САЯИ РЕЖИМДЕРДІҢ ТҮРЛЕРІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ЖІКТЕЛУІ




Презентация қосу
САЯИ РЕЖИМДЕРДІҢ
ТҮРЛЕРІ ЖӘНЕ ОНЫҢ
ЖІКТЕЛУІ

ОРЫНДАҒАН: ЮНУСОВА Ф.
ТОБЫ: ТУРИСТІК БИЗНЕС
ТЕКСЕРГЕН ОҚЫТУШЫ: АЛТЫНБЕКОВА З.
ЖОСПАР

• САЯСИ РЕЖИМ;
• САЯСИ РЕЖИМДЕРДІҢ ТҮРЛЕРІ;
• ПАЙДАЛАНҒАН ӘДЕБИЕТТЕР;
САЯСИ РЕЖИМ
• САЯСИ РЕЖИМ — САЯСИ
БИЛІКТІ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУДЫҢ
ТҮРІ, ФОРМАСЫ, ӘДІСТЕРІ,
ОНЫҢ САЛАЛАРЫН
ҰЙЫМДАСТЫРУ ҚАҒИДАЛАРЫ.
САЯСИ РЕЖИМДЕРДІҢ
ТҮРЛЕРІ
• ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ;
• АВТОРИТАРИЗМ;
• ТОТАЛИТАРИЗМ;!
ДЕМОКРАТИЯ

ДЕМОКРАТИЯ – СӨЗІ (ГР. DEMOS – ХАЛЫҚ ЖӘНЕ ГР.
KRATOS – БИЛІК) ДЕГЕН СӨЗДЕРІНЕН ШЫҚҚАН, ЯҒНИ
“ХАЛЫҚ БИЛІГІ” ДЕГЕН МАҒЫНАНЫ БІЛДІРЕДІ. БҰЛ СӨЗ
БІРНЕШЕ МАҒЫНАДА ҚОЛДАНЫЛАДЫ:
МЕМЛЕКЕТ ТҮРІ.
ТЕНДІК, САЙЛАУ, КӨПШІЛІК ДАУЫСПЕН ШЕШІМ ШЫҒАРУ
ПРИНЦИПТЕРІНЕ НЕГІЗДЕЛГЕН ҰЙЫМ ТҮРІ.
• ҚОҒАМДЫҚ ҚҰРЫЛЫМНЫҢ МҰРАТЫ.
ӘР ЖЕРДЕ ДЕМОКРАТИЯ ӘРТҮРЛІ РЕҢ АЛҒАН. ОЛАР МЫНАНДАЙ МЕМЛЕКЕТТІ
ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ ДЕП ТҮСІНГЕН. ХАЛЫҚТЫҢ ЗАҢ ЖҮЗІНДЕ МЕМЛЕКЕТТІК БИЛІКТІ
БАСҚАРУЫ. МҰНДА КОНСТИТУЦИЯ БИЛІК ХАЛЫҚТЫҢ ҚОЛЫНДА ЕКЕНДІГІНЕ ДӘЛЕЛ БОЛАДЫ.
ХАЛЫҚ ЖОҒАРЫ БИЛІККЕ ӨЗ ӨКІЛДЕРІН САЙЛАУ АРҚЫЛЫ ТАҒАЙЫНДАП, ӨЗГЕРТІП
ОТЫРАДЫ.

• ДЕМОКРАТИЯ ТЕҢДІК БОЛҒАН ЖЕРДЕ ҒАНА БОЛАДЫ. МҰНДА БАРЛЫҚ САЛАДА – ЗАҢ
ШЫҒАРУ, ОНЫ ОРЫНДАУДА, Т.С.С. ТЕҢДІК БОЛАДЫ. ДЕМОКРАТИЯДА ӘДІЛЕТ БОЛУЫ
КЕРЕК. МҰНДА ДА ҚОҒАМНЫҢ БАРЛЫҚ САЛАСЫНДА ӘДІЛЕТ БОЛУЫ ТИІС. ДЕМОКРАТИЯДА
СОНЫМЕН ҚАТАР БОСТАНДЫҚ, ЕРКІНДІК БОЛУЫ КЕРЕК. СОНЫМЕН, ДЕМОКРАТИЯ ДЕП
ХАЛЫҚ БИЛІГІ, ТЕҢДІК, ҚҰҚЫҚ, ӘДІЛДІК, ЕРКІНДІК ПРИНЦИПТЕРІНЕ НЕГІЗДЕЛГЕН
МЕМЛЕКЕТТІК ҚҰРЫЛЫСТЫ АЙТАДЫ.
ДЕМОКРАТИЯНЫҢ ТҮРЛЕРІ

ДЕМОКРАТИЯ – АЛҒАШЫНДА КЛАССИКАЛЫҚ ЛИБЕРАЛИЗММЕН
ҰҚСАСТЫРЫЛАТЫН МҮДДЕЛЕР, ҚАТЫНАСТАР, ҚҰНДЫЛЫҚТАР,
ЕРЕЖЕЛЕР, ИДЕЯЛАР МЕН КОНЦЕПЦИЯЛАРДЫҢ КЕШЕНІНЕ
НЕГІЗДЕЛЕТІН ҚАЗІРГІ КЕЗДЕГІ ҚОҒАМНЫҢ ӨЗІН-ӨЗІ САЯСИ
ҰЙЫМДАСТЫРУЫНЫҢ НЕГІЗГІ ТҮРЛЕРІНІҢ БІРІ, ХАЛЫҚ БИЛІГІ.

• ДЕЛЕГАТИВТІ ДЕМОКРАТИЯ – ГИБРИДТІ РЕЖИМДЕРДІҢ НЕГІЗГІ
ТҮРЛЕРІНІҢ БІРІ. БҰЛ ҰҒЫМ САЯСАТТАНУ ҒЫЛЫМЫНА АРГЕНТИНАЛЫҚ
САЯСАТТАНУШЫ Г. О’ДОННЕЛМЕН ДЕМОКРАТИЯ МЕН АВТОРИТАРИЗМ
БЕЛГІЛЕРІН ҚАМТИТЫН РЕЖИМДІ БЕЙНЕЛЕУ ҮШІН ЕНГІЗІЛГЕН.
ИДЕНТИТАРЛЫ ДЕМОКРАТИЯ – ХАЛЫҚ ЕРКІ МЕН МЕМЛЕКЕТ ӘРЕКЕТТЕРІНІҢ ТЕҢДІГІНЕ НЕГІЗДЕЛГЕН
ДЕМОКРАТИЯ КОНЦЕПЦИЯСЫ. БҰЛ ҮЛГІ ЖОҒАРҒЫ БИЛІК ПЕН ХАЛЫҚТЫҢ ҚАРЫМ-ҚАТЫНАСЫНА
КЕДЕРГІ КЕЛТІРЕТІН ӨКІЛДІКТЕН БАС ТАРТУДЫ (Ж.Ж. РУССО), СОНДАЙ-АҚ, БИЛІКТІ БӨЛУ
ПРИНЦИПІНЕН ДЕ БАС ТАРТУДЫ БІЛДІРЕДІ (ЛЕНИНИЗМНІҢ ТЕОРИЯСЫ МЕН ТӘЖІРИБЕСІ).
ТІКЕЛЕЙ ДЕМОКРАТИЯ- ХАЛЫҚТЫҢ ЖАЛПЫ МЕМЛЕКЕТТІК ЖӘНЕ ЖЕРГІЛІКТІ АУҚЫМДА БИЛІКТІ
ТІКЕЛЕЙ ЖҮЗЕГЕ АСЫРУЫ, ХАЛЫҚТЫҢ ӨЗІНІН (КӨБІНЕСЕ САЙЛАУШЫ АЗАМАТТАРМЕН) ЖАЛПЫ
ЖӘНЕ ЖЕРГІЛІКТІ СИПАТТАҒЫ ШЕШІМ ҚАБЫЛДАУЫ. МҰНДАЙ ФОРМАНЫҢ НЕГІЗГІЛЕРІНІҢ БІРІ
РЕФЕРЕНДУМ.
• ӨКІЛДІК ДЕМОКРАТИЯ – ХАЛЫҚТЫҢ БИЛІКТІ ӨЗІ ТАҢДАҒАН МЕМЛЕКЕТТІК ОРГАНДАР АРҚЫЛЫ
ЖҮРГІЗУІ. ХАЛЫҚ БИЛІГІНІҢ НЕГІЗГІ ЕКІ ТҮРІНІҢ БІРІ (ЕКІНШІ ТҮРІ ТІКЕЛЕЙ ДЕМОКРАТИЯ). ҚАЗІРГІ
ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ ҚОҒАМДА ОСЫ ЕКІ ТҮР ӨЗАРА БІРІН-БІРІ ТОЛЫҚТЫРАДЫ. ЗАҢДЫ КҮШІ
ТҰРҒЫСЫНАН БАСЫМДЫҚҚА ТІКЕЛЕЙ ДЕМОКРАТИЯ ЖОЛЫМЕН ҚАБЫЛДАНҒАН ШЕШІМДЕР ИЕ
БОЛАДЫ.
ДЕМОКРАТИЯНЫҢ АНТИКАЛЫҚ ,
КЛАССИКАЛЫҚ ТЕОРИЯЛАРЫ
АНТИКАЛЫҚ ДЕМОКРАТИЯДАН БАСТАУ АЛҒАН КЛАССИКАЛЫҚ ДЕМОКРАТИЯНЫҢ
ӨЗГЕШЕЛІГІ БОЛДЫ. МҰНДА САЯСАТҚА БАРЛЫҚ ТАП ӨКІЛДЕРІ ҚАТЫСА АЛДЫ. ОЛАР ӨЗ
КӨЗҚАРАСЫН БІЛДІРІП, ОРТАҚ ШЕШІМ ШЫҒАРДЫ.

ИОЗЕФ ШУМПЕТЕР (1883-1950) ДЕМОКРАТИЯНЫҢ “ШУМПЕТЕРЛІК” ТЕОРИЯСЫН
ЖАСАДЫ. ШУМПЕТЕРДІҢ ОЙЫНША, ДЕМОКРАТИЯНЫҢ ОЙДАҒЫДАЙ ЖҰМЫС ІСТЕУІ
ҮШІН ТӨРТ ЖАҒДАЙ ҚАЖЕТ:

МАҢЫЗДЫ МЕМЛЕКЕТТІК ҚЫЗМЕТТЕРГЕ САЙЛАУҒА БОЛАТЫН АЙТАРЛЫҚТАЙ БІЛІКТІ,
МАМАН ӨКІЛДЕРІ ТОБЫ БОЛУ ТИІС.

САЯСИ ОРГАНДАР ХАЛЫҚ ЖАҚСЫ ҚАБЫЛДАП, ОЛАРҒА ӨЗ КӨЗҚАРАСТАРЫН АЙТА
АЛАТЫН ШЕШІМ ШЫҒАРУЫ КЕРЕК.

ЖАУАПКЕРШІЛІКТІ ТОЛЫҚ СЕЗІНЕТІН, ҚЫЗМЕТ ОРНЫНЫҢ АБЫРОЙЫН ЖОҒАРЫ
БАҒАЛАЙТЫН ДАЙЫНДЫҒЫ БАР ЖАҚСЫ ҰЙЫМДАСҚАН БЮРОКРАТИЯ БОЛУЫ КЕРЕК.
• ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ ӨЗІН-ӨЗІ БАҚЫЛАУ БОЛҒАНЫ ӨТЕ МАҢЫЗДЫ. МҰНДАЙ ТОП
ӨКІЛДЕРІ ҚАНДАЙ МӘСЕЛЕ БОЛМАСЫН ХАЛЫҚ МҮДДЕСІН БІРІНШІ ОРЫНҒА ҚОЮЫ
КЕРЕК.
ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ ҚОҒАМ БЕЛГІЛЕРІ

• ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ ҚОҒАМНЫҢ БЕЛГІЛЕРІН:
• ЭКОНОМИКАЛЫҚ,
• САЯСИ,
• РУХАНИ,
• ӘЛЕУМЕТТІК САЛАЛАРЫНА ҚАРАЙ БӨЛУГЕ БОЛАДЫ.
ЭКОНОМИКАЛЫҚ САЛАДА
ЕҢБЕК АДАМДАРЫНЫҢ МЕНШІК ҚАТЫНАСТАРЫНА ТІКЕЛЕЙ
ТАРТЫЛУЫ;
МЕНШІК ТҮРЛЕРІНІҢ ӘРКЕЛКІЛІГІ;
АУҚЫМДЫ ӨНДІРІС ДЕМОКРАТИЯСЫ ҚАЖЕТ;
КӘСІПОДАҚТАРДЫҢ ЕҢБЕКШІЛЕР ҚҰҚЫН ҚОРҒАУЫ;
ЕҢБЕККЕ ҚАРАЙ БӨЛУ ПРИНЦИПІНІҢ БОЛУЫ;
1. МҮГЕДЕКТЕРМЕН,ТАБЫСЫ ТӨМЕН ТОПТАРҒА ҚАМҚОРЛЫҚ
ЖАСАУ;
САЯСИ САЛАДА
САЯСИ ПІКІРДІҢ ӘР АЛУАНДЫҒЫ;
КӨППАРТИЯЛЫЛЫҚТЫҢ БОЛУЫ;
ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ САЙЛАУ ЖҮЙЕСІНІҢ БОЛУЫ;
ҚҰҚЫҚТАР МЕН БОСТАНДЫҚТАР ТУРАЛЫ ЗАҢДАРДЫҢ БОЛУЫ;
ОЛАРДЫ ІС ЖҮЗІНДЕ ҚОЛДАНУ;
ҚОҒАМДЫҚ ҰЙЫМДАР ЖҮЙЕСІНІҢ БОЛУЫ;
САЯСИ ӨМІРГЕ ҚАТЫНАСУ МҮМКІНДІГІНІҢ БОЛУЫ;
1. ОППОЗИЦИЯНЫҢ БОЛУЫ;
РУХАНИ САЛАДА
ЗАҢ ЖҮЗІНДЕГІ СӨЗ, ҰЖДАН, ШЫҒАРМАШЫЛЫҚ, Т.С.С.
БОСТАНДЫҚТАР ЖҮЙЕСІНІҢ БОЛУЫ;
ӨНЕРДІҢ, МӘДЕНИЕТТІҢ БАРЛЫҚ ТҮРЛЕРІНІҢ ДАМУЫ;
ҒЫЛЫМИ-ТЕХНИКАЛЫҚ ПРОГРЕСТІҢ ДАМУЫ;
ОҚУ-АҒАРТУ МЕКЕМЕЛЕР ЖҮЙЕСІНІҢ БОЛУЫ;
МӘДЕНИЕТ ПЕН ШЫҒАРМАШЫЛЫҚТЫҢ БАРЛЫҚ
САЛАСЫНЫҢ ДАМУЫ, ОҒАН ЕРКІН ҚОЛ ЖЕТКІЗУ;
1. ЗҰЛЫМДЫҚ, ҚАТАЛДЫҚ, НӘСІЛШІЛДІК НАСИХАТЫНЫҢ
ШЕКТЕЛУ;
ӘЛЕУМЕТТІК САЛАДА
ӘЛЕУМЕТТІК ҚАУЫМДАСУЛАРДЫҢ АРАСЫНДАҒЫ ТЕҢ
ҚҰҚЫҚТЫҚ, ШАРТТЫҚ КЕЛІСІМ ҚАТЫНАСТАРЫНЫҢ БОЛУЫ;
ЖЕКЕ АДАМНЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК ҚОРҒАЛУЫ;
АЗАМАТТАРДЫҢ ӘКІМШІЛІК ТАРАПЫНАН БОЛҒАН
ӘДІЛЕТСІЗДІКТЕН ҚОРҒАЛУЫ;
ЖЕКЕ АДАМНЫҢ ЖӘНЕ ОНЫҢ МҮЛІКТЕРІНІҢ ҚЫЛМЫСТЫҚ
ЭЛЕМЕНТТЕРДЕН ҚОРҒАЛУЫ;
МАТЕРИАЛДЫҚ ЖӘНЕ РУХАНИ ИГІЛІКТЕРДІҢ ӘДІЛЕТТІ
БӨЛІНІСІНІҢ БОЛУЫ;
1. БІЛІМ, ДӘРІГЕРЛІК КӨМЕК ПЕН ӘЛЕУМЕТТІК
ҚАМСЫЗДАНДЫРУДЫҢ САПАСЫ МЕН ОҒАН ЕРКІН ҚОЛ
ЖЕТКІЗУ;
АВТОРИТАРИЗМ
• АВТОРИТАРИЗМ – (ГР. ‘AUTORITAS’ – БИЛІК, ЫҚПАЛ ЕТУ) –
САЯСИ ТӘРТІП ТҮРІ. АВТОРИТАРЛЫЛЫҚ – БІРЖАҚТЫ
БИЛЕУ, БАСҚАРУШЫЛАРДЫҢ БАҒЫНУШЫЛАРҒА
ЖҮРГІЗЕТІН ҮСТЕМДІГІ. ТҮРЛЕРІ: АБСОЛЮТТІ МОНАРХИЯ,
ДИКТАТУРА, ТЕОКРАТИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ПОСТТОТАЛИТАРЛЫҚ
ТӘРТІПТЕР.
ӘРТҮРЛІ САЯСИ МӘСЕЛЕЛЕРДІ ШЕШУ ТӘСІЛДЕРІ
(РЕФОРМАЛАР, ҚОҒАМДЫ ҚАЙТА ҚҰРУ), СОНДАЙ-АҚ
ТӨҢКЕРІСТЕР МЕН СОҒЫСТАР АВТОРИТАРИЗМГЕ ӘКЕЛІП
СОҚТЫРУЫ МҮМКІН. ТОТАЛИТАРЛЫ ТӘРТІПТЕН ЕЛЕУЛІ
ТҮРДЕ ЕРЕКШЕЛЕНЕДІ: ОЛАРДА ШЕКТЕУЛЕР ЕДӘУІР
ДӘРЕЖЕДЕ АЗ ЖӘНЕ ЖЕКЕ АДАМНЫҢ ЕРКІНДІКТЕРІ МЕН
ҚҰҚЫҚТАРЫ ЕМЕС, САЯСИ ЕРКІНДІКТЕР МЕН ҚҰҚЫҚТАР
ШЕКТЕЛЕДІ; ТӘРТІП САЯСИ ПАРТИЯЛАР МЕН ИДЕОЛОГИЯҒА
СҮЙЕНБЕЙ, ӘСКЕР КҮШІ МЕН ДӘСТҮРЛІ ДІНДЕРДІ АРҚА
ТҰТАДЫ; ҚОҒАМҒА ЖАҢА ҚҰНДЫЛЫҚТАР ЖҮЙЕСІН ҚҰРЫП,
ЕНГІЗУГЕ ТАЛПЫНБАЙДЫ; АЗАМАТТЫҚ ҚОҒАМ ҚҰРУДЫ
МАҚСАТ ЕТПЕЙДІ.[1]

• АЛ ЭКОНОМИКАЛЫҚ (ЖЕКЕМЕНШІК ТҮРЛЕРІНІҢ КӨПТІГІ,
ЕРКІН НАРЫҚ, КӘСІПКЕРЛІКТІҢ ҚОЛДАУ ТАБУЫ ЖӘНЕ
Т.Б.), САЯСИ (КӘБІНЕ ПАРТИЯЛЫҚ ОДАҚ НЕМЕСЕ
ҚОЗҒАЛЫСҚА СҮЙЕНЕДІ), ӘЛЕУМЕТТІК (БІР-БІРІНЕ ЖАУ
ТАПТАРДЫ, ЖІКТЕРДІ ЖОЮДЫ КӨЗДЕМЕЙДІ),
ЖАЙЫ ЗАҢДАСТЫРЫЛМАЙДЫ; АЗАМАТТАРДЫҢ
ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН БОСТАНДЫҚТАРЫ
ШЕКТЕЛЕДІ; ОППОЗИЦИЯДАҒЫ ПАРТИЯЛАР МЕН
ҚОЗҒАЛЫСТАРДЫҢ БІРАЗЫНА НЕМЕСЕ БАРЛЫҒЫНА ТЫЙЫМ
САЛЫНАДЫ; МЕМЛЕКЕТТІК ОРГАНДАРҒА САЙЛАНУ
ШЕКТЕЛЕДІ ЖӘНЕ ПАРЛАМЕНТТІ ЕКІНШІ ДӘРЕЖЕЛІ, АРЗАН
ҚОЛ ОРГАНҒА АЙНАЛДЫРАДЫ; БАСҚАРУШЫ ПАРТИЯ
МЕМЛЕКЕТТІК ОРГАНМЕН ҰЛАСЫП, ТҰТАСЫП
КЕТЕДІ;ЖЕРГІЛІКТІ ӨЗІН-ӨЗІ БАСҚАРУ ЖӘНЕ БИЛІК
ОРГАНДАРЫНЫҢ ӨКІЛЕТТІЛІГІ ШЕКТЕУЛІ ӘРІ ІС-ӘРЕКЕТІ
РЕСМИ ТҮРДЕ БОЛАДЫ; ОППОЗИЦИЯЛЫҚ БАҒЫТТАҒЫ
БАСПАСӨЗГЕ ҚАТАҢ ТЫЙЫМ САЛЫНАДЫ;
ҚАРСЫЛАСТАРЫМЕН КҮРЕСТЕ ЛАҢКЕСТІК ӘДІСТІ
ПАЙДАЛАНАДЫ. БАСҚАРУДА МЕМЛЕКЕТТІК БИЛІКТІ ҚАТАҢ
ОРТАЛЫҚТАНДЫРЫП, ӘМІРШІЛ ӘДІСТІ ҚОЛДАНАДЫ.[2]

БАРЛЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК БИЛІКТІ БІР АДАМНЫҢ НЕМЕСЕ
АДАМДАР ТОБЫНЫҢ ҚОЛЫНА ШОҒЫРЛАНДЫРУ АРҚЫЛЫ,
АВТОРИТАРЛЫ САЯСИ ЖҮЙЕ
• АВТОРИТАРЛЫ САЯСИ ЖҮЙЕ –[ЛАТ. AUTORITAS – БИЛІК,
ЫҚПАЛ ЕТУ] – ДЕМОКРАТИЯЛЫҚ ЖӘНЕ АВТОРИТАРЛЫҚ
САЯСИ ЖҮЙЕЛЕР БІР-БІРІНЕ ҚАРАМА-ҚАЙШЫ.
АВТОРИТАРЛЫ САЯСИ ЖҮЙЕЛЕРДЕ БАСҚАРУШЫ ТОПТЫҢ
БИЛІГІН ҚАЛЫҢ БҰҚАРА ЗАҢДЫ ТҮРДЕ МОЙЫНДАМАЙДЫ;
БАСҚАРУШЫ ТОПТЫҢ ҚҰРАМЫНА ХАЛЫҚ ҚАТЫСПАЙДЫ;
САЯСАТТЫҢ НЕГІЗГІ БАҒЫТТАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУДА
БҰҚАРАНЫҢ ҮЛЕСІ ЖОҚ; БАСҚАРУШЫ ТОП ӨЗ БИЛІГІН
ӘЛЕУМЕТТІК ТОПТАР МЕН ЖІКТЕРДІҢ ТАРАПЫНАН ЕШ
БАҚЫЛАУСЫЗ ЖҮЗЕГЕ АСЫРАДЫ. МҰНЫҢ БАРЛЫҒЫ
АВТОРИТАРЛЫ СИПАТТАҒЫ САЯСИ ЖҮЙЕЛЕРДІҢ САЯСИ
ӨМІРІНЕ БҰҚАРАНЫҢ ҚАТЫСУЫ ӨТЕ ШЕКТЕУЛІ ЕКЕНДІГІН
ДӘЛЕЛДЕЙДІ. АВТОРИТАРЛЫ БИЛІК ЗАҢДЫЛЫҒЫНЫҢ
НЕГІЗІ – ДӘСТҮР НЕМЕСЕ БИЛЕУШІНІҢ ХАРИЗМАЛЫҚ
ТОТАЛИТАРИЗМ
• ТОТАЛИТАРИЗМ (ЛАТ. TOTALІS – ТҰТАСТАЙ, ТҮГЕЛДЕЙ) –
ДЕСПОТИЗМНІҢ БІР ТҮРІ. ТОТАЛИТАРИЗМ ОРНАҒАН
МЕМЛЕКЕТТЕ ҚОҒАМ ӨМІРІНІҢ БАРЛЫҚ САЛАСЫ БИЛІКТІҢ
БАҚЫЛАУЫНДА БОЛЫП, АДАМ БОСТАНДЫҒЫ МЕН
КОНСТИТУЦИЯЛЫҚ ҚҰҚЫҚТАРЫ ЖОЙЫЛАДЫ, ОППОЗИЦИЯ
МЕН ӨЗГЕ САЯСИ ОЙ ӨКІЛДЕРІ САЯСИ ҚУҒЫН-СҮРГІНГЕ
ҰШЫРАТЫЛАДЫ. ТОТАЛИТАРИЗМНІҢ ТАРИХИ ҮЛГІЛЕРІ КСРО-
ДА СТАЛИН, ҚЫТАЙДА МАО ЦЗЭ-ДУН, СОЛТҮСТІК КОРЕЯДА
КИМ ИР СЕН РЕЖИМІ КЕЗІНДЕ, ФАШИСТІК ИТАЛИЯ МЕН
ГЕРМАНИЯДА ОРНАДЫ. 1) ҚОҒАМНЫҢ, ЖЕКЕ АДАМДАРДЫҢ
ӨМІРІН ДЕСПОТТЫҚ, АВТОРИТАРЛЫҚ — БЮРОКРАТИЯЛЫК
МЕМЛЕКЕТТІҢ КҮШІМЕН БАСҚАРАТЫН ҚОҒАМДЫҚ-САЯСИ
ҚҰРЫЛЫС. ТОТАЛИТАРЛЫ САЯСИ ЖҮЙЕ ЕҢ СОРАҚЫ ТҮРІ —
ФАШИСТІК ТӘРТІП; 2) САЯСИ ОЙ-ЖҮЙЕДЕГІ ТОТАЛИТАРЛЫҚ
ТӘРТІПТІ АТҚАРУШЫ БАҒЫТ.
• ТОТАЛИТАРЛЫ САЯСАТТЫҚ ЖҮЙЕ – МЕМЛЕКЕТТІҢ

ТОТАЛИТАРЛЫ САЯСИ ЖҮЙЕ
ҚОҒАМҒА ЖӘНЕ ЖЕКЕ АДАМҒА ТОЛЫҚТАЙ, ТҰТАС
БАҚЫЛАУ ОРНАТУЫМЕН СИПАТТАЛАТЫН САЯСИ ЖҮЙЕНІҢ
БІР ТҮРІ. ОҒАН ТӘН ЕРЕКШЕ БЕЛГІЛЕР: АЗАМАТТАРДЫҢ
ҚҰҚЫҚТАРЫ МЕН БОСТАНДЫҚТАРЫНЫҢ БАРЫНША
БҰЗЫЛУЫ; БАРЛЫҚ ДЕҢГЕЙДЕГІ БИЛІКТІҢ ЖОҒАРЫДАН
ТАҒАЙЫНДАЛУЫ; БИЛІК БӨЛІНІСІ ПРИНЦИПІНІҢ
ЖОЙЫЛУЫ, ЯҒНИ, БИЛІКТІҢ БАРЛЫҚ – АТҚАРУШЫ,
ЗАҢШЫҒАРУШЫ, СОТ ТАРМАҚТАРЫНЫҢ ТҰТАСЫП КЕТУІ;
БАСЫНДА КӨСЕМІ БАР БІР ҒАНА БИЛЕУШІ ПАРТИЯНЫҢ
БОЛУЫ ЖӘНЕ ОНЫҢ МЕМЛЕКЕТПЕН ТҰТАСЫП КЕТУІ;
БАСҚА ПАРТИЯЛАРДЫҢ ЖӘНЕ ҰЙЫМДАРДЫҢ ҚЫЗМЕТІНІҢ
РЕСМИ «ҚОЗҒАЛЫС» ҚЫЗМЕТІМЕН АЛМАСТЫРЫЛУЫ;
ҚОҒАМНЫҢ БАРЛЫҚ МҮШЕЛЕРІНЕ БІР РЕСМИ
ИДЕОЛОГИЯЛЫҚ ДОКТРИНАНЫҢ ТАҢЫЛУЫ; ТЕК ҚАНА
МЕМЛЕКЕТТІК НЫСАНДАҒЫ БҰҚАРАЛЫҚ АҚПАРАТ
ҚҰРАЛДАРЫНЫҢ БОЛУЫ, ҚАНДАЙ ДА БОЛМАСЫН
АҚПАРАТТЫҢ ҚАТАҢ «СҮЗГІДЕН» ӨТКІЗІЛУІ; ҮЗДІКСІЗ ӘРІ
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
ОРЫСША-ҚАЗАҚША ТҮСІНДІРМЕ СӨЗДІК: ӘЛЕУМЕТТАНУ ЖӘНЕ
САЯСАТТАНУ БОЙЫНША / ЖАЛПЫ РЕДАКЦИЯСЫН БАСҚАРҒАН Э.Ғ.Д.,
ПРОФЕССОР Е. АРЫН – ПАВЛОДАР: «ЭКО» ҒӨФ. 2006. – 569 Б.ISBN 9965-
808-89-9 БИЕКЕНОВ К., САДЫРОВА М. ӘЛЕУМЕТТАНУДЫҢ ТҮСІНДІРМЕ
СӨЗДІГІ. — АЛМАТЫ: СӨЗДІК-СЛОВАРЬ, 2007. — 344 БЕТ. ISBN 9965-822-
10-7
САЯСИ ТҮСІНДІРМЕ СӨЗДІК. – АЛМАТЫ, 2007. ISBN 9965-32-491-3
ОРЫСША-ҚАЗАҚША ЗАҢДЫҚ ТҮСІНДІРМЕ СӨЗДІК-АНЫҚТАМАЛЫҚ. —
АЛМАТЫ: «ЖЕТІ ЖАРҒЫ» БАСПАСЫ, 2008 ЖЫЛ. ISBN 9965-11-274-6
ОРЫСША-ҚАЗАҚША ТҮСІНДІРМЕ СӨЗДІК: ӘЛЕУМЕТТАНУ ЖӘНЕ
САЯСАТТАНУ. Е. АРЫН – ПАВЛОДАР: «ЭКО» ҒӨФ. 2006. – 569 Б. ISBN
9965-808-89-9
• ТЕОРИЯЛЫҚ САЯСАТТАНУ. ОҚУЛЫҚ. — АЛМАТЫ: ИЗДАТЕЛЬСКИЙ
ЦЕНТР ОФППИ «ИНТЕРЛИГАЛ», 2005. ISBN 9965-537-99-2

Ұқсас жұмыстар
СӨЖ САЯСИ РЕЖИМДЕРДІҢ ЖІКТЕЛУІ
Қазақстанның саяси жүйесі
Саяси режимдер. Қоғамды демократия ландыру және саяси жаңару
Ақиқат теориясы қағидалары
Бидай қамырын дайындау технологиясы
Бейсызықты автоматты басқару жүйелері
ДЕМОКРАТИЯ САЯСИ МӘДЕНИЕТТІНІҢ ТҮСІНІГІ
ҚҰҚЫҚБҰЗУШЫЛЫҚ ЖӘНЕ ЗАҢДЫ ЖАУАПКЕРШІЛІК
Саяси режим
Грамматикалық жағынан қарасақ, жолдау сөзінің түбірі жол
Пәндер