Баланың жеке тұлғасы оқыту технологиялардағы объект және субъект ретінде




Презентация қосу
3-дәріс
Баланың жеке тұлғасы оқыту технологиялардағы
объект және субъект ретінде
Жоспары:
❖Объект және субъект ұғымдарының
мәні
❖Баланың жеке тұлғасы объект және
субъект ретінде
Объект
• Объект - Үлкен Совет Энциклопедиясында берілген
анықтама бойынша, субъектінің іс-қимылы
бағытталған заттардың, құбылыстардың
жиынтығы. Оларға: әдебі мен іс-әрекетін сырттай
мөлшерлеу сұранысы, ынтасыздық, өзін-өзі
басқарудың, мақсатты бағытты белсенділіктің,
шығармашылықтың, өзінің «Мен»-інің және
қоғамдағы орнының нақты саналы түрде болмауы
жатады. Сонымен, аталған белгілердің болуы
адамды, оның ішінде баланы да объект санатына
жатқызуға мүмкіндік туғызады.
Субъект
• «Субъект» ұғымы өзінің негізгі
сипаттарына қарай объектіге
тура қарама-қарсы. Үлкен Совет
Энциклопедиясында субъект
практикалық әрекет пен танымды
жеткізуші, объектіге немесе
объектілер жүйесіне бағытталған
белсенділік көзі ретінде
анықталады.
Субъектінің мынадай белгілері көрсетуге
болады:

белсенділік саналылық

еркіндік жауапкершілік

шығармашылық
бірегейлік қа қабілеттілік

жағымсыз
өз нанымы
жағдайларға
бойынша
дәлелді түрде
әрекет жасау
қарсы тұра алу
•Оқытушы мен оқушының арасындағы
педагогикалық әрекеттесудің 3 үлгісін
айқындауға болады:
• S-O қатынасы
• негізінде оқу тәртіптік үлгі құрылады. Негізгі қызмет атқаратын оқыту мен
тәрбиенің мақсаты мен бағдарламасын жүзеге асырушы ретінде педагог негізгі
қызмет атқаратын тұлға болып есептеледі. Оқушы –әсер ету нысаны. Бала ,
оқушы студент берілген нақты нормативтер арасында берілген мағлұматты өз
еркінен тыс қабылдауға тиісті. Тұлғаның орындаушылық тәртіптілік тілалғыштық
қасиеттері бағаланады. Негізгі күш оқытуға емес педагогтың қолданатын
әдістемесіне түседі.
• S-S қатынасы
• педагогикалық үдерістің тең дәрежелі субъектілері тәрбиеші мен тәрбиеленуші
болып табылатындықтан, өзіндік «Мен» ұғымын дамытуға және жүзеге асыруға
күш салады. Жеке тоұлғаның қасиеттерін жоғарылатуға аса көп мән беріледі.
Басшылық жасау стилі- демократиялық
• O-S қатынасы
• негізінде құрылған үлгі- мұнда тәрбиешіге енжар рөл, ал субъект ретіндегі
тәрбиеленушіге еркін тәрбиелену рөлі берілген. Міндет жүктеу негізінде қарама-
қайшылықты жою жүзеге асырылады. Басшылық жасау стилі ымырашыл болса,
ал басты қатынас түрі жағымды тамсанушылық болып табылады.
Субъект-субъект қатынасы

•Педагог
•Оқушылар немесе студенттер
•Ата-аналар
•Әріптестері
Дәстүрлі оқыту Жаңа педагогикалық
технологиялар арқылы оқыту

Дайын білімді түсіндіруші, Танымдық іс-әрекеті,
Мұғалімнің рөлі. бақылаушы, бағалаушы тәртіпті ұйымдастырушы, ұжымдық істердің
қадағалаушы білім насихатшысы. ұйытқысы, кеңшісі.

Педогогтың негізгі талабы. Мен сияқты істе Ойлап істе

Әрекетік стилі Авторитарлы Демократиялы.

Мұғаліммен Монологты Диалогты.
( мұғалім жағынан )
оқушының өзара қарым-
қатынастық стилі

Оқытудың басын әдісі Мәліметілік Ізденісті- зерттеушілік.

Сабақ ұйымдастыру түрі Фронтальды, топтық. Жекебастық, топтық.

Әдіс- тәсілдер. Көрсету-түсіндіру жаттықтыру Оқу мақсаттарының қойылуы,
бақылау бағалау. ізденушілік, зерттеушілік, әрекеті
табылған шешімді дәлелдеу шешімді
тексеру.

Әрекеттік Басқарушы мен бағынушы. Іскерлік – серіктестік
ынтымақтастық.
түрі
Мақсаты Білім, ептілік, дағдыны игеру. Әрбір оқушыға оқып-тану үрдісінің
өзіндік өзгеретін субьектісі ретінде
дамуға жағдай жасау, қасиет-
қабілеттерін дамыту.
“Баланы жан-жақты тәрбиелеу үшін
оны барлық жағынан білу керек”
К. Д. Ушинский
Сұр
ақ-ж
Баланың тиісті қасиеттерін
қалыптастыру үшін оған
ауап
субъект ретінде қарау
дегенді қалай түсінесіз?

Баламен қарым-қатынасты
қалай орнату керек?

Жас және жеке
ерекшеліктерін қалай
ескеру керек
Баланың объектіден
субъектіге ауысу тетіктері
қандай ?

Үй тапсырмасы:
1. Сұрақтарға жауап беру;
2. Осы тақырып бойынша тест құрастыру. (Үй тапсырмасын порталға жүктеңіз.)

Ұқсас жұмыстар
Жеке тұлғаға бағдарлап оқыту технологиясы
Топтық оқыту технологиясы
Педагогикалық технология анықтамалары
Педагогикалық процестің жалпы заңдылықтары
Білім берудегі инновация
Оқытудың компьютерлік технологиясы
Тұлғалық - бағдарлы оқыту
Дамыта оқытудың маңыздылығы
Дамыта оқытудың тиімділігі
Педагогикалық үдеріс жүйенің барлық құрамдас бөліктерін біріктіруші басты жүйе ретінде
Пәндер