ОРТА ҒАСЫРЛАРДАҒЫ АЗИЯ ЖƏНЕ АФРИКА ТАРИХЫ




Презентация қосу
ЕРТЕ
ОРТАҒАСЫР
ЛАР .
ТҰРСЫНБЕК РАУШАНГҮЛ
Формациялық тәсілді
пайдаланып
мемлекеттер
типологиясын
жасағанда
айырымдық белгі
ретінде
қоғамдықэкономикалы
қ формация
категориясын яғни
өндіріс тәсілінің
әйтеуір біріне
негізделген
қоғамның тарихи түрі
(типі) алынады.
ФОРМАЦИЯЛЫҚ ТИПОЛОГИЯ БОЙЫНША МЕМЛЕКЕТТЕРДІҢ ТӨРТ ТҮРІ БОЛАДЫ,
ОЛАР:

ФЕОДАЛДЫҚ БУРЖУАЗИЯЛЫҚ СОЦИАЛИСТІК
ҚҰЛ ИЕЛЕНУШІ

«ФЕОДАЛИЗМ»ТЕРМИНДЕРІ
НІҢ МАЗМҰНЫ

Орта ғасырлардың негізгі
белгісінің бірі жерге жеке
феодалдық меншіктің орнауы.
«Феод» атауы «жерге мұрагерлік
иелік ету» деген латынша ұғымды «Орта
білдіреді. Ал бұл жердің иесін ғасырлар»терминін(латын
«феодал» деп атаған. тілінде «medium
Феодализмнің мәні — жер кімнің aevum»деп аталған)
иелігінде болса, биліктің де соның
қолында болуы. 17 ғасырдағы
француз тілінің түсіндірме
сөздігінде «феодализмге»
берілген тұңғыш анықтамада
«феодтың иесіне берілетін заңдық
құқықтардың жиынтығы» деп
сипатталған.

ОРТА ҒАСЫРЛАРДАҒЫ АЗИЯ ЖƏНЕ
АФРИКА ТАРИХЫ

.

ЕРТЕ ОРТАҒАСЫРЛАР
ДАМЫҒАН ОРТА КЕЙІНГІ ОРТА ҒАСЫРЛАР
V-Xғғ ҒАСЫРЛАР XVІ-XVIIғ Iжартысы
XI-XVғғ

аҚыт Жапони
я
Индия
ай

Индонези
Египет я
Бұл елдердің орта ғасырлардағы тарихын оқуға өткен
ғасырдың 90- жылдарына дейін жете мəн берілмеді, отандық тарих
ғылымында əлі күнге дейін жеткілікті дəрежеде зерттелмей келе
жатыр. Оған пролетариат көсемі В. И. Лениннің Азия жəне Африка
елдері туралы теріс пікірі де себеп болса керек. Ол кезінде Оңтүстік
шығысқа қарай қолын сілтеп тұрып: «Қараңызшы, жартылай жабай-
ылар жайлаған ел; өңгені былай қойғанда бұларда өнер де жоқ»,—
деген еді.

Тарих ғылымына, əсіресе Қытайда
жете мəн берілді. Онда тек
алуан түрлі тарихи материалдар
жинаумен ғана шектелмей, көп
томдық шығармалар жазылды. Көпте
ген жылнамалар мен тарихи
еңбектер Жапония мен Кореяда да
жазылды. Араб, парсы жəне Орта
Азия тарихшыларының еңбектері
дүние жүзіне белгілі болды. Тек
Ибн аль-Асир, Ибн-Халдун, Бируни,
Рашид-ад-Диннің аттарын ата-
са да жеткілікті.

Вставка рисунка
Азия халықтары болғандығы ежелгі дүние
тарихынан белгілі.
Дегенмен XVI ғасырдан бастап Азияның
беделі түсіп, əлеу-
меттік-экономикалық даму жағынан артта
қала бастады. ХV—ХVІ
ғасырлардағы Ұлы
географиялық ашулардың барысында
кейбір
Азия мен Африка елдері Батыс Еуропа мем
лекеттерінің отарына
айналды. Ол елдердің халықтары
тəуелсіздігінен ғана емес, салт- FLORA@CONTOSO.COM
дəстүрінен, тілі мен дінінен де айырыла
бастады. Қайсібір еркінен HTTP://WWW.CONTOSO.COM/
айрылған Азия мен Африка елдерінің эконо
микасы мен мəдениетінің
дамуы тежелді.
Еуропаның құлысың,— деп жазды XX ғасырдың орта шенінде.
Азия өткен ғасырдың елуінші жылдарынан бері ғана жан-
данып, кайта бас көтере бастады.

Жапония өзінің алтын қоры
жөнінен əлем мемлекеттерінің ең алдына шығып отырса, Араб
елдері əлемдік мұнай қорының 60 %-на ие болып отыр. Азия мен
Африка мемлекеттерінің болашағы зор екендігі ешқандай күмəн
туғызбайды. Азия елдерінің көпшілігі Қазақстанмен тағдырлас.

Азия
жəне Африка халықтарының ұжымдық өмірге деген мұқтаждығы
қалыптасты. Азия жəне Африка елдерінде феодалдық қоғамның
орнауында да ерекшеліктер болды. Қайсыбір елде феодализм
алғашқы қауымдық қоғамнан кейін өмірге келсе, енді бір елде ол
құлдық қоғам негізінде қалыптасты. Индияда феодалдық қоғамның
қалыптасуы өте баяу қарқынмен жүрді.

Қауым мүшелері мемлекеттен жерді иелене отырып,
үкіметтің
кіріптар жұмыс күші болды. Қиыр Шығыста шар
уалар мемлекет
жерін уақытша ұстаушылар болып саналса, Ирак,
Сирия, Египет
Жапонияда құлдық қоғам болған жоқ. Азия мен жəне басқа елдерде мемлекеттен алған жерлері
Африкадағы мұраға қалып отыра-
феодалдық қатынастардың дамуындағы тағы бір тын меншік болды.
ерекшелік —
үстем таптың жерге жеке емес, мемлекеттік
меншік орнатуы болды.
Қытайда, Корея мен Жапонияда, Иранда жер
жəне суғару жүйелері
негізінен мемлекет меншігі болды. Ал Индияда
жер — княздар мен
ұсақ патшалардың ғана меншігі еді. Жерге
мемлекеттік меншік,
əрине, жекелеген феодалдардың, монастырлар
мен қауымдардың 11
меншігін жоққа шығарған жоқ.
АЗИЯ МЕН АФРИКА ЕЛДЕРІНДЕ
ҮШ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ДІННІҢ ЕКЕУІ —
БУДДИЗМ МЕН ИСЛАМ — КЕҢ ӨРІС АЛДЫ.
ҚҰЛДЫҚ ҚОҒАМНАН ФЕОДАЛДЫҚ
ҚОҒАМҒА ӨТУ, ƏРИНЕ, АЛҒА ЖЫЛЖЫҒАНД
ЫҚ, ЖЕТІЛГЕНДІК ЕДІ. ЖАҢА
ӨНДІРІСТІК ҚАТЫНАСТАР ӨНДІРГІШ КҮШТЕР
ДІҢ СИПАТЫ МЕН ОНЫҢ ДАМУ
ДЕҢГЕЙІНЕ САЙ КЕЛІП ОТЫРДЫ.

Ұқсас жұмыстар
Сабақтың жүрісі
Әлем халықтарының этнологиясы пәні
V – X ғасырлардағы арабтар
ОРТАЛЫҚ АЗИЯНЫҢ ОРТАҒАСЫРЛЫҚ МӘДЕНИЕТІ
Эфталит мемлекеті
Материктер мен мұхиттардың зерттелу кезеңдері
Сәулет өнері деген қандай өнер
Түркілердің Ислам тарихына араласуы
Түркі философия
Ұлы Жібек жолындағы көшпелі және отырықшы мәдениеттің қалыптасуы
Пәндер