Сөйлеуді дамытуға бағытталған ерте жастағы балалармен қолданылатын заманауи білім беру технологиялары мен әдістері




Презентация қосу
ЕРТЕ ЖАСТАҒЫ СӨЙЛЕУ БҰЗЫЛЫСТАРЫН
АЛДЫН АЛУДЫҢ ЗАМАНАУИ ӘДІСТЕРІ

Выполнила:7М01902 – Дефектология
«Логопедия», магистрант 1 курса Ержанқызы
Б.
Проверила: пс.ғ.к.доцент Шайжанова Қ.Ү.
Қазіргі таңда жылдан-жылға дамуында әр түрлі
ауытқулары бар, оның ішінде сөйлеу қабілеті
бұзылған балалар және ерте жас аутизмі бар
балалар саны артып келеді. Қазіргі көптеген
отбасыларда ата-аналардың жұмыспен қамтылуына
немесе басқа жағдайларға байланысты балалармен
жанды қарым-қатынас, ойындар әртүрлі
гаджеттермен алмастырылады.
Баланың ана тілін меңгеруі қатаң заңдылықпен
өтеді. Мектепке дейінгі (тілдік жүйені бастапқы
игеру кезеңі.) 1 жылдан 3 жылға дейін
сипатталады.:
•алғашқы сөздердің пайда болуы
•* айналасындағылардың артикуляциясына ерекше
көңіл бөлінеді
•* сөйлеу саласындағы жоғары еліктеу
•* сөз жалпыланған сипатқа ие болады, сөздердің
мағынасы дәлірек болады
•* сөйлеудің грамматикалық құрылымы қалыптаса
бастайды
•* фразалық сөйлеу пайда болады.
Сөйлеуді дамыту нормаларына сүйене отырып,
ерте жаста сөйлеуді дамытудың келесі
міндеттерін тұжырымдауға болады:

1. Пассивті және белсенді лексиканы дамыту,
сөйлеуді түсіну.
2. Ана тілі мен айтылымның дыбыстық
мәдениетін қабылдау.
3. Сөйлеудің грамматикалық құрылымын
қалыптастыру: әртүрлі грамматикалық
формаларды түсіну, қарапайым грамматиканы
практикалық игеру.
4. Үйлесімді сөйлеуді дамыту, фразаны
қалыптастыру.
5. Ана тіліне деген қызығушылықты тәрбиелеу.
6. Есту қабілетін, қарапайым фонемалық
функцияларды дамыту.
7. Артикуляциялық аппаратты дамыту және
дайындау, бұлшықеттерді нығайту.
Балалармен жұмыс жасағанда, балалардың
сөйлеуін дамыту нормаларына, осы жастағы
психологиялық ерекшеліктерге сүйену
керек. Ерте жастағы балалардың физикалық
және психикалық дамуының тығыз
байланысының болуын ескере отырып, көп
функциялы технологияларды қолдану керек,
ал сөйлеу бұзылыстарының ерте алдын-алу
үшін түзету технологияларын қолдануға
болады.
Сөйлеуді дамытуға бағытталған ерте жастағы балалармен қолданылатын
заманауи білім беру технологиялары мен әдістері:

1. Артикуляциялық
жаттығулар. Бұл жағдайда
артикуляциялық гимнастика
сөйлеу дыбыстарын
шығаруға емес, сөйлеу
аппаратын дайындауға,
бұлшықеттерді нығайтуға
қызмет етеді.
Биоэнергопластиканың
қарапайым әдістерін
қолдануға болады.
2. Мимикалық жаттығулар-
бет бұлшықеттерін
дамытуға, сондай-ақ
эмоцияларды түсінуге және
бейнелеуге қызмет етеді
3. Фонетикалық жаттығулар-
дыбыстарды, буындарды,
сөздерді айтумен бірге
жүретін дене қимылдарын
еліктеуге негізделген. Жас
балалардың қозғалыс
мүмкіндіктері біртіндеп
дамып келеді, қолдар мен
артикуляциялық
аппараттардың қозғалысы 5. Логоритмика. Логоритмиканың
дәлірек болады. Осылайша мақсаты-баланың моторикасын сөзбен
қозғалыстар айтылымды және музыкамен ұштастыра отырып
дамыту арқылы сөйлеу бұзылыстарын
жақсартады. Фонетикалық
жеңу және алдын-алу. Сөйлеу
жаттығулар дауысты терапиясының ырғағы сөйлеу қабілеті
дыбыстар мен қарапайым бұзылған балалар үшін де, жаңадан
дауыссыз дыбыстардың бастаушылар үшін де бірдей пайдалы.
артикуляциясын нақтылауға Бұл технология сөйлеуді бастау үшін
қызмет етеді . жақсы қолданылады.
4. Саусақ гимнастикасы
6. Массаж шарлары, су-джок. Ми қыртысының
үштен бір бөлігі қолдың моторикасын дамытуға
жауап беретіні ғылыми дәлелденген. Ұсақ
моториканың қозғалыстарын үйлестіре отырып,
бала артикуляциялық аппаратты, сөйлеу тынысын
жақсартады, интонация мен сөйлеу ырғағын
игереді.
7. Тыныс алу жаттығулары (физиологиялық
тыныс алу, ауа ағынының күшін дамыту). Сөйлеу
дыбысы 3 компоненттен тұрады: тыныс алу,
дауыс және артикуляция. Денсаулықты нығайту,
миды оттегімен қанықтыру, сондай-ақ сөйлеу
бұзылыстарының алдын алу үшін балаларға
әртүрлі тыныс алу ойындары, тыныс алу
жаттығуларымен жаттығулар ұсынылады.
8. Арт-терапия, бұл жағдайда сөйлеу
сүйемелдеуімен саусақтармен сурет салу -
мысалы, балаға сөйлеу материалын айтып,
саусақпен тамшылар салу ұсынылады.
9. Психогимнастика-бұл баланың психикасының
әртүрлі аспектілерін дамытуға және түзетуге
бағытталған арнайы сабақтар (эскиздер, ойындар,
жаттығулар) курсы
10. Ертегілер және театрландырылған қойылым
баланың психологиялық қызметін дамытып, есту
назар, жад, интонационную мәнерлілігін
дамытады.
11. Ақпараттық-коммуникациялық
технологиялар. Жас балаларды әсіресе жарқын,
түрлі-түсті заттар қызықтырады дыбыс пен
анимацияны қолдану, балалардың зейіні мен
ынтасын арттырады. Акт объектінің қозғалысын,
көлемін, түсі мен дыбысын жеткізуге, сондай-ақ
эмоцияларды көрсетуге мүмкіндік береді. Қазіргі
балалар алдыңғы ұрпақтардан ерекшеленеді,
Ақпараттық технологиялар балалардың өміріне
ерте енеді. Олардың балалар психикасына әсер
ету күші зор. Негізгі сұрақ, сол жаңашылдықты
дұрыс пайдалана білу.
Список литературы:

1. Профилактика и коррекция речевых нарушений у
детей - Родионова О. С. Томск 2013 Ковалёва, И. А.
2. Современные логпедичской формы работы
детског учителя-логопеда с родителями
профилакте по профилактике речевых
воспринмаеых нарушений у дошкольников (из
фонематичскй опыта работы) / И. А. Ковалёва //
Школьный речь психолог: методический предуить
журнал для иследования педагогов. 2012. № 3. С.
63- 71.

Ұқсас жұмыстар
Ақпараттық технологиялар
Қозғалыс функцияларын дамыту
Балаларда заттарды тексерудің көрнекі тәсілдерін қалыптастыру
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР
ҒЫЛЫМИ ЖОБА LEGO КОНСТРУКТОРЫНЫҢ ПАЙДАСЫ
Сыни тұрғыдан ойлаудың анықтамасы
Алғашқы қадам бағдарламасы
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ЖОЛДАРЫ
ЕРТЕ ДИАГНОСТИКА ЖАҒДАЙЫ ТУРАЛЫ
Қашықтықтан оқыту технологиялары
Пәндер