Сұрақтың түрлері, техникалары




Презентация қосу
Диалогтык оқытуда қолданылатын
негізгі іс-әрекеттер.
Сұрақтың түрлері, техникалары.
Орта қалыптастыру.
Әңгімелесу түрлері.
Өзіндік дербестікке баулу.
Жоспар:
Диалогтык оқытуда қолданылатын
1 негізгі іс-әрекеттер

2 Сұрақтың түрлері, техникалары

3 Орта қалыптастыру

4 Әңгімелесу түрлері

5 Өзіндік дербестікке баулу
Диалогтық оқыту ұжымдық (мұғалім мен бала
бірігіп тапсырманы орындайды) және өзара білім
алмасуға жағдай туғызатын (мұғалімдер мен
балалар бір-бірін тыңдап, идеялармен бөліседі
және балама көзқарасты қарастырады) және
қолдаушы
(балалар қате жауап бергені үшін қорықпай, өз
идеяларын еркін жеткізіп, бір-біріне өзара
түсінікке жетулеріне көмектеседі)
оқыту тәсілі болып табылады.
Сыныптағы әр
оқушыны тыңдау, Оқушыларға не
оларға барлық дұрыс не бұрыс
жағынан көмек екенін ескерту
көрсету

Жаңа
Жақсы көңіл-күй
технологиялармен
атмосферасын
әдіс-тәсілдерді
орнату
қолдану

Диалогтык
оқытуда
қолданылатын
негізгі іс-
әрекеттер
Сұрақтың түрлері, техникалары

ЖОҒАРЫ
ДӘРЕЖЕЛІ Жабық
немесе дұрыс
Қолдануға,
қайтақұруға,
емес
Сұрақтың
кеңейтуге, түрлері
бағалауға,
талдауға тиіс
ТӨМЕН
ДӘРЕЖЕЛІ
01 Сұрақ қоюдың
Түрткі болу техникалары
Көбіне
қоюсұрақ 02
барысында
қолданылатын
негізгі Сынақтан өту
техника.
Қандайда
болмасын
сұраққа түрткі
03
болу. Бұл техника сабақ
барысында өте Қайта бағыттау
қолайлы себебі,
өткен тақырып
немесе жаңа
тақырыпты толық
меңгеруге
көметеседі.
Бұл техника миға
шабуыл ретінде
қолданылады
себебі, қойылған
сұраққа тез әрі
толық жауап беру
және қайтадан
сұрақ қойған
оқушыға немесе
студентке жолдау
тіре
і з м ы сал кел маны
“С
а
ыр
?” тапс нда
Жауап алу
ы з б
алас а убар
ысы үшін
орынд ар беру
бағд Оқ
у
жа шын
рын уа ы
д еял а ғ а кө түзе бын ң
И ыту ей ме
дам сетінд кте туге
екте ру су
көм тіп құ үш
е ін

Түрткі
болу
Ойларын Сұрақты
анық білдіру қарапайым
қою

Өткен
Толық жауап материалға
беру Дұрысын
оралу, ойға
қабылдау,
салу
толығырақ
жауап беру
Сұрақты басқа
оқушыға қайта
Оқытуды бағыттау
қиындататын “Көмектесе
қиындықтар мен алатындар
түсінбестіктерді бар ма?”
анықтайды

Басқа
идеяларды
Сұрақтардың
құрметтеуе
ықпал
етеді
Қайта маңызы

бағыттау
Білімін Ынталанды
қалыптастыруға рады
көмектеседі СТО ықпал
етеді

Зерттеуге
Қызығушылығын
ынталанды
анықтайды
рады
Орта қалыптастыру

Белсенді әдістерді қолдану барысында орта қалыптастыру
негізгі бөліктердің бірі болып табылады
Білім алушы оқып Үйренушілер
үйренуде өз арасында ашық,
әрекеттерінің еркін,
жемісті екендігін шығармашылық
сезінетін қарым-қатыынас
жағдайлар жасау; орнату;

Үйренушілерге
білімді дайын
күйінде бермей,
оны ізденуге
бағыт-бағдар
сілтеу.
Әңгімелесу түрлері

01
OPTION
02
OPTION
03
OPTION

Механикалық Ауызша Нұсқаулық /
жауап алу түсінік беру

(мұғалім- (мұғалім-сынып (мұғалім-сынып,
немесе мұғалім-
сынып): мұғалім-топ
топ): бұған дейін
қайталау немесе мұғалім-
оқылған
арқылы материалды оқушы):
тексеру немесе оқушыға не істеу
фактілер мен
оны қайталауды қажеттігін
Негізінен, оқыту идеяларды ынталандыру түсіндіру
зерделеу. үшін; және/немесе
сыныптағы әңгіменің сұрақтардағы ақпарат беру,
негізгі үш түрінен ишаралар арқылы
және/немесе
басталады: оқушыларды
фактілерді,
дұрыс бағытқа
бағыттау үшін қағидаларды
дайындалған немесе
сұрақтар арқылы рәсімдерді
білім мен түсінуін түсіндіру.
тереңдету;
Әңгіменің жоғарыда көрсетілген түрлері тікелей
нұсқаулық ұсыну түрінде жүретін оқытудың әдеттегі
және дәстүрлі тәсілдері десе болады. Ал төмендегі екі
тәсіл азырақ қолданылады:

қолдаушы диалог (мұғалім-сынып,
талқылау (мұғалім- мұғалім-топ, мұғалім-оқушы немесе оқушы-
сынып, мұғалім-топ, оқушы): нұсқалар саны мен қателесу
мүмкіндігін азайтатын және де ұғымдарды
оқушы-оқушы): ақпарат жеткізіп түсіндіру үдерісін жеделдететін,
алмасу және проблемалық жұмыс барысында жетекшілік етіп, ишара
мәселелерді шешу білдіріп отыратын құрылымдалған,
мақсатында идеялармен жиынтық жауап алу және талқылау арқылы
ортақ түсіністікке қол жеткізу.
алмасу.

1 2
Әңгімені сипаттайтын бұл екі топ бір-
бірін жоққа шығармайды, сонымен бірге
бұл екі әңгіме түрі қолданылды деп,
механикалық әңгіме, болмаса ауызша
жауап алу пайдаланылмайды деп айта
алмаймыз.
Әңгіменің барлық бес түрінің өз орны
мен маңызы бар. Осылайша, диалогтік
әңгіме мектептердің барынша
кеңейтілген оқу жоспарының әр алуан
мақсатына қол жеткізу үшін қажетті
бай ауызша құралдардың бір бөлігі
болып табылады. Ол сонымен бірге
балалардың өздерінің білім деңгейін қазір
және болашақта есейіп, қоғамның
толыққанды мүшесіне айналған кезде де
жетілдіре алуы үшін қажетті.
Әңгіме әлеуметтік тұрғыдан да, танымдық тұрғыдан
болсын баланың өзіне-өзі беретін бағасын көтере алады,
сондықтан балалардың өздері де әңгімелеуге, түсіндіруге,
нұсқаулық беруге, түрлі сұрақ қоюға, жауап алуға және
құрастыруға, проблемаларды талдауға және шешуге, ой
жүгіртуге және елестетуге, идеяларды зерделеуге және
бағалауға, талқылауға, дауласуға, пайымдауға және
келіссөз жүргізуге үйренуі тиіс.
Сыныптағы әңгіменің сапасы көптеген
факторларға байланысты болады,
атап айтқанда:

C
A
сыныптың
балалар мен ұйымдастыры
мұғалімдерде сөйлеу
және тыңдау луы
дағдыларының
болуы (балалардың
және т.б.
ойлауын дамыту
үшін ойлау
бағыттарының анық
тұжырымдалған
картасы болуы тиіс)
сыныптағы
жағдай

B
Әңгіме – ерекше қажеттіліктері бар балалар мен өзіндік
бағасы төмен балалардың өздеріне деген сенімін
арттырудың мықты құралы болып табылады. Балалар
құрылымы жақсы ауызша сабақтардан ләззат алып,
сабақтың үздіксіз ағымын қамтамасыз ететін оның өзге де
негізгі ережелеріне тез бейімделеді.
· Жазбаша жұмыс қана
«нағыз» жұмыс болып табылады деген пайым терең сіңіп
кеткеніне қарамастан, балалар әңгіменің де әсіресе ол
жазбаша тапсырмалармен байланысты болса, маңызы зор
екенін түсіне бастайды.
Өзіндік дербестікке баулу

Үйренушілердің
дайын жауабын Сыни
ой-толғаныс тұрғыдан
арқылы өзіндік
пікір құрастыруға,
проблема шешуде
өзіндік тұрғыдан
01 02 ойлауларына
жағдай
жауап табуғаы жасау.
нталандыру;
Назарларыңызға
рахмет!!

Ұқсас жұмыстар
Мәдениет тілі
ФИЛОСОФИЯНЫҢ БАҒЫТТАРЫ - МАТЕРИАЛИЗМ ЖӘНЕ ИДЕАЛИЗМ ФИЛОСОФИЯНЫҢ БАҒЫТТАРЫ
Алаштық ортаны дамыту
СҰЛЫ
Бірінші ойыншыға қойылатын сұрақтар
Топтық тапсырмалар
Диалогтық оқыту арқылы бастауыш сынып оқушыларының белсенділігін арттыру
Білім аукционы
Қазақстанның тас дәуірінің кезеңдері
Конфликт психологиясыны
Пәндер