Дефектология салалары




Презентация қосу
Логопедия
Тобы: ПМНОк 21-2
Орындаған: Ермахан Мерей, Арап Әдемі, Айкынбек Гүлнұр,
Балқыбек Алуа
Жоспар
Негізі бөлім
1. Дефектолог-логопед ұғымына анықтама
2. Дефектология салалары
3. Логопедияның негізі мақсаты
4. Баланың тілін дамытуға арналған жаттығулар

Қорытынды
• Дефектология –
педагогиканың көру, есту,
сөйлеу мүшелерінде, ақыл-
ойының дамуында табиғи
бұзылысы бар балаларды
оқыту мен тәрбиелеу
мәселелерін зерттейтін
арнаулы саласы.
Дефектология 4 салаға бөлінеді

Олигофренопедагогик
Сурдапедагогика а

Тефлопедагогика Логопедия
• Логопедия дегеніміз – сөйлеу тілінің бұзылыстарын , оның
бұзылу себептерін , болдырмау жолдарын , сонымен бірге
осындай бұзылыстарды әртүрлі жолдармен түзетіп жоюдың
тәсілдерін зерттейтін арнайы педагогикалық ғылым .
• « Логопедия » -logos ( сөз ) және paideia ( тәрбиелеймін ,
үйретемін ) деген грек сөзінің түбірінен алынған . Логопедия
арнайы педагогиканың ( дефектологияның ) бір бөлігі болып
есептеледі .
Логопедияның негізгі мақсаты сөйлеу тілі бұзылған адамды оқытуды, тәрбиелеуді және
қайта тәрбиелеуді, сонымен бірге сөйлеу тілі бұзылыстарының алдын алу жолдарын ғылыми
негізде жете зерттеу болып табылады.
Логопедияның ғылым ретіндегі анықтамасына байланысты төмендегідей
міндеттердібелгілеуге болады:
-сөйлеу тілі бұзылуының таралуын, оның симптоматикалық белгілерін анықтау;
- қазақ тілді қалыпты дамыған және әр түрлі тіл бұзылыстары бар балалардың сөйлеу
іс-әрекетінің онтогенезін зерттеу;
-сөйлеу тілінің бұзылу себептерін, белгілерін, механизмдерін анықтау;
-сөйлеу тіл бұзылыстарының педагогикалық диагностикасының әдістерін өңдеу,
құрастыру;
- отандық және шетелдік логопедиялық теориясы мен тәжірибесіндегі жетістктерді
талдау
- сөйлеу тіл кемістіктерін жүйелеу;
- сөйлеу тілі кемістіктерінің алдын алу тәсілдерін толық жетілдіру;
- Қазақстанда логопедиялық көмек беруді ұйымдастыру мәселесін зерттеу, жетілдіру;
• Сөйлеу тілі бұзылуының түрлері және оған көрсететін көмек жайында
баршамызга ежелден белгілі . Сөйлеу тілінің бұзылуы жөнінде алғашқы
мәліметтерді ежелгі Греция , Үндістан ескерткіштерінен ( папирустер ,
аюрветтер ) кездестіруге болады . Мысалы , Ресейде логопедия жеке
педагогикалық ғылым ретінде бірден қалыптасқан жоқ . Алғашқыда ( 17ғ . )
логопедия сурдопедагогика құрамында болған . 19 ғасырдан бастап
логопедия жеке дара ғылым боп бөлінген , бірақ ол медициналық бағытта
болды . Тек 20 –ші ғасырдың 30 – ші жылдарында Дефектология Ғылыми
зерттеу Институтының құрылуына байланысты логопедия педагогикалық
ғылым болып танылды . Казіргі логопедия мектеп жасына дейінгі ,
мектептегі логопедия және жеткіншектер мен ересектер логопедиясы деген
бөлімдерден тұрады .
• Баланың тілін дамытуға арналған жаттығулар
• Артикуляциялық жаттығулар
• Саусақ жаттығулары ( Ұсақ қол моторикасын дамытуга арналган
ойындар )
• Тыныс алу жаттыгулары
• Логоритмика
• 1.Артикуляция жаттығулар дегеніміз Артикуляция аппарат
мүшелерiнiн кимыл қозғалысын дамытуға арналған
жаттығулар.Артикуляция аппарат мүшелеріне ерін , тіл , таңдай , тіл
ұшы жатады . Бұл жаттығуларды орындау үшін айна кажет . Бала
айнаға қарап , өзінің тілінің калай орналасканын , көрiп тiл
кимыдарынын калай жұмыс жасайтынын көре алады.

2. Ұсақ қол моторикасын дамытушы ойындарға саусақ жаттығулары
жатады . Саусақ ойындарын жүргізу арқылы балалардың
саусақтарының нәзік Қимылдары мен бұлшыкеттерiнiн жетiлуi мен
бірге , олардың сөйлеу тілі мен ойлау қабілеттері дамитын болады .
Кейін жазу шеберлігің ойдағыдай меңгеруне дайындайды .
• 3. Тыныс алуға арналған жаттығулардың мақсаты- балаларды тез ,
шусыз дем алып , рациональды , үнемдеп дем шығаруға үйрету
болып табылады .

4. Логоритмика – сөзбен әуеннің үндесуі . Ересек адам
такпакты өлеңді айта арқылы отырып қимыл қозғалыс
көрсетеді.
Қол маторикасына арналған
жаттығулар
Баланың қиялын дамытуда,
өзін-өзі дамытуда қазіргі
замандағы жаңа технолоияның
ерекше түрі бұл – құм
терапиясы. Құммен жұмыс
жасау баланы ашуға тез
берілуден, жылауықтықтан,
агрессиядан айықтырады және
алдын-ала сақтайды
Қорытынды
• Компьютерлік технологиялармен жүзеге асатын логопедиялык
бағдарламалар танымдық әрекеттің , ұсак моториканын , ерік –
жігер саласының белсендетуін туғыздырады . Ал оның ең мiндетi
– тiл кемшіліктерін қызықты ең негiзгi түзету – тиімді тұрпатында
жана. Бiлiм беру жүйесінде , түзету – дамыту саласындағы
акпараттык технологияларды колдану балалардын психикалык
дамуының зандылыктарын ескере отырып , түзету , окуыту –
дамыту , сақталған механизмдердiн негiзiнде компенсаторлы
мiндеттері шешеді.
•Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Дефектология - ғылым ретінде
Дефектология ғылымының, саласы
Педагогика - тәрбие және оқыту туралы ғылым
Педагогиканың шығу тарихы
Педагогиканың ғылыми таным саласы - тәрбие
ПСИХИКАЛЫҚ ДАМУДЫҢ ТЕЖЕЛУІНІҢ ЗЕРТТЕЛУ ТАРИХЫ
Теория негізі
Педагогика ғылымы
Педагогика пәні және ұғымы
МШБ көмек көрсететін мекемелер
Пәндер