Психология бойынша оқу міндеттерінің таксономиясы




Презентация қосу
Психология
бойынша оқу
міндеттерінің
таксономиясы.
Блум
таксономиясы.

Орындаған: ПиП-31
студенті Садыкова А.С
1956 жылы Чикаго университетінің профессоры Бенджамин Блум «Білім
беру мақсатының таксономиясы» кітабын жариялады. Ол онжылдықтарда
жоғары деңгейдегі ойлау дағдыларын дамытуды ынталандыратын оқытуды
жоспарлау кезінде басшылық ретінде педагогикада табысты қолданылған
танымдық қызметтің алты деңгейін атап өтті.

Таксономия – бұл жіктеу және жүйелеу принциптері мен
тәжірибесі туралы ілім.
2. Түсіну. Түсінудің көрсеткіші
материалдың бір өрнектен екіншісіне
— түрленуі, материалды
интерпретациялау, құбылыстардың,
оқиғалардың одан әрі барысы туралы
1. Білу. Бұл санат зерттелген болжам болуы мүмкін. Оқушылардың
материалды — нақты фактілерден нақты іс-әрекеттері:
тұтас теорияға дейін есте сақтауды • фактілерді, ережелерді, қағидаларды
және жаңғыртуды білдіреді. түсіндіреді;
Оқушылардың нақты іс-әрекеттері: • сөздік материалды математикалық өрнектерге
терминдерді, нақты фактілерді, түрлендіреді;
• болжам бойынша қолда бар деректерден
әдістер мен рәсімдерді, негізгі туындайтын болашақ салдарларды сипаттайды.
ұғымдарды, ережелер мен
қағидаларды жаңғыртады.
• Бүтінді бөлшектейді;
4. Талдау. Құрылымы • олардың арасындағы өзара
анық болатындай етіп байланысты анықтайды;
• ұйымдастыру принциптерін
материалды анықтайды;
құрауыштарға бөле білуді • ойлау логикасындағы қателер
білдіреді. Оқушылардың мен олқылықтарды көреді;
• деректердің маңыздылығын
нақты іс-әрекеттері: бағалайды.

3. Қолдану. Зерттелген
материалды нақты • нақты практикалық
жағдайларда және жаңа жағдайларда заңдарды,
теорияларды қолданады;
жағдайларда қолдана • жаңа жағдайларда
білуді білдіреді. ұғымдар мен
Оқушылардың нақты іс- қағидаларды қолданады.
әрекеттері:
6. Бағалау. Қандай да бір
материалдың мәнін бағалай
білуді білдіреді. Оқушылардың
нақты іс-әрекеттері:
5. Синтез. Жаңалыққа ие бүтін • жазбаша мәтінді құру логикасын
элементтерді біріктіру бағалайды;
қабілетін білдіреді. • қорытындылардың қолда бар
Оқушылардың нақты іс- деректерге сәйкестігін бағалайды;
• қызметтің қандай да бір өнімінің
әрекеттері:
маңыздылығын бағалайды.
• шығарма, баяндама, реферат
жазады;
• эксперимент немесе басқа
әрекеттер жоспарын ұсынады;
• тапсырма сызбасын жасайды.
Психология бойынша оқу міндеттерінің
таксономиясы танымдық іс-әрекет пен сананың
әртүрлі формаларын қалыптастыру құралы ретінде

Оқу міндеттері тиісті әдістер мен
тәсілдерді таңдау үшін қажетті Оқу міндеттерін жіктеуге қызықты
оқыту мақсаттарын нақтылауды және конструктивті көзқарас Д. А.
білдіреді. Олардың көмегімен Толлингеровамен (1981)
оқушылардың нені үйренуі керек ұсынылды; психологияны оқытуға
екені анықталады, игерілетін қатысты бұл тәсіл В. Я. Ляудиспен
мазмұн қайта қаралды (1989).
операционализацияланады.
білімді талап ететін
міндеттер;

қарапайым ойлау әрекеттерін
талап ететін міндеттер (фактілерді
сипаттау және жүйелеу);

күрделі ойлау
операцияларына міндеттер
(аргументация, түсіндіру);
Оқу міндеттері когнитивтік
сипаттамаларға сәйкес алты
жіктеу тобына бөлінеді:
өнімді ойлау актісін (реферат, шығарма,
түпнұсқа ғылыми мәтін) білдіру үшін
белгілі бір сөйлеу сөздерінің пайда
болуын болжайтын міндеттер;

өнімді ойлауға арналған
тапсырмалар (мәселелерді шешу).
Әр топтың ішінде кіші топтар
бөлінген;

рефлексивті есептер
Бұл таксономия психология бойынша оқу міндеттерінің типологиясы
үшін нәтижелі қолданылуы мүмкін. В. Я. Ляудис психологияны оқытуға
қатысты кейбір тапсырмалар топтарын кеңейтуді ұсынды,атап айтқанда
4-ші және 5-ші топ. 4-ші топтың міндеттері ой қызметінің репродуктивті
және өнімді формаларының бірігуімен қызықты. Осыған байланысты
психологиялық сипаттамалар мен түсіндірмелердің әртүрлі түрлерін
бөліп көрсетуге болады.

Ұқсас жұмыстар
Оқытудың инновациялық технологияларын пайдалану ерекшеліктері
ЖАДҚА түскен БІЛІМДІ
Тапсырмалар түрі
Тақырып бойынша педагогикалық тәжірибеге сараптама жасау және оны меңгерумен қатар, оқушылардың оқу белсендігін арттыру жолдарын қарастыру
Блум таксономиясының танымдық деңгейлері
Білмейтіндігіңді мойындай біл
БЛУМ ТАКСОНОМИЯСЫ КЕСТЕСІ
Бағалау таксономиясы (Б.Блум)белгілері, сатылары
Критериалды бағалау моделі Ішкі жиынтық бағалау
Психологияны оқыту әдістемесі оқу пәні ретінде
Пәндер