Блум таксономиясының танымдық деңгейлері




Презентация қосу
Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті
Жаратылыстану ғылымдары факультеті
Биология кафедрасы

Блум таксономиясының танымдық
деңгейлері

Орындаған: Өмірқұлова.Н
Қабылдаған: Кәрімжан.Т
Жоспары:

Бенджамин Блум
Таксаномия
Блум таксаномиясы
Блум таксаномиясының таным мен ойлау деңгейілер
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
Қазіргі таңдағы еліміздегі білім беру
жүйесінің ең басты міндеті – білім берудің
ұлттық моделіне өту арқылы жас
ұрпақтың білім деңгейін халықаралық
дәрежеге жеткізу. Мұғалімдер алдында
оқыту мен тәрбиелеудің жаңа
технологияларын қолдана отырып, жеке
тұлғаның дамуына жағдай туғызу
қажеттілігі тұр. Жаңа технология әрбір
мұғалімнен жаңа ізденісті,
шығармашылықпен ойлауды талап етеді.
Бенджамин Блум – америкалық
оқыту әдістемесінің психологі,
Блум таксономиясының авторы.
Пенсильванияда Ленсфорд.
қаласында туылған, 1935 жылы
Пенсильван университетін
бакалавр және магистр
деңгейлерімен бітірген, 1942 жылы
Чикаго университетінде докторлық
деңгейін қорғады. «Блум
таксономиясы» атты кітабында өз
теориясын дамытқан: адами
мінездеменің өзгеруі мен
бірқалыптылығы және білім беру
мақсаттарын жүйелеу
Бенджамин Блум
Таксономия - белгілі бір критериялар мен
ұстанымдар бойынша объектіні жүйелеу,
топтастыру немесе жіктеуді айтады.

Блум таксономиясы бойынша ұйымдастыру
оқушылардың дайын ақпаратты
қабылдауынан гөрі, ондағы қойылған
мәселені зерттеуіне, талдауына және
салыстыруына, ой толғауына және
бағалауына қолдау ететінін айта кеткен жөн.
Блум таксономиясы адамның ақыл-ой
қабілеттерінің құрылымы танымдық
үдерісінің ең қарапайымнан бастап күрделіге
біртіндеп өту барысында белсенді әрекетке
жетелейтін 6 деңгейге сәйкес тапсырмаларды
құруды қажет етеді.
Білу
Таным мен ойлау деңгейі –
төмен деңгей.

Бұл категория мәлiметтердi қайталау немесе тану
арқылы есте қалай сақталғанын тексеруге
бағытталады, мағлұмат пен деректердi еске түсiредi.
Оқытушының қызметі – әңгімелейді, көрсетеді,
меңзейді, жетекшілік етеді; оқушының қызметі –
тыңдайды, есте сақтайды, меңгереді, біледі, еске
түсіреді, айтады,дәйек сөздер келтіреді, анықтайды;
Түсіну.
Таным мен ойлау деңгейі –
орта деңгей.

Трансляция – оқу Интерпретация –
материалын бір «тілден» оқу материалын «өз
Оқу
екінші «тілге» ауыстыру сөзімен» түсіндіру,
материалын
(мысалы, математикалық қысқаша баяндау;
түсінгендіктің
формуланы сөзбен айтып
ретінде
беру; сөзбен келтірілген
келесідей
мәліметті кесте, схемамен
әрекеттерді Жорамалдау – оқу
көрсету, т.б.);
атқаруды материалдары бойынша
атауға болады: әңгіменің әрі қарай не туралы
болатындығын, оның салдары
мен нәтижелерін болжау.
Талдау
Таным мен ойлау деңгейі –
жоғарғы деңгейі

Оқу материалының құрылымы анық көрінуі үшін оны
құрамдас бөліктерге бөлу: бүтіннің бөліктерін ажырату;
бүтіннің бөліктерінің арасындағы өзара байланыстарды
анықтау, бүтіннің қалайша ұйымдастырылғандығын сезіну.
Бұл категория оқу материалының мазмұнын сезінумен қатар
оның ішкі құрылысын қалайша құралатындығын меңзейді.
Қолдану.
Таным мен ойлау деңгейі –
орта деңгей.

Бұл категория оқу материалын нақты жағдайда және мүлдем жаңа
ситуацияда қолдануды меңзейді. Мұнда ережелерді, әдістерді,
ұғымдарды, заңдарды, қағидаларды, теорияларды, практикалық
тұрғыдан қолдану кіреді. Оқу нәтижелері түсіне деңгейіне қарағанда
материалды тереңірек игеруді талап етеді.
Қолдану.
Таным мен ойлау деңгейі –
орта деңгей.

Бұл категория оқу материалын нақты жағдайда және мүлдем жаңа
ситуацияда қолдануды меңзейді. Мұнда ережелерді, әдістерді,
ұғымдарды, заңдарды, қағидаларды, теорияларды, практикалық
тұрғыдан қолдану кіреді. Оқу нәтижелері түсіне деңгейіне
қарағанда материалды тереңірек игеруді талап етеді.
Синтез
(жинақтау, жүйелеу).
Таным мен ойлау деңгейі –
жоғарғы деңгей.

Оқу материалының элементтерінен жаңашыл сипаттан нәтижені
құрастыру. Жаңа нәтиже ретінде оқу материалдарын мүлдем
өзгеше реттейтін хабарлама, жұмыс жоспары, схемаларды атауға
болады. Мұндай оқу нәтижелері жаңа мазмұн мен жаңа
құрылымдарды жасап шығаратын шығармашылық әрекеттерді
қолдануды талап етеді.
Бағалау
Таным мен ойлау деңгейі –
жоғарғы деңгей

Оқу материалының маңызын анықтау, ол туралы
өзіндік пікір келтіру, ойын білдіру. Бұл деңгей
алдыңғы категориялардың оқу нәтижелелеріне қол
жеткізуді меңзейді.
Блум таксономиясы
- Блум таксономиясы бойынша танымдық салада
оқу мақсаттарын зерделеу және сабақты
жоспарлауға қолдануды негіздеу;

- Мұғалімдердің өз пәні бойынша Блум
таксономиясының танымдық деңгейлері бойынша
сұрақтар мен тапсырмалар дайындау машықтарын
жетілдіру;

- Блум таксономиясы негізінде сабақ жоспарлау
және өткізу дағдыларын дамыту.
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорытындылай келе «Маған айтып берсең –ұмытып қаламын,Көрсетсең – есте
сақтармын,Ал өзіме жасатсаң-үйренемін!» деген Конфуцийдің сөзін сілтеме
ретінде алу себебім, осы Блум таксономиясының тағы бір мақсаты оқушының өзі
жасауы, өздігінен орындауы, өздігінен шешім шығару болып табылады.

Блум таксономиясының таным
деңгей арқылы оқушылардың
ойлауы дамиды

Америка педагогикасында адамның ақыл ой қабілеттерінің құрылысын ,
танымдық үрдістің бір деңгейінен екінші деңгейіне яғни, қарапайымнан
күрделіге біртіндеп өтеді деп саналады екен. Блум жүйесінің 6 деңгейі
негізінде оқушыға сапалы білім мен шығармашылығын дамыту маңызды деп
санаймын.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
https://u-s.kz/publ/6675-oytudy-zhetstgn-baalauda-blum-taksonomi
yasyn-oldanu-dster.html

https://emirsaba.org/1-bailau-trleri-formalari-men-edisin-ajtip-beriiz.
html?page=47
Назарларыңызға рақмет

Ұқсас жұмыстар
Бағалау таксономиясы (Б.Блум)белгілері, сатылары
Тақырып бойынша педагогикалық тәжірибеге сараптама жасау және оны меңгерумен қатар, оқушылардың оқу белсендігін арттыру жолдарын қарастыру
БЛУМ ТАКСОНОМИЯСЫ КЕСТЕСІ
Ғылымда білімді
Оқушы әрекеті
Берілетін тапсырма Блум таксономиясы бойынша сол ойлау деңгейінен асып кетпеуі шарт
Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Блум тақсономиясы бойынша сабақ жоспарлаудың мұғалім құзырлылығын арттырудағы ролі
Жаңартылған бағдарлама
Ойлау деңгейі Сұрақтар үлгілері
Пәндер