Тілге арналған жаттығу




Презентация қосу
Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті

Тақырып: “Ринолалик баламен жүргізілетін түзету
жұмыстары»

Орындаған: Икрамова М.
Тобы: 1901-10
Қабылдаған: Танабаева Г.Т.
Л. С. Выготский: «Бала бойындағы кемістігін
толықтырудың екі түрлі ерекшелігі бар екенін айтты,
оның бірі - бала психикасының даму шамасына орай
тәрбие талаптары, екіншісі – кемістігін қалпына
келтірудегі өз бойындағы ерекшеліктері мен
мүмкіндіктері» деп атап көрсетті.
Мүмкіндігі шектеулі тұлғалар дегеніміз - белгілі бір
қамқорлықты қажет ететін немесе өз бетінше өмір
сүруден қабілетсіз, дегенмен оларға арнайы жағдай
жасалған кезде жартылай еңбекке қабілетті болып
келетін және әлеуметтік бейімделе алатын жандар.
Туа біткен ерін және таңдай жарықшаларының салдарынан болған ринолалия
медицина және логопедия үшін маңызды проблемалардың бірі болып
табылады. Кемістіктің пайда болуына ұрықтың дамуының ерте кезінде
генетикалық факторлардың ықпалы және экзогендік зияндылық, биологиялық
факторлар (әйелдің жүктілік кезіндегі қызамық, вирусты гепатит, гриптің күрделі
түрі), химиялық факторлардың ықпалы (улы химикаттар, қышқылдар, анасының
жүктілік кезіндегі қабылдаған у және емдік дәрі – дәрмек әсері), психогендік
факторлар: шошу, әйелдің жүктілік кезіндегі стресстік күйі, ықпал етеді.
Ринолалия баламен жүргізілетін
логопедиялық жұмыстың мақсаты
– қалыпты сөйлеуін дамытудың
негізін қалыптастыру. Жұтқыншақ
бұлшықеттерін қатайту,
дыбыстарды дұрыс айтуын, ауыз
қуысында тілдің алға қарай
орнығуын, фонемаларды естіп
қабылдауын жетілдіру. Алдымен
дыбысты дыбыстарды асықпай
созып, орташа дауыспен ашық
артикуляциямен айтады.
Ринолалиясы бар балалармен жұмыс кезіндегі басты
шарт – сөйлеу аппаратының сау бөліктерін (төменгі және
ортаңғы бөлімдерін) белсенділеу болып табылады.
Ашық ринолалиясы бар баламен жүргізілетін жеке лого
сабақтың құрылымы.
Сабақтың тақырыбы: "Т" дыбысын буында, сөзде, сөйлемде
бекіту.

Сабақтың мақсаты:
а) білімділік: "т" дыбысының артикуляциялық кескінін
түсіндіре отырып, дұрыс айта және сөз ішінде ажырата
білуге үйрету. Фонематикалық есту қабілетін дамыту.
ә) түзетушілік: арнайы жаттығулар арқылы тілдің ауыз
қуысына дұрыс орналасуын, тілдің ұрт пен еріннің
бұлшықеттерін жетілдіріп, ауаны ауыз арқылы шығаруға
үйрету. Иық, мойын, бет, жақ, ерін, тіл бұлшық етін
босаңсытуға арналған жаттығулар жасау.
б) тәрбиелілік: үй құстарына қамқор болуға тәрбиелеу.
Ұқыпты болуға тәрбиелеу.
Көрнекілігі: суреттер, үнтаспа, дэльфа тренажері

• Сабақтың барысы:

• 1. Ұйымдастыру кезеңі.
Психо жаттығу.
Үлкенге сіз
Кішіге де сіз.
Құрметпен біз
Бас иеміз сіздерге.
Жоғары қарап, күн көрдім.
Төмен қарап, жер көрдім.
Егеменді ел көрдім.
2. Таңдай мен ерінге арнайы массаж.

• Үстіңгі ерінге арналған сылап, уқалау жұмысының түрлері.
• А) «Ұзына бойы сипалау»- екі қолдың сұқ саусағымен мұрыннан екі
езуге қарай уқалау(10секунд)
• Ә) «Доғалатып және ирелектендіріп сылау»- екі қолдың сұқ
саусағымен мұрын мен еріннің айналасын дөңгелектеп,
ирелектендіріп жұмыс жасау.
• Б) «Қарама - қарсы сипау»- оң қолдың сұқ саусағымен үстіңгі еріннен
мұрынға қарай жоғары төмен бағытта сипау.
• В) «Үзбей дірілдету» - сұқ саусақтың көмегімен үздіксіз дірілдете
отырып, мұрыннан еріннің шет жақ беткейіне уқалау.
Ұрт, бет, жақ аймақтарына арналған сылап – сипау
• А) «Саусақ себеледі»- екі және төрт саусақтың ұшымен бетімізге саусақ
себелегін жасау.
• Ә) Екі қолды жұдырық етіп, ұртты айналдыра сипалау.
3. Тыныс алу жаттығулары. ( Дельфа - 142 тренажеры бойынша )

4. Тілге арналған жаттығу.
"Тәтті тосап" - тілдің ұшымен үстіңгі және астыңғы ерінді жалау,
"Сылақшы"- тілдің ұшымен таңдайды әрлі - берлі сылау.
"Тілді тазалау"- тілдің ұшымен үстіңгі ( ішкі және сыртқы), астыңғы тісті (ішкі және
сыртқы) тазалау.
"Кеме"- ауызды кең ашып, тілдің ұшын үстіңгі астына қою.
"Т" - дыбысының артикуляциясын балаға көрсету.
Буын жаттығуы.
та - та - та парта
та - та - та балта
те - те - те терезе
та - та - та мақта
ти - ти - ти тиін
ты - ты - ты жел соқты

Сөзде: тарақ, тары, тышқан, тауық, әтеш, трактор, телефон
8. Ұсақ моторикасына жұмыс.
Құм бетіне үй құстарының ізін салу.
Саусақпен әтештің қимылын жасап көрсету.
5. Суретпен жұмыс. Әдемі әтеш
Үй құстарын атау: тауық, әтеш, күркетауық, таң атпай тұрыпты,
балапан, қаз, үйрек. Ойқастап жүріпті
Үй құстарының балапандарын тауып, жан - жаққа қарапты
орналастыру. Айдарын тарапты.

6. Сергіту сәті.
7. Фонематикалық есту қабілетін дамытуға
«Балапан» биі (ырғақпен балапан қимылын
арналған ойын: "Не қалай дыбыстайды?"
көрсету)
Үнтаспадан дыбыстар жіберіледі. Бала
Әуен ырғағымен бала балапанның дәнді
дыбыстың атауын тауып, айтады.
шоқу сәтін қимылмен көрсету.
Қорытынды

"Т" дыбысы бар суреттер
көрсетіледі, бала суреттің
атауын атайды.
Тауық, әтеш, тарақ,
трактор, тіс пастасы, түлкі
Пайдаланылған әдебиеттер:
• 1.Өмірбекова Қ.Қ., Оразаева Г.С., Төлебиева Г.Н., Ибатова
Г.Б. Логопедия.Алматы: Дәуір, 2011. — 648 б
• https://bilimsite.kz/balabaksha/5443-rinolalik-balamen-
zhurgiziletin-tuzetu-zhumystary.html

Ұқсас жұмыстар
Кеш қалпына келтіру
Тіл таба білу өнері Тіл табысуға қажетті коммуникативтік дағдылар
Алаштың ақиық батыры Оспан Батырұлы
Қызыл телпек
Ақпаратты экранға шығару құрылғысы
Кірме сөздер туралы жалпы түсінік
Сурет және онымен жүргізілетін жұмыс түрлері
Tongue - БАЛАЛАР БҮГІНГІ ЕРЕКШЕ САБАҒЫМЫЗДЫҢ ҚОНАҒЫ ТІЛ
Абылай хан
Халық ауыз
Пәндер