ЕРТЕ ДИАГНОСТИКА ЖАҒДАЙЫ ТУРАЛЫ




Презентация қосу
ЕРТЕ ДИАГНОСТИКА ЖАҒДАЙЫ
ТУРАЛЫ
Жетекші: Жиенбаева Н.Б.
Магистранттар:.
Ержанқызы Б.
Ерте диагностика маңызы
Қазіргі уақытта ҚР-да даму мүскіндігі шектеулі ерекше білім беруді
қажетсінетін балалар саны өсуде. Өтпелі кезеңнің экономикалық
қиындықтарын ескеріп, дамуында ауытқушылығы бар балалардың санын
азайтудың және олардың әлеуметтік бейімделуін көтерудің ең тиімді және
ең жарамды жолы — ерте түзету мен дамытудың әлеуметтік жүйесін
ұйымдастыру.Неғұрлым ерте түзету ықпалының маңыздылығы баланың
анатомиялық- физиологиялық ерекшеліктеріне байланысты. Ерте балалық
кезде мектепке дейінгі балалардың, оқушылардың, жасөспірімдердің, ақыр
аяғында ересектердің денсаулық дәрежесі қалыптасады. Бұл жаста
ағзаның барлық қызметтері қалыптасады, ең алғашқы әлеуметтік
байланыстар жүреді. Осы кезеңде жас балалар қолайсыз және әлеуметтік
ықпалдарға халықтың ең сезімтал контингенті болып табылады.
С.Выготскийдің идеяларына сәйкес,
дамуында ауытқушылығы бар балалардың
қабілеттерін бағалаған кезде ең алдымен
назарды оның сақтау қызметтеріне аудару
керек, оларды белгілі бір өтемақы және
әлеуметтік бейімделу жағдайына жету
үшін пайдалануға болады. Ерте жастағы
балалардың және бөбектердің
педиатриясы, психологиясы,
физиологиясы және патофизиологиясы
салаларындағы заманауи көзқарастар
дамудың ерте стимуляциясы
методологиясының іргетасы болып
табылды.
ЖАЛПЫ БАЛАЛАРДЫҢ ПСИХОФИЗИКАЛЫҚ ДАМУЫН ЗЕРТТЕУГЕ БАҒЫТТАЛҒАН
СТАНДАРТТАЛҒАН ӘРТҮРЛІ СКРИНИНГ ӘДІСТЕРІ

I деңгей – балалардың психофизикалық дамуындағы
ауытқуларға скрининг өткізу. Ерте жастағы айқындау
жұмысының туу мекемелерінде өткізілуі жұмыс тиімділігін
арттыра түседі. Алайда, жаңа туылған нәрестелік кезде
анатомиялық-физиологиялық ерекшеліктерге сай
генетикалық және әлеуметтік факторлар ауытқулар ретінде
көрініс таппайтындығын ескерген жөн. Сондықтан
скринингтің келесі кезеңі алғашқы медициналық-санитарлық
көмек мекемелерінде жүргізіледі. Скрининг белгілі жас
кезеңдерінде қайталануы тиіс.

II деңгей – психофизикалық дамуға ПМПК-да терең
зерттеу жүргізу. Екінші кезең зерттеуін әртүрлі мамандар
бірлесіп жасайды. Мамандар пәнаралық зерттеу
нәтижесінде баланың психофизикалық даму барысына
баға беріп, әлеуметтік бейімделу дәрежесін анықтайды.
IV деңгей – ерте жастағы түзету-педагогикалық
көмек көрсету жүйесін ғылыми-әдістемелік
қамсыздандыру. Бұл деңгей жұмыс барысында
алынған мағлұматтарды жүйелеу, ғылыми-зерттеу
бағдарламаларын өткізу, түзету жұмыстарының
барлық бағыттарын жетілдіруді қамтиды.

V деңгей – мемлекеттік-құқықтық қамсыздандыру.
Қазақстан республикасында денсаулықты сақтау, білім
беру және халықты әлеуметтік қорғауға бағытталған
орталықтанған мемлекеттік басқару мекемелері жұмыс
істейді. государственно-правовое обеспечение. Бұл
мекемелердің құзырына мүмкіндіктері шектеулі балаларға
әлеуметтік және түзету-педагогикалық көмек көрсету
жатады. Балаларға көрсетілетін мелекеттік түзету-
педагогикалық көмек республикалық және жергілікті
қаржыландыру мен әртүрлі қорлар мен мекемелер көмегі
арқылы жүзеге асырылады.
А.Қ.Ерсарина ПМПК-да балаларды ерте
жаста психологиялық зерттеу мен
диагностикалық-кеңес беру жұмыстарының
мазмұны мен принциптерін анықтады. Бұл
жұмыс мазмұны мен негізгі принциптері
қазіргі кездегі Қазақстан республикасындағы
мүмкіндіктері шектеулі балаларды ерте жаста
айқындау жүйесінің негізі болды. ПМПК-ның
диагностикалық-кеңес беру жұмыстары
пәнаралық және отбасына орталықтанған
бағыттар негізінде ұйымдастырылуы тиіс.
Сонымен қатар А.Қ.Ерсарина «Бала дамуына
ерте жаста скринингтік аттестация жасау»
әдісін қарастырған.

Аталған әдісті сынақтан өткізу барысында оның тиімділігі мен болжамдық
құндылығы анықталды. Бұл әдіс бастапқы медициналық-санитарлық көмек
көрсету мекемелеріне ерте жастағы балалардың психофизикалық
дамуындағы ауытқуларды анықтау үшін қолдануға берілді
А.Қ. Жалмухамедова ерте жастағы мүмкіндіктері шектеулі балаларға
білім беру процессін ұйымдастырушылық және әдістемелік
қамсыздандырудың әр түрлі жолдарын ұсынды .

1. Ерте жаста кірігу бағдарламасын 4. Жеке дамыту бағдарламасы баланың
жобалау барысында баланың жас ерекшеліктеріне сай аффективті,
психикалық қызметтерінің әлеуметтік ақыл-ой және қимыл-қозғалыс
көрінісін, бала дамуының жүйелік қызметтерін ынталандыру арқылы
құрылымы мен қарқындылығын онтогенездік реттілікті қамсыздандыру
есепке алу тиіс. керек.

2. Бағдарламаның жобалау бірлігі іс- 5. Ерте жаста кірігу бағдарламасы
әрекет ерекшеліктерімен анықталған вариативті, пәнаралық және отбасына
баланың стандартталған жас кезеңі жұмылдырылған сипатта болуы тиіс.
болып табылады.

3. Педагогикалық түзету жұмысының құрылымы мен мазмұныны анықтайтын даму
профилін қолдану жұмыстың негізгі принципі жеке-жіктеу бағытын ұстануға
мүмкіндік береді. Яғни түзете-дамыту көмегі баланың жеке қажеттілігін өтеуге
бағытталады.
Сонымен қатар мүмкіндіктері шектеулі балаларға түзете-дамыту көмегін
көрсету барысында олардың психологиялық даму деңгейіне сай төмендегі
ерекше дидактикалық принциптерді қолдану қажет:

1. Онтогенетикалық принцип: түзету-педагогикалық жұмысты жоспарлап,
іске асыру кезінде бала дамуындағы ақыл-ой және жеке бастық
қасиеттердің жасқа байланысты өзгеріп отыруын ескеру қажет.
2. Жеке бастық-бағдарлық принцип: түзету-педагогикалық процессті
жоспарлауда баланың психикалық даму ерекшеліктері зерттеліп,
ескерілуі тиіс. Бала дамуындағы ауытқуларды зерттеудің сандық және
сапалық нәтижелері түзету жұмысын жоспарлаудағы негізгі бағдар
болып табылады. Зерттеу нәтижелері баланың қоршаған ортамен
байланысының шектелу дәрежесін, баланың психикалық даму және
қызығушылықтар ерекшелітерін, мүмкіндіктері мен қабілетін
анықтайды. Аталған принцип әр түрлі психофизикалық жағдайдағы
балаларға жеке дамыту бағдарламасы мен жіктелген оқыту түрін
қолдануды меңзейді.
3. Дамыта оқыту принципі. Бағдарлама бала мүмкіндіктері мен жеке
тұлғалық қасиеттерін арттыруға, оның денсаулығын нығайтып,
психикалық дамуын жас деңгейіне сәйкестендіруге бағытталады. Яғни,
арнайы білім беру мекемелері мен отбасында бала мүмкіндіктерін жүзеге
асыруға жағдай туғызылуы тиіс.
4. Даму барысындағы ауытқуларды диагностикалау мен түзету
жұмыстарының біртұтастығы. Бұл принципті орындау үшін баланың
психикалық дамуын, жастық және жеке бастық қасиеттерін зерттеп,
психофизикалық талпындыруға бағытталған жоба құру қажет.
5. Іс-әрекеттік принцип. Бұл жерде мүмкіндіктері шектеулі баланың
онтогенездегі психикалық қалыптасуына іс-әрекеттік әсердің
маңыздылығы қарастырылады. Бағдарлама әр жас кезеңіндегі жетекші іс-
әрекет түрін дамытуға бағытталуы тиіс. Түзету жұмыстары баланың
күнделікті жағдайдағы заттық-практикалық іс-әрекетін дамыту арқылы
жүзеге асады.
6. Кешенді көмектің түзету бағыттылық принципі: Түзету бағдарламасы
мүмкіндігі шектеулі баланың жоғалтқан қызметтік функцияларының
орнын толтыруға бағытталуы тиіс. Сабақ барысында түзету және орнын
толтыру мақсатында арнайы әдіс-тәсілдер қолданылады.
Қолданылған әдебиеттер:

1.. Волкова И.Н. «Ерте диагностиканың және
түзетудің өзекті мәселелері»

Ұқсас жұмыстар
ЕРТЕ ОҚЫТУ ПЕДАГОГИКА ЖӘНЕ ПСИХОЛОГИЯСЫ ЖАЙЛЫ
АСҚАЗАННЫҢ ЗЕРТХАНАЛЫҚ ЖӘНЕ АСПАПТЫҚ ЗЕРТТЕУ ӘДІСТЕРІ
Септикалық шок
Мүмкіндігі шектеулі балалар категориясы
Ақпараттың үлкен көлемін өңдеу
Сөйлеу анамнезі
Жедел психиатриялық көмек
Жатыр мойнының ісік алды аурулары
Пренатальды диагностика
Педагогикалық диагностиканың мәні
Пәндер