Оқытудың компьютерлік технологиясы




Презентация қосу
Оқыту технологиясы мен әдістеріне
салыстырмалы талдау жүргізу

Орындаған: ДКЯ 205B тобының студенті
Омиржанова У.А.
Тексерген: Оспанова Б.К.
Білім берудегі қазіргі заманғы
технологиялар

Технология – оқушы мен ұстазға бірдей
қолайлы жағдай тудырушы,оқу процесін
ұйымдастыру және жүргізу,бірлескен
педагогикалық әрекетті жобалаудың жан –
жақты ойластырылған үлгісі –Академик
В.М. Монахов.
Білім берудегі қазіргі заманғы
технологиялардың көмегімен жаңа
білім беру парадигмасы іске асатын
құрал ретінде қарастырылады. Білім
беру технологияларының даму
тенденциялары тұлғаның өзін-өзі
ытануына және өзін-өзі дамуына
мүмкіндік беретін гуманитарлық білім
берумен тікелей байланысты. "Білім
беру технологиялары",
"педагогикалық технология"
терминіменқатар ''оқыту
технологиялары” термині
қолданылады. Оныңбіріншісі көлемді
болыпкеледі. Өйткені, білім беру
технологиясында оқушының
үйренушінің тұлғалықсапасын дамыту
және құрумен байланысты болатын
тәрбиелі каспекті бар.
“Оқыту технологиясы – белгіленген мақсатқа нәтижелі қол
жеткізуді қамтамасыз етуде оқытудың формасы, әдістері мен
құралдарын ашып көрсетіп, оқу бағдарламасында белгіленген
оқытудың мазмұны жүзеге асырылады”, – деп С.Әбенбаев айта
келіп, оның құрылымын төмендегідей етіп көрсетеді:
- оқытудың мақсаты;
- білім берудің мазмұны;
- педагогикалық өзара әрекеттестіктің құралы (оқыту және
мотивация), оқыту процесін ұйымдастыру;
- оқушы, оқытушы;
- әрекеттің нәтижесі (сонымен бірге кәсіптік даярлықтың
деңгейі).
Сонымен қатар, С.Әбенбаев нақтылы
педагогикалық процесті талдап жүзеге асыруды
“... оқыту технологиясын жобалау процесі деп
атауға болады” деп айта келіп, оның құрылымын
төмендегідей анықтайды:
- оқу жоспары және бағдарламасына сай
оқытудың мазмұнын таңдау;
- оқытушы бағдарлай алатын оқытудың
басымды мақсатын таңдау, яғни жобалау
барысында білім алушыларда қандай кәсіптік
және тұлғалық сапа қалыптасады, міне соны
анықтау;
- мақсаттарға немесе басымды бір мақсатқа
негізделіп оқыту технологиясын таңдау;
- оқыту технологиясын талдап жасау.
Педагогикалық зерттеулердің нәтижелеріне сәйкес білім
берудің қазіргі заманғы технологиясының нұсқауы,
төмендегі принциптердің қатысуымен жасалуы тиістігі
анықталуда:
-дидактикалық жүйені көрсететін технологияның бүтіндік
принципі;
-қойылған мақсатқа жету үшін нақты педагогикалық ортада
технологияларды қайта өндіру принципі;
-сәйкес келетін педагогикалық жүйелердің өзін-өзі дайындау
механизміне әсер ететін факторлардың приоритеті және
педагогикалық құрылымдарының сызықтық емес принципі;
-оқушының жеке тұлға ретінде қалыптасуына және оның
танымдық қабілеттілігіне оқыту процесінің бейімделу
принципі;
-біріктірілген білімдерді құру үшін оптимальді жағдай
жасайтын оқу ақпараттарының потенциалды көп болу (артық
болу) принципі.
Педагогикалық технологияның міндеттері:
- әр түрлі қызмет саласындағы іскерлік пен
дағдылардың шыңдау, білімнің тереңдігін, беріктігін
арттыру;
- мінез – құлықтағы әлеуметтік құнды әдеттер мен
формаларды нығайту және арттыру;
- технологиялыққұрал-
саймандарменжұмысістеугеүйрету;
- технологиялықойлаудағдыларындамыту;
- оқуміндеттері мен қоғамдықпайдалы еңбек
ұйымдастырудатехнологиялықтәртіпкесайнақтыәдеттердіт
әрбиелеу.
Сонымен педагогикалық технологиялардан
төмендегілерін бөле жарып көрсетуге
болады:
- Ойын арқылы оқыту технологиясы;
- Проблемалық оқыту технологиясы;
- Тірек сигналдары арқылы оқыту;
- Деңгейлік саралап оқыту;
- Міндетті нәтижелерге негізделген
деңгейлік оқыту технологиясы;
Ш.Т.Таубаева оқытудың қазіргі - Бағдарламалап оқыту технологиясы;
технологияларының аттарын атап - Оқытудың компьютерлік
технологиясы;
көрсетіп, олардың мақсаттарын,
- Дидактикалық бірліктерді ірілендіру
тұжырымының және мазмұны мен технологиясы;
әдістерінің ерекшеліктерін сипаттап - Дамыта оқыту технологиясы;
көрсетеді. Жұмыста педагог-ғалымның - Модульді коқыту.
зерттеулері басшылыққа алынған.
Сондай-ақ Қазақстандық ғалымдардың оқыту
технологиялары белсенді түрде білім беру
жүйесінде қолданылуда. Бұл технологиялардың
өздеріне тәнерекшеліктері бар. Мәселен,
В.Ф.Шаталовтың тірек сигналдары арқылы оқыту
технологиясының ерекшелігі:
- үнемі қайталау;
- іріблокпеноқыту, тіректі қолдану;
- жекебағдарлықарым-қатынас, ықпал;
- ізгілік;
- зорлықсыз, еркімен оқыту;
- әр оқушының табысының жариялылығын
түзетуге, өсуге, табыс қажетуге жағдай жасау;
- оқыту мен тәрбиелеуді біріктіру.
Оқытудың қазіргі заманғы технологиялары
- саралап деңгейлел оқыту технологиясында оқытудың мазмұны
мен әдістері шығармашылық ізденіс іс-әрекет жасау негізінде адамның инновациялық қабілеттерінің қалыптасуына
бағытталады.
Деңгейлік саралау-оқушылардың бір сыныпта бір бағдарлама және бір оқулықпен оқу материалын түрлі деңгейде
меңгеруі.
Оқушыларды өзгермелі өмірде қорықпай ,еркін өмір сүруге бағыттау.
Білімі мен білігне сай келетін бағдар таңдап алатындай дәрежеге тәрбиелеу.
Өз бетінше жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру.,дамыту.
Аналитикалық ойлау қабілетін дамыту.
Оқушылардың білім – білік дағдыларын жетілдіру үшін деңгейлеп саралап оқыту
технологиясын өз тәжірибеме енгіземін. Саралаудың негізгі ұстанымы оқыту мазмұнын
тарылту емес, ол мұғалім тарапынан оқушыларға берілетін көмек болуы тиіс. Негізінен
тәжірибеде саралап оқытудың екі түрі кеңінен қолданылады:
1 . Деңгейлеп саралау
2 . Бағдарлық саралау
Модульдіоқытутехнологиясы.
1. Инновацияжолындамодульдіктехнологияныңалатынорны.
2 . Модульдікоқытутехнологиясыныңқұрылымы.
3. Оқытумодулінәзірлеугеұсыныстар. Оқу модулін даярлау технологиясы
модульдік технологиясы бойынша оқушылардың сөйлеу дағдысын қалыптастыруда аймақтық
компонентті пайдалана отырып, әр тақырыпты тірек-сызба арқылы түсіндіремін. Тірек-сызба
мұғалімнің жұмысын жеңілдетеді, әрі оқушыларды осы тірек-сызба арқылы өз ойларын жүйелі
түрде жеткізуге көмектеседі, яғни сөйлеу дағдысын қалыптастырады.

Мысалы: 4 сыныпта «Біздің қала. Біздің ауыл» деген лексикалық тақырыпта тірек-сызба
Қашықтықтан (дистанционды) оқыту.


1. Дистанциондыоқытутүсінігі, мақсаты,
міндеттері

2. Дидактикалыққасиеттері мен
функциялары.
Дистанциондыоқытуаспектісіндекомпью
терлік коммуникация

3. Дистанциондыбілім беру
жүйесініңқұрылымдықерекшелігі

Дистанциондыоқытудыңнегізгімоделдері
Оқытудың кредиттік жүйесі бойынша оқыту
үрдісін ұйымдастыру.
1. Кредиттік технология мәні, негізгі
түсініктер
2. Кредиттік технология
бойыншаоқытупроцесінұйымдастыру
Халықаралықбілімкеңестігіндежоғарыбілімбо
йыншакредиттікоқытудыңіргелі төрт жүйесі
бар. Олар: Еуропалықжүйе -ESTS,
американдық жүйе - USCS, британдық жүйе-
CATS, Азия мемлекеттерінде жене
Тынықмұхиты кеңестігіндегі жүйе - UCTS.
Қазақстаннның білім жүйесін егізінен
еуропалы қкредиттік жүйеге /ESTS/ енуде.
Еуропалықкредиттікжүйебойыншаеуропадағы
Ұлыбритания, Франция, Испания, Германия,
Италия, т.б. ipгелімемлекеттердебілімбереді.
Жоғарыдағы кестедегі ақпараттар, оқыту процесінің екі жақтылы процесс екендігін, онда субъект-объект,
объект-субъект, субъект-субъект қарым-қатынас жүйесінің нақты орнын аңғартады.
Әдіскер С.Көшімбетова өзінің зерттеуінде оқу-тәрбие үрдісінде оқытудың инновациялық әдіс-тәсілдерін
қолданудың мынадай ерекшеліктерін атап көрсеткен:
- дербес оқыту технологиясы оқу-тәрбие үрдісінде ғылымның негіздерін игерту үшін ізгілік, адамгершілік
қасиеттерді қалыптастыра отырып, жеке тұлғаның әлеуметтік-психологиялық жауапкершілін арттырады.
- қоғам мен табиғат заңдылықтарын кіріктіру негізінде меңгеруі;
- оқытушы білмейтін шығармашылық ізденіс негізінде өмірге келген жаңа қабілет;
- ақпараттық бағдарламалап оқыту – оқытудың мазмұнын пәнаралық байланыс тұрғысынан ұйымдастыру;
- иллюстрациялы түсіндірмелі оқытуда «адам-қоғам-табиғат” үйлесімдік бағыттағы дүниетанымында жүйелі
саналы мәдениет қалыптасады;
- ізгілендіру технологиясында педагогика ғылымының алдыңғы қатарлы ғылыми жаңалықтарды тәжірибеде
«бала –субъект», «бала-объект» тұрғысынан енгізіле бастайды да, ал ғылыми білімдер «оның тұрмысының
әлеуметтік жағдайы мен іс-әрекетінің әлеуметтік нәтижесінің бірлігінде қарастырады;

Модификациялық инновация – бұл бұрын қолда барды дамытумен, түрін өзгертумен айналысу. Бұған В.Ф.
Шаталовтың математикаға жазған тірек конспектісі жэне оны көптеген мұғалімдердің пайдалануы мысал бола
алады.
Жаңа инновациялық оқыту технологиясы
кәсіптік қызметтің ерекше түрі болып
табылады. Инновациялық оқыту
технологиясын меңгеру үшін педагогикалық
аса зор тәжірибені жұмылдыру қажет. XXI
ғасырда болашақ мамандарды даярлау,
олардың кәсіби бейімделуін қалыптастыру
мәселелері – кезек күттірмейтін өзекті қоғам
талабы. Сондықтай біз болашақ педагог-
психологтардың жаңа педагогикалық
инновациялық технологияларды қолдануға
даярлығын қалыптастырудың құрылымдық-
мазмұндық моделін жасадық. Болашақ
мамандардың жаңа инновациялық
педагогикалық технологияларды қолдануға
даярлықты қалыптастыру мына көрсеткіштерді
қамтиды
Әдебиеттер тізімі:
1. Әбенбаев С., Ахметова Г., Әбенбаева И. Дәстүрлі емес сабақ
турасында //Мектептегі шетел тілі. 2003, №2, бб.11-16.
2. Қуанбаева Б. Оқытудың педагогикалық жүйесін технологиялық негізде
жетілдірудің дидактикалық шарттары: дисс. Пед. ғыл.канд. – Алматы,
2005. –137 бет.
3. Селевко Г.К. Современные технологии в образовании. –М., 1998.
4. Таубаева Ш.Т. Оқытуың қазіргі технологиялары //Бастауыш мектеп. -
1999. №4. бб-5-12.
5. Раджерс Э. Инновация туралы түсінік. – //Қазақстан мектебі, №4, 2006.
2. Қабдықайыров Қ. Инновациялық технологияларды диагностикалау. – А.,
2004
6. Жүнісбек Ә. Жаңа технология негізі – сапалы білім. – //Қазақстан
мектебі, №4, 2008
7. Нағымжанова Қ. Инновациялық технологияның құрылымы. – А.:Өркен,
2007
8. Көшімбетова С.
Инновациялықтехнологияныбілімсапасынкөтерудепайдаланумүмкіндіктері
. – А.: Білім, 2008.
Назарларыңызға рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Информатика сабағын түрлендірудегі жаңа ақпараттық технологиялар
Мультимедиалық оқыту технологиясы
ЖАҢА АҚПАРАТТЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫ ҚОЛДАНУ
Педагогикалық технология анықтамалары
Инновациялық оқыту технологиялары
Қазіргі заманғы педагогикалық технологиялар оқу пәні ретінде
ТЕХНОЛОГИЯЛАР ОҚУ ПӘНІ РЕТІНДЕ
Мектеп жасына дейінгі балаларды оқытудың технологиясы
Инновациялық технологиялар түрлері
Компьютерлік оқыту технологиясы
Пәндер