Жоғары мектеп тарихы және жоғары мектептің қалыптасу мәселелері мен оны шешу жолдары




Презентация қосу
ҚР ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
ӘЛ-ФАРАБИ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ УНИВЕРСИТЕТІ

Факультет:Биология және биотехнология
Кафедра:Биотехнология

Мөж№1

Орындаған:Ержан Жанерке
Тексерген:Нургалиева.Д.А
Мақсаты
1. Қазақстандағы жоғары білім беру мәселесі. «Болон» декларациясы.
2. Жоғары мектеп тарихы және жоғары мектептің қалыптасу мәселелері мен оны шешу жолдары
3. Жоғары мектеп педагогикасының жетекші әдіснамалық тұғырларына сипаттама беру және кесте құру
ҚР жоғары білім беру мәселелері бойынша жазылған ғылыми басылымдарға таңдау бойынша ( оқулық,
әдістемелік құрал, ғылыми мақала, зерттеу жобасы және т.б) ғылыми талдаудың өзектілігі мен
практикалық маңызы арасындағы аспектілерді толық қамтып, сыни тұрғыда пікір жазу.
Жоғары білім -қоғамдық қажеттілікті қанағанаттандыру мақсатында қызмет көрсететін
әлеуметтік институты болып табылады.
Болон үдерісі еуропа аймағындағы жоғары білім беруді және ғылыми
зерттеулерді қорғау және жақсарту, ашықтық пен мобильділікті
көтеру құралы болып табылады.
Балон үдерісінің идеяасы еуропалық университтер мен мемлекеттер араасында ондаған жылдар
бойы келе жатыр.
1997 жылы «Еуропалық аймақтағы жоғары білімге білімге қатысты біліктілікті мойындау туралы»
Лиссабон келісімі қабылданды.Лиссабон келісімінде ұсынылған жоғарғы оқу орнынан кейінгі білім
берудің үш деңгейлі құрылым келтірілген.
1998 жылы Балон университетінің 900 жылығын тойлау кезінде университтердің Ұлы хартиясына қол
хартияға XXI ғасырдың басында қол қойды.
Болон декларациясының мақсаты – жоғары кәсіби қызметкерлерге ортақ бірінғай европалық еңбек рыногы,
европалық білімге еркін қол жетімділік, жоғары білім беру жүйесінің салыстырмалы сатыларын
қалыптастыру Хартиянын принциптерін ірге тасынын ішінде, универститтердің саяси және экономикалық
биліктен моралдық және интелектуальдық тәуелсіздігі; педагогикалық және ғылыми-зерттеу қызметтердің
бөлінбес бірлігі, себебі білім беру қоғамдағы ғылыми, эволюциялық дамумен қатар жүріп отыруы қажет;
әлемнің әр түрлі мемлекеттер универститтерінің қауымдастығы.
БОЛОН ПРОЦЕСІНІҢ МІНДЕТТІ
ТАЛАБЫ

-Академиялық кредиттер жүйесін
енгізу;
- Кредитті оқыту технологиясын
енгізу;
- Оқытушылар мен студенттердің
академиялық ұтқұрлығын қамтамасыз
ету;
- Дипломға біріңғай Еуропалық
қосымша беру;
- Жоғары білім сапасына бақылау
және т.б.
Жоғары мектеп – жалпы немесе арнаулы орта дәрежелі білім негізінде
жоғары білімді мамандар даярлайтын оқу орындарының жалпы атауы.

Оларда әр түрлі өнеркәсіптер мен құрылыстар, жол қатынасы, байланыс
бөлімдері, ауыл шаруашылығы, денсаулық сақтау, мәдениет, ғылым, т.б.
салалардағы практикалық, педагогикалық немесе ғылыми қызметке мамандар
даярланады.
Жоғары мектепке университеттер, политехникалық және салалық
(инженерлік, ауыл шаруашылығы, экономикалық, медициналық, заң,
педагогикалық, көркемөнер, т.б.) институттар, академиялар, жоғарғы
училищелер, т.б. жатады. ЮНЕСКО-ның анықтамасы бойынша, беретін
білімнің көлеміне, даярланатын мамандардың біліктілік деңгейіне қарамай,
толық орта білім негізінде мамандыққа даярлайтын кез келген оқу орны
жоғары мектеп болып есептеледі. Сондықтан бірқатар елдерде жоғары мектеп
қатарына тек жоғары оқу орындары ғана емес, сонымен бірге техникумдар
мен арнаулы орта оқу орындары дәрежесінде кадрлар даярлайтын оқу
орындары да жатады.
Білім беруді
басқарудағы
демократия

Білім беру Білім берудегі
сатыларының академиялық
сабақтастығын Жоғарғы бостандықтары
қамтамасыз ету мектептің
қалыптасуындағы
қазіргі заман
маселелері

-Жекеадамның Білім беру
білімін құқығының
ынталандыру теңдігі
өкілеттілігін
кеңейту
Әдіснімалық тұғырлар - дегеніміз-қайсыбір педагогикалық мәселені
зерттеудегі қолданылатын ұстанымдар әдістер тәсілдер жиынтығы.
Әдіснамалық ұстанымдар - деп педагогикалық жүйлерді зерттей
отырып,өзгергерткенде негізге алатын қағидалар.
Әдіснама дегеніміз - педагогикалық теорияның негіздері мен
құрылымы,педагогикалық болмысты бейнелейтін білімдерді жасаудың
ұстанымдары мен зерттеу жұмысының бағдарламасын,логикасын және
әдістерін,сапасын бағалауды негіздеудге бағыттылған әрекеттің жүйесі.
Педагогикадағы әдіснамалық
тұғырлар

Педагогикалық Парадигмалық Құзыреттілік
құбылыстарды және көп және
зерттеудің парадигмалық квалиметриял
әдіснімалық тұғырлар ық тұғырлары
тұғырлар
Синергетикал
Педагогикадағ ық және
ы жүйелік инновациялық
тұғыр тұғыр
Әдіснамалық Педагогикалық Парадигмалық Синергетикалы Құзыреттілік
тұғырлар жүйелік тұғыры және көп қ және және
парадигиалық инновациялық квалиметриял
тұғырлар тұғыр ық тұғырлары

Мега, макро
микро
Сияқты сатылы Парадигма-сол Құзыреттілік-
Үлгісі арқылы кезеңдегі білім мен
Жүйе- өзара
ұсынылады.Мегаәдіс ғылым іскерліктерді
байланысты
немалық тұғыр дамуының іс-
қарым –
(жаратылыстанулық- ғылыми тәжиірбиесін
қатынаста Синергетизм
ғылымилық және зерттеу меңгеру
болатын және тұжырымдама
гуманитарлық);микр нәтижелерін нәтижесінде
белгілі бір лық
оәдіснамалық(мәден бағалау мен белгілі бір іс
түтастықты,бір экологияда
и ,синергетикалық,и жүйелеудің әрекет түрін
лікті іргелі әрі
нновациялық,эколог моделі ретінде табысты
туғызатын жүйелі түрде
иялық),Микроәдісна қабылданған жүзеге
элементтердің жасалынады.
малық теориялық асыруға
жиынтығы.
(тұлғалық,жүйелік,ә және қабілеттілігін
рекеттік және т.б) әдіснамалық сипаттайтын
ереже. тұлғаның
кіріктірлген
СЫН ПІКІР
Бізде бүгін осы таңдап алынып отыран мақала биотехнология саласы туралы болмақ.
Биотехнология-бұл биологияға негізделген технология,болып табылады. Әсіресе ауыл
шаруашылығында, тамақ өнеркәсібінде және медицинада қолданылады. Биотехнологияның қазіргі
кездегі ең практикалық қолданысы-адамдарға қолайлы тамақ өндіруге арналған өсімдіктерді өсіру.
Осы биотехнологияны ауыл шаруашылығын пайдалану барысында фермерлер өз дақылдарының
генетикасын өзгертіп, оларды жаңа жағдайларға енгізіп, дәнді-дақылдарды алған. Биотехнологияны
ен алғаш болып зерттеп оларға эксперимент жасаған ғалым К.Эреке 1917ж ол алғаш рет
шошкаларды қант қызылшасымен тамақтандырған кезде байқаған болатын.Биотехнология өзінің
ішінде көптеген зерттеулерге және типтерге бөлінеді біз соның ішінде фармогенетика және
фармацевтика саласын қарастыратын болсақ. Фармакогеномико бұл адамның генетикалық тұқым
қуалаушылығы оның денесінің дәрі-дәрмектерге реакциясына қалай әсер ететінін зерттеу. Бұл
"фармакология" және "геномика"сөздерінен құралған сөз. Демек, бұл фармацевтика мен генетика
арасындағы байланыстарды зерттеу деп білеміз. Фармакогеномиканың көрінісі-әр адамның
генетикалық құрамына бейімделген дәрі-дәрмектерді әзірлеу және шығару болып табылады.
Фармакогеномика саласын біз оқып қарастырғанда бірнеше салалары болатын білдік :
1. Жеке тапсырыс бойынша жасалған дәрі-дәрмектерді әзірлеу. Фармакогеномиканы қолдана
отырып, фармацевтикалық компаниялар белгілі бір гендер мен аурулармен байланысты ақуыздар,
ферменттер және РНҚ молекулаларына негізделген дәрі-дәрмектер жасай алады. Бұл арнайы
әзірленген препараттар терапевтік әсерді барынша арттыруға ғана емес, сонымен қатар жақын
маңдағы сау жасушалардың зақымдануын азайтуға болады дегенді білдіреді .
2. Дәрілердің тиісті дозаларын анықтаудың дәлірек әдістері. Науқастың генетикасын білу
дәрігерлерге оның ағзасы дәрі-дәрмекті қаншалықты жақсы өңдеп, сіңіре алатындығын анықтауға
мүмкіндік береді. ғ
Фармацевтикалық препараттар
Дәстүрлі фармацевтика-бұл салыстырмалы түрде қарапайым молекулалар, олар негізінен аурудың белгілерін
емдеу үшін сынақтар мен қателіктер арқылы табылған. Биофармацевтика-бұл ақуыздар деп аталатын үлкен
биологиялық Молекулалар және олар аурудың негізгі механизмдері мен жолдарына бағытталған; бұл
салыстырмалы түрде жас сала болып табылады Науқасқа әдетте таблетка арқылы кішкене молекула
енгізіледі, ал үлкен молекула әдетте инъекция арқылы енгізіледі.
Кішкентай молекулаларды химия шығарады, бірақ үлкен молекулаларды тірі жасушалар жасайды: мысалы,
бактериялық жасушалар, ашытқы жасушалары және жануарлар жасушалары.

Қазіргі биотехнология көбінесе инсулин немесе антибиотиктер сияқты заттарды шығару үшін E. coli немесе
ашытқы сияқты генетикалық өзгертілген микроорганизмдерді қолданумен байланысты. Ол сонымен қатар
трансгенді жануарларға немесе BT жүгері сияқты трансгенді өсімдіктерге де қатысты болуы мүмкін.
Бұл жерде мақаланың негізі - гендік терапия гендік терапияны ақаулы гендерді толықтыру немесе ауыстыру
немесе иммунитет сияқты қалыпты функцияны нығайту үшін қалыпты гендерді қолдану арқылы қатерлі ісік
және СПИД сияқты генетикалық және алынған ауруларды емдеу немесе емдеу үшін қолдану және де
фармцевтикада туралы.
Бұл мақала шетелік мақаладан алып қарастырылған болатынмын меніңше бұл жерде барлығы толық
жазылған толықтыра кететеін жағына келетін болсақ бұл жерде тек фармгенетика туралы ғана емес
фармацевтика саласыда қарастырылған бірақ бұл жерде фармацевтика туралы өте аз мәлімет берілген деп
ойлаймын фармацевтика саласындағы көптеген дәрі дәрмектер шығарылады бұнда тек химиялық жолымен
жасалатындығы айтылған биотехнология дамып келе жаткан сала болғандықтан казіргі таңда фармацевтикада
адамға теріс әсері жоқ өсімдіктерден алынған дәрі – дәрмектер туралы айтылса жақсы болар еді.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Жоғарғы мектеп педагогикасы оқу
құралы/Ж.Р.Баширова,Н.С.Әлқожаева, Ұ.Б.Төлешова және т,б –Алматы
Қазақ университеті,2015-190б
17-45 бет аралығы
2. МЫҢБАЕВ ә.қ М90
ЖОҒАРҒЫ МЕКТЕП ПЕДАГОГИКАСЫ НЕГІЗДЕРІ ОҚУ ҚҰРАЛЫ ә.қ
Мыңбаев,А.Б.Айтбаев,Ә.М.Құдайбергенова,-Алматы,2016-235 б
17-70 бет аралығы
Таубаева.Ш.Т
Педагогикалың фмлософиясы және әдіснамасы оқулық /Ш.Т.Таубаева-
Алматы ;Қазақ университеті ,2016-340б
101-147 бет аралығы

Ұқсас жұмыстар
Еңбекті ғылыми ұйымдастыру мектебі
Бастауыш оқушыларының адамгершілік тәрбиесі
Тұтас педагогикалық процесс теориясының дамуы
Мұғалім тұлғасы
Ғылыми дүниетаным оқушының интеллектуалды дамуының негізі
Педагогика ғылымның әдіснамасы
Функционалдық сауаттылықты дамыту
Эксперименттік биология сабақтарының әдістемесі
Лингвистикалық мектептер
Білім беру мекемелерін басқарудың құрлымы
Пәндер