Тренинг ждүргізуші




Презентация қосу
Ойын технологиясы
Орындаған: Идаетулла Айнұр
Тобы: ДОВ-19К-1
Тексерген: Бекмурзина
Ойын технологиясы
Ойын технологиясы дегеніміз– педагогикалық
жұмысты ойын түрінде ұйымдастырудың әдістері
мен тәсілдерінің жиыны.
Ойын - оқу үрдісіндегі оқытудың
әр формасы, әрі әдісі ретінде дербес
дидактикалық категория.
Ойын технологиялары дегеніміз-баланың
қалыпты дамуына эсер етіп, оның
шығармашылық қабілетін, танымдық
белсенділігін арттыратын педагогикалық процесті
үйымдастыру формаларының бірі болып
табылады.
Н. Крупская: «Бала жас болғандықтан ғана
Ойнамайды, балалықтың өзі Оған ойнау үшін,
яғни жаттығу арқылы өмірде қажетті Дағдыларды
игеру үшін берілген»,- деген пікір айтады.
Ойын технологиясы
• Ойын технологиясы Ойын –үйрету әдісінің ерекше түрі. Ол
• Ойын -технологиясы мектепалды даярлық үйренуді мәжбүр етпейді, баланың өз
сыныптарында кең тараған технология еркімен, ынтасымен орындалады.
болып табылады. Ойынды әрбір сабақта Ойын әдісі мына бағытта жүргізіледі:
түрлендіріп қолдануға болады. Көрнекілігі
тартымды болса, балалар қызыға Үйретудегі оқушының міндеті ойын
қатысады. Ойын оқу процесін ширатады, арқылы шешіледі;
баланың оқуға деген ынтасын арттырады,
сабақ қызықты өтеді. Меңгертуге қажетті оқу материалы ойын
құралы ретінде пайдаланады;
Үйрету де, үйрену де ойын- жарыс
түрінде жүргізіледі.
Тренинг – бұл өзін-өзі қалыптастыру мүмкіндіктері және қоғам өміріне
енуге қатысты ақпарат ақпаратты беру және алуда жасалатын топтық
әдеттегіден тыс әрекет.
Адам бойындағы мінез құлықтың айтарлықтай өзгеріске ұшырауы көп
жағыдайда жеке түрде емес топтық әрекеттерде айқын көрінеді, сондықтан
да мінез құлықта болып жатқан өзгерістерді уақытында анықтап, өзгерту
үшін, жаңа мінез қалыптастыру үшін, адам өзін басқалар сыртынан қалай
көретіндігін көре алатын болуы керек.
Бүгінгі күні бұл әдіс балалармен, ата- аналармен жұмыс істеуде
белсенді қолданыста жүр.
Тренинг сабақтардың басты принциптері:
- сабақтар балалардың үйреншікті іс-әрекет аймағында жүргізілуі
тиіс;
- сабақты тиімді өткізу үшін бөлмедегі заттарды ыңғайластыру;
Мектеп жасына дейінгі балалардың жалпы психикалық дамуы, әлеуметтік ортаға бейімделу мүмкіндіктері,
мектептегі оқуға психологиялық тұрғыдан даяр болуы қарым-қатынас генезисі бойынша жасына лайық
қарым-қатынас формасының қалыптасуымен тікелей байланысты.
Алайда психолог ғалым Х.Т.Шерьязданова зерттеулері 5-6 жастағы балалардың бірқатарында М.И.Лисина
тағайндаған жағдайдан тыс жеке бастық қарым-қатынас формасының кейбір параметрлерінің толық
қалыптасып қоймайтындығын көрсетеді.Ол 3-5 жастағы балалардың қарым-қатынас формасында ересектер
мен және басқа балалармен өзара әрекеттестік және ақпарат алмасатындығын айтады.Осы арнадағы және өз
зерттеу тәжірибемізде баланың жасына лайықты қарым-қатынас формасының қалыптасуына отбасы,
балабақша мектеп жасына дейінгі даярлықтың әсер ету мүмкіндігі ерекше болатыны белгілі болды.
Сондықтан 5-6 жастағы балалардың ересек адаммен, басқа балалармен қарым-қатынас
формасының жасына сәйкес параметрлерінің қалыптасып, дамуы мақсат-бағдарлы, жедел
ұйымдастырылатын коррекциялық-дамытушы әдіс-құралдардың жүйесін қолдануды қажет етеді.
Тренингтік сабақтарды ұйымдастырып өткізудің жалпы шарттарын сақтаумен қатар, жас
ерекшелік идеологиялық, әлеуметтік және ұлттық ғылымдарының мәселеге қатысты негіздерімен
өз тәжірибемізді саралай отырып, 5-6 жастағы қазақ балаларының қарым-қатынасын жетілдіруге
арналған тренингтік сабақтарды тиімді ұйымдастырудың жағдайлары құрастырылды.
Тренингтік сабақтарды аптасына екі рет
өткізу ең қолайлы вариант болып табылады.
Біріншіден, балалардың жаңа формада
ұйымдастырылатын іс-әрекетке деген
қызығушылықтарын ұзақ мерзімге сақтауға,
жаңалыққа «тойынып қалу» феноменімен,
шаршаудан, қажудан сақтайды.
Екіншіден,балаларға біртіндеп тренигтік әсер
болады да, оларды жаңалықтық эффектісіне бар
мәліметтердің негізінде абдырап, еңжарлыққа
бой ұрып қалмауға мүмкіндік береді.Ең
соңында, балалардың тренинг жүргізушіде
бауыр басып қалып,өздерінің бұрынғы
тренингтен тыс болатын іс-әрекетттерінен,
педагогтарынан аулақтап кетуден сақтайды.
Тренинг сабақтарды жалпы топтағы балалардың
психологиялық ерекшеліктерін және олардың
арасындағы жиі кездесетін қақтығысуларды
зерттеп болғаннан кейін жалпы жұмыс жоспарын
құруға болады.
Жұмыс жоспарын кезеңдерге бөліп қарастырған
ыңғайлы.
1. Диагностикалық – түзету кезеңі.
2. Диагностикалық-аналитикалық кезеңі.
Бұл әдістеменің негізінде тренингтік
сабақтарды өткізу жолдары мен мазмұнына
даралау, саралау элементтерін енгізуге және
сабақтардың тиімділігін білуге мүмкіндік
туады.
Ойындардың өту барысы:
«Тауқырайдан» - балалар бірінің қолы, бірінің басына
жетерліктей мөлшерде дөңгеленіп отырады. Тренинг
жүргізушіден басқасы жалаң бас болуы керек.
Тренинг ждүргізуші: «Тауқырайдан, тауқырайдан»- деп , айта
түседі де өз басындағы тақияны оң жағындағы көршісінң басына
кигізе қояды. Көрші де сол сөзді қайталап оң жағындағы
көршісіне кигізеді. Осылай жалғасып кете береді.
Бір мезетте тренинг жүргізуші көзін жұмып отырады да : «Тау-
тау»-деп басын өз қолымен баса қояды. Әркім тақияны өз басында
қалдырмауға тырысуы керек.Ойын барлық бала басына тақия
киіліп өткенінше жалғасады.
Ойын аяқталған соң, балалардың талқылауы үшін мына сұрақтар
беріледі:
-тақия басыңа киілгенде не ойлай қалдың?
- тақияны басқаның басына кигізген соң өзің не ойладың?
«Бұғнай»
Тренинг жүргізуші ер балаларды малдасын құрғысып , қыздарды бір тізерлеп
отырғызады да, өзі барлық балалардан 1-ші бұғнай, 2-ші бұғнай, 3-ші бұғнай
т.с.с. санап шығады да , кенеттен «пәленше бұғнай» деп шақыра қалады.Аты
аталған «бұғнай» орныныан атып тұрады да бірден келесі біреуін
шақырады.Әдетте кейбір балалар тұра алмай, ал сақ отырған балалар аты
аталмай тұрып кететін жағдайлар болады. Ойын әрбір «бұғнай» шақырылғанша
ойналады. Бұл ойынның қыздыру эффектісімен қоса диагностикалық,
социометриялық мәні ,Содан кейін балалар өздері де ойын барысында қандай ой,
сезім болғанын ортаға салып талдайды.
«Сыйқырлы таяқ»-балалар қол ұстасып, дөңгелене тұрады.
Тренинг жүргізуші:Қолына таяқ ұстап шеңбердің ортасына шығады да,
ойынның тәртібін түсіндіреді.
Балалар бір балаладан бастап тізбектеле қатардағы санын айтады.
Тренинг жүргізуші:Таяқты тігінен жерге қадап ұстап, кез келген қатардағы
санды айтады да таяқты қоя біледі. Аты аталған қатардағы бала өз санын ести
сала жүгіріп барып, таяқты құлатпай ұстап үлгеруі керек. Таяқты құлатпай
ұстаған бала ойынды жүргізіп, жалғастыра береді. Алдыңғы ойын сияқты мұның
да социометриялық мәні бар. Хаттамаға ойын жағдайы тіркеліп отырады. Ойын
аяқталғаннан кейін балалар ойын барысындағы өздерінің ой-сезімдерімен
бөліседі.
Рөлдік- сюжеттік ойындар тренингтік сабақ барысы.
Мұндай ойындар психологиялық ойындар арқылы баланың өзіндік
дамуына көмек беруді мақсат еттім
Рөлдік-сюжеттік ойындардың психологиялық әсері:
- өз-өзіне деген сенімінің бекуі;
- этикалық және адамгершілік негізінде мінез-құлық жүріс-
тұрыстың меңгерілуі;
- қарым-қатынас дағдылары мен біліктерінің дамуы болатындай
түрлері жинақталып, іріктеледі.

Рөлдік ойындар міндетті түрде топтық талдаумен аяқталады.
Талдау екі бағытта жүргізіледі:
1) Қарым-қатынас жағыдайының құрамын балалардың толық та,
адекватты түсінуін қамтамасыз ету;
2) Коммуникативті іс-әрекет механизмдерін біліп, түсінуге,
дағдылануға мүмкіндік беру.
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАҚМЕТ

Ұқсас жұмыстар
Әлеуметтік психологиялық тренинг пәніне кіріспе
Тренинг принциптері
Тренинг Қуыршақ адам
Психологиялық тренинг
Бала тәрбиесінің педагогикалық алғышарттарын анықтау
Оқушыға көмек
Оқытудың белсенді формасы мен әдістері
Әлеуметтік - психологиялық тренинг әдістері
Менің баламның әлемі
ТРЕНИНГ ТОБЫНЫҢ ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Пәндер