Таным субъектісі және объектісі




Презентация қосу
Таным философиялық
мәселе ретінде

Қалдыхан Айгуль
Жоспар
I. Кіріспе

II. Негізгі бөлім
1.Таным теориясы мәселелері
2.Таным субъектісі және объектісі
3.Таным теориясының философиялық пән ретінде маңызы

III. Қорытынды
Таным
Таным дегеніміз- адамның жаңа білімдерді игеру процесі.
Адамдардың білімге жетуге бағытталған қызметі.

Дүниені танып білу қабілеті – Гносеологиялық оптимизм

Танымды жоққа шығару – Агностицизм

Күмәндану, сын, терістеу догматизмге, абсолютизацияға қарсы, адамды
тереңдікке жетелейтін философияға қажетті элемент - Скептицизм
Таным теориясы
немесе Эпистемология -
бұл философия
ғылымының бір бөлігі.
Онда таным табиғаты
мен оның мүмкіндіктері,
шегі туралы мәселе
қойылып зерттеледі.
Таным теориясы туралы
термин философия
ғылымына 1854 жылы
шотланд философы
Дж.Феррердің еңбектері
арқылы енді. Бірақ
таным туралы мәселе
өте ертеден бастап-ақ
қойылып келеді.
Таным теориясы
мәселелері
"Таным" деген не?", "Білімді қалай алуға болады?" деген
мәселелер төңірегінде ойлана отырып, адам сонау ежелгі заманда-
ақ өзін табиғаттың бір бөлшегі ретінде сезінген. Уақыт өте келе
бұл мәселені саналы қойылуы және оны шешуге тырысуы
салыстырмалы тәртіпті пішін алып, сол кезде білім туралы ілім
қалыптасты. Философтар таным теориясының мәселелері
төңірегінде ой қозғай бастады.
Гносеология — айналадағы әлемді тану туралы

философиялық ғылым. Таным теориясы немесе гносеология

(грекше gnosis — білім, таным) — философиямен бірге, оның

іргелі бөлімдерінің бірі ретінде пайда болды және

қалыптасты. Ол адам танымының сипатын, білімінің

формаларын, оның жадағай түрінен тереңіне бойлау

әдістерін зерттейді. Гносеологиядағы орталық ұғымдарға

"таным субъектісі" мен "таным объектісі", "білім", "таным"

жатады.
• Таным субъектісі деп
белгілі бір мақсатқа • Таным объектісі деп
бағытталған танымдық танымдық қызмет
қызметті атқарушыны бағытталған нәрсені
айтамыз. Ол — бірдеңені айтамыз. Демек, ол
танып, білуге тырысушы. танылушы, былайша
Ол адам немесе айтқанда, кітап,
тұтастай қоғам болуы молекула, атом, адам
мүмкін. немесе тұтастай табиғат
болуы мүмкін. Таным
объектісі материялық,
дүние немесе рухани
құбылыс, сонымен катар
субъектінің өзі де болуы
мүмкін.
Таным объектісі мен субъектісі бір-бірінің мәнділігін
шарттастырады: субъектісіз объект болмайды, объектісіз субъект
болмайды. Таным үдерісінде олар бір-біріне маңыз аларлық ықпал
етеді. Сонда танымдық қызмет субъекті мен объект қатынасы және
олардың өзара әрекеттесуі болып шығады.
Таным теориясының философиялық пән ретіндегі
зерттейтіні мыналар:

Тұтас түрдегі танымның сипаты, оның мүмкіндіктері мен шекаралары,
білім мен шынайылықтың, білім мен сенімнің, таным субъектісі мен
объектісінің ара-қатынасы, ақиқат және оның өлшемдері, танымның
формалары мен деңгейлері, оның тарихи, әлеуметтік-мәдени негіздері,
сонымен қоса білімнің түрлі формаларының ара-қатынастары. Қазіргі
философияда таным ортақ мәселелердің бірі болып табылады.
Қорытынды
Сонымен, қорытындылайтын болсақ, таным — адамның
санасындағы ақиқаттылық және нағыздықтың оны одан өрі
өзгерту мүмкіндігін мақсат ететін, мақсатты бағытталған
белсенді бейнелену үдерісі. Таным барысында болмыстың
түрлі қырлары ашылады, қоршаған дүниедегі заттардың,
құбылыстардың сыртқы жақтары мен мәні ашылады,
сонымен қоса таным қызметінің субъектісі — адам адамды,
демек, өзін-өзі зерттейді.
Таным — білім алу және дамыту үдерісі үнемі
тереңдетіліп және кеңейтіліп отыратын, нәтижесінде, жаңа
білім алынатын таным объектісі мен субъектісінің
әрекеттесуі. Білім әрқашан тәжірибелік ақпараттық сипатта
болады. Егер белгілі бір идеяға практикалық қажеттілік туа
қалса, онда олар университет зертханалары мен
кафедраларға қарағанда өндірісте, практикада тез жүзеге
асырылады.

Ұқсас жұмыстар
ТАНЫМНЫҢ ОБЪЕКТІСІ МЕН СУБЪЕКТІСІ
Таным термині
Таным мен шығармашылық
Таным теориясы мәселелері
Танымның әлеуметтік
Философиядағы таным мәселесі
Өндіргіш күштер функциясы
Ішкіні бейнелеу
Педагогикалық менеджмент ұғымы
Салыстырмалы ақиқат
Пәндер