Метапәндік нәтижелер




Презентация қосу
Метапәндік нәтижелер: метапәндік білім,
метапәндік білік, метапәндік дағды.

Дайындаған: Сатбай Аружан.
Мақсаты:
Бастауыш сынып оқушыларын метапәндік
нәтижелерге қол жеткізуі үшін қажетті
білім, білікпен қаруландыру.
Жоспар:
1. Метапәндік нәтижелер дегеніміз не?
2. Метапәндік білім беру нәтижелері оқушылар
бойында мыналарды дамытады
3. Метапәндік білім
4. Метапәндік білік
5. Метапәндік дағды
6. Метапәндік нәтижелерге қойылатын талаптар
7. Қорытынды
8. Пайдаланылған әдебиеттер
Метапәндік нәтижелер

Оқушының оқу үдерісі барасында меңгерген оқу
әрекеттері (танымдық, реттеуші,
коммуникативті). Метапәндік нәтижелерді
қалыптастыру негізінде оқу әрекетінің барлық
компоненттерін (танымдық және оқу мотиві, оқу
мақсаты, оқу міндеті, оқу іс-әрекеттері мен
амалдар) толыққанды меңгеруді көздейтін «оқи
алу қабілеті» жатыр.
Метапәндік білім беру нәтижелері
оқушылар бойында мыналарды дамытады

- философиялық және жалпы пәндік мектеп пәндерін оқу кезінде саналы
түрде пайдалану есебінен түрлі пәндік аумақтардағы сенімді бағдарлану;
- ақпараттық-логикалық сипаттағы негізгі жалпы оқу біліктерін, дербес
оқу қызметін ұйымдастыру біліктерін, ақпараттық сипаттағы негізгі
әмбебап біліктерді, білім алудың негізгі әдісі ретінде ақпараттық
үлгілеуді, ақпараттың түрлі түрлерін жинау, сақтау, түрлендіру және беру
үшін ақпараттық және коммуникациялық технологиялар құралдарын
пайдалану біліктері мен дағдыларының кең спектрін, зерттеу қызметінің,
виртуалды эксперименттер жүргізудің базалық дағдыларын, жаңа
аспаптық құралдарды игерудің тәсілдері және әдістерін, балалар және
ересектермен өнімді әрекеттестік пен серіктестіктің негіздерін меңгеру.
Метапәндік
нәтижелер

Метапәндік білік Метапәндік дағды

Метапәндік білім
Метапәндік нәтижелерге қойылатын талаптар
• оқу мақсаты мен міндетін қабылдау және сақтау, тәжірибелік міндетті танымдыққа
өз бетінше түрлендіру қабілетін меңгеру;
• қойылған міндетке және оны іске асыру талаптарына сәйкес өз әрекеттерін
жоспарлау, бақылау және бағалау білігі;
• оқу әрекетінің жетістігін/сәтсіздігін түсіну білігі;
• танымдық және тұлғалық рефлексияның бастапқы нысандарын игеру;
• ақпарат пен коммуникацияның түрлі құралдарын пайдаланумен ақпараттық,
танымдық және тәжірибелік әрекетті жүзеге асыру білігі;
• зерттелетін объектілер мен процестердің үлгілерін құру үшін ақпарат ұсынудың
белгі-символдық құралдарын, оқу және тәжірибелік міндеттерді орындау сызбаларын
пайдалану білігі;
• тектік-түрлік белгілер бойынша салыстыру, талдау, жалпылау, ең қарапайым
жіктеуді жүргізу, аналогияны анықтау, белгілі түсініктерге жатқызу білігі;
• пәнаралық түсініктерді игеру
Қорытынды
Бүгінгі таңда метапәндік оқыту қажеттілігі айқын, себебі мектепте
баланы неге оқыту керек болса, ол – шығармашылық ойлау.
Мектептегі балалар мұғалімнен немесе оқулықтардан бұрын біреудің
ашқан жаңалықтарын біліп қана қоймай, олардың өздері аталмыш
жаңалықтарды қайта аша алатын немесе өзіндік жаңалықтарды
жариялай алатын кезде ғана қызығушылықпен оқитын болады. Егер
кемеңгерлік жаңалықтың ашылу жағдайы «нақты» ақиқат секілді
өзекті түрде сыныпта қайтадан ұсынылып және бастан кешірілетін
болады, ал алынған білім енді ешқашан ұмытылмайды. Себебі
«адамның өзінің көзі жететін қорытындылар біреудің бастан
кешкендеріне қарағанда оны көбірек сендіреді» -деп бекер
айтылмаған. Осы жағдайда ғана оқушылар мектеп партасында
отырып, нағыз зерттеуші-алғашқы жаңалық ашушыларға айналады.
Пайдаланылған әдебиеттер

1. БЕС – Үлкен энциклопедиялық сөздік / Ш. ред. А.М. Прохоров. -
М.: Сов. энциклопедия, 1994 ж.
2. Кузьминов, Я.И. Ресейлік білім - 2020: инновациялық экономика
үшін білім беру моделі [Электрондық ресурс] / Я.И. Кузьминов,
И.Д. Fru-min [i dr.]. - Кіру режимі: http:
//www.rost.ru/news/2008/08/271750_14958.shtml
3. Леонтьев, А.Н. Таңдамалы психологиялық еңбектер: 2 томдық /
А.Н. Леонтьев. – М.: Педагогика, 1983. – Т.1.
4. Леонтьев, Д.А. Адамның өмір әлемі және қажеттіліктер мәселесі /
Д.А. Леонтьев // Психологиялық журнал. - 1992. - No 2. - С. 107-
120.5. Маслоу, А.Г. Мотивация және тұлға / А.Г. Маслоу; пер.
ағылшын тілінен. А.М. Татлыбаева. - Петербург: Еуразия, 1999 ж.
Назар аударып
тыңдағандарыңызға
рахмет!

Ұқсас жұмыстар
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту
Метапәндік тұрғыда оқыту мәселесін зерттеген шетел, қазақстандық ғалымдар
Метапәндік тәсіл ерекшеліктері
Метапәндік әрекеттер
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту тұжырымдамасы
Метапәндік бағдарламасы
Метапәннің негізгі тапсырмалары
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқыту әдістемесі
Пәндерді метапәндік тұрғыда оқытудың теориялық және практикалық алғышарттары
Бастауыш білім беру пәндерін метапәндік тұрғыда оқытудың психологиялық және педагогикалық негіздері
Пәндер