Баланың жеке тұлғасы оқыту технологиялардағы объект және субъект ретінде




Презентация қосу
3-дәріс
Баланың жеке тұлғасы оқыту технологиялардағы
объект және субъект ретінде
Жоспары:
❖Объект және субъект ұғымдарының
мәні
❖Баланың жеке тұлғасы объект және
субъект ретінде
Объект
• Объект - Үлкен Совет Энциклопедиясында берілген
анықтама бойынша, субъектінің іс-қимылы
бағытталған заттардың, құбылыстардың
жиынтығы. Оларға: әдебі мен іс-әрекетін сырттай
мөлшерлеу сұранысы, ынтасыздық, өзін-өзі
басқарудың, мақсатты бағытты белсенділіктің,
шығармашылықтың, өзінің «Мен»-інің және
қоғамдағы орнының нақты саналы түрде болмауы
жатады. Сонымен, аталған белгілердің болуы
адамды, оның ішінде баланы да объект санатына
жатқызуға мүмкіндік туғызады.
Субъект
• «Субъект» ұғымы өзінің негізгі
сипаттарына қарай объектіге
тура қарама-қарсы. Үлкен Совет
Энциклопедиясында субъект
практикалық әрекет пен танымды
жеткізуші, объектіге немесе
объектілер жүйесіне бағытталған
белсенділік көзі ретінде
анықталады.
Субъектінің мынадай белгілері көрсетуге
болады:

белсенділік саналылық

еркіндік жауапкершілік

шығармашылық
бірегейлік қа қабілеттілік

жағымсыз
өз нанымы
жағдайларға
бойынша
дәлелді түрде
әрекет жасау
қарсы тұра алу
•Оқытушы мен оқушының арасындағы
педагогикалық әрекеттесудің 3 үлгісін
айқындауға болады:
• S-O қатынасы
• негізінде оқу тәртіптік үлгі құрылады. Негізгі қызмет атқаратын оқыту мен
тәрбиенің мақсаты мен бағдарламасын жүзеге асырушы ретінде педагог негізгі
қызмет атқаратын тұлға болып есептеледі. Оқушы –әсер ету нысаны. Бала ,
оқушы студент берілген нақты нормативтер арасында берілген мағлұматты өз
еркінен тыс қабылдауға тиісті. Тұлғаның орындаушылық тәртіптілік тілалғыштық
қасиеттері бағаланады. Негізгі күш оқытуға емес педагогтың қолданатын
әдістемесіне түседі.
• S-S қатынасы
• педагогикалық үдерістің тең дәрежелі субъектілері тәрбиеші мен тәрбиеленуші
болып табылатындықтан, өзіндік «Мен» ұғымын дамытуға және жүзеге асыруға
күш салады. Жеке тоұлғаның қасиеттерін жоғарылатуға аса көп мән беріледі.
Басшылық жасау стилі- демократиялық
• O-S қатынасы
• негізінде құрылған үлгі- мұнда тәрбиешіге енжар рөл, ал субъект ретіндегі
тәрбиеленушіге еркін тәрбиелену рөлі берілген. Міндет жүктеу негізінде қарама-
қайшылықты жою жүзеге асырылады. Басшылық жасау стилі ымырашыл болса,
ал басты қатынас түрі жағымды тамсанушылық болып табылады.
Субъект-субъект қатынасы

•Педагог
•Оқушылар немесе студенттер
•Ата-аналар
•Әріптестері
Дәстүрлі оқыту Жаңа педагогикалық
технологиялар арқылы оқыту

Дайын білімді түсіндіруші, Танымдық іс-әрекеті,
Мұғалімнің рөлі. бақылаушы, бағалаушы тәртіпті ұйымдастырушы, ұжымдық істердің
қадағалаушы білім насихатшысы. ұйытқысы, кеңшісі.

Педогогтың негізгі талабы. Мен сияқты істе Ойлап істе

Әрекетік стилі Авторитарлы Демократиялы.

Мұғаліммен Монологты Диалогты.
( мұғалім жағынан )
оқушының өзара қарым-
қатынастық стилі

Оқытудың басын әдісі Мәліметілік Ізденісті- зерттеушілік.

Сабақ ұйымдастыру түрі Фронтальды, топтық. Жекебастық, топтық.

Әдіс- тәсілдер. Көрсету-түсіндіру жаттықтыру Оқу мақсаттарының қойылуы,
бақылау бағалау. ізденушілік, зерттеушілік, әрекеті
табылған шешімді дәлелдеу шешімді
тексеру.

Әрекеттік Басқарушы мен бағынушы. Іскерлік – серіктестік
ынтымақтастық.
түрі
Мақсаты Білім, ептілік, дағдыны игеру. Әрбір оқушыға оқып-тану үрдісінің
өзіндік өзгеретін субьектісі ретінде
дамуға жағдай жасау, қасиет-
қабілеттерін дамыту.
“Баланы жан-жақты тәрбиелеу үшін
оны барлық жағынан білу керек”
К. Д. Ушинский
Сұр
ақ-ж
Баланың тиісті қасиеттерін
қалыптастыру үшін оған
ауап
субъект ретінде қарау
дегенді қалай түсінесіз?

Баламен қарым-қатынасты
қалай орнату керек?

Жас және жеке
ерекшеліктерін қалай
ескеру керек
Баланың объектіден
субъектіге ауысу тетіктері
қандай ?

Үй тапсырмасы:
1. Сұрақтарға жауап беру;
2. Осы тақырып бойынша тест құрастыру. (Үй тапсырмасын порталға жүктеңіз.)

Ұқсас жұмыстар
Жеке тұлғаға бағдарлап оқыту технологиясы
Топтық оқыту технологиясы
Педагогикалық технология анықтамалары
Білім берудегі инновация
Оқытудың компьютерлік технологиясы
Тұлғалық - бағдарлы оқыту
Дамыта оқытудың маңыздылығы
Дамыта оқытудың тиімділігі
Педагогикалық үдеріс жүйенің барлық құрамдас бөліктерін біріктіруші басты жүйе ретінде
Мектеп жасына дейінгі балаларды оқытудың технологиясына схемалық сипаттамасы
Пәндер