Жоғары оқу орнындағы сандық педагогика
Презентация қосу
Жоғары оқу орнындағы
сандық педагогика. Продюсер
ретіндегі студент
Бекпатша Маржан
7М1503-11
Әлемдік сандық педагогика саласындағы жетістіктер
бұқаралық ашық онлайн-курстар(MOOK) және ірі
деректермен жұмыс істеуді (Big Data), сондай-ақ білім
беру ойындандыруды (геймификация) қолданумен
байланысты. Геймификация шын мәнінде
психологиялық және технологиялық қағида болып
табылады. Мысалы, студенттердің заманауи ұрпақтары
компьютерлік ойындарды ойнап, өз бетінше оқып,
жұмыс істегісі келмейді. Сондықтан ойын жағдайын
аудиторияға жеткізу идеясы және білім беру үдерісін
жетілдіру үшін тартымды болып көрінеді.
Жоғары оқу орнындағы
сандық педагогика
ХХ ғасырдың басында Л.С. Выготский былай деп жазды:
«Білім беру жүйесін тарихи дамуына қарасақ, білім берудің
мақсаты шын мәнінде өте ерекше екенін және өмір
дәуірінің мұраттарына, қоғамның экономикалық және
әлеуметтік құрылымына сәйкес тарихын анықтайды».
Сандық педагогиканың негізгі компоненті ретінде
анықталған ақпараттық технологиялар (АТ, ағылшын.
information technology, IT) компьютерлік технологияларды
пайдалану, соның ішінде деректерді құру, сақтау, басқару
және өңдеу технологияларына байланысты пәндер мен
қызмет бағыттарын біріктіреді.
IT технологиялары Қазақстанда және көптеген басқа елдердегі
жүйесінде белсенді қолданылады. Мысалы, Скандинавия
елдерінде, қашықтықтан білім беру бағыттарын «баланың ерекше
дамуы» үшін қолданылады. Мысал ретінде Netlibris, Parrot
Software reabilitation, Cliker, Chat, Word Q, сондай-ақ Grundtvig,
Giga Campus сияқты ересектерге арналған білім беру
бағдарламалары бар. The Institute of Education, University of
London (IOE) Лондондағы қоғамдық зерттеу университеті,
ақпараттық технологиялар мен мамандарды даярлау және оқу
бағдарламаларын әр тараптандыруға мүмкіндік береді. Айта
кететін жағдай, осы университеттің өзінде докторлық мектептен
700-ден астам ақпараттық технология бойынша жоба жүзеге
асырылуда, ал магистратуралық бағдарламалардан 4 мыңға жуық
студенттер, оқу курстарынан 1200 арнайы бағдарлама бойынша
оқытылады.
Авторлар соңғы онжылдықта (Мур заңының) технологиялық
үрдісінде экспоненциалды өсу бар екенін дәледейді: жан
басына шаққандағы екі рет, 1986–2007 жылдар арасындағы
әр 14 ай ақпараттық өңдеуге арналған барлық машиналардың
нақты қуаттылығын тексереді; жаһандық әлеуеттің
телекоммуникациялық мүмкіндіктері әр 34 ай екі еселенеді;
40 ай (яғни әрбір үш жыл сайын) әлемдегі ақпарат
кірістіріледі, ал ақпараттардың жан басына шаққандағы
таратылуы 1, 2, 3 жылда екі есеге артқаны байқалады.
Гордон Мур заңына сәйкес, интегралды микросхемаға
орналастырылған транзисторлар саны әр 24 айда екі есе
көбейеді. Осы тәуелділікті математикалық есептеу
экспоненциалды заңда расталады: транзисторлар саны әрбір
2 жыл шамамен екі есе көбейеді. Біз үлгі ретінде осы қарым-
қатынасты білдіретін болсақ, шетелде пайдаланушылар,
біздің еліміздегі бағдарламаларды, операциялық жүйелер
мен жабдықтар, сондай-ақ өзара іс-қимылы сол туралы
көрінеді (суретті қараңыз).
Сандық ортада білім беру жобаларымен бәсекелестікте онлайн
курстар ғана емес, мұражайлар, ойындар, сериалдар, әлеуметтік
желілер және кез келген ашық сайттар мен қосымшалар теңдесуі
мүмкін. Осындай жағдайларда бір мамандардың бәсекелестерімен
бірдей құралдарды пайдалану өте маңызды.
Интернет – білім беру ортасының үдерісі жүретін ғана емес,
сонымен қатар білім алу, білім алушының мінез-құлқын кімге және
қалай әрекет ететініне байланысты өзгерте алатын динамикалық
кеңістік. Болашақта білім берудің онлайн бағдарламалары жаңа
тәуелсіз жанрды, жанкүйерлерімен, үлкен бюджеттерімен және
«Голливуд» жұлдыздары рөліндегі мұғалімдерді де қалыптастыруы
мүмкін.
Қорытынды: Цифрлық педагогика, өз орынын дәлелдеген
педагогиканың саласы ретінде анықталуы үшін, білім берудің
гуманистік мақсаттарына сәйкес оның, жұмыс істеу қағидалары мен
ережелерін әзірлеуі керек, АТ әзірлеушілер мен сарапшылар оның
білімді академиялық меңгеру, мәдениеттің төмендеуі, моральдық
бұзылу сияқты салдарларын ескеріп, олардың құралы болмауына
мақсатты іс-әрекет етуі тиіс
Студент – жоғары білім
беру жүйесінің «продюсері»
Бекпатша Маржан
7М1503-11
Білім беруді зерттеу және дамыту орталығы (CERD) 2007 жылы
Линкольн университетінің оқыту және оқу стратегиясын басқаруға, білім
беру мен оқыту тәжірибесін жетілдіруге және университетте
технологияларды академиялық пайдалануды қолдау мақсатында
құрылды. Құрылған сәттен бастап, орталық жұмысының басты идеясы,
ғылыми және педагогикалық бағыттың, университет қызметінің негізгі
түрлерін дамыту болды. Орталықтың басты міндеттеріне жоғары мектеп
жүйесіндегі білім беру мен ғылымның арасындағы дисфункционалды
байланысты дамытып, студент пен академиялық орта арасындағы қарым-
қатынас қайта қарастыру, маңызды жетістіктерге жетудің әрекеті болып
табылды. Бұл жоба «Student as Producer is Hacking the University» яғни,
студент университеттің «продюсері» мағынасында, студент
университетті реттеуші, жаңалықтар енгізуші деп аталынды. Жоба 2010
жылдың соңында Линкольн университетінің Білім беру және оқыту үшін
стратегия ретінде қабылданды. Осылайша, «Студент-продюсер»
жобасының мақсаты – зерттеу және оқыту арасындағы қатынастарды
қайта құрылымдау, ғалымдар мен студенттер арасындағы қарым-
қатынасты қайта ұғыну арқылы жемісті және прогрессивті педагогикалық
негіз құру. «Студенттік-продюсер» жобасы технологияға тәуелді емес,
бірақ қазіргі заманғы университеттік өмірде терең тамыр жайып
жатқанын мойындайды.
Дисфункциональды байланыс
Ағылшын блогері, әрі оқытушысы Дэвид Кормье
ризоматикалық оқыту идеясының авторы. Оның басты
мақсаты заманауи философия мен білім беру
технологиясының түйіскен жерінде жаңа педагогикалық
теорияны ойлап табу. Бастапқыда, ризома – бұл тамырдың
ерекше түрі, ол нақты анықталған орталық жер асты
сабақтарының басы да, аяғы да болмаған. Табиғаттағы
тамырдың керемет үлгісі мицелия болып табылады.
Философиялық термин ретінде бұл сөз ХХ ғасырда екі
француз философтары – Жиль Делез және Феликс Гваттари
тарапынан айналысқа енді. Ризоматикалық оқытудың іргелі
қағидасы – «қоғамдастық тәжірибені оқыту бағдарламасын»,
«community as curriculum-ді» қоғамдастық оқу жоспары
ретінде қарастыру.
Ризоматикалық педагогика
2009 жылы «Студент – продюсер ретінде» атты кітабында Майк Наири мен
Джосс Вайн заманауи университеттің дамуы туралы тарихи шолуды және
кейінірек АҚШ пен Ұлыбританияда зерттеулер мен оқыту арасындағы
бөлуге қарсы әрекет етуді ұсынды. «Студент-продюсер» жобасын кешенді
құрылым ретінде пайдалану арқылы орталық, кітапхана және АКТ
қызметтері бірнеше қаржыландырылған жобаларда жұмыс істеді, онда
оқушылар мен олардың белсенділігі негізгі тақырып болды:
• JISCPress (2009-10) компьютерлік ғылымдар бойынша екінші курс
студенттері идеяларының көмегімен құжаттарды жариялау және талқылау
үшін ашық бастапқы тұғырнаманы әзірлеуге көмектесуге мүмкіндік берді.
• Chemistry FM (2009-10), жоба «Ашық білім беру ресурстары», аясында
студенттерге химияның бірінші деңгейдегі курсына арналған ашық білім
беру ресурстары (OER) модулін әзірлеу және өндіру үшін стипендия бөлді.
• Тоtal Recal жобасы үшін (2010-11), студенттер институционалдық
жобалау үшін негіз болып, үлкен деректер қоймасын құру мақсатында
тартылды.
Академиялық қауымдастық
Қазіргі заманғы жоғары білім түбегейлі идеяға негізделген
оқу үдерісіндегі цифрлық технологиялар арқылы өзгерді.
Дискурсты оқыту – студенттер мен оқытушылар сандық және
мобильді технологиялардың көмегімен студенттер арасында
еркін пікір алмасу. Дискурсты оқыту оқушының мәтінмен
жұмыс істеу қабілетін негіздейді. Дискурсиялық тәжірибе –
бұл қоғамдық практиканың ерекше түрі, оны іске асырудың
негізгі жолы – дәйекті мәтін. Дискурсты оқыту оқушыларға
өздерінің әлеуетін ашуға, жаһандық дерекқорлармен жұмыс
істеуді үйретуге, оқушылардың идеяларды ынталы ұғынуға
мүмкіндік береді
Университетті қайта құру
Дискурс тәжірибесінің элементтері:
• қолданылатын дискурс шеңберінде мәселені дұрыс
баяндау. Студенттердің мәселені қалыптастыруға
талпынуын құптау керек;
• ұқсас проблемаларға ықтимал шешімдермен танысу;
• (оқу көздері, глоссарийді игеру);
• келіспеушіліктерді қалыптастыру, олрадың көзін
анықтау;
• шешім табу үшін логикалық мәдениеттің болуы.
Дәрісті қорытындылай келе, болашақ мамандарды білім
беру ісінің субъектісі ретінде де, өздерінің нәтижелерін
келесі іс-әрекеттер арқылы қалыптастыруға болады:
• нәтижені қол жеткен сәтте белгілеуге үйрету;
• оқу мен өмірде әртүрлі технологиялар мен әдістерді
қолданудың артықшылықтары мен кемшіліктерін
талдауға үйрету;
• жобаларды (соның ішінде мультимедиялық) жеке-
жеке және командаларға әзірлеу;
• кері байланысты қамтамасыз ету
НАЗАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz