Дау - дамайдың түрлері



ҚОЖА АХМЕТ ЯСАУИ АТЫНДАҒЫ
ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҚАЗАҚ-ТҮРІК
УНИВЕРСИТЕТІ

Гуманитарлық ғылымдар факультеті.
Педагогика ғылымдар кафедрасы

Тақырыбы:Жеке адам аралық кикілжің және оны шешудің
тәсілдері

Қабылдаған: Дүйсенова Ж
Орындаған: Ыдырыс М
Тобы: ППП-711
Тұлғааралық кикілжің түсінігі.

Психологиялық тұрғыдан
алғанда дау-дамай
(конфликт) адамдардың
санасындағы,
қатынастарындағы
жағымсыз сезімдермен
байланысты қарама - қарсы
бағыттардың тоғысуы

Дау-дамайлық
қатынастар мен
әрекеттердің негізінде
бір-бірімен сәйкес емес,
бір мезгілде жүзеге аса
алмайтын
қызығушылықтар,
қажеттіліктер,
құндылықтар жатады.
Дау-дамайдың түрлері

1. тұлғаішіндік адам (өзімен- 2. тұлғааралық (екі адам
өзі келіспейді), арасында),

3. топаралық (екі топ 4. тік (бастық пен
арасында), қызметкер арасында),

5. көлденең (әріптестер
арасында).
Дау-дамайдың құрылымы және дамуы

Дау-дамайдың
психологиялық құрылымын
екі ұғым

"дау-дамай
жағдаяты"
"инцидент'"
Дау-дамай жағдаяты
дау-дамайдың нақтылы
негізі, екі жақтың
қызығушылығы мен
қажеттілігі арасындағы
нақтылы қайшылық. Бұл Инцидент - дау-дамай
әлі дау-дамайдың өзі жағдаятын саналы
емес, нақтылы түрде түсіну.
болмыстағы қайшылықты
ұзаққа дейін бірлескен
әрекетке қатысушылар
саналы түрде қабылдамай
жүре береді.
Дау-дамайдың
құрылымы:
Дау-дамай жақтары Дау-дамайға
дау-дамай нысанасы қатысушылардың ішкі және
дау-дамай жақтары сыртқы позициясын ажырату
керек. Сыртқы позиция -
Әр дау-дамайдың нысанасы қарсыластарға ашық
(даудың себебі болған жарияланатын дау-дамайға
нақтылы не идеалды зат) қатысудың себебі. Ішкі
және жақтары (жеке адамдар позиция - дау-дамайға
не топтар) болады. қатысудың шынайы себебі,
даулы іс-әрекетке кірісуге
түрткі болған
қызығушылықтар,
құндылықтар, мотивтер.
Дау-дамай шешілуінің сипаттамасы
Инцидентті өшірудің
бірнеше әдістері бар.

1. Бір жақтың
ұтысын
қамтамасыз ету.
Дау-дамайды шешудің
2. Қатысушыларды
екі негізгі жолы бар:
бір-бірінен
инцидентті өшіру және
кеңістікте екі
дау-дамай жағдаятын
жаққа толық
тарату.
ажырату.
3. Жағдайды іштей
басқа
көзқараспен
қабылдау.
4. Тікетірестсн
ынтымақтастыққа
көшу.
• Бір жақтың ұтысын қамтамасыз ету. Екінші жақ келіссе, бұл даудың
аяқталғаны. Бірақ тіршілікте керісінше болуы әбден мүмкін,
сондықтан мұндай шара - уақытша болып, келесі инцидентте өрши
түседі. Мысалы, вендетта - "жанға жан, қанға - қан".

• Қатысушыларды бір-бірінен кеңістікте екі жаққа толық ажырату. Мысалы, ажырасқан
жұбайлар бөлек пәтерлерде тұратындықтан, енді жанжалдаспайды. Бірақ, бұл дау-
дамайдың толық шешілмегендігінен (ішкі сезімдер өзгермейді) әрі жүзеге
асырылуы (мұғалімді не шәкіртті басқа сыныпқа, мектепке көшіру оңай емес)
қиын болғандығынан күрделі жол.

• Жағдайды іштей басқа көзқараспен қабылдау. Қатысушылардың рухани құндылықтары
өзгеріп, көзқарастары өзгеріп, дау-дамайдың нысанасын мүлдем өзгеше түсініп,
өзара қарым-қатынастары жақсарады.

• Тікетірестсн ынтымақтастыққа көшу. Іскерлік саладағы дауларды шешудің әдісі. Қарама-
қайшылықтарды азайтып, ортақ мақсаттарды үлғайтьш келісімге келу жолы. Осы жерде делдал
(билік өнерді меңгерген адам) қызметі өте маңызды болады.
Дау-дамайдың қызметтері
Дау-дамайды адамдар жағымсыз сезімдермен байланыстырып, одан қалай да болса
тезірек құтылудың амалын іздейді. Бірақ, дау-дамайдың тек қана жағымсыз емес,
жағымды да қызметі бар.

Дау-дамайдың жағымсыз, бұзу қызметтері:

-бірлескен іс-әрекетті бұзу,

-адами арақатынастарды жамандату,

-денсаулықты, көңілді төмендету.

Дау-дамайдың жағымды, құру қызметтері:

-жеке тұлғаның, топтың, тұлғааралық қатынастардың дамуының, өзара әрекеттердің
жаңа түріне, әдісінс өтудің қайнар көзі,
топты іріткен факторлардан арылу, тұлға мен топты тоқыраудан
құтқару, дамыту,

-қатысушылардың өзара түсінушілігін, денсаулығын арттыру.
Сонымен, дау-дамай жаман емес, оны реттей алмайтын адам жаман!

Ұқсас жұмыстар
Кәсіби саладағы конфликт жағдайындағы тұлғаның мінез құлық модельдері
ДАУ ДАМАЙДЫҢ ПАЙДА БОЛУ СЕБЕПТЕРІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ШЕШУ ЖОЛДАРЫ
Қарым - қатынас туралы түсінік
Іскерлік қарым – қатынас психологиясы
Мұғалімдер және оқушылар арасындағы келіспеушіліктер қалыпты жағдай
Өзіне өзі қол жұмсау типологиясы
ҚАҚТЫҒЫС ЗАҢДЫЛЫҚТАРЫ
Дау дамайлар және педагогикалық үрдістегі өзара әрекет
Саяси шиеленістер
Шиеленістерді басқару
Пәндер



Реферат Курстық жұмыс Диплом Материал Диссертация Практика Презентация Сабақ жоспары Мақал-мәтелдер 1‑10 бет 11‑20 бет 21‑30 бет 31‑60 бет 61+ бет Негізгі Бет саны Қосымша Іздеу Ештеңе табылмады :( Соңғы қаралған жұмыстар Қаралған жұмыстар табылмады Тапсырыс Антиплагиат Қаралған жұмыстар kz