Психолингвистика тарихы




Презентация қосу
Психолингвистика тарихы

Орындаған: м1901-12 тобының студенті: Халикова М
Жоспар:
1.Тілде психикалық кешеннің болуы.
2. Тіл – ойлау шарты.
3. Тіл әлімді тануды шектейді
Психолингвистика
Психолингвистика – психология мен
лингвистиканың аралығындағы ғылым саласы.
Ол сөйлеу процесін, оның мазмұны,
коммуникативті рөлі, сөздің ойға қатысы
тұрғысынан зерттейді.
ПСИХОЛИНГВИСТИКА

Психолингвистика – адамның сөйлеу
қабілеті қалыптасуының бірқалыпты өтуін
зерттейтін ғылыми саласы.
Зерттелу тарихы

Ғалым-лингвист Дж. Кесс психолингвистика дамуында төрт
негізгі кезеңді атап көрсетеді: қалыптасу кезеңі; лингвистикалық
кезең когнитивтік кезең; когнитивтік ғылымның ағымдық кезеңі.
Алғашқы кезең үшін структурализм мен бихевиоризм
идеяларының әcepi тән болса, eкіншici лингвистика мен
психолингвистикадағы трансформациялық туындатушы
грамматиканың басым болуымен байланысты.
Зерттелу тарихы
Дж. Кесс атап көрсеткен соңғы екі кезеңнің ажыратылуын түсіну үшін
«когнитив» элементімен сәйкес келетін бірнеше терминдердің ара-жігін
ашып алған жөн, себебi бұл мәселе өте күрделі болып танылуда. Алдымен,
сананы ғылыми зерттеу пәні ретінде зерттеу мүмкіндігін жоққа шығарып,
психиканы жүріс-тұрыстың түрлі формаларына жатқызып жүрген
бихевиоризмге ментализм (адамның ойлау санасына көңіл бөлу) және
когнитизм қарсы болғанын ескеру керек.
Соңғы онжылдық ішіндегі деп психолингвистикалық еңбектерді
талдай келе, когнитивтік психология, когнитивтік лингвистика,
жасанды интеллект, сонымен қатар, прагматика саласындағы
зерттеулердің ортақ мәселені қарастыратынын байқауға болады.
Психолингвистика
Психолингвистиканың негізгі бағыты қазіргі
кезде инженерлік психология, нейро- және
патопсихология, шетел тілдерін оқыту
міндеттерімен ұштасуда
Қазақстан психолингвистері
Қазақстан психолингвистері (М.М.Мұқанов,
Н.М.Құрманбаев, М.К.Қайырбаева, Ш.С.Баймешева т.б.
қостілділік, оны меңгерумен түсіну, іштей сойлеу т.б.)
мәселелерін жан-жақты зерттеді. Психолингвистикада
бұрынғы необихевиористік және дескрибтік
лингвистикалық көзқарас- тардың тоғысынан келеді
Зерттелу тарихы
Психолингвистика ойдың сөзге, сөздің ойға толассыз және қайта
айналып алмасуын сөйлеудің даму процесі деп есептейді.
Психолингвистиканың қалыптасуына үйрету теориясының,
сөйлеуді игерудің арнайы шарттары туралы А.Хомскийдің
еңбектері, бойдағы туа біткен ақпаратты қабылдау және зерделеу
туралы когнитивтік көзқарас тұрғысындағы зерттеулер
(Ж.Пиаже) елеулі үлес қосты.
Зерттелу тарихы
1960–70 жылдары Психолингвистикада бұрынғы
необихевиористік және дескриптік лингвистик.
көзқарастардың тоғысынан келелі үш мәселеге назар
аударылды: жеке сөйлеу түрлерінің қалыптасу тетігі;
нақты психологиялық үйлесімділікті грамматтикалық
тұрғыдан өзгертудің формальды моделі; сөйлеуді
құрудағы граммат. құрылымның ойлау мен танымның,
логиканың желісімен байланысы.
Психолингвстика ғылымының
зерттеу нысаны

1. Сөйлеу әрекетінің субьектісі танылытын адамзат
баласының тілдік санасы, ұжымдық сана:
2. Сөйлеу комуникациясы , сөйлеудің туындауы және оны
жүзеге асыру процесі:
3. Шет тілін оқыту және оны меңгеру процесі:
Қорытынды:
Психолингвистика ойдың сөзге, сөздің
ойға толассыз және қайта айналып
алмасуын сөйлеудің даму процесі деп
есептейді.
Әдебиеттер:
1. Кеңесбаев І. Қазақ тіл білімінің мәселелері. — Алматы: Арыс, 2008. -602
б.
2. Жұбанов Қ. Қазақ тілі жөніндегі зерттеулер. — Павлодар, С.Торайғыров
атындағы ПМУ, 2010. – 255 б.
3. Мұсабаев Ғ. Қазақ тіл білімінің мәселелері. — Алматы: Арыс, 2008. -470
б.
4. Аханов К. Тіл білімінің негіздері. — Алматы: Санат, 2009. -496 б.
Назарларыңызға рахмет

Ұқсас жұмыстар
Кәсіби қазақ тіліндегі психолингвистиканың қысқаша тарихы
Психолингвистиканың қысқаша тарихы
Психолингвистика ғылымының қалыптасу тарихы мен даму кезеңдері
Шетел тілдерін оқытудың психолингвистикалық мәселелері
Когнитивтік лингвистиканың тарихы
ЛИНГВИСТИКАЛЫҚ ДӘСТҮРЛЕРДІҢ ҚАЛЫПТАСУ ТАРИХЫ
Арнайы педагогика мен психологияның лингвистикалық мәселелері
ШЕТЕЛ ТІЛДЕРІН ОҚЫТУ ПСИХОЛОГИЯСЫ
Шетел тілдерін оқыту психологиясы туралы
Тіл дамыту әдістемесі
Пәндер