Туристік қызметтер өндірісі мен демалыс орнының жайлылығы, қызметкерлердің жақсы қызмет көрсетуінің үйлесімділігі




Презентация қосу
ҚОНАҚ ҮЙ БИЗНЕСІНДЕГІ
МАРКЕТИНГ
Әлемдік экономиканың дамуына байланысты қонақжайлылық
индустриясы қазіргі заманда ерекше маңызға ие болды. Тұрақты өсіп келе
жатқан туристер ағынына қызмет көрсететін миллиондаған адамдар еңбек
ететін туристік фирмалар, қонақ үйлер, қоғамдық тамақтану, мәдени-
ойын-сауық және сауықтыру,күзет агенттіктері, көлік компаниялары пайда
бола бастады.

Қонақ үй бизнесі туризм және ойын-сауық индустриясы деп аталатын
ауқымды сегменттің құрамдас бөлігі болып табылады. Қонақ үй
кәсіпорнының негізгі функциясы тұрғындарға уақытша тұратын үй ұсыну
болып табылады. Қонақ үй индустриясы кәсіпорындарының нарығын
қоғамдық-экономикалық құбылыс ретінде айқындауға болады, ол қонақ үй
өнімін белгілі бір уақытта, белгілі бір жерде сату-сатып алуды қамтамасыз
ететін сұраныстар мен ұсыныстарды біріктіреді. Қонақ үй қызметтері
нарығы қонақ үй кәсіпорындары мен қонақ үй қызметтерін сатып алушылар
ретіндегі субъектілердің болуымен сипатталады.Туристік нарықтың дамуы
бәсекелестіктің пайда болуына ықпал етті.
Туристік кәсіпорындар бизнесті ұйымдастырудың жаңа тәсілдерін іздеу
нәтижесінде әр түрлі маркетингтік технологиялар қолданыла бастады. Бұдан
басқа, экономикадағы ақпараттың рөлін арттыру- қоғамның өмір сүруіне,
отандық экономиканы инновацияға қайта бағдарлауға ықпал етті.

Қазақстанда қонақ үй шаруашылығын дамыту үшін барлық мүмкіндіктер
бар. Республиканың бай тарихы, сирек кездесетін тарихи ескерткіштері,
өзіндік мәдениеті, саяси тұрақтылық, барынша ашықтық және оның
ынтымақтастыққа дайындығы – осының бәрі туристік сияқты қонақ үй
саласының да жедел дамуына ықпал етеді.

Соңғы жылдары Қазақстандағы қонақ үйдің қызметі үлкен жағымды
өзгерістерге ұшырады, өйткені тұрғындардың әлеуметтік-экономикалық
жағдайының жақсаруы мәдени-демалу саласындағы қызметтерге деген
сұранысты арттырып, қонақ үйлер, мейрамханалар мен кафелердің санының
өсуіне ықпалдасты. Қызмет көрсету нарығындағы қонақ үй қызметтері
әлеуметтік-экономикалық жағдаймен тікелей байланысты болғандықтан,
экономикадағы өзгерістер, реформалар, қонақ үй бизнесіне маркетинг
стратегияларын тиімді қолданудың қажеттілігін туындатты.
Маркетинг - бұл ұйымдастыру жүйесі-барлық кәсіпорын қызметінің
әзірлеу, өндіру және сату, тауар немесе қызметтерді алу мақсатында
кәсіпорынның жоғары пайда негізінде терең және жан-жақты білімді, нарық
және нақты сұрау салуларды және сатып алушының қажеттіліктерін.

Маркетинг жүйесі - бұл құрал үшін күресте нарықты зерттеу, нарық
қажеттіліктері мен сұраныстарын сатып алушылардың мақсатында
жүргізіледі күресте верх над бәсекелестер. Сондықтан кез-келген
кәсіпорынның жетістігі байланысты емес, оның өндірістік қуаттары мен
мүмкіндіктерін, қанша тәжірибесі мәселелері бойынша маркетинг.

Қонақ үй шаруашылығының тарихы мен қазіргі жағдайын айтпас бұрын
«қонақ үй» сөзінің анықтамасын біліп алумыз керек.Сонымен,қонақ үй
дегеніміз уақытша тұруға арналған кәсіп орын. Қонақ үйде рұхсат етілетін
минималды бөлмелер саны 10 болуы тиіс. Қонақжайлылық – кез келген қамқор
қызмет көрсетушінің құпиясы. Туристік қызметтер өндірісі мен демалыс
орнының жайлылығы, қызметкерлердің жақсы қызмет көрсетуінің
үйлесімділігі .
Ең алғаш рет қонақ үй өнеркәсібі түсінігі антика заманында
қолданыла бастаған. Антика заманы тарихи ғасыр ретінде белгілі.
Бұл мәдениет әлемі және қайталанбас тағдырымен және
жекелігімен тарихи ортада өмір сүрген адамдар әлемі. Ең алғаш рет
қонақ үй өнеркәсібі туралы ескі манускриптерде – Вавилонның
патшасы Хаммурапидің кодексінде таверналардың иелеріне билік
жөнінде әңгімелерді жеткізіп отыруын жүктеген. Келушілердің
құрамы әртүрлі болған. Кейбіреулері «қонақжайлық» сөзі ескі
француз сөзі «ospis» — біртүрлі қабылдау деп жобаласа, енді
біреулері латын сөзі «hospitalis» дегенді яғни – қонақжайлық дегенді
білдіреді деген. Қонақжайлар – дәл осылай антика дәуірінде өз үйінде
жанұясыменқоса күтетін адамдарды атаған. Қонақжайлармен
шетелдік мемлекеттер қарсылықты көмек, достық және қорғаныс
жөнінде келісім құрған.
«Қонақжайлық» түсінігі адамзат өркениеті сияқты ескі түсінік. Қонақ үйлер
әдетте бір елмен басқа елдерге баратын басты жолдардың бойында орналасады.
Сонымен бірге жолаушыларды күтумен қатар, қонақ үйлерде үкімет
қызметкерлерімен өкілдер жұмыс жүргізеді. Қонақ үйлерде адамдарға түнеу,
баспана, сол жерде тамақтандырады, аттарын ауыстырады. Орта ғасырларда
Еуропада тұрақты аулалар монастырлар кезінде соғыла бастады . Шіркеу
жолаушылары діни қызметкерлерге, әулие жерлерге саяхаттаушыларға арнап қонақ
жайлар ұйымдастыруды міндеттеді.
Уақыт өте келе тегін қонақжайлылықтан кіріс табуға есептелінген
мекемелерге айналды. Алғашқы қонақ үйлер бастамасы Таяу шығыста, Орталық
Азияда және Кавказияда орын ала бастады. Шөл далалар мен таулы үстірттерде
саудагерлер тауар керуендерімен жолаушылайды. Олар әдетте шатырларда, кеи
кездері керуен сарайларда, әр түрлі қонақжай кешендерінде, адамдардың арнайы
түнеу орындарында жайғасты. Сауда байланысының дамуына байланысты
Еуропада қонақжай шаруашылығының біршама өсуіне әкеп соқтырды. Мысалы XIV
– ғасырда Миланда 150 қонақ үйі орын алды. Дегенмен ол кезеңдегі қонақжай
шаруашылығы ең төменгі сатыда еді. Қонақ үйлерде ешқандай жағдай болмады,
санитарлық деңгейі өте төменгі жағдайда болды. XVIII–XIX ғасырлардағы
мемлекетаралық экономикалық және саяси байланыстардың өсуі, Еуропа
қалаларындағы қонақ үй шаруашылығының тез дамуына ықпал етеді. Қонақ үй
жұмысы үлкен табыс әкелетін маңызды салаға айнала бастады. XIX ғасырдағы
өндірістердің дамуы қонақжайлығы, туризмнің дамуымен байланысты.
Экономиканың бұл облысында компаниялар, акционерлік қоғамдар,
корпорациялар және синдикаттар пайда бола бастады. Осындай біріккен ірі
мекемелер өз еліндегі қонақ үй шаруашылықтарын басқара отырып, сондай – ақ
басқа мемлекеттерде қонақ үй тұрғызумен айналысты.Лондонда қонақ үй
синдикаты, Францияда «Қонақ үй қожайын одағы» құрылды. Бұл мекемелердің
жеке иегерлері нөмірлерге бағаларын белгілеп, қонақ үй қызметкерлері мен
мамандар даярлап туризмнің дамуына жағдай жасады.1906 жылы
«Халықаралық қонақ үй иелерінің одағы» құрылып, әр түрлі әлем елдерінің 1700
қонақ үй иегерлерін біріктірді.

Қонақ үй бизнесіндегі стратегиялық бәсекелестіктегі артықшылықтарды
қалыптастырудың негізгі бағыттарының бірі болып өзінің бәсекелестеріне
қарағанда неғұрлым жоғары сапалы қызмет көрсету болып табылады. Осыған
сүйеніп, тұтынушы әуелі қызмет көрсетушіні таңдайды, сонан соң олардың
ұсынған қызметін өздерінің күткендерімен салыстырады. Егер де көрсетілген
қызмет олардың күткенімен сәйкес келмесе, клиент қызмет көрсету
фирмасына бар ынтасын жояды, ал егер де сәйкес келсе немесе олардың
күткендерінен асып түссе, олар бұл қызмет көрсетушіге болашақта тағы келуі
мүмкін.
Туризм саласындағы қонақ үйдің ерекшелігі.
1. Қонақ үй сферасындағы маркетинг 7 элементтен тұрады: тауар/қызмет, баға, өткізу, коммуникация,
қызмет көрсету үрдісі, персонал және қоршаған орта.
2. Бұл салада тауар өндіріс мен қызметінің үзілмейтіндігімен ерекшеленеді.
3. Қонақ үй қызметіне деген сұраныс мезгілдік сипатқа ие. Тәжірибе көрсеткендей, сату көлемінің өсуі қыс
айларында жоғарылап, жаз мезгілдерде төмендейді. Сондықтан маркетингтік басқару үрдісінде баға
түсірімдерін жасау сияқты мәселелерді шешуді қолдану маңызды.
4. Маркетингтің осы салада тағы бір маңызды элементі тауар болып табылады. Мысалы, тауардың
сапасының жоғары болуы экономика секторының, оның ішінде ауыл шаруашылығы, өнеркәсіп
шаруашылығы, мәдениет, білім беру саласымен өзара тығыз байланыста болады. Қонақ үй қызметіндегі
қызметтің сапалы болуы қонақ үй статусына тікелей байланысты. Ассортимент, өнім сапасы нарық
сегментін кеңейтуге және маркетинг стратегияларын әзірлеуге, бәсекелестікті арттыруға мүмкіндікті
арттыратын болады.
5. Бағаны қалыптастыру мекеменің статусына тікелей байланысты болады. Бағаны белгілеу кәсіпорынның
өмірлік циклына, тұтынушылардың төлем қабілеттілігіне, сату көлеміне және мекеменің орналасуына
тығыз байланысты.
6. Аталмыш сферадағы жылжыту және өткізудің басты құрайтын элменттері ретінде, өткізу арнасы,
қызмет көрсету формасы және коммуникация жатады. Өткізу жүйесінің қоғамдық тамақтану
саласындағы ерекшелігі тікелей каналдың қолданылатындығында. Ережеге сай, ол тұтынушыларға қызмет
көрсету стилімен тікелей байланысты.
7. Қонақ үй қызметтің өзгеріске жылдам ұшырайтындығында. Ол білікті персоналдардың деңгейіне тікелей
байланысты. Бұл маркетингтік әдістерді қолдануды талап етеді. Оның ішінде мамандарды оқыту,
біліктілігін арттыру т.с.с.
Қазақстан қонақ үйлерін талдау: «Ритц Карлтон» қонақүй
Ritz-Carlton қонақ үйі 26 мемлекеттің ең үлкен қалаларында және атақты курорттарында
орналасқан 80 қонақ үйді басқарады. Персонал саны 38 мың адам. Ritz-Carlton Hotel Company
бюджеті 2015 жылы $673,4 млн болды. Ritz-Carlton — «люкс» класс қонақ үйлерінің
халықаралық желісі. Желінің штаб-пәтері Мэриленд (АҚШ) штатында орналасқан. Ритц
Карлтон Almaty 2013жылы 4 қарашада ашылған болатын. Барлығы 145 номер бар. Номер
тау және қала көрінісі көрінеді. Номер желдеткіш және теледидармен жабдықталған.
Телефон, спутниктік каналдар, сейф, жұмыс үстелі, жылу, душ, фен, халат. Тегін
будильник-қоңырау қызметі бар. Тегін вай фай жүйесі орнатылған .
«Лесная сказка» демалыс орнына талдау
«Лесная сказка» таудағы курортты қонақ үйі бес жарым гектар территорияда орналасқан.
Белсенді демалыс және табиғатпен үндесуге арналған жыл бойғы, көп функционалдық
курорт. Ой-Қарағай шатқалында орналасқан «Лесная сказка» таудағы курортты қонақ үйі
Қазақстандық жерлердің барлық ерекшеліктерін қамтыған. Беткейлердегі қылқан
жапырақты ормандар, Іле Алатауының бөктері, жартастардағы жаяу жүргіншілерге
арналған жолдар, ерекше флора мен фауна, таза ауаның жоғары концентрациясы,
энергетикалық ағындар орындары – бұның бәрі қаланың жанындағы тамаша демалысқа
кепіл болады. Алматы қаласынан қырық минуттық жерде теңіз деңгейінен 1650 метр
биіктікте орналасқан. Қысқы демалыс: тау шаңғысы, арқанды парк, құрал-жабдықтарды
жалға алу. Жазғы демалыс: треккинг, атқа міну, пейнтбол, скалодром, арқанды
аттракцион. Қонақтар атқа мініп, әсем табиғатта серуендей алады. Қазақтың ұлттық
мақтанышы киіз үйінде қонақтар демала алады. Орталық Азиядағы ең үлкен скалодром
орналасқан.
Қонақ үйлер өз қызметтерін жылжыту үшін бүгінде көптеген
жарнамалық алаңдарды пайдалана алады, олардың ішінде: газеттер мен
журналдар, теледидар, радио, туристік және ақпараттық интернет-
ресурстар.

Алайда, бұл алаңдардың барлығы әр қонақ үшін бірдей қол жетімді емес.
БАҚ-тың дәстүрлі түрлеріндегі тікелей жарнама, оның өте жоғары
құнына қарамастан, әрдайым тиімді емес екені құпия емес. БАҚ назарын
аудару үшін қонақ үйде ерекше акциялар немесе іс-шаралар өткізу қажет.
Газеттер мен теледидардың назарын, сондай-ақ әлемдік деңгейдегі
жұлдыздардың гастрольдері немесе іскерлік сапарлары кезінде
тоқтайтын қонақ үйлер де тиеді. Көптеген басылымдар Мадонна немесе
Дженнифер Лопес тоқтаған қонақ үйдің нөмірі туралы айтуға асығады.
Негізгі жарнамалық алаң ретінде өз қызметтерін жылжыту үшін
көптеген қонақ үйлер интернетті пайдаланады. Қонақ үйлер форумдар
мен блогтарда өздері туралы айтуға, әлеуметтік желілерде беттер
ашуға және жаңалықтар таспаларының кейіпкері болуға мүмкіндік алды.
Жаһандық желі, интерактивті алаң бола отырып, қонақ үйлерге өзінің
әлеуетті клиенттерімен тікелей байланыс орнатуға мүмкіндік береді.

Ұқсас жұмыстар
Қонақ үйдің негізгі функциялары
ҚҰҚЫҚТЫҚ РЕТТЕУ
Туризм индустриясы
Туризмдегі қызмет көрсету түсінігі
Туризм сферасындағы қатынастарды құқықтық реттеу
Туристік компанияның мақсаты
Туристік ұсыныстардың дифференциясы
ТУРИСТІК ФИРМАНЫҢ БИЗНЕС ЖОСПАРЫ
Кәсіби компетенттілік
Қостанай облысы Павлодар облысы
Пәндер