Тұлғаны диагностикалау




Презентация қосу
Павлодар Педагогикалық Университеті
Білім беру бағдарламасы Арнайы педагогика
Оқытушының кәсіби іс-әрекетіндегі психологиялық-
педагогикалық диагностика пәні бойынша

Тақырып 8. Тұлғаны диагностикалау.
Тұлғаның типологиялық сауалнамалары

Орындаған: философия докторы PhD

доцент Сарсембаева Э.Ю.
Жоспар:

1. Тұлғаның типологиялық сауалнамалары
2. Жеке тұлғаның ерекшеліктері туралы сауалнамалар
3. Жеке тұлғаны ынталандыру сауалнамалары
4. Қызығушылықтар туралы жеке сауалнамалар
5. Жеке құндылықтар туралы сауалнамалар
6. Жеке тұлғаның көзқарастары туралы сауалнамалар
7. Тұлғаны диагностикалаудың психосемантикалық әдістері
8. Тұлғалық сауалнамаларды әзірлеу мен қолданудағы
әдістемелік мәселелер
9. Сұрақтар мен тапсырмалар
10. Негізгі әдебиеттер
1. Тұлғаның типологиялық сауалнамалары

Тұлғаны диагностикалау осы құбылыстың мәні
туралы нақты және нақты идеяларға негізделуі керек.
Психологтар біртұтас тұлға феноменінің өзі бар
екенін және психологиялық ғылымның негізгі зерттеу
объектілеріне жататындығын мойындай отырып,
жеке тұлғаның мәнін объективті түрде анықтау, оны
түсіндіру проблемасы ең күрделі мәселелердің бірі
деп бірдей дәрежеде санайды. «Тұлға - бұл барлық
нәрсені қамтитын және шексіз құбылыс, сондықтан
оны сипаттау өте қиын».
Сонымен қатар, тұлғаның көптеген психологиялық
теориялары толық емес, біржақты және өте
бұлыңғыр, бұл тұлға ұғымын да, оның
компоненттерін де анықтау мүмкін емес.
1. Тұлғаның типологиялық сауалнамалары

Сонымен, орыс психологиясындағы тұлға
әлеуметтік қатынастарға енетін жеке
тұлғаны сипаттайтын жүйелік сапа
ретінде түсініледі.
Бұл жүйелік сапаны жеке адам объективті
іс-әрекетте, басқа адамдармен қарым-
қатынаста және қарым-қатынаста алады.
1. Тұлғаның типологиялық сауалнамалары

Тұлғалық сауалнамалар
(стандартталған өзіндік есептер) - бұл
жеке қасиеттер мен көріністерді
анықтау және бағалау үшін
қолданылатын әдістемелік құралдар
жиынтығы.
1. 1. Тұлғаның типологиялық сауалнамалары

Бүгінгі күнге дейін әртүрлі типтегі көптеген жеке
сауалнамалар құрылды. Тұлғалық сауалнамаларды
дамытуда көзқарастың айырмашылығы сұрақтарды
құрастыруда, орналастыруда, таңдауда және
топтастыруда көрінеді.
Тұлғалық сауалнамалардың барлық алуан
түрлілігін келесідей жіктеуге болады:
1) типологиялық сауалнамалар;
2) жеке қасиеттерінің сауалнамалары;
3) мотивтердің сауалнамалары;
4) қызығушылықтар туралы сауалнамалар;
5) құндылықтардың сауалнамалары;
6) көзқарас (қатынас) сауалнамалары.
2. Жеке тұлғаның ерекшеліктері туралы
сауалнамалар

Тұлғалық сауалнамаларды құруға және қолдануға
бұл тәсіл тұлғаның ерекшеліктерін анықтау негізінде
жүзеге асырылады. Ол негізгі жеке қасиеттердің шекті
жиынтығының болуы туралы болжамға негізделген,
ал адамдар арасындағы айырмашылықтар осы тәсіл
шеңберінде осы қасиеттердің көріну дәрежесімен
анықталады.
Қасиеттер бір-бірімен тығыз байланысты қасиеттер
топтарын біріктіреді. Белгілердің саны жеке кеңістіктің
өлшемін анықтайды.
2. Жеке тұлғаның ерекшеліктері туралы
сауалнамалар

Қасиеттер деп мінез-құлық, әдеттер немесе
мінез-құлық көріністерін қайталауға бейімділіктің
реттілігі түсініледі. Олар иерархиялық түрде
ұйымдастырылған, олардың жоғарғы деңгейі
факторлармен қалыптасады.
Факторлар көптеген мінез-құлық көріністеріне
ие, салыстырмалы түрде тұрақты (уақыт
бойынша тұрақты, әдеттегі өмір жағдайлары
өзгеріссіз), әр түрлі зерттеулерде көбейеді және
әлеуметтік маңызы бар. Кейде факторларды
негізгі немесе әмбебап белгілер деп атайды.
3. Жеке тұлғаны ынталандыру
сауалнамалары

Тұлға құрылымында мотивация ерекше орын
алады және адамның мінез-құлқы мен іс-әрекетінің
қозғаушы күштерін түсіндіру үшін қолданылатын
негізгі, жалпылама ұғым болып табылады.
Әзірге мотивация құбылысы туралы теориялық
сенімділік пен бірмәнді көзқарастарға әлі қол
жеткізілген жоқ.
«Мотивация» термині қажеттілік, қажеттілік, мотив,
мотивация және т.с.с. сияқты түсініксіз түсіндірілген
құбылыстардың кең ауқымын түсіндіреді.
3. Жеке тұлғаны ынталандыру
сауалнамалары

Кең мағынада мотивация психикалық
рефлексияның және оның көмегімен реттелетін
белсенділіктің, таңдамалылықтың және түпкілікті
мақсаттылықты анықтайды, ал күнделікті мағынада
тірі тіршілік иесінің басқаны емес, бір нәрсені
жасауды қалайтындығын түсіндіреді.

Орыс әдебиетінде мотив саналы қажеттілік (А.Г.
Ковалев), және қажеттілік объектісі (А.Н. Леонтьев)
деп түсініліп, қажеттілікпен анықталады (П.С.
Симонов))
4. Қызығушылықтар туралы жеке
сауалнамалар

Психологияда қызығушылықтар тұлғаның іс-
әрекеттің мақсаттарын түсінуге бағытталуын
қамтамасыз ететін және сол арқылы
бағдарлауға, индивидті жаңа фактілермен
таныстыруға, шындықты тереңірек және
толық бейнелеуге ықпал ететін танымдық
қажеттіліктің көріну формасы ретінде
түсініледі..
5 .Жеке құндылықтар туралы
сауалнамалар

Құндылықтардың классикалық үлгілері - еркіндік,
әділеттілік, білім, сүйіспеншілік, достық және т.б.
Құндылықтар өмір салтын таңдаумен байланысты
және оларды көбінесе қызығушылықтармен,
көзқарастармен және қалаулармен қатар
қарастырады. «Құндылық бағдарлары» ұғымы
әлеуметтік шындықтың объектілері мен
құбылыстарының жеке тұлғасы үшін жағымды немесе
жағымсыз мәнін білдіреді және адамның
материалдық, моральдық, саяси және рухани
сипаттағы әр түрлі құндылықтарға қатынасының ішкі
негізін құрайды.
Құндылықтар

Тапсырма.

Өмірдің құндылықтарын анықтау.
«Тозақ жағдайларын жақсарту»
Құндылықтар

Өмірде сіз үшін
ең қорқынышты
нәрсені жазыңыз:
Құндылықтар

Осы жағдайдың
шешімдерін
жазыңыз.
5 . Жеке құндылықтар туралы
сауалнамалар

Орнату мысалы: https://youtu.be/NhlKrcBOrqM
Құндылықтар мен құндылық бағдарын
диагностикалауға арналған әдістемелер әдістемесі,
мазмұны, нақты мақсаттары бойынша әр түрлі, бірақ
олар қызығушылықтар мен көзқарастарды бағалау
шараларына өте ұқсас. Кейбір құнды сауалнамалар
жеке тұлғаның басқа қасиеттерін өлшейтін
сауалнамалармен де қабаттасады.
6. Жеке тұлғаның көзқарастары туралы
сауалнамалар

Психологиядағы «орнату» ұғымы көбінесе
индивидтің белгілі тітіркендіргіштерге, жағдайларға,
оқиғаларға белгілі бір жағымды немесе жағымсыз
жауап беруіне айқын бағытталуы ретінде
анықталады. Әрине, қатынастарды тікелей байқауға
болмайды, бірақ вербальды және вербальды емес
сыртқы бақылаулардан шығаруға болады. Өмірлік
тәжірибеде «қатынас» термині көбінесе әлеуметтік
оқиғалармен және жеке тұлғаның осы оқиғаларға
эмоционалды боялған жауаптарымен байланысты.
Көбінесе «қатынас» термині «пікір» терминімен
ауыстырылады және бұл екі ұғым бір-бірінің орнына
қолданылады.
Сұрақтар мен тапсырмалар

1. Тұлғалық сауалнаманың негізгі түрлері қандай?
2. Тұлғалық сауалнаманың негізгі кемшіліктері қандай?
3. MMPI-ге сипаттама беріңіз, осы сауалнаманы талдау
мен түсіндірудің негізгі ережелерін келтіріңіз.
4. Шмишек сауалнамасының және ПДО-ның теориялық
негіздері қандай?
5. Ерекше сауалнамалардың типологиялық
сауалнамалардан айырмашылығы неде?
6. В.В.Столин мен С.Р.Пантелеевтің өзіндік қатынас
диагностикалық сауалнамаларына сипаттама
беріңіз.
Ұсынылған оқылым

1. Психологическая диагностика: Учебное
пособие. / Под редакцией М. К. Акимовой —
СПб.: Питер, 2005. — С.164 – 205
2. Игнатова Е. С. Психодиагностика
[Электронный ресурс]: учеб. пособие / Е. С.
Игнатова; Перм. гос. нац. исслед. ун-т. –
Электрон. дан. – Пермь, 2018. Режим доступа:
http://www.psu.ru/files/docs/science/books
/uchebnieposobiya/ignatova-
psykhodiagnostika.pdf. - С.75-89

Ұқсас жұмыстар
Математика сабағындағы тексеру жұмыстарының маңызын әдістемелік негіздеу
Тұлғаны бағдарлы оқытудағы психологиялық қолдау
Тәрбиенің психологиялық қызметтегі рухани- адамгершілік мәдениеті
Сабақтарда қолданылатын әдістер
Топтардағы оқыту
Техникалық диагностика құрылымы
Тәрбие процесі
Педагогикалық процесс - күрделі жүйелі құбылыс
Жеке тұлғаға бағдарлап оқыту технологиясы
Эмоциялар мен сезімдер
Пәндер