ОҚУШЫЛАР ҰЖЫМЫ ДАМУЫНЫҢ НЕГІЗГІ




Презентация қосу
ОҚУШЫЛАР ҰЖЫМЫ
ДАМУЫНЫҢ НЕГІЗГІ
ЗАҢДАРЫ.

Орындаған: Абдуали Арайлым ПМНО 1 топ
ҰЖЫМ ДЕГЕНІМІЗ- АДАМДАРДЫҢ
ЖАЙ ҒАНА
ЖИЫНТЫҒЫ, НЕМЕСЕ
КЕЗДЕЙСОҚ ТОПТАСА САЛУЫ
ЕМЕС, ОЛ ЖАЛПЫ МАҚСАТҚА
ЖЕТУДІ АЛҒА МІНДЕТ
ЕТІП ҚОЙҒАН, ҚОҒАМҒА ПАЙДА
ТИГІЗУГЕ
ҰМТЫЛУШЫЛАРДЫҢ ТОБЫ
А.С.МАКАРЕНКО
• Ұжымның даму кезеңдері
• Оқушылар ұжымы үш кезеңнен өтеді. Ұжымның даму
кезеңдерін айқындаған А.С.Макаренко балалар ұжымы
дамуының мақсатына, іс-әрекетінің
мазмұнына,тәртібіне,балалардың ара-қатынасы
тәуелділігіне байланысты ажыратады
• Бірінші кезең – оқушылар ұжымы жеткіліксіз ұйымдастырылған топ. Бұл
кезеңдегі мұғалімнің негізгі қызметі – оқушылардың ұжымдық іс-әрекетін
ұйымдастыру, оларды әртүрлі іс- әрекеттерге қатыстыру, ұжымды балаға
ықпал жасайтын құралға айналдыру.
• Екінші кезеңде – ұжым өзін-өзі басқаруға көшеді. Бұл кезеңде белсенді топпен
жұмыс істеудің маңызы зор. Мұғалімнің қызметі - коммуникативті, яғни
балалармен байланыс жасау, ұжымның өмірі үшін оқушылардың ынтасын
қуаттау, жалпы міндеттерді орындауға барлық оқушылардың күш-қуатын
нығайту. Ұжымның осы даму кезеңінде параллельді ықпал жасау принципті
қолданылады, яғни тұлғаға талап қою ұжым арқылы жүзеге асырылады.
• Үшінші кезеңде –қоғамдық өмірдегі деректерді, құбылыстарды бағалауда
ұжымдық пікір пайдаланылады. Бұл ұжымның өрлеу кезеңі. Ұжым қоғамдық
пікірмен сипатталады. Қоғамдық пікір - бұл ұжым мүшелерінің талаптарды,
пікірлерді бағалаудағы бірлігі. Ұжымдық талқылау, бағалау, әрекеттілік –
қоғамдық пікірдің негізгі ерекшеліктері.
• Тәрбие теориясының негізгі бір
принципі - «ұжымда ұжым үшін,
ұжым арқылы тәрбиелеу» деп
анықталған. Тәрбиенің ең негізгі
құралы мектеп ұжым, ол - ортақ
мақсатпен, іс - әрекетпен,
гуманистік қарым - қатынаспен
және жоғары жауапкершілікпен
біріккен балалар мен ересектердің
одағы
Жеке тұлға
және ұжым мәселелерімен философтар,
әлеуметтанушьшар, әлеуметтік
психологтар, педагогтар
айналысуда. Бұл аталған мәселенін
педагогикалық ғылым
мен практиканың шеңберінен әлдеқашан
шығып
кеткендігінің дәлелі. Ұжымның
педагогикалык теориясын
дамытуға П.П. Блонский, Л.С. Выготский,
Н.К. Крупская,
П.Н. Лепешинский, В.И. Сорока-
Росинский,
С.Т. Шацкий және т.б. өз үлестерін қосты.

Оқушылар ұжымын нығайту мен қалыптастыруда аса маңызды мәселелердің бірі –
перспективаны таңдау. Осыған орай А.С.Макаренконың теориялық мұрасына сүйеніп, оның
жақын, орта және қашық перспективаларын білгеніміз жөн. Жақын перспектива - бұл
күнделікті өмірде пайда болып Жақын перспектива - бұл күнделікті өмірде пайда болып жеке
адамды әр-түрлі іс- әрекетке ынталандыру, қызықтыру. Мысалы, жарыс,саяхат, цирк, мұражай.
Орта перспектива- бұл перспективаға балалар лагеріне Орта перспектива- бұл перспективаға
балалар лагеріне бару, жыл сайын өткізілген ән, сурет сайыстарына қатысу. Қашық
перспектива - бұл ұжымның немесе жеке Қашық перспектива - бұл ұжымның немесе жеке
адамның бір істі ұзақ мерзімде орындауға талптану мақсаты. Мысалы, келешек мамандықты
таңдау, білім алу, мектеп бітіріп жұмыс істеуге тілек білдіру және т.б.
• Балалар ұжымының
үлкендер ұжымына карағандағы
ерекшеліктері:
— қоғамдық құндылық пен жеке
тұлғаның маңызды мақсатына
бағытталған
бірлескен іс-әрекеті;
— ұжым мүшелерінің еркін қарым-
катынас
жасауы;
— ұжым мүшелерінің бір-бірімен
өзара
жауапкершілігі және тәуелділігі;
— өзін-өзі сайлау органдарының болуы.
•Қазіргі қоғам жағдайында балалар ұжымы
жеке тұлғаны әлеуметтеңдіру-дің маңызды
факторы. Оқушы үшін ұжым қоғамның
моделі, әлеуметтік орта, оның өмір
әрекетіңде, пікірлесуде жеке тұлғаның
қарым-қатынасында тәжірибесі кеңейіп
әлеуметтік рөлдерді менгереді, орнықты,
жеке тұлғаның өзін-өзі басқаруы, өзін-өзі
іске асыруы,оны қорғаумен сүйемелдеу
қамтамасыз етіледі.
• Ұжым дамуының бастапқы деңгейінен жоғарғы
деңгейге
көтерілуі көп жағдайларда мұғалімнің дұрыс
позициясына
байланысты.
Сонымен қатар сынып жетекшісінің оқушыларға
ұжым
дамуының жақын, орта және алыс (А.С. Макаренко)
деп
аталатын үш көрінісін түсіндіру үшін үлкен
жұмыстар
жүргізуі қажет.
Оқушылар міндетті түрде алыс көрініс қоғам
мүшелерінің
жеке жоспарларымен байланысты екендігін терең
түсінулері тиіс.

Ұқсас жұмыстар
Оқушылар ұжымын қалыптастырудағы тәрбие жұмысының ерекшеліктері
Ұжымды дамытудың заңдылықтары
ТҰЛҒАНЫ ҚАЛЫПТАСТЫРУДАҒЫ ҰЖЫМНЫҢ РӨЛІ
ОҚУШЫЛАР ҰЖЫМЫНЫҢ ҚАЛЫПТАСУЫ
Тәрбие процесі
ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ ФОРМАЛАРЫ
Адамдар арасындағы қарым-қатынас туралы ақпарат
Бағдарламаны іске асыру нәтижелерін сипаттау
Перцептік жағы
Балалар ұжымымен жұмыстар жүргізудегі мұғалімнің кәсіби маңызды қасиеттері
Пәндер