Энергетика өнеркәсібінің күл - шлак қалдықтары



Дайындаған: Төлеу Б Тобы: Эко 19-11 Тексерген: Бугубаева Г. О
Энергетика өнеркәсібінің күл-шлак қалдықтары.

Күл-қож қалдықтары жылу электр станцияларының (ЖЭО), жылу электр орталықтарының (ЖЭО) және қазандықтардың оттықтарында пайда болады. Жану кезінде көмір, жанғыш тақтатас, шымтезек немесе сұйық отын (мазут) химиялық энергия органикалық массасының айналуда, сөйтіп электр және жылу. Нәтижесінде Ұшпа газ тәрізді заттар пайда болады, өрттің салдарынан көмір жоғалады, минералды жанбайтын бөлік қалады - күл, шлак, кокстелген көмір бөлшектерінің қоспасы.

Күл үйінділері ауа және су бассейндерінің ластануына және топырақтың химиялық-минералды құрамының өзгеруіне ықпал етеді. Күл үйінділерінің шаңдануы қоршаған ортаны ластайды, адамдардың денсаулығына, сондай-ақ ауыл шаруашылығы алқаптарының өнімділігіне теріс әсер етеді. Қатты жел кезінде ауадағы күлдің шекті рұқсат етілген концентрациясының асып кетуі үйіндінің жиегінен 4 километрге дейінгі қашықтықта орын алуы мүмкін.
Санитарлық-гигиеналық тұрғыдан алғанда күлдің фракциялық құрамы да маңызды, ал 1 микрометр немесе одан аз мөлшердегі бөлшектер ең қауіпті. Күл үйінділеріндегі суды сүзу оның орналасқан аймағындағы табиғи гидрохимиялық режимді өзгертеді, бұл су басуға, тұздануға және аумақтың батпақтануына, жер асты суларына, ал олармен бірге өзендер мен су қоймаларына ластаушы заттардың түсуіне әкелуі мүмкін. Күл үйінділеріндегі авариялар кезінде қоршаған ортаға ерекше елеулі зиян келтіріледі.

экологиялық тепе-теңдікті сақтау мақсатында табиғи инертті және техногендік материалдарды пайдалану саласында мақсатты мемлекеттік саясаттың болмауы;
ЖЭС ЗШО-ны кәдеге жарату бойынша өндірістер құру жөніндегі жұмыстарды қаржыландырудың болмауы;
отандық және әлемдік практикада жинақталған ғылыми-зерттеу жұмыстары нәтижелерінің жеткіліксіз енгізілуі;
жылу энергетикалық кәсіпорындардың золоны бастапқы бөлу және сұрыптау бойынша техникалық даярлығы-қож қалдықтарын жинау және тұтынушыларға беру;
золоны пайдалана отырып, тауарлық өнім өндіру бойынша жабдықтарды отандық өндірушілердің болмауы-қож қалдықтары.
Қазақстандағы жылу электр станцияларының қалдықтарын пайдаланудың төмен деңгейінің негізгі себептері:

Күл мен шлактардан тұрғын және өнеркәсіптік ғимараттарды, ауыл шаруашылығы объектілерін, жол және гидротехникалық құрылыстарды және т. б. салу кезінде қажетті көптеген құрылыс материалдарын, бұйымдары мен конструкцияларын өндіруге болады.

Күл-қоқыс қалдықтарын құрылыс материалдарының кең спектрін өндіруде қоспалар мен толтырғыштар ретінде пайдалануға болады: цемент, бетон, ерітінділер, кірпіш және т. б. олар автомобиль жолдарын төсеу кезінде өздерін дәлелдеді. Күл-шлак қалдықтары ауыл шаруашылығында тыңайтқыштар өндірісінде белгілі бір құндылыққа ие. Күл-шлак қалдықтарын глинозем, кремнезем, темір концентратын және сирек кездесетін бірқатар материалдарды алу арқылы терең (кешенді) қайта өңдеу өте перспективалы болып табылады.

Күл-қож қалдықтарын келесі өндірістерде қолдану технологиялары үлкен қызығушылық тудырады:
10-15 пайыз мөлшерінде портландцемент өндірісінде, 300-400 маркалы позцолан портландцемент өндірісінде-30-40 пайызға дейін
құрылыс ерітінділерін дайындау кезінде-цемент массасының 10-30 пайызы мөлшерінде белсенді қоспа ретінде, портландцемент ерітінділерінде жоғары маркалы пайдаланған кезде шаң күлін қолдану оның шығынын 30 пайызға дейін төмендетуі мүмкін
ауыр бетондарда белсенді микронаполнит ретінде, бұл қалыпты қатайтылған бетондарда цемент шығынын 6-10 пайыздан 12-25 пайызға дейін төмендетеді
ұсақ түйіршікті газдалған күл-бетон және оның негізіндегі бұйымдар өндірісінде, тығыз және кеуекті құрылымды кеуекті агрегаттардағы жеңіл бетондардың ұсақ фракциясы ретінде

ыстыққа төзімді бетондарда-шамот ұнтағының орнына толтырғыш ретінде, бұл мұндай бетондардың өзіндік құнын айтарлықтай төмендетеді
Балшық Кірпіш өндірісінде жанбайтын отын бөлшектері көп болатын күл-шлак қалдықтарын пайдалану, бұл оның сапасын жақсартып қана қоймай, күйдіруге арналған технологиялық отын шығынын азайтады
жол өнеркәсібі үшін шикізат ретінде
күл және аглопорит қиыршықтасын дайындау кезінде

Отын күлі мен қождың негізгі кәдеге жаратушыларының бірі - жол салушылар. Біздің елімізде және шетелде әр уақытта салынған тәжірибелі жол учаскелерін бақылау кез-келген көлік жүктемесі үшін жол жамылғысы негіздерінің барлық қабаттарында күлді пайдалану мүмкіндігін растайды. Күл мен шлакты қолданатын жол киімдерінің беріктігі, аязға төзімділігі, беріктігі жеткілікті. Цемент пен күлмен тұрақтандырылған материалдар уақыт өте келе беріктігін арттыруды жалғастыруда.

Әлемдік және отандық тәжірибе жаңа құрылыс үшін игеріліп жатқан қала аумақтарын тік жоспарлау үшін күл-шлак қоспаларын пайдаланудың келешектілігін көрсетеді. Санитарлық-гигиеналық сипаттамаларға және физика-химиялық көрсеткіштерге сәйкес, кейбір жағдайларда күл - қоқыс қалдықтары дәстүрлі қоқыс материалы-өзен құмына толық алмастырғыш бола алады.
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz