Мектептегі тамақтану




Презентация қосу
Қазақ Ұлттық Аграрлық Зерттеу Университеті
"Тағам өнімдерінің технологиясы және
қауіпсіздігі кафедрасы"

Мектептегі тамақтану

Орындаған: Утешбаева Ж, Меделтай
М
Тобы: ТПП- 312
Қабылдаған:Әметова М.
Кіріспе
Қазақстандық оқушы сау, мықты және
дамыған болуы керек. Оның физикалық және
нейропсихикалық дамуына әсер ететін барлық
экологиялық факторлардың ішінде тамақтану
маңызды орын алады. Сондықтан ерте жастан
ғана емес, әсіресе мектеп жасында да толық
және дұрыс ұйымдастырылған тамақтану
қажет. Жақсы тамақтану ағзаның әртүрлі
ауруларға төзімділігін арттыратынын, сондай-
ақ әсер ететінін, ақыл-ой қабілеттері мен оқу
үлгерімі физикалық төзімділік пен еңбекке
қабілеттілікті арттыруға ықпал ететінін
барлығы біледі.

Тамақтанудың кез-келген бұзылуы балалардың
денсаулығына теріс әсер етеді, әсіресе мектеп
жасында зиянды. Оқушының денесі көп
энергия жұмсайды, және бұл энергия барлық
ішкі органдардың қызметі үшін қажет, ал
Адам денсаулығын сақтау үшін тамақтанудың маңызы
Тамақсыз өмір мүмкін емес. Бұл тамақ организмнің қоршаған ортамен байланыстырушы
байланыстарының бірі болып табылады. Дене-тамақ-қоршаған орта біртұтас тұтасады.
Осылайша, организмнің оны қоршаған ортамен бірлігі, ең алдымен, оған тамақпен бірге
кіретін химиялық заттар арқылы жүзеге асырылады.

Тірі организм-бұл қоршаған ортамен үнемі зат пен энергия алмасатын жүйе. Бұл
алмасудың қалай өтетіні өте маңызды. Ол нормадан " адасуы "мүмкін, қате," кесілген
"немесе"толып кетуі" мүмкін. "Сәтсіздік" міндетті түрде жүйенің жұмысында көрінеді ,
яғни ол денеге әсер етеді. Дененің тамақтануы мен физикалық жағдайы тығыз
байланысты. Тамақтанудың бұзылуы әртүрлі ауруларға ғана емес, созылмалы
аурулардың пайда болуына әкеледі, бұл адамның психоэмоционалды саласының
бұзылуында көрінетін ыңғайсыздық сезімімен бірге жүреді.
Рационалды тамақтануды ұйымдастырудың
негізгі принциптері барлық жастағы адамдар
үшін өзекті болып қала береді. Оларды тағы бір
рет атайық:

1. Баланың энергия шығындарына сәйкес
келетін диетаның жеткілікті энергетикалық
мәні.

2. Барлық алмастырылатын және
алмастырылмайтын тамақ факторлары үшін
диетаның тепе-теңдігі.

3. Диетаның максималды әртүрлілігі, бұл оның
тепе-теңдігін қамтамасыз етудің негізгі шарты.

4. Оңтайлы диета.

5. Өнімдер мен тағамдарды барабар
технологиялық және аспаздық өңдеу, олардың
жоғары дәмдік қасиеттері мен бастапқы
тағамдық құндылығының сақталуын
Бастауыш сынып оқушыларының тамақтану ерекшеліктері.

Соңғы жылдары ақпарат ағынының
ұлғаюына, мектеп
бағдарламаларының күрделенуіне
байланысты психикалық және
физикалық стресс, көбінесе
қосымша жүктемелермен бірге,
қазіргі балалардың тамақтану
режимін құруға жауапкершілікпен
қарау қажеттілігіне әкеледі.
Мектеп оқушыларының диетасы
дененің өсуіне және балалардың
өмірлік белсенділігіне байланысты
барлық энергия қажеттіліктерін
қанағаттандыруы керек.
Бастауыш сынып оқушыларының
тамақтануын ұйымдастырудың өзіндік
ерекшеліктері бар, олар балалар
ағзасында болатын барлық өзгерістерді
ескеруден тұрады. Осы кезеңде келесі
тармақтарға ерекше назар аудару керек:
Бүкіл ағзаның қарқынды өсуі байқалады,

*Барлық негізгі жүйелер дамиды: тірек-
қимыл жүйесі (әсіресе қаңқа), бұлшықет
массасының жоғарылауы, жүрек-тамыр
және жүйке жүйелері,

*Қарқынды физикалық өсу аясында
психоэмоционалды салаға жүктеме
артады.

*Мектептегі жүктемелер ғана емес,
сонымен бірге баланың әлеуметтік
бейімделуінен туындаған шиеленіс те
Оқушыға қандай тамақ керек?
• Кез-келген ағзаның мүшелері мен тіндерін
құрайтын заттар, яғни ақуыздар, майлар,
көмірсулар, минералды тұздар, дәрумендер
мен су диетада жеткілікті мөлшерде және
белгілі бір арақатынаста болуы керек,
өйткені олардың біреуінің болмауы немесе
артық болуы бұзылуға әкелуі мүмкін.ағзаның
дамуы.
• Ақуыз диетада маңызды бұл жағдайда
теңдестірілген тамақтану маңызды ақуыздың
болмауы өсудің тежелуіне, қарсылық пен
аурудың төмендеуіне, үлгерім мен еңбекке
қабілеттіліктің төмендеуіне әкеледі, ал
артық болуы метаболизм процестерінің
бұзылуына және тәбеттің төмендеуіне
әкеледі. Ғалымдар 8 жастағы оқушының
күнделікті рационында 75 г ақуыз
алатындығын, содан кейін тағамды қалыпты
Ыстық тамақтанудың пайдасы
Бақылау көрсеткендей, мектеп
жағдайында ыстық тамақ алатын
балалар аз шаршайды, олар ұзақ
уақытқа созылады
жұмыс қабілеттілігінің жоғары
деңгейі және оқу үлгерімінің
жоғарылығы сақталады.
Осыған байланысты тапсырма
Медициналық және педагогикалық
мектеп қызметкерлерін ыстық
таңғы ас пен түскі аспен 100%
қамтуға қол жеткізу кіреді.
Тамақтану режимі-бұл тамақтану арасындағы белгілі бір аралықтарды сақтау өте
маңызды емес, өйткені тамақтану адам ағзасының ырғақты әрекет
заңдылықтарына бағынады.

Оқушының тамақтану режимі оның күнделікті өмірімен тікелей байланысты . Кіші
оқушы уақытының аз бөлігін білім беру мекемесінде өткізеді. Осыған байланысты
психикалық стресс пен демалу кезеңдерінің кезектесуін ескеру қажет . Маңызды
психикалық стресс кезеңінде тамақтану бөлшек және оңай сіңірілуі керек .
Диетаның тығыз бөлігі, ақуыздар мен майларды беретін және ұзақ ас қорытуды
қажет ететін пайдалы түскі ас көп немесе аз демалу кезеңіне берілуі керек .

Бірінші ауысымда оқыту кезінде оқушылардың типтік тамақтану режимі
07.30-08.00 үйде таңғы ас
10.00-11.00 мектепте ыстық таңғы ас
12.00-13.00 үйде немесе мектепте түскі ас
19.00-19.30 үйде кешкі ас
Тамақтанудың психологиялық аспектілері
"Психика" ұғымы көптеген түрлі мағыналарды қамтиды және әртүрлі салалардың
жиынтығын білдіреді: есте сақтау, зияткерлік және шығармашылық даму, оқыту, білім
беру және тағы басқалар. Дегенмен, физикалық денсаулыққа тікелей қатысты сала-бұл
психоэмоционалды, яғни біздің эмоцияларымыз бен сезімдеріміздің саласы .

Бұл сферада кірпіштің бір түрі немесе психоэмоционалды сфера аймағын құрайтын
байланыстар бар көптеген компоненттер бар. Адамның психоэмоционалды сферасының
кірпіші-сезім, эмоциялар, көңіл-күй және сезім.
Біздің асханамыздың мәзірінен қандай
тағамдар мен өнімдерді ұнатпайсың?
Олар балықты ұнатпайды 34,62%, күріш
19,23%, көкөніс бұқтырмасы 15,38%,
Жарма 11,54%.
Ұсынылған мәзірден Сізге қандай
тағамдар мен өнімдер ұнайды?
Маған шұжық қосылған кеспе ұнайды
(қуырылған шұжық, котлет, тауық еті) –
42,31%, қызылша және басқа сорпалар
– 26,92%, жарма мен Палау – 11,54%.
Барлығы 7,69% сүт сорпасын ұнатады
деп жауап берді.
Мәзірге қосқыңыз келеді ме?
Чиптер, пицца, қуырылған картоп,
сүзбе, қырыққабат орамдарын
қосқыңыз келеді.
Қорытынды
Осылайша, тамақтану өсіп келе жатқан ағзаның жағдайына
және оның дамуына әсер ететін қоршаған ортаның маңызды
факторы. Өсіп келе жатқан ағзаның дұрыс өмір сүруі үшін
тамақтану ұтымды, дұрыс, физиологиялық тұрғыдан толық
болуы керек. Бұл тамақ мөлшері жағынан да, сапалық құрамы
жағынан да оқушы денесінің физиологиялық талаптарына
сәйкес келуі керек дегенді білдіреді. Егер бала мектепте толық
күн тұрса (яғни, "ұзартқыш" үшін), ол мектепте ыстық түскі ас
ішуі керек.

Ұқсас жұмыстар
Оқушылар арасына жұқпалы аурулардың алдын алу
Мұғалім психологиясы
Әр жас кезеңінде жас дағдарыстарының болу себептері. Д.Б Эльконин бойынша жас кезеңінің бөлінуі
Жүректің созылмалы аурулары
Баланың жүйке жүесіне өмір сүру жағдайының және тәрбиенің әсері
Мектеп гигиенасы
Макарон өнімдерін сақтау технологиясы
Мeктeптeгі пcихологиялық қызмeтті бacқaру жәнe ұйымдacтыру
Бала құқығы жөніндегі құжаттар
Жасөспірімдердегі суицидтік мінез құлықтың белгілері, себептері және оған әсер етуші факторлар
Пәндер