Мемлекетті әлсіретудің амалы қоғамдағы ұлттық бірегейлікті ыдыратумен тең
Презентация қосу
z Тарихи жады негізінде мәдени сабақтастық
және ұлттық-азаматтық бірегейлік
z
Тарихи сана ұлт мәдениетінің бастауында тұратын
(ұлттың дүниетанымымен бірге пайда болатын)
құндылық. Тарихи сана болмаса ұлттың тарихы,
мәдениеті қалыптаспайды. Кез келген ұлттың тарихы мен
мәдениетіндегі аға ұрпақтың болашақ туралы ой кешу
үрдісі, жекелеген адамдардың (тұлға, зиялы адам) ұлттық
мүддеге қызмет етудегі дәстүрі ұлттық сананың негізінде
жүзеге асады. Ұлттық сана негізінде тарихи сана жатыр.
z
Қазақ мәдениетіндегі ұлттық құндылықтарға, әсіресе ұлттық
құндылықтар туралы түсініктің қалыптасу негіздеріне қарап,
тарихи сана құбылысының ұлттық болмыстың және оның
өрісіндегі ұлттық бірегейлікті негіздейтін қасиеттердің
қалыптасуына ықпал етіп отырғандығын көреміз. Әрине әр аймақ
(әрбір ел) тарихты өз деңгейінде түсінген
z
Ұзақ ғасырлар бойы түрлі тарихи уақытты басынан өткізген және
тарихи кезеңдерде ұлттық болмысы мен дербес мәдениетінің
іргесін бекіте білген, ұлттың болашағына қызмет ететін
құндылықтар бағдарын қалыптастыра алған ел үшін тарих
адамның тұлғалық құндылықтары мен рухани қасиеттерінен
туатын дүние.
z
Тарихи сананы қалыптастыруда қазақ алдыменен
дүниетанымдық ұғымдарға, өмір мәндік түсінікке негізделген
өнер дүниелерін дүниеге әкелген. Сондықтанда қазақ
мәдениетіндегі халықтың ұлттық рухын көтеруге бағытталған
идея, ұлттық идеологияның желісін ұлттың рухани дүниелері
құрайды. Яғни елдің болашағы ұрпақ болмысының тереңдігіне
тәуелді келетіндігін бабаларымыз ерте түсінген:
z
Қашан да қоғамға қажет нәрсе ұлттық бірегейлік, себебі,
мемлекеттің тұтастығы қоғамдағы ұлттың және зиялылардың
азаматтық бірегейлігіне тәуелді. Ұлттық бірегейлік ұрпақтың
(халықтың) рухани деңгейінен шығады, рухани деңгей арқылы
көрініп, жүзеге асып отырады
z
Ұрпақтың рухани деңгейі ұлттық тәрбие, діни сауаттылық, тарих
білімі, интеллектуалдық қызметі, мәдениеті, қабілеті, өнері, білімі,
еңбекқорлығы негізінде көрініп отырған. Рухани деңгейі бар
қоғамда ұлттың және оны демеп отыратын зиялылардың
азаматтық, тұлғалық бірегейлігі сақталмақ
z
Керісінше жемқорлыққа, парақорлыққа халықтың көзі үйренген
ортада ұлттық бірегейлік түгіл азаматтық бірегейлік болмайды,
болса да қоғамда елдің табиғатына, ұлттың мінезіне жат
нәрселердің орын алуы себепті тарихтан келе жатқан дәстүрден
(ұлттық бірегейлік пен тұлғалық бірегейліктің жолынан) өсіп келе
жатқан ұрпақтың ішкі әлемі алшақтай түспек.
z
Ұлттық бірегейлік пен тарихтағы, қоғамдағы тұлғалық бірегейлік
ел мен жеке адам болмысына ұлттық сана арқылы келеді. Қоғамда
ұлттық сана арқылы сақталады (орнығады). Ұлттық сана қашан да
ел өмірінде тарихи сана (тарих білімі) негізінде қалыптасып,
нығайып отырған. Тарихи сана адамның өз тарихын толық
білуінен, дәстүрді иеленуден, мәдениетінің құндылықтарын
игеруден және білімді болудан, адамгершіліктен шығады, ұлттық
сана осы принцип арқылы адам бойында қалыптасады.
z
Қазақтың ұлттық тарихының тағылымын баяндайтын дүниелер
өскелең ұрпақтың (жастардың) өзіндік санасын тәрбиелеудің
тәсілі, осыдан шыққан дүние, сананы тарих өрісіне, ұлттық мүдде
деңгейіне көтерудің тетігі, негізгі тәсілі және дұрыс жолы. Яғни,
қазақтың ұлттық руханияты әрдайым ұлттық бірегейліктің
ұйытқысы болып отырған
z
Ахмет Байтұрсынов жазып кеткендей, «рухты ертек жырлар,
батыр әңгімелері халықтың рухы көтерілген шақта шыққан сөз
болады. Батырлардың рухынан, батырларды жыр қылған ақын
сөздерінің рухынан сол жыр шыққан замандағы халық рухы
қандай болғанын білеміз. Ертегілер бұрынғының қалпынан,
салтынан дерек бергендей, ертек жырлар бұрынғының рухынан
дерек береді. Бұл бір. Екіншісі, батырлар әңгімесінің құны тілге
пайда беру жағынан зор.
z
Батырлар әңгімесі өлеңмен айтылған. Өлеңмен айтылған
әңгіменің сөзі көпке төзеді, тез өзгере қоймайды. Солай болған
соң, батырлар әңгімесінде аталарымыздың сөздері сақталып
келген. Біз сияқты тілі жетіліп болмаған халыққа аталарымыздың
сөздері сақтаған әңгімелер құнды болмақ. Сондай құнды
әңгімелердің бірі батырлар әңгімесі болмақ».
z
Заман ағымындағы адамзат мәдениетінің өзгеруіне орай, адам да
өзгереді, тіпті қоғамда әр түрлі адамдар, топтар, секталар пайда
болуы мүмкін. Мемлекетті әлсіретудің амалы қоғамдағы ұлттық
бірегейлікті ыдыратумен тең. Бірегейлікті (ұлттық, жалпы ұлттық,
азаматтық болсын) ыдырататын нәрсе ата дінін, алған білімін
дәстүрге, қоғамға, тарихқа, мемлекетке қарсы қоюдан шығады, ол
жастардың ұлттық болмысына, діліне қарсы тәрбиеленуі, білім
алуы, өзге біреудің ықпалымен ізденуі.
z
Қазақ руханиятында зерделенген, алаш тұлғаларының
ұстанымына, өмір мәндік түсінігіне айналған елдік, ар-намыс,
қайырымдылық, жауапкершілік, кішіпейілді болу, төзім, қанағат,
мейірімділік сынды ізгі қасиеттер, ұрпаққа үйретіліп отырған адал
еңбек түсінігі ұлттық бірегейліктің
Ұлттық бірегейлікке, азаматтық бірегейліктің белгісі елдік пен
ауыз біршілікке, ұрпақ тәрбиесіне қатысты айтылған қазақ
даналығында мынадай мағыналы сөз бар
z
Ол «ел болам десең бесігіңді түзе» деген өсиет. Осы аталы сөздің
түпкілікті мағынасына мән берсек, бұл өсиеттің мағынасы қоғам
мен адам өмірінің барлық саласына жарайды. Яғни, баланы
қоғамына, мемлекетіне, ел мүддесіне бағыттау алдыменен
отбасыға жүктеледі. Ұлттық бірегейліктің түп-тамыры
отбасындағы ұлттық дәстүрде жатыр. Қазақ халқының ұлттық
дәстүрінің құндылығы оның тарихи қызметінде, дәстүрдің тарихи
қызметі әрбір отбасының шаңырағының аясында ұрпақты
тәрбиелеп шығарған тұтас ұғымда, ел мүддесіне негізделген ортақ
ұстаным мен ортақ мақсатта.
z
Қазақ қоғамында дәстүр біріктіруші, жалғастырушы, бірегейлікті
сақтап, қорғап отыратын дүние. Ол отбасындағы бірліктен бастап,
ұлттық бірегейлікті негіздеуден құралған. Отбасындағы тәрбие
дәстүрге бағынса, ұлттық дәстүр реттеуші, сақтап отыру,
қалыптастыру, жалғастыру қызметіне ие. Қазақтың ұлттық
дәстүрінің бойында барлық қоғамдық сана формаларын жеке адам
мен ұлт болмысының бойында біріктіру күші бар
z
Сондықтан да дәстүр ұлтымыздың дін мен өмірден алған
(жинақтаған) тәжірибесі, ерекше білім үлгісі.
Қазақ халқының ұлттық бірегейлігінің және алаш зиялыларының
тұлғалық бірегейлігінің, қоғамдағы кісіліктің қалыптасуындағы
үлкен міндет дәстүрге жүктелгендігін, дәстүрді иелену, сақтау,
кейінгі буынға табыстаудың ұрпаққа міндеттелгендігін уақыт
дәлелдеуде. Ұлттық дәстүрін терістеп, құндылығын
тереңнен ұғына білмеген, дін мен дәстүрді бір-біріне қарсы қоятын
ұрпақ өскен ортасынан іштей де, сырттай да оқшауланады.
Дәстүрден іштей алшақтауда адамның қоғамынан, мемлекетінен
іштей өгейленуі, жаттануы бар.
z
Қоғамда ұлттық бірегейлік болмаса, азаматтық бірегейлік, кісілік,
ұрпақтың ішінде тұлғалық бірегейлік болмайды. Тұлғалық
деңгейдің өзі ұлттық және азаматтық бірегейлік арқылы көрінеді.
Бұны қазақ жыраулары өз толғауларында жарастық деп атаған.
z
Ұлттық бірегейліктің негізгі белгілері ұлттық дәстүр, ұлттық
тәрбие, ата діннің таза күйінде сақталуы, тарих, тарихқа,
тарихтағы ата-баба дініне деген құрмет, ұлт мәдениетінің
әлеуметтік өрісіне айналған шешендік, ұлттық өнер түрлері,
туысқандық дәстүр, тәртіп, тазалық, қоғамда, отбасында ұлттық
құндылықтардың тегістей сақталуы, заман талабына сай
бейімделу, білімді болу, ғылымның мемлекетке тигізер пайдасын
ел болып бағалау, ұлттың дербес шаруашылығының болуы және
оны уақыт талабына сай нығайта білу.
z
Ұлттық бірегейлікке күш беретін зиялылардың тұлғалық
бірегейлігінің негізгі белгілеріне тоқталар болсақ, олар ұлттық сана,
ұлтжандылық, елдік, ауызбіршілік, ержүректілік, батырлық,
төзімділік, сауаттылық, шынайылық, туралық, адалдық, тазалық,
тәртіптілік, қабілет, білік, естілік, кісілік және т.б. Жоғарыда айтып
өткеніміздей ұлттың да, зиялылардың да тұлғалық қалыптасуында
тарихты, тарих тағылымын, тәжірибесін білу, ұғыну бар. Тарихсыз
бірегейлік болмайды, мемлекеттің негізгі құндылықтары ғасырлар
бойы қалыптасатын дүние, оның бойында тұлғалық қасиеттер,
ұлттық құндылықтар тұрады. Ұлттық бірегейлік қазақ қоғамында әр
адамның осы құндылықтарды бойға сіңіруінен шығып отырған.
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz