Тауардың нарықтық бағасы



Сұраныс, ұсыныс және нарықтық тепе- теңдік
Орындаған:
Бағалау және ГиМУ тобы

3-сұрақ.
Нарықтық тепе-теңдік

Нарықтық тепе-теңдік
өзара байланысты экономикалық үдерістердің теңдестірілуі және үйлестірілуі, экономикалық агенттер мен жалпы нарықтарды орын алып отырған жағдайды өзгертуге итермелейтін себептердің жоқтығы;
сұраныс пен ұсыныстың экономикалық заңға баламалы ара салмағы;
тауарлар мен көрсетілетін қызметтерге сұраным көлемі мен құрылымының және олардың ұсыным көлемі мен құрылымының ара салмағы.

Нарықтық тепе - теңдік
Тауардың ұсынысы сұранысымен сәйкес болғанда және нарықтық бағаны өзгерту тенденциясы жоқ болғанда байқалады.

Нарықтағы тепе -теңдік бір бағамен сатушы сатқысы келген тауар көлемі тұтынушының сатып алғысы келген тауар көлеміне тең болғанда орнайды.

Тепе-теңдік баға тауардың сұраныс көлемі мен ұсыныс көлемі теңескен жағдайда, ал тепе-теңдік көлем тауардың ұсыныс пен сұраныс бағасының арасында теңдік орнаған кезде болады.

Баға
Сұраныс көлемі
Ұсыныс көлемі
Артық сұраныс
Бағаның өзгеру бағыты
15
1
4000
6000
Өседі
20
9000
6000
3000
Өседі
25
8000
8000
0
Тұрақты
30
7000
1
-3000
Төмендейді
35
6000
12000
-6000
Төмендейді

Нарықтық тепе-теңдік механизмінің орнығуы туралы сұраққа оралар болсақ, оны түсіндірудің 2 түрі бар.
Л. Вальрас тепе-теңдгінің орнығуы
А. Маршалл тепе-теңдігінің орнығуы


Нарықтық тепе-теңдіктің қасиеттері
ол тұтынушылардың сұранысты анықтайтын пайдасы мен өндірушілердің ұсынысты көрсететін шығындарының теңесуін көрсетеді;
тепе-теңдік бағасының бір жағынан сатушылар мен сатып алушылардың шығындары мен пайдаларының теңесуінің көрінісі;
аталған топтардың әрқайсысының алатын пайдаларының теңесуі нарықтық тепе-теңдіктің нарыққа қатысушылар үшін ең жақсы жағдай екенін айқындайды;
тепе-теңдік жағдайдан кез келген ауытқу нарық қатысушыларының бір тобының жағдайын келесі біреуінің жағдайын нашарлатпай жақсартуға болатынына кепіл болады.

Нарықтық баға
Сұраныс көлемі мен ұсыныс көлемі тең болғандағы баға. Яғни тауар нарығындағы тұтынушылар көпшілігі сатып алғысы келетін тауар көлемі мен сатушылар сатқысы келетін тауар көлемі теңдесетін жағдайды анықтайтын тауар бірлігінің бағасы.

Тауардың нарықтық бағасы
Нарықта саталатын тауардың бағасын сатушы мен тұтынушының
қарым - қатынасы анықтайды.

Тауардың нарықтық бағалары
Нақты баға
Атаулы баға
Тұтынушы бағаларының индексі

Нақты баға дегеніміз салыстырмалы баға. Бұл жағдайда тауардың бағасы базалық жыл бағасымен көрсетіледі.
Атаулы баға дегеніміз тауардың ағымдағы жылдағы бағасы.
Тұтынушы бағаларының индексі (ТБИ) дегеніміз нақты және атаулы бағалардың жиынтық көрсеткішін анықтайтын байланыс.

Тұтынушы бағаларының индексінің пайыздық өзгерісі экономикадағы инфиляцияның өзгеру деңгейін білдіреді.
Инфиляцияның өзгеру деңгейі дегеніміз анықталған уақыт аралығындағы пайыз түрінде көрсетілген жалпы баға деңгейінің жылдық өзгеру қарқыны.

Назарларыңызға рахмет!
- Іс жүргізу
- Автоматтандыру, Техника
- Алғашқы әскери дайындық
- Астрономия
- Ауыл шаруашылығы
- Банк ісі
- Бизнесті бағалау
- Биология
- Бухгалтерлік іс
- Валеология
- Ветеринария
- География
- Геология, Геофизика, Геодезия
- Дін
- Ет, сүт, шарап өнімдері
- Жалпы тарих
- Жер кадастрі, Жылжымайтын мүлік
- Журналистика
- Информатика
- Кеден ісі
- Маркетинг
- Математика, Геометрия
- Медицина
- Мемлекеттік басқару
- Менеджмент
- Мұнай, Газ
- Мұрағат ісі
- Мәдениеттану
- ОБЖ (Основы безопасности жизнедеятельности)
- Педагогика
- Полиграфия
- Психология
- Салық
- Саясаттану
- Сақтандыру
- Сертификаттау, стандарттау
- Социология, Демография
- Спорт
- Статистика
- Тілтану, Филология
- Тарихи тұлғалар
- Тау-кен ісі
- Транспорт
- Туризм
- Физика
- Философия
- Халықаралық қатынастар
- Химия
- Экология, Қоршаған ортаны қорғау
- Экономика
- Экономикалық география
- Электротехника
- Қазақстан тарихы
- Қаржы
- Құрылыс
- Құқық, Криминалистика
- Әдебиет
- Өнер, музыка
- Өнеркәсіп, Өндіріс
Қазақ тілінде жазылған рефераттар, курстық жұмыстар, дипломдық жұмыстар бойынша біздің қор #1 болып табылады.

Ақпарат
Қосымша
Email: info@stud.kz