Саяси мәдениет пен мінез - құлық




Презентация қосу
САЯСАТТАНУ

Саяси мәдениет пен мінез-құлық.
Лекция жоспары:
1. Саяси мәдениеттің түсінігі, мәні, құрылымдық
компонеттері мен қызметтері.
2. Саяси мәдениет типологиясының критерийлері. Саяси
мәдениеттің негізгі үлгілері.
3. Саяси әлеуметтену: мәні, кезеңдері, үлгілері мен
факторлары.
4. Саяси мінез-құлық пен саяси қатысу түсінігі, негізгі
теориялары, жіктелуі.
Ең алғаш рет «саяси мәдениет» ұғымын
қолданған, ғылыми әдебиетке енгiзген
ғасырда өмiр сүрген немiстiң ағартушы-философы
И.Гердер (1744-1803).

Саяси мәдениет туралы антикалық ойшылдар
Платон «Мемлекет», «Заңдар», Аристотель
«Саясат» деген еңбектерiнде назар аударған.

Кейiнiрек Н.Макиавелли, Ф.Бэкон,
Ш.Монтескье сияқты ойшылдар бұл құбылысты
зерттеуге талпынды.
Саяси мәдениет тұжырымдамасын
белгiлеп, оның негiзгi пiкiрлерiн жасауға
М.Вебер, Э.Дюргейм, Т.Парсонс сияқты
батыстың iрi ғалымдары да үлкен үлес
қосты.
Саясаттану ғылымының ұғымдық
жүйесiне «саяси мәдениет» ұғымын
ғасырдың 60-шы жылдары американ
ғалымдары Г.Алмонд пен С.Верба
енгiздi.
Саяси мәдениеттiң анықтамалары:

Г.Алмонд, С.Верба- саяси құндылықтық бағдар
негiзiнде қарастыра отырып, оны рухани
құбылыстар жиынтығы деп санаған;
С.Вайт нормалық талаптардың пайда болуын
саяси мәдениет деп түсiндiредi;
Л.Диттмер саяси мәдениет саяси рәмiздер
жиынтығы деп есептейдi;
Дж.Плейно саяси мәдениеттi iс-әрекет, мiнез-
құлық үлгiлерiнiң жиынтығы ретiнде
қарастырады;
У.Розенбаум саяси мәдениет саяси қызмет тәсiлi
дейдi.
Р.Такер «саяси мәдениет- қоғамдағы
күнделiктi өмiр салты, өзiне ойлау тәсiлдерiн,
сенiмдi және iс-әрекет үлгiлерiн қамтушы» - деп
анықтама береді.
Бұл анықтама индивид санасы мен iс-
әрекетiн қамтыды.
Саяси мәдениет деп белгiлi бiр
қоғамға немесе әлеуметтiк
қауымдастыққа тән саяси сана мен iс-
әрекеттердiң ұқсастық жиынтығын
айтады.
ҚОҒАМНЫҢ САЯСИ ЖҮЙЕСІНІҢ МӘДЕНИ ЖҮЙЕШЕСІ

САЯСИ МӘДЕНИЕТ БЕЛГІЛІ БІР ҚОҒАМҒА НЕМЕСЕ ӘЛЕУМЕТТІК
ҚАУЫМДАСТЫҚҚА ТӘН САЯСИ САНА МЕН ІС-ӘРЕКЕТТЕРДІҢ
ҰҚСАСТЫҚ ЖИЫНТЫҒЫ.
ҚАМТАМАСЫЗ ЕТЕДІ

БИЛЕУШІ ҚАБЫЛДАНҒАН САБАҚТАС
ҚОҒАМНЫҢ ТҰРҒЫНДАР САЯСИ-
ЭЛИТАНЫҢ ТЫҚ
САЯСИ ДЫҢ ӘРТҮРЛІ БАСҚАРУШЫ
САЯСИ НЕГІЗІНДЕ
ЖҮЙЕСІНІҢ ҚАБАТТАРЫ ЛЫҚ
БИЛІГІНІҢ ШЕШІМДЕРГЕ ҚОҒАМНЫҢ
ТҰРАҚТЫЛЫ НЫҢ
ӘЛЕУМЕТТІК ТҰРҒЫНДАР САЯСИ
ҒЫН БІРЛІГІН
БАЗАСЫНЫҢ ДЫҢ ӨМІРІН
БЕРІКТІГІН РЕАКЦИЯСЫН ӨНДІРУДІ
БАЙҚАУ
МҮМКІНДІГІ
САЯСИ МӘДЕНИЕТ ҚҰРЫЛЫМЫ

САЯСИ
САЯСИ
ИНСТИТУТ
САЯСИ САНА МІНЕЗ-
ТАР
МӘДЕНИЕТІ ҚҰЛЫҚ ПЕН
ҚЫЗМЕТІНІҢ
ІС-ӘРЕКЕТ
МӘДЕНИЕТІ
МӘДЕНИЕТІ

САЯСИ САЯСИ
САЯСИ ҚҰНДЫЛЫҚ САЯСИ САЯСИ ЭЛЕКТО- ШЕШІМ
ТҮСІНІК ТАР, ДӘСТҮР ҚАТЫСУ МӘДЕНИЕТ РАЛДЫ ҚАБЫЛДАУ
ПЕН СЕНІМ ЛЕР, ӘДЕП- МӘДЕНИЕ ҚЫЗМЕТІ ПРОЦЕСТЕР ТАРАТУ,
ҒҰРЫП, ТІ МӘДЕНИЕТІ ОРЫНДАУ
ҚАЛЫПТАР МӘДЕНИЕТІ

ӘЛЕУМЕТТІК-САЯСИ
САЯСИ НҰСҚАУ ШИЕЛЕНІСТЕРДІ ҚАБЫЛДАУ
ЖӘНЕ ШЕШУ МӘДЕНИЕТІ
Cаяси мәдениет құрылымы

1. саяси түсiнiктер
2. саяси қазыналар мен құндылықтар
3. адамдардың мемлекетке, саяси партия мен
ұйымдарға қатынасы
4. саяси бағдар ұстау
5. әдет-ғұрып, жүрiс-тұрыс
6. саяси рәмiздер
7. саяси жүйенiң және оның институттарының
қызмет етуi
ТАНЫМ СОЦИАЛИ АКСИОЛО КОММУ
ДЫҚ ЗАТОРЛЫҚ ГИЯЛЫҚ НИКАТИВ
ТІ

САЯСИ МӘДЕНИЕТТІҢ
ҚЫЗМЕТТЕРІ

РЕТТЕУ ИНТЕГРА ТӘРБИЕ ӘЛЕУМЕТ
ШІ ТИВТІ ЛІК ТЕНДІРУ
Саяси мәдениеттiң түрлері
1. Дамыған
2. Дамымаған

Саяси мәдениеттiң модельдерi
1. Тоталитарлы
2. Авторитарлық
3. Либералды-демократиялық
Г.Алмонд пен С.Верба саяси мәдениет
типологиясы

1. Патриархалдар, олар саяси өмiрге қызығушылық
танытпайтындығымен ерекшеленедi.

2. Мақұлдаушылар, мемлекеттегi заңды мақұлдаушы,
оған толық бағынушы азаматтардың iс-қимылын
жатқызамыз.

3. Белсендiлер, бұл азаматтар саяси процестегi барлық
өзгерiстерге қатысып отырады.
Белсендiлер Белсендiлер
100 Мақұлдаушылар
Белсенділер Белсендiлер
Мақұлдаушылар
НАЗАРЛАРЫҢЫЗҒА РАХМЕТ!
Мақұлдаушылар
Патриархалдар
Мақұлдаушыла
20 р

10 Патриархалдар

0
демократиялы тоталитарлы өтпелi демократиялы
индустриалды авторитарлы- авторитарлы индустрия-
индустриалды ланбаған
Саяси әлеуметтендіру деп адамның саяси ілімдерді,
ережелерді, құндылықтарды бойына сіңіріп, оларды өзінің
рухани ішкі дүниесіне айналдырып, сол арқылы өзінің саяси
санасы мен мәдениетін қалыптастыру, саяси іс-әрекетке
дайындалу процесін айтамыз
Саяси әлеуметтену процесі үш негізгі мәселені шешуге
бағытталады:
1. қоғамның жаңа мүшелеріне саяси мәдениеттің және саяси
сананың негізгі элементтерін жеткізу;
2. қоғамның мүшелеріне қажетті саяси тәжірибе алуға, саяси
іс-әрекет етуге және шығармашылық жасауына қолайлы
жағдай жасау;
3. саяси мәдениеттің элементтерін өзгерту.
Саяси әлеуметтендiру екi жақты процестi қамтиды:
• жеке адамның белгiлi бiр норма, құндылық, күткен рөлiн игеруi;
• белгiлi бiр саяси әрекет, мiнез-құлық түрлерiн қолдануы.
Саяси әлеуметтену арқылы адам толыққанды мүше боларлық
саяси ережелерді, салт-дәстүрлерді, білімді меңгереді.

Саяси факторлар: а) мемлекеттiк құрылыстың сипаты мен
түрi; б) саяси тәртiп; в) саяси институттар, партиялар, ұйымдар мен
қозғалыстар.
Саяси емес факторлар: а) отбасы; б) достар тобы; в) оқу
орындары; г) жұмыс орны; д) мәдениет, өнер, әдебиет; е) БАҚ; ж)
ұлттық әдет-ғұрыптар.
Саяси әлеуметтендiру ұйымдары алғашқы және екiншi
топтарға бөлiнедi:
1-топ - достар мен жолдастар, өнер, ойын және өзге де шағын
топтар;
2-топ - мектеп, жұмысшы одақтары, саяси, діни ұйымдар мен
БАҚ.
Саяси әлеуметтендiрудiң түрiнiң бiрi - мәдени
трансмиссия. Яғни саяси мәдениеттiң ұрпақтан ұрпаққа, бiр
топтан келесi топқа өтуi. Мәдени трансмиссия 3 жолмен
жүзеге асады.
Аға ұрпақ - осы процестiң бақылаушысы, сондай-ақ аға
ұрпақтың жас ұрпақты әлеуметтендiруi.
Екiншi жолы - ол қоғамның экономикалық, әлеуметтiк,
саяси салалардағы өзгерiстермен сипатталады. Мұнда
әлеуметтендiрудiң негiзгi агенттерi ретiнде саяси партиялар,
мемлекеттiк бұқаралық коммуникация құралдары әрекет етедi.
Үшiншi жолы - жаңа саяси мәдениеттi қалыптастыру.
Мұнда бiр жағынан, қазiргi заманғы өркениеттi саяси-мәдени
қатынастар жүйесi игерiлсе, екiншi жағынан, ғасырлар бойы
қалыптасқан ұлттық және дiни әдет-ғұрыптарды сақтауға
талпынады.
Саяси мінез-құлық
ХХ ғ. басында мінез-құлыққа көңіл бөлу маңызды болды.
Бұл саясаттанудың саясат пен саяси қатынастарды жеке адам
мен топтар мінез-құлқы арқылы зерттейтін бихевиористік
(bechavior – мінез-құлық деген ағыл.) бағытын қалыптастырды.
Бихевиоризмнің кейбір идеяларын алғаш рет саяси
ғылымдарға Артур Бентли (1870-1957жж.) «Басқару процесі»
(1908ж.) атты кітабында ендірді. Бұл бағыт саяси
психологияның негізгі принциптеріне сүйенетін, саяси мінез-
құлықтың қырларын аша түсінетін ілім болып табылады.
Саяси мiнез-құлық азаматтардың саяси мәдениетi түрiне
тiкелей тәуелдi. Саяси мәдениет төмен болған сайын саяси
мiнез-құлықта көңiл-күйлiк анық байқалады

Ұқсас жұмыстар
Саяси мәдениеттің түсінігі, саяси мәдениеттің типологиясы
Әлеуметтік қозғалыстар теориялары
САЯСИ МӘДЕНИЕТ ПЕН САЯСИ САНА
Мәдениет тілі
САЯСИ САНА, САЯСИ МӘДЕНИЕТ ЖӘНЕ САЯСИ ИДЕОЛОГИЯ
Сыбайлас жемқорлық ұғымы. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы сана мен сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет
ТӘРБИЕНІҢ МАЗМҰНЫ
ҚАЛЫПТАСТЫРУДЫҢ ЭТНИКАЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІ
Шетелдік мәдениетті игеру процесі ретінде аккультурация
Саяси бихевиоризм
Пәндер