнімді ұсына отырып, құндылық жасауға бағытталған. Өнімнің/қызметтің оны
нарықтағы басқа ұсыныстардан ерекшелендіретін бірегей аспектілерін анықтау
қабылданатын құнды арттырады, сондықтан жоғары бағаға кепілдік беруі
мүмкін.
Құн тізбегінің талдауын қалай жүргізу
керек?
Бәсекелестерді айналып өтуге байланысты шығындар тізбегін талдауда екі
негізгі әдіс бар:

Рентабельділікті талдау: Дифференциацияның
төмен бағамен артықшылықтарын талдау:
клиенттерді тарту бірегей артықшылықтары бар
тұтынушыларды тарту
Рентабельділікті талдау
Артықшылығы - шығындардың төмендеуі. Сіз өнімнің өзіндік
құнын да, өнімнің өзіндік құнын да азайтқыңыз келеді. Егер
сіздің компанияңыз VCA құнының артықшылығына қол
жеткізгісі келсе, онда сізде оңай жаппай шығарылатын және
жоғары сапалы өнімге қарағанда арзан өнім ретінде жоғары
құндылыққа ие өнім бар.

McDonald's және Walmart - VCA –ның осы әдісін пайдаланатын
компаниялардың тамаша мысалдарының бірі. Олар күн
сайын тұтынушыларға сапаға емес, санға ерекше мән беріп,
үлкен көлемдегі өнімдерді сату үшін арзан өндірісті
пайдаланады.
VCA рентабельділігін талдау бес кезеңнен
тұрады:
• Негізгі және көмекші әрекеттерді анықтаңыз. Өнімді жасау кезінде, әсіресе жеткізу тізбегін
басқаруда қолданылатын барлық әрекеттерді тізімдеу керек.
• Өнімнің жалпы құнына қатысты әр Қызмет түрінің құнын анықтаңыз. Егер блендердің
жалпы құны 24 долларды құраса, әр әрекет үшін бұл құнның қанша пайызы болады? Егер
сіз бір немесе екі әрекеттің үлкен шығындар пайызын алатындығын білсеңіз, оларды
азайтыңыз.
• Әр қызмет түрі үшін шығындар драйверлерін анықтаңыз. Шығындар драйверлері-бұл
қызметтің сандық аспектілері. Мысалы, адам еңбегі шығындарының драйверлерінің іс-
әрекеттеріне жұмыс уақыты, жұмыс жылдамдығы (KPI) және жалақы мөлшерлемесі кіреді.
• Әрекеттер арасындағы кез-келген байланысты анықтаңыз. Кейбір іс-шаралар бір-бірімен
байланысты, ал біреуінде шығындардың төмендеуі екіншісінде пайданың өсуіне әкелуі
мүмкін.
• Қысқарту мүмкіндіктерін анықтаңыз. Сіз барлық өндірістік шығындарды жоя алмайсыз,
бірақ оларды айтарлықтай азайта аласыз. Сіздің ең үлкен шығындарыңыз қайдан келетінін
қараңыз және түзетулер енгізіңіз. Кейбір қарапайым параметрлер қорлардың әртүрлілігін
азайтуды, арзан материалдарды іздеуді, жеткізушілерді ауыстыруды немесе жұмыс күшінің
бір бөлігін автоматтандыруды қамтуы мүмкін.
McDonald's үшін құн тізбегін талдау және оның
шығындар бойынша көшбасшылық стратегиясының
мысалы
Қосалқы қызмет шаралары

Инфрақұрылымы: McDonald ' s корпорациясында әр түрлі аймақтардағы
фирманың қызметін қадағалайтын жоғары буын басшылары мен аймақ
президенттері бар, ал заң мәселелерін бас заң кеңесшісі басқарады.
Персоналды басқару: мансап парағын қолдайды, онда үміткерлер корпоративті де,
мейрамханадағы лауазымдарға да өтініш бере алады. Сағаттық және жалақы мөлшерлемесін
төлейді және талантты тарту үшін өзінің оқу бағдарламасын алға тартады.
Техникалық даму: мейрамхана тапсырыс беру процесін жеңілдету және жұмыс тиімділігін
арттыру үшін сенсорлық дүңгіршектерге қаражат салды.

Қамтамасыз ету: Фирма әлемнің әртүрлі аймақтарында негізгі жеткізушілермен қарым-
қатынас орнату үшін Jagger -сандық сатып алу фирмасын пайдаланады.

Кіріс Операциялар: Шығыс Маркетинг/сату: Сервис:
логистикасы: Бизнес логистика: маркетингтік McDonald ' s
McDonald's өзінің франчайзингтік ресми отыратын стратегиялары клиенттерге жоғары
мейрамханалард әлеуметтік сапалы қызмет
азық-түліктері болып табылады ж/
ың орнына медиа көрсетуге тырысады.
мен сусындары е әрбір McDonald's McDonald's-де
үшін арзан мекемесі басылымдарына
франчайзиге тиесілі. қарсы қызмет , журнал
шикізат көрсетуге, өзін-өзі
Бүкіл әлемде жарнамаларына
жеткізушілерін McDonald's-тің күтуге ж/е жолда
алдын ала іріктеп 39000-нан астам қызмет көрсетуге , билбордтарға
алады. маманданды-ған және басқаларға
нүктесі бар.
мейрамханалар бағытталған.
бар.

Негізгі қызмет шаралары
Дифференциацияның артықшылықтарын
талдау
Рентабельділікті талдаудан айырмашылығы, дифференциацияның
артықшылықтарын талдау компанияны өнім сапасы мен бренд құны
бойынша ерекшелеуге бағытталған. Кейде бұл процесс іс жүзінде өндіріс
шығындарын арттыруы мүмкін, бірақ сіздің жалпы пайдаңыз да артады.
VCA дифференциациясының артықшылығына негізделген
компаниялардың жарқын мысалдары-Apple және Starbucks. Бұл екі
компания да салыстырмалы түрде қымбат, жоғары сапалы өнімдерді
сатады. Олар өз клиенттерін брендинг, функциялар және өз өнімдерінің
басқа да қаржылық емес аспектілері арқылы жеңеді.
Мысалы, әдетте қыс,жаз,көктем айларында сіз асқабақ латтесін
дәмдеуіштермен сатып алмайсыз, өйткені әмияныңыз бұл шығынды
қажет етпейді және сіз оны құмартпайсыз; күз айында сіз оны сатып
аласыз, өйткені қоғам оны көңілді, мәртебемен және Instagram-да
міндетті Күзгі фотосуретпен байланыстырады.
VCA Дифференциацияның
артықшылықтарын талдау үш кезеңнен
тұрады:
• Құндылық тудыратын әрекеттерді анықтаңыз. Барлық әрекеттерді
тізімдегеннен кейін тұтынушы құнына ең көп үлес қосатындарын
таңдаңыз. Бұл маркетинг пен брендингті, қосымша мүмкіндіктер
мен технологияларды өндіруді және т.б.
• Тұтынушыларға құндылықты өсіру үшін осы әрекеттерді жақсарту
стратегияларын қараңыз. Өніміңіздің құндылығы бренд сенімінен
туындаса, сол белсенділікті арттыру жолдарын іздеңіз. Мүмкін сіз
әлеуметтік құндылыққа негізделген сатуды және әрбір сатып
алудың бір бөлігін қайырымдылыққа беруді қарастырғыңыз келуі
мүмкін.
• Тұрақты дифференциацияны анықтаңыз. Тұтынушы
құндылықтарының барлық жақсартулары тұрақты бола бермейді.
Уақыт өте келе тиімді болатын өнімділік жақсартуларын іздеңіз.
Apple: құн тізбегін талдау мысалы
Apple компаниясының негізгі қызметі Apple компаниясының қосалқы әрекеттері
Кіріс логистика: Apple компаниясының жеткізу тізбегі өте Технологияларды дамыту: Apple зерттеулер мен әзірлемелерге
үлкен. Үздік 200 жеткізуші компанияға материалдарды көп қаражат жұмсайды. Тек 2019 жылы Apple-дің бәсекелестік
сатып алу, өнімді өндіру және құрастыру құнының 98% артықшылығын сақтай алатын өнімдерді зерттеуді жалғастыру
қамтамасыз етеді. үшін оның ғылыми-зерттеу бағдарламасына 16 миллиард
Жеткізушілердің тізімі жыл сайын қаралады. доллардан астам қаражат жұмсалды. Инвестициялар ақталды:
2020 жылы компания нарыққа 28 жаңа немесе жаңартылған
өнімді шығарды.
Өндірістік процесс: Apple Жапония мен Қытайдағы еңбек Адами ресурстарын басқару: Apple 2019 жылы персоналды
пен шикізаттің төмен шығындарын пайдаланады, соның басқару саласындағы ең танымал компания ретінде танылды,
салдарынан жалпы өндіріс шығындарының төмендейді. бұл оның жалдау және жақсы төлем саласындағы беделін
Аутсорсинг оларға жалпы өндіріс шығындарын азайтуға көрсетеді. Компания ең жақсы кандидаттарды жалдаумен және
көмектеседі. тіпті басқа компаниялардың таланттарын ең жақсы адамдар
жұмыс істеуі үшін жалдаумен танымал.
Шығыс логистика: Apple бөлшек сауда орындарына 25%
көтерме жеңілдік ұсынады. Осы бағалауды қолдана
отырып, Apple компаниясы Apple-ге тиесілі емес дүкендер
арқылы сатылған 30 ГБ 5-ші Ipod үшін 80 доллар жалпы
пайдамен қалды. Apple интернет-дүкендері немесе
клиенттерге арналған дүкендер арқылы жасалған кез-
келген сату үшін олар 45 доллар көлемінде бөлшек пайда
тапты.
Маркетинг/сату: Apple компаниясының маркетинг пен сату
саласындағы күш-жігері дизайнымен, сапасымен және
инновациясымен ерекшеленеді.2015 жылы компания
өзінің маркетингтік бюджетін 1,8 миллиард долларға дейін
арттырды .
Сервис:Apple сатқан өнімдердің көпшілігі бастапқыда 1
жылдық кепілдікпен және қызметкерлердің 90 күндік
қолдауымен қамтамасыз етіледі. Клиенттер техникалық
жөндеу немесе өнімге жалпы көмек көрсету үшін
қабылдауға жазыла алады.
Value Chain қолданудың
артықшылықтары
Value chain құралы өнімді әзірлеу және өндіру процесінде клиенттермен
жұмыс жасауда керемет нәтиже береді.
Құн тізбегін табысты оңтайландыру кезінде:
•LTV клиентінің өмірлік циклі артады;
•сатып алушыларға қызмет көрсету құны төмендейді;
•тізбектің барлық буындарының тиімділігі артады;
•өнімнің өзгеру және инновацияны енгізу жылдамдығы артып келеді;
•жаңа өнімдердің дамуы жеделдетіліп, олардың сатып алушыға өту
уақыты қысқарады;
•клиенттердің кетуі азаяды және олардың NPS адалдығы артады.

Бұл құрал өсудің жаңа нүктелерін табуға және сонымен бірге бизнес-
процестердің басқа қатысушыларынан туындауы мүмкін тәуекелдерді анықтауға
көмектеседі. Value chain ертең жеңімпаз болу үшін компанияда бүгін нені
өзгерту керек екендігі туралы түсінік береді.
Value Chain қолданудың кемшіліктері
• Тұжырымдаманы қолданудың кемшілігі басқа компаниялардың
шығындары туралы ақпаратты алу әрқашан өте қиын, өйткені ол
құпия болып табылады.
Сонымен қатар, бәсекелес компаниялар шығындарды анықтау үшін
әртүрлі есеп әдістерін қолдануға тырысатындықтан, шығындар
туралы ақпаратты салыстыру әрқашан мүмкін емес.
• Микро бөлшектерге тым көп назар аудару кеңірек стратегиялық
көріністі жоғалтуы мүмкін. Өйткені, құн тізбегін талдаудың негізгі
мақсаты әрбір саладағы тиімділікті арттыру үшін сегмент бойынша
компанияның жұмысын бағалау болып табылады. Бірақ тізбекті
талдау тізбектегі барлық әрекеттерді біріктіру үшін жақсы емес.
Сондықтан, жалпы алғанда, іс-әрекеттердің бір-бірімен қалай
байланысты екенін ұмытып кетуге болады.
Құн тізбегін талдау мысалы
Мұнда қарапайым супермаркет үшін құн тізбегін талдаудың мысалы келтірілген.

Негізгі іс-шараларға мыналар жатады: Қосымша әрекеттерге мыналар
жатады:
Кіріс логистика: өте төмен шығындар 2% Инфрақұрылымы: 400-ден астам
(салалық орташа көрсеткіштің жартысы) тракторлық жүк көлігі, шағын
Өндірістік процесс: 9:00-ден 21:00-ге қалалардағы 30 000 шаршы фут
дейін, аптасына жеті күн дүкендер.
Шығыс логистикасы: күшті тарату Адам ресурстарын басқару: дүкендегі
орталығының болуы топ-менеджмент, серіктестер деп
Маркетинг/сату: күн сайын төмен баға, аталатын қызметкерлер, ынталандыру,
қолма-қол төлем пайданы бөлу, акцияларға опциондар,
Сервис: жылдам жауаптар, сұрақтар орталықсыздандыру.
қойылмаған қайтару саясаты Технологияларды дамыту: POS-тағы бір
өнім коды, кросс-док, спутниктік желі
Сатып алу: жеткізушілермен күшті
нарықтық билік, бірде-бір жеткізуші
шығыны сатып алудың жалпы көлемінің
2,8 пайызынан аспайды.
Жоғарыда берілген мәліметтер негізінде ұсыныс

Төмен шығындарға (кіретін логистика және техникалық қызмет
көрсету), жоғары жұмыс сағаттарына (операциялар) және жоғары
тарату көлеміне (сатып алу және шығыс логистика) негізделе отырып,
біз бұл мысалды рентабельділік тұрғысынан қарастыра аламыз, яғни
біз шығындарды азайту мүмкіндігін қарастырамыз.
Негізгі қызмет көрсету әрекетегі әмбебап қайтарым - бұл тұтынушы құнын және
брендке деген сенімділікті арттыратын саясат, бірақ ол сонымен қатар жаппай
өндірілетін компанияларға айтарлықтай ақша жұмсайтын саясат болып табылады.
Біз бұл компанияны бағаның артықшылығы тұрғысынан қарастыратындықтан,
супермаркетке қайтару саясатын қайта қарау қажет болуы мүмкін.
Супермаркеттер қайта пайдалануға болатын кейбір заттарды сатады, ал
кейбіреулері сатылған кезде құнын жоғалтады (мысалы, азық-түлік тауарлары).
Ақшаны қайтару саясатын сақтау, бірақ оны тез бұзылмайтын өнімдермен шектей
отырып, шығындарды азайтады және кейбір қайтарымдарға рұқсат бере отырып
(бренд сенімділігін сақтай отырып) пайда шегін арттырады.
Тапсырма
Сіздің ұйымыңыз үшін қосалқы қызметтің
әр түрі нені білдіретінін анықтаңыз.
• Материалдық-техникалық жабдықтау
• Технологиялық әзірлемелер
• Еңбек ресурстарын басқару
• Фирманың инфрақұрылымы
Жауабы:
• Материалдық-техникалық жабдықтау: Ресурстарды,
яғни өндіріс процесінің компоненттерін сатып алу
процесі ретінде анықталады.
• Техникалық әзірлемелер: Құнды құруға байланысты
барлық қызмет технологияға ие, мысалдарға өнімді
әзірлеу, оны өндіру және өңдеу, шикізат ағыны жатады.
• Еңбек ресурстарын басқару: Адамдарды жалдау, оқыту,
дамыту және ынталандыруды қамтитын әрекеттермен
байланысты.
• Фирманың инфрақұрылымы: Ғимараттар, зауыт,
жабдықтар және т. б.

Ұқсас жұмыстар
Саланы дамыту үшін мемлекеттік қолдаудың әдістері мен нысандары
Логистикалық тізбек және маркетингтік каналдар
Активтер портфелінің дефолт тәуекелділігін бағалау
Сабақтың тақырыбы. Сабақтың әдісі
Мектептегі дискретті математика элементтерін оқыту әдістемесі
Рибосомалық РНҚ атауындағы сандар - тұндыру константасының мәніне тең
Тірі организмді классификациялау ерекшеліктері
Мектептегі информатика курсында
Өлшем тізбегін есептеу практикасы теориясының негізгі қалпы
Фонетико – фонематикалық жетіспеушілік
Пәндер