Төмендегі сөздерден тақырыпқа сай терминдерді құрастыр
Презентация қосу
Көпсалалы «Ұлағат Қызылорда»
колледжі.
Философия негіздері
Мусаева Г.С.
Сабақтың тақырыбы: «Адамзаттың болашағы»
Сабақтың мақсаты: А) Білімділік - Адам туралы ақпараттарды оқушыларға
тапсырмалар арқылы бере отырып, өзіне
қажетті білімді алуға, сөйлеуге, ізденуге,
ойлауға, алған білімін пайдалана білуге
үйрету.
Б) Тәрбиелік- Өзін қоршаған адамдармен қарым-қатынас
жасай білуге, ой еңбегіне қызықтыру арқылы
жетістікке ұмтылуға, шешім қабылдай білуге,
ой-пікірін қалыптастыруға тәрбиелеу.
В) Дамытушылық- Алған білімі негізінде танымдық
қызығушылығын тудыра отырып,
интеллектуальдық қабілеттерін дамыту.
Жеке бөліктерден бүтінді құрауға, ойлап
табуға, өзіндік пікір алуандығын
қалыптастыру.
Блум таксономиясының заңдылықтарымен мақсаттық
жүйелері негізінде жасалған
сабақ құрылымы: Қорытынды
Баға
Синтез
(жинақтау)
Анализ
(талдау)
Қолдану.
Түсіну.
Білім
Орын ауыстыру
ойыны Майраның әңгім
есі.
Тірек Лекция
конспектілері.
Тірек схемас
«Таза тақта» ымен
ойыны. әңгіме.
Ойлы сұрақт
ар
Деңгейлік тапсырмалар.
Әуе шары ойыны.
Еңбексүйгіштік адамның адамдық
қасиетінің негізгі өлшемдерінің бірі.
Кездейсоқ қател
ік
Ойға ой.
Адамның біліміне ақыл серік,ақыл кен
таусылмайтын жанға көрік.
Адасқан әріптер.
Сөйлем құра.
Ой болмаса, оқудың
керегі жоқ.
Оқусыз ой Конфуц
қауіпті. ий.
Дилема
Дөңгелек стол ойыны.
Егер, бір - бір алмадан болып, оларды
айырбастасақ, онда әрқайсымызда бір-бір алмадан
болады. Ал егер екеумізде бір-бір идеядан болып,
оларды алмастырсақ, онда әрқайсымызда екі идеядан
болады.
Б.Шоу.
«Орын ауыстыру» ойыны.
Бірінші қатардағы оқушыларға мәтіннің бір бөлшегі, екінші қатардағы оқушылар
мәтіннің жалғасы беріледі. Оқушылар мәтінмен 1-2 минут танысқан соң бір- бірі
түсіндіреді. Содан соң екінші қатардағылар +бір парта алға жылжып, орын
ауыстырады.
Тағы бір-біріне түсіндіреді. Оқушылардың ауысып, бір-біріне түсіндіруі 5-6 мәрте
жалғасады. №1 мәтін.
м –жерде мекен ететін тірі организмдердің жоғарғы сатыда дамыған түрі, қоғамдық
хи қызмет пен мәдениет субьектісі,биоәлеуметтік өмір иесі. Адам жануарлар дүниес
к құралдарын жасай алатындығымен , сөйлеп,ойлау қабілетінің болуымен және
лылығымен ерекшеленеді. Ежелгі дәуірде Аристотель адамды рухы және ақылы
қоғамда өмір сүре алатын, тірі мәнділік жан иесі ретінде сипатталған. Мұсылмандард
етті кітабы құранды негізге ала отырып, А.Құнанбаев адамның даму сатысын үш
ңге бөледі.
1. Бейберекет кезең. 2. Материалдық кезең. 3. Рухани кезең.
№2 мәтін.
м тәнилік пен руханилықтың , табиғилық пен әлеуметтіктің мұра боп қалған мен өмір
лдағандарды бірілкте алып жүретін тірі жүйе. Тірі организм ретінде қоршаған құбыл
ен табиғи байланыста болады және биологиялық заңдылықтарға бағынады. Соныме
адам Әлеуметтік болмыстан да тысқары қала алмайды. Адам ғасырлар бойы адамза
ақтағанның бәрін өз бойына дарыта алады. Өмірге қадам басқан әр адам өзінен бұры
сүрген ұрпақтардың қолымен жасалған және өрнектелген заттар әлемі мен әлеуме
дайларды жалғастырушы. Адами сипаттарды меңгере отырып, сәби мәдениеттің
ысымен қауышады.
«Майраның әңгімесі» ойыны.
Балалар мен сендерге 10 сөз оқимын. Зер салып тыңдап отырыңдар.
Өйткені ол бір-ақ рет оқылады. Сендер, сол сөздерді есте сақтап қалып,
ретімен айтуға тиіссіңдер. Бұл бойынша есте сақтау қабілеттеріңнің қан
екенін білуге болады.
Адам, құдай, сана, ібіліс, аздыру, бой ұсынса,бақыт,тонаушылық , қылмы
хайуан.
Енді осы сөздерге әңгіме құраймыз.
Әңгіме құрағанда сөздердің орны ауыспау керек.
Мысалы: Періште, құдай, көмекші, нұр, ұрпақ.
Періштелер –ізгілік атаулыны тасушылар.Құдайдың бұйрығын
орындайтын көмекшілер. Ол Нұрдан жаратылғандықтан кез –келген
жерге демде жетеді. Періштелерде ұрпақ болмайды.
Тірек конспектілері.
Этнология Антропология Социология
Педагогика
Анатомия
Психология
Физиология
Ад лш
бө
ш
ам е
к ү
Адам.
та і
н
ті
би
т
г
е
ет
ға
тт
а м
ы
ад
ң
ы-
бі
д
р
м
А да
Қоғам Табиғат
Лекция
Субьект- белсенді әрекет жасайтын және тануға қабілетті,санасы мен ерк
бар индивид немесе әлеуметтік топ.
Обьект- субьектінің танымдық және өзге қызметі бағытталған нәрсе,
зерттелетін зат, құбылыс.
Категория- адамның дүниеге қатынасындағы жалпыға бірдей,
мейілінше жалпылама және мәнді қасиеттерін бейнелейтін
амалдарын,табиғат заңдарын,қоғам мен ойлауды ұғымдарме
түсіну формасы.
Мәнділік- өзгелермен үнемі байланыста,өзара әректтесуде және үнемі
өзгерісте болатын нәрсе немесе жан иесі.
Философия- адамның өзін қоршаған дүниеге қатынасының жалпы
формалары мен заңдылықтарын зерттейтін ғылым,қоғамдық
сана формаларының бірі,адам проблемасын зерттейтін,
адамзат мәдениетінің ерекше саласы.
Ойлы сұрақтар.
1. Рене Декарт: «Мен ойлаймын, яғни мен өмір сүріп
жатырмын» Қалай түсінесіңдер?
2. Мен –мен екенімді саған қарап білемін.
3. Малда да бар жан мен тән
Ақыл сезім болмаса
Тіршіліктің несі сән
Тереңге бет қоймаса?
А. Құнанбаев.
Тірек схемасымен әңгіме.
(материалдық дүние) (Рухани дүние)
Көру Мәңгілік
Есту Ғылым, білімге, жетілуге
Иіскеу ұмтылу.
Сезіну
Түйсіну Рухани ләззат алу.
«Таза тақта» ойыны.
Мұғалім оқушылармен бірігіп тақтаға өтілген тақырып
бойынша түсінгісі, білігісі келетін сұрақтарды жазады.
Содан кейін мұғалім оқушылар мен бірігіе отырып
сұрақтың жауабын іздейді, табады. Шешілген сұрақтар
тақтадан өшіріліп тасталады. Ойын қашан тақта
тазарғанша созылады..
9сынып. Адам және қоғам.
§1. 1.Деңгейлік тапсырма
1. Төмендегі таблицаны толтыр
Адамдық жол Азғындық жол
2. Адамды адам ететін бірден бір күш……… Қалып кеткен сөзді тап.
3. Қандай филосовтарды білесің ? …………………………………………… .
2. Деңгейлік тапсырма
1. Мінез, ойлау, сезім, ерік құлшыныз, зауық, көңіл-күй, мұң, әрекет-қылық, әдет, икемділік, қабілеттің
көптігікөптүрлігі нені білдіреді.
2. Адамның дүниеге қатынасын, оның даралық тетіктерін білдіретін сөздердің орны ауысып кеткен.
Соларды ретке келтір. Қызмет, маххабат, елестеу, иіскеу, есту, сезіну, ойлау, толқу, зауық, көру, есту.
3. “ Қырық кіс бір жақ, қоңыр кісі бір жақ” Осы мақалда адамның және қоғамның күшінің қайсысынікі
басым екені айтылған. Дәлелдеген ойыңнан кері ойды дәлелдей аласың ба?
3. Деңгейлік тапсырма
Төмендегі сөздерден тақырыпқа сай терминдерді құрастыр. 10 сөз.
Каб, иет, ра, на, ға, фи,лық, кар, со, фия, іл, қас, да, са, тұл,, ет, ма,ло.
. Жолдастарыңның бойындағы жақсы қасиетті жаз.----------------------------------------------------------------------------
. Өз бойыңдағы нашар қасиеттерді жаз.........................................................................................................................
«Әуе шары» ойыны.
Сіз биікте әуе шарында қалықтап жүрмін деп ойлаңыз. Сіздің әуе шарыңызда
адамға тән 10 қап (10 қасиет) бар. Кенет әуе шары тесіліп төмендей
бастадыңыз. Баратын жеріңізге аман-есен жету үшін 10 қасиетті (10 қап)
біртіндеп лақтыру керек. Есіңізде болсын, лақтырып тастаған қасиетті сіз,
мәңгі жоғалтасыз.
1-саты. Қандай қасиет керек емес. 1,2,3,4 лақтырғандарыңның себебін айт.
2-саты. А) Қасиеттерді біртіндеп лақтыра береді. Ақыл
Б) Тастаңыз, өшіріңіз. Бірақ сіз қауіптен
Нәпсі
құтылған жоқсыз.
Білім
В) 4 қасиет қалғанша жалғастырыңыз.
Ұйқы
С) Неге 4 қасиетті таңдап алдыңыз.
Жалқаулық
Адамгершілік
Имандылық
Сана
Махаббат
Сөйлеу.
Кездейсоқ қателік.
Берілген ақпарат, білім,ой қате оймен немесе дұрыс беріледі.
Мұғалім мен оқушылар бірігіп қатені жөндейді.
1.Ағылшын жазушысы Маугли сомдаған кейіпкер Киплинг,
«Джунгли кітабы»- фантастикалық пайым ғана.
2. Адамдар жоғарғы деңгей мен төменгі деңгейдің ортасында
орналасқан.
3. Ғылымдардың жорамалдауынша осыдан 1 млн. жыл бұрын қазіргі
адамдар пайда болды.
4. Адам сәби жануарлар арасында қалып қойса, ол ешқашан адамға
тиістіні істей алмайды.
5. Адам жалғыз өмір сүре алады. Робинзо Крузо да солай жасаған.
6. т.б
Ойға ой.
Мұғалім өтіліп жатқан тақырыптың материалына сай
бір ойды айтады, оқушы сол ойды жалғастырады.
1. Адамды адам еткен бірден-бір күш-------------
2. Туа сала адам қоғамынан ажырап қалған сәби кейін әлеуметтік ортада…
3. Адамды адам еткен…
3. Адам ғасырлар бойы адамзат жинақтағанның бәрін өз бойына…
3. Т.б
Адасқан әріптер.
Мұғалім тақырпқа сай терминдердің әріптерінің
орнын ауыстырып
береді. Оқушылар әріптерді құрап, терминнің
атын тауып,
анықтамасын түсіндіреді.
1.Ттғиааб 1. Энтгияоол
2. Аамрк 2. Соооцияг
3.Иифяфоосл 3. Пхоосигял
4.кнмәііл 4. Атнроияпог
5.Ьутксеб 5. Бузмидд
Сөйлем қ ұ р а.
ұғалім анықтамалардың сөздерін ауыстырып береді.
қушылар сөйлемді құрап анықтаманы оқиды.
1. Өмір, жалғыз,алмайды,Адам,сүре.
2. әлеуметтік,Адам,жаратылыс.
3. Жоғары, иесі,Адам,сана.
4. Кітабы,мұсылмандардың, құран,қасиетті.
Дилема
Екі жақтылық деген мағына береді. Мұғалім оқушыларға
қарама-қарсы мағынада екі тақырып береді. Оқушылар
өз пікірін дәлелдейді, пікірталасады. Бұл ойын оқушыларды
сөйлей білуге, пікірталастыра алуға,аргументтерді
жинақтауға үйретеді.
Тақырып 1. Ақшаны білім табады.
Тақырып 2. Білімді ақша табады.
«Дөңгелек стол» ойыны.
Оқушыларға әртүрлі тақырып жазылған бірнеше парақ
таратылады. Әркім сол қағазға берілген тақырып бойынша
ойын жазады. Ол оқушыларды бірнеше рет айналады.
Айтылған ойға оқушының аты-жөні жазылмайды.
Ой бағаланбайды.
Адам құдайдың ең Мен адам екенімді
Адам неге
қатесіз жетістігі.
азғындыққа бейім?
дәлелдеймін.
Оқушыларға Блум таксономиясының мақсаттық жүйесі
бойынша нәтижеге жетуін, білім сапасын көрсететін карта.
Оқушылардың аты-жөні. Білім Түсін Қолд Ана Син Баға Жалп Орта
у а лиз тез ы балл балл.
ну
1. Мыңбаева Э
4 4 3 3 4 4 22 3,6
2. Асқаров Н
3 3 3 3 3 4 19 3,1
3. Сейітов А
3 3 3 3 3 3 18 3
4. Мадиярова М
5 5 4 4 5 5 28 4,6
5. Қыдырбаева Ә
4 4 4 4 4 5 25 4,1
6. Бейімбетова І
4 5 5 4 4 5 27 4,5
7. Тұрсынова Г
4 4 4 3 4 4 23 3,8
8. Мырзаева И
4 4 4 4 4 4 24 4
Жалпы балл 31 28 30 3 3 3 18 3,8
Қорытынды.
3,8
Баға
Синтез
(жинақтау)
Анализ
(талдау)
Қолдану.
Түсіну.
Білім
Ұқсас жұмыстар
Пәндер
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.
Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz