Конфликті тұлғалардың түрлері




Презентация қосу
Оңтүстік Қазақстан Мемлекеттік педагогикалық университеті

Біздің өміріміздегі
қақтығыстар
Тобы: М1501-22
Орындаған: Үсенбай Айдана
Қабылдаған: Сейдаева Айжан
Конфликт
Конфликт – күрделі және көпсалалы әлеуметтік феномен болып табылады. Мұнда
бірнеше тараптан бір немесе бірнеше ортақ қызығушылықтармен біріккен
қатысушылар болады: индивидтер, әлеуметтік топтар, ұлттық-этникалық топтар,
мемлекеттер, мемлекеттер тобы. Конфликттер әр түрлі себептерге және мотивтерге
байланысты болады, мысалы: психологиялық, экономикалық, саяси, құндылықты,
діни және тағы да басқа. Онымен қоса әрбір тұлға іштей қарама-қайшылықтар мен
стресстерге жақын келетінін де ескеруіміз керек. Мысалы, бірнәрсені бар ынтаңмен
қалай тұра, олай жасауға болмайтын жағдайлар кімде болмайды? Немесе жаңадан
бастап өз ісіңмен айналысқың келеді, бірақ, барыңнан айрылып қалмаймын ба?
Немесе қолымнан келмей қалмайды ма? Деген қорқыныш кімде болмайды?
Маңыздылығы бойынша екі бірдей құндылықтың біреуін таңдау керек болады т.б.
Конфликттердің осындай негіздерінің, формаларының, кезеңдерінің, мақсаттарының
көптүрлілігі әсерінен конфликт түсінігі мен оның типологиясын анықтауда
қиындықтар туындайды.
Конфликті тұлғалардың түрлері.Мінез-құлық
сипаттамалары

Демонстрациялық-Көпшіліктің назарында болғысы келеді.
Басқалардың көз алдында жақсы көрінгенді ұнатады. Оның
адамдарға деген қарым-қатынасы олардың оған деген қарым-
қатынасымен анықталады. Ол әртүрлі жағдайларға жақсы
бейімделеді. Рационалды мінез-құлық әлсіз. Эмоционалды
мінез-құлық бар. Қызметті жоспарлау уақытша жүзеге
асырылады және нашар орындалады. Ұқыпты, жүйелі жұмыс
болдырмайды. Ол қақтығыстардан құтылмайды, жанжалды
өзара әрекеттесу жағдайында ол өзін жақсы сезінеді.
Қатаң-Күдікті.

Тікелей және икемсіз. Жоғары өзін-өзі бағалауы бар.
Үнемі өздерінің маңыздылығын растауды талап етеді.
Үлкен қиындықпен басқалардың көзқарасын
қабылдайды, олардың пікірін ескермейді. Өзгелердің
жаман ниет білдіруін қорлау ретінде қабылдайды. Ол
өзінің іс-әрекетіне аса сын көзбен қарамайды.
Бақыланбайтын

-Импульсивті, өзін-өзі басқара алмайды. Алдын-ала
болжанбайтын мінез-құлыққа ие, жиі өзін агрессивті ұстайды.
Жалпы қабылданған байланыс нормаларына назар аудармауы
мүмкін. Амбицияның жоғары деңгейі тән. Өзін-өзі сынға
алмайды. Ол сәтсіздіктер мен қиындықтар үшін басқаларды
кінәлауға бейім. Іс-шараларды дұрыс жоспарлай алмайды,
жоспарларды дәйекті түрде жүзеге асыра алмайды. Өз іс-
әрекеттерін мақсаттар мен жағдайлармен байланыстыру
қабілеті жеткіліксіз дамыған.
Конфликтінің негізгі құрылымдық элементтері:

- конфликтіге түсуші жақтар;
- конфликтінің пәні;
- конфликтілі жағдайдың кейпі;
- конфликтінің мақсаттары;
- конфликтіге түсуші жақтардың позициялары.
Конфликтіге түсуші жақтар деп тікелей қызығушылықтары
бұзылған әлеуметтік қарым-қатынас субъектілері немесе ашық
түрде конфликтіні қалап тұрған субъектілер есептеледі.
Конфликтті реттеу, шешу

Конфликтіні реттеу – бұл конфликтіні әлсіретіп, шектеу арқылы оны шешу
жолына қарай бағыттайтын басқару субъектісі әрекетінің ерекше түрі.

Конфликтіні шешу – конфликтінің аяқталуын қамтамасыз ететін басқару
процессінің шешуші фазасы.

Конфликтінің шешілуі толық және толық емес аяқталған болуы мүмкін.
Конфликтінің толық шешілуі үшін оның себебін, себепші нәрсенің және
конфликтілі жағдайды шеттету қажет. Ал, толық емес шешімге конфликт
себебі мен конфликтілі жағдайдың жартылай жойылуы жеткілікті.
Конфликтіні басқарудың шынайы өмірдегі практикасында жағдайын,
формаларын және оның шешу жолдарын ескеру қажет.
Пайдаланылған әдебиеттер

http://www.uniface.kz/index.php?post=article§ion=1&id=555

Психология и этика делового общения. Юнита 1. Теоретические основы психологии и этики делового общения.
Для студентов Современного Гуманитарного Университета. – М.: СГУ, 2002.

Психология и этика делового общения. Юнита 2. Технологмческие аспекты психологии и этики делового
общения. Для студентов Современного Гуманитарного Университета. – М.: СГУ, 2002.

Андреева Г.М. Социальная психология. Учебник для высших учебных заведений. – М.: Аспект Пресс, 1997.

Ұқсас жұмыстар
Мемлекеттік билік қызметі саласындағы құқықтық конфликт
Конфликтіні шешу жолдары
КОНФЛИКТІДЕН ШЫҒУ ЖОЛДАРЫ
МӘДЕНИЕТ РӘМІЗДЕРІ ЖӘНЕ ОЛАРДЫҢ МӘДЕНИ КОММУНИКАЦИЯДАҒЫ РӨЛІ МЕН МАҢЫЗЫ
Конфликтілі мінез - құлықты қалыптастыруға қорқыныштың әсері
Басқарудағы тіл байлығы мен конфликтілер психологиясы
ӘЛЕУМЕТТІК ДЕВИАЦИЯ ТУРАЛЫ
Девиантты мінез - құлық психологиясына қысқаша сипаттама
ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУДЫҢ СТИЛДЕРІ
ӘЛЕУМЕТТІК ДЕВИАЦИЯ
Пәндер