Психологиялық - педагогикалық қолдау көрсету




Презентация қосу
«ЖАН БАСЫНА ҚАРЖЫЛАНДЫРУҒА ӨТУ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ МЕНЕДЖМЕНТ»

2-МОДУЛЬ. БІЛІМ БЕРУ САПАСЫН АРТТЫРУ АХУАЛЫНДА ОҚЫТУ,
ДАМЫТУ ЖӘНЕ ТӘРБИЕЛЕУ МАЗМҰНЫ МЕН ӘДІСТЕРІН ЖЕТІЛДІРУ

2.11 ТАҚЫРЫБЫ: МЕКТЕПТЕ ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУ
МАҚСАТЫ МЕН МІНДЕТТЕРІ

МАҚСАТЫ:

Мүмкіндігі шектеулі балаларды оқыту және дамыту
мәселелерінде басшылар мен педагогтердің кәсіби
құзыреттілігін дамытуға көмектесу.
МІНДЕТТЕРІ:

- Оқытуды ерекше түрде құру-арнайы міндеттерді, оқыту
мазмұнының бөлімдерін, қол жеткізілетін білім беру
міндеттерінің әдістері мен құралдарын бөлу арқылы қол
жеткізу;
- Білім мен оқу дағдыларын игеру процесін және
әлеуметтік тәжірибені, өмірлік құзыреттерді дамыту
процесін интеграциялау;
- Мүмкіндігі шектеулі балаларды білім беру және
әлеуметтік ортаға интеграциялау процесін
психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз
ету, бала мен оның отбасына көмектесу, мұғалімдерге ,
Семинар - 8 сағат
ммандарға қолдау жасау.
КҮТІЛЕТІН НӘТИЖЕ:

- Даму бұзылыстарының, әлеуметтік тәжірибенің, жеке
және отбасылық ресурстардың ерекшелігі мен ауырлығын
ескере отырып, мүмкіндігі шектеулі балаға жеке
педагогикалық көзқарасты
- Инклюзивті білім мен ;қағидаттарын, мүмкіндігі
қолдану
берудің тәсілдері
шектеулі балаларды білім беру және әлеуметтік ортаға
интеграциялау процесін психологиялық-педагогикалық
сүйемелдеуді жұргізу.
ЖЕТЕКШІ ИДЕЯ:

Инклюзивті білім беруді жүзеге асыруда және арнайы білім беру
жағдайларын жасауда мүгедек балаларды білім беру және әлеуметтік
ортаға интеграциялау процесінде психологиялық-педагогикалық
қолдау маңызды рөл атқарады.

НЕГІЗГІ ҰҒЫМДАР:

Психологиялық-педагогикалық қолдау, педагогикалық
қолдау, мектеп консилиумы, ерекше білім беру қажеттіліктері,
инклюзивті орта
Қажетті ұғымдар

АНЫҚТАМАЛАР ЖӘНЕ ҚЫСҚАРТУЛАР

Ерекше білім беруге қажеттілігі бар
тұлғалар (балалар) (ЕБҚ) -
даму ерекшеліктеріне, мінез-
құлық және эмоциялық
проблемаларына, орта факторларына (әлеуметтік,
психологиялық, экономикалық, лингвистикалық,
мәдени) байланысты тиісті деңгейде білім алуда
тұрақты
немесе уақытша қиындықтары бар тұлғалар
(балалар);
Қажетті ұғымдар

АНЫҚТАМАЛАР ЖӘНЕ ҚЫСҚАРТУЛАР

Ерекше білім беру қажеттілігі - оқу-дамыту барысындағы
сапалы білім алуға тиісті көмекке және қызметке қажеттілік;

Психологиялық- педагогикалық қолдау - педагогтар мен
мамандардың жүйелі ұйымдастырылған қызметі, оның
барысында баланың мүмкіндіктері мен қажеттіліктеріне
сәйкес табысты оқуы мен дамуы үшін әлеуметтік-
психологиялық және педагогикалық жағдайлар жасалады;
Қажетті ұғымдар

АНЫҚТАМАЛАР ЖӘНЕ ҚЫСҚАРТУЛАР

Ерекше білім беру қажеттілігі - оқу-дамыту
барысындағы сапалы білім алуға тиісті көмекке және
қызметке қажеттілік;
Жеке оқу бағдарламасы - зияты зақымдалған
оқушының жекелік мүмкіндіктері ескеріле отырып
құрастырылған оқу бағдарламасы;
МАҢЫЗДЫ АҚПАРАТ

Бүгінгі сабақ кезеңдері:

1. Мектептегі инклюзивті білім беруге
қатысты ұғымдарды анықтау;
2. Нормативтік құқықтық құжаттарды
зерделеу;
3. Психологиялық-педагогикалық қолдау
көрсету;
4. Инклюзивті орта құру.
МАТЕРИАЛДЫҢ ҚЫСҚАША МАЗМҰНЫ:

Инклюзивті (inclusive-қосып оқыту, бірге, араластырып)
білім, мектепке дейінгі және мектеп, жоғарғы оқу
орны, мектеп, балабақшаның өміріне толық көлемде • Мүмкіндігі шектеулі бала дегеніміз
қатысуына мүмкіндік береді. денсаулығында кінәраты бар балалар
Инклюзивті білім беру қорына ие бола алады,
ұжымның барлық қызметіне қатысуға және барлық
үйренушілермен бірге тең білім алуға құқылы. Психологиялық- педагогикалық қолдау -
Инклюзивті білім беру қарым-қатынас үшін қажетті
педагогтар мен мамандардың жүйелі
(таптырмайтын), барлық адамдардың қабілеттерін
дамытуға бағытталған. ұйымдастырылған қызметі, оның барысында
баланың мүмкіндіктері мен қажеттіліктеріне
сәйкес табысты оқуы мен дамуы үшін
әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық
жағдайлар жасалады;
Инклюзивті білім беру – мемлекеттің саясаты,
баланың жеке қажеттіліктері үшін жалпы білім алуға
барлық балаларды толық қосуға бағытталған,
олардың әлеуметтік бейімделуі, олардың жасына
қарамастан, гендерлік, ұлты, діні, отбасының
белсенді қатысуы арқылы дамымауы,
педагогикалық түзеу, білім беру және әлеуметтік
қолдау.
Нормативті құқықтық негіз

Білім беру ұйымдaрының бaсшылaрынa инклюзивті білім беруді
ұйымдaстыру үшін жaуaпкершілік жүктеледі:

– оқу-тәрбие үрдісін бaсқaру,
– білім бaғдaрлaмaлaрын оңтaйлaндыру,
– кедергілерді бaрыншa жою,
– мектеп пен қоғaмның өзaрa бaйлaнысын aрттыру,
– мектеп пен отбaсы бaйлaнысын қaмтaмaсыз ету.

Атa-aнaлaр бaлaлaрды әлеуметтендіру және бейімдеу үрдісінде
мүдделі:
мектеппен бірлесіп әрекет етуге.
Нормативті құқықтық негіз

Мұғaлімдер ерекше бaлaны қaлыпты ортaғa қосу үрдісінің жеңіл
өтіп, нәтижелі болуы үшін орындaуы тиіс:
– оқу құрaлдaрын түрлендіру,
– оқу мaтериaлдaрын
– оңтaйлaндыру,
– оқыту формaлaрын оңтaйлaндыру,
– білімді бaғaлaу әдістерін оңтaйлaндыру
ҚР «Білім туралы» Заңы

21-7) инклюзивті білім беру – ерекше білім
беру қажеттіліктері мен жеке-дара
мүмкіндіктерін ескере отырып, барлық білім
алушылар үшін білім алуға тең
қолжетімділікті қамтамасыз ететін процесс
МАТЕРИАЛДЫҢ ҚЫСҚАША МАЗМҰНЫ:

Педагогтердің назарын Қазақстан Республикасының Білім және ғылым
министрімен 2022 жылдың қаңтар айында бекітілген бұйрықтарына
аударамыз:

«Ерекше білім беру қажеттіліктерін бағалау қағидаларын бекіту туралы»
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12
қаңтардағы № 4 бұйрығы.

«Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру
қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым
министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 бұйрығы.
• «Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдап отыру
қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және
ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 бұйрығында
ерекше білім беруді қажет ететін білім алушылардың келесі
топтары анықталған:
1. мінез-құлық және эмоционалдық проблемалары, қолайсыз
психологиялық факторлары (отбасындағы тәрбиенің бұзылуы, бала-ата-
ана және отбасыішілік қарым-қатынастар) бар балалар;
2. әлеуметтік-психологиялық, экономикалық, лингвистикалық мәдени
сипаттағы кедергілері (әлеуметтік қауіпті отбасы балаларының
педагогикалық немқұрайлылығы; жергілікті қоғамға бейімделуде
қиындықтарға тап болған балалар (босқындар, мигранттар, кандастар
және т.б. отбасылар);
3. даму мүмкіндіктері шектеулі (есту, көру, интеллект, сөйлеу, тірек-қимыл
аппараты, психикалық дамуы тежелген және эмоционалдық-еріктік
бұзылыстар) бар балалар.
МАТЕРИАЛДЫҢ ҚЫСҚАША МАЗМҰНЫ:

«Жаңартылған мазмұн бойынша бастауыш білім берудің жалпы білім
беретін пәндері бойынша ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушылар
үшін, жаңартылған мазмұн бойынша негізгі орта білім беру үшін үлгілік оқу
бағдарламаларын бекіту туралы» (ҚР Білім және ғылым министрінің 03.04.
2013 жылғы №115 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулармен
20.09.2017 жылғы № 352 бұйрығы, 20.09.2018 жылғы № 469 бұйрығы,
05.04. 2020 жылғы № 51 бұйрығы, 01.04. 2022 жылғы № 123 бұйрығы).

Білім беру ұйымдарында ерекше білім беруді қажет ететін балаларға кәсіптік бағдар беру
бойынша толыққанды ақпаратпен Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім
академиясымен әзірленген әдістемелік ұсынымдардан таныса аласыз: https://uba.edu.kz/.
МАТЕРИАЛДЫҢ ҚЫСҚАША МАЗМҰНЫ:
(Психологиялық-медициналық-педагогикалық консультация) ПМПК қызметінің
әлеуметтік-педагогикалық моделі келесілер арқылы жүзеге асырылады:
- ПМПК қызметіне жаңа бағыттар енгізу: ерекше білім беру қажеттіліктерін
бағалау;
- бала дамуының проблемаларын, оқу қиындықтарын, тәрбиелеу мен әлеуметтік
бейімдеуді бағалауда психологиялық-педагогикалық үлесті ұлғайту;
- ПМПК тұжырымдамасында медициналық диагнозды қолдануға жол бермейтін,
бірақ білімдік және психологиялық-педагогикалық көмектің көлемі мен сипатын
белгілейтін, ЕБҚ бар балалардың әлеуметтік-педагогикалық жіктемесін ендіру;
- балаларды дамыту және тәрбиелеу бойынша ата-аналарға, мұғалімдерге,
тәрбиешілерге, мамандарға консультациялық көмек көлемін кеңейту.
ПМПК-да тексерудің негізгі мақсаттары
- ерекше білім беру қажеттіліктерін белгілеу (бағалау)
- отбасына, мұғалімге, мектепке консультация беру
- баланы оқыту бойынша, және де үйлестірілген білімдік қызметтер арқылы
балаға қолдау көрсету бойынша тиісті ұсынымдар беру.
ПМПК тұжырымдамасы әлеуметтік-педагогикалық модельге негізделуі тиіс.
МАТЕРИАЛДЫҢ ҚЫСҚАША МАЗМҰНЫ:

Инклюзивті білім беру үш топқа бөлінеді. Олар:
мінез-құлық
және
эмоционалдық
проблемалары,
қолайсыз
психологиялық
факторлары бар
балалар

әлеуметтік-
психологиялық,
экономикалық, даму
лингвистикалық мүмкіндіктері
мәдени шектеулі
сипаттағы балалар
кедергілері бар
балалар

Ұқсас жұмыстар
Инклюзивті білім беру жағдайында ЕББҚ бар балаларды психологиялық - педагогикалық сүймелдеуді ұйымдастыру
Ерекше білім беру қажеттілігі бар балалардың психологиялық - педагогикалық сипаттамасы
Критериалды бағалаудың құралдары
Психологиялық - педагогикалық қолдау
Оқушының қажеттілігін бағалау мен қолдау көрсетудің бірінші деңгейі
ЕББҚ Бар балаларды ППҚ
Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балаларды оқытудың тұғырлары
2011 жылғы 20 желтоқсандағы №528 Бұйрық
Психологиялық - педагогикалық қолдауда кеңінен енгізу проблемалары
Қазіргі таңдағы мектептің тәрбие үдерісіне педагогикалық қолдау
Пәндер