Қазақстанның ақпарат нарығы




Презентация қосу
Қазақстанның ақпарат нарығы
Ақпараттық сала тауарлар мен қызметтердің кең Ф.Махлуп ақпарат саласын бес топқа бөліп
ауқымын алады. Ақпарат нарығы келесідей секторларды қарастырған: білім, ғылыми зерттеу мен
қарастырады: коммуникация, білім, ғылыми-техникалық әзірлеулер, бұқаралық ақпарат құралдары
зерттеулер, басылым, кино, жарнама, басқару мен байланыс, ақпараттық машиналар мен
қызметтері және тағы басқалары. Әлі күнге дейін құрал-жабдықтар, ақпараттық қызметтер.
ақпараттық тауарлар мен қызметтер нарығының жалпы
қабылданған нақты классификациясы жоқ.

Экономиканың ақпараттық инфрақұрылымын
ақпаратты талдау мен өңдеудің орталық ұйымдары, Ал В.Томбовцев ақпараттық нарықтың мынадай
ақпараттық айналым каналдары, коммуникациялар бес топқа бөлген: ғылыми-техникалық өнімдер,
мен байланыс желілері, сондай-ақ ақпарат көркем әдебиет объектілер, басқарушылық
құралдары қалыптастырады. мәліметтер мен хабарламалар, тұрмыстық
ақпараттар, қызметтер мен білім.
Қазақстан Республикасының ақпараттық нарығының даму тарихында тәуелсіздік алған сәттен бастап
бірнеше шартты кезеңдерді бөліп көрсетуге болады.

Төртінші кезең-ақпараттық
нарықты "холдинг" немесе
"саясиландыру". 2008
Үшінші кезең-Бұқаралық жылдан бастап
ақпарат құралдары Қазақстанның ақпараттық
нарығындағы сапалық және нарығында жекелеген ірі
сандық өзгерістермен, қаржы-өнеркәсіптік және
бұрынғы мемлекеттік БАҚ- саяси топтардың бастамасы
Екінші кезең – қалыптасуы
ты, полиграфиялық бойынша түрлі медиа
мен өсуі – 1992-1996
кәсіпорындарды жаппай компанияларды біріктіру
жылдар, ол мемлекеттің
Бірінші кезең – посткеңестік, жекешелендіру мен процесі басталды. Бұл
БАҚ-қа ықпалы мен
1992 жылға дейін, тәуелсіз мемлекет иелігінен алумен, процесс нарықтан әлсіз
ақпараттық кеңістікте
БАҚ іс жүзінде болмаған бұқаралық ақпарат БАҚ-тың ығыстырылуына
үстемдігінің біртіндеп
кезде бұқаралық ақпарат құралдарын мемлекеттік және жеткілікті дәрежеде
азаюымен, сондай-ақ
құралдарына басым қаржыландыру мен мықты әрі бәсекеге қабілетті
мемлекеттік емес БАҚ-тың
мемлекеттік монополиямен дотациялаудан мемлекеттік бірқатар медиа-
қарқынды дамуымен,
сипатталады. ақпараттық саясатты холдингтердің
мемлекеттік БАҚ-тың
жүргізуге арналған қалыптасуына ықпал еткенін
үлесінің қысқаруымен
мемлекеттік тапсырысқа атап өткен жөн. Осындай
сипатталады.
көшумен сипатталатын медиа-корпорацияларды
либералдық кезең. Отандық құру Қазақстанда жүргізіліп
ақпараттық кеңістікті жатқан әлеуметтік-
дамытудың бұл кезеңі 1996- экономикалық және
1997 жылдары басталды. демократиялық
реформалардың елеулі
жетістіктерінің бірі болып
табылады.
Қазақстан Республикасында 2021 жылдың 8 тамызда 4873 БАҚ есепке қойылған, оның ішінде 3541 мерзімді
баспа басылымы, 184 –телеарна, 79- радио, (459- ақпарат агенттігі, 343 – желілік басылым) 790–интернет БАҚ.
БАҚ түрі
4606 - Отандық БАҚ Аймақ / қала Барлығы
Электрондық Интернет
267 - шетелдік БАҚ. МББ
БАҚ БАҚ
Нұр-Сұлтан қаласы 507 33 164 704
Алматы қаласы 1143 67 170 1380
2021 жылдың 8 тамызда жағдай Түркестан
бойынша, 267 шетелдік теле,- облысы, Шымкент 428 21 180 629
радиоарнасы есепке қойылған. қаласы
Қарағанды обл 282 30 30 342
Алматы обл 157 7 38 202
ШҚО 138 13 26 177
Қызылорда обл 141 8 26 175
Оның: 194-ресейлік телеарна, 23 –
Ұлыбританиянікі, 18 – АҚШ, 16 – Эстония, Қостанай обл 118 25 12 155
9 – Франция, 5 – Түркия, 1 – Кипр, 1- Павлодар обл 108 10 12 130
Испания елдерінікі. Жамбыл обл 89 6 55 150
Ақмола обл 97 10 17 124
БҚО 93 10 11 114
Олардың таралу тілдері: 160 телеарна
Ақтөбе обл 76 8 15 99
орыс тілінде таратылады, 13 -
ағылшынша, 74- орыс-ағылшын Атырау обл 62 4 19 85
тілдерінде, 4- түрікше, 3- французша, 3- СҚО 60 5 9 74
украин- орысша, 2-орыс-татарша, 1-неміс-
Маңғыстау обл 42 6 18 66
орысша, 3-орыс-французша,1-орыс-
беларус тілдерінде, басқалары аралас Барлығы 3541 263 802 4606
үш және оданда көп тілдерде таратылады.
Қазіргі уақытта Қазақстанда республикалық мәртебесі бар 7
Ақпараттық-жаңалықтар радиостанциясы бар:
• Қазақ радиосы,
• орыс радиосы Қазақстан,
• Ретро Қазақстан,
• NS радио,
• Авторадио,
• Шалқар,
• Europa plus Қазақстан.
Сыртқы өңірлік нарық екі және одан
да көп мемлекеттердің шектес
Қазақстан Республикасының аумағында таратылатын аумақтарының аудиториялары үшін
шетелдік БАҚ-тың аса ірі желілері ақпарат тарататын БАҚ-тардан
тұрады.

• «Қазпошта» акционерлік қоғамы (АҚ),
• «АиФ-Қазақстан» жауапкершілігі шектеулі серіктестігі (ЖШС) біріккен Бұл нарықта "Қазақстан", "Хабар",
кәсіпорны, "Ел арна" телеарналары сияқты
• «Еуразия-пресс» АҚ, отандық БАҚ ішінара жұмыс істейді,
Қазақстан Республикасының оң
• «Алма-ТД» АҚ, имиджін қалыптастыру бойынша 10
• «Секател», «Қазорталық-ТД», жылдан астам уақыт бойы
"Мир"МТРК табысты жұмыс істеп
• «Кателко+» ЖШС болып табылады. келеді.

Осы құрылымдар тарататын масс-медианың жиынтық
көлемі жалпы көлемнің 70 процентін құрайды.
Қазақстанда жалпыұлттық «эшелонға», көбіне басқаларға, Орталық Азия, Орта Шығыс, Еуропа
бірінші кезекте жергілікті жердегілерге залал келтіре және Солтүстік Африка елдерінің
отырып, шектен тыс баса назар аударылады. аумағында хабар таратуды жүзеге
асыратын "Caspionet" спутниктік
арнасы жұмыс істейді.
IT

Қазақстанның барлық ақпараттық- Мұндай деректерді Қазақстанның it-нарығының 72% – ын
коммуникациялық технологиялар 2020 жылдың жазында $2,4 млрд-қа мемлекет реттемейді, бұл
нарығы 2019 жылы $5,9 млрд Қазақстанның цифрлық $1,72 млрд; қалған 28% - мемлекеттік
құрады, оның ішінде $3,5 млрд даму, инновациялар органдар, квазимемлекеттік сектор және
байланысқа және $2,4 млрд – IT- және аэроғарыш жер қойнауын пайдаланушылар,
нарыққа келді. өнеркәсібі министрлігі реттелетін және жартылай реттелетін
келтірді. нарықтар деп аталады.
Қорытындылай келе, жалпы мемлекеттердің ақпараттық кеңістігінде бәсекеге қабілеттілікке
және ақпараттық нарықтың кәсіби қатысушыларына, атап айтқанда, жедел жаһандану мен
ақпараттық қоғамның қалыптасуының қазіргі жағдайында тікелей әсер ететін жаңа негізгі
факторлар болып табылатындығын атап өткім келеді:

• адамның барлық ақылға қонымды шектері мен биологиялық мүмкіндіктерінен асатын қол жетімді
ақпарат мөлшерінің артуы. Бұл ақпараттық массивті фрагментациялау тенденциясын, бір жағынан
ең үлкен массаларды қамту үшін ақпаратты барынша жеңілдету және нақтылау, екінші жағынан,
адамдар үшін ақпарат ағынын тез және тиімді сұрыптауға мүмкіндік жасау үрдісін анықтайды, яғни.
адамның саналы (және бейсаналық) таңдау құқығы өте нақты жүзеге асырылады;
• ақпараттық ағындардың шекаралылығы, ақпаратты жедел және сапалы беру үшін барған сайын
жетілдірілген арналарды ұсынатын ақпараттық-телекоммуникациялық технологиялар мен
қызметтердің арзандауы есебінен кез келген ақпаратқа бұқараның шектеусіз қол жеткізуін кеңейту;
• ішкі (ұлттық) ақпараттық кеңістікті бұрыннан бар екі бөлікке - бұқаралық (тек қана жергілікті
аналогтық және кейде кабельдік телевизия;
• жергілікті баспа БАҚ-ы қолжетімді) және элиталық (жаһандық спутниктік телевизия, ақпараттық
агенттіктер, баспа басылымдары) біртіндеп сегментациялау. Қазірдің өзінде әлемнің барлық
елдерінде қоғамда екі түрлі дүниетаным мен мінез - құлық үлгісі бар-бұқаралық және элиталық;
• ақпараттың (контенттің) мазмұндық бөлігін көпшілік қабылдауы үшін қолайлы ойын-сауық, оның
ішінде жаңалықтар, саяси, әлеуметтік, мәдени шоу форматына аудару. Сонымен қатар,
саясаттандыруға бейім ойын-сауық форматындағы (әзіл, ток-шоу, танымдық бағдарламалар)
мазмұнның зияткерлік заряды күшейтілуде;
• ағылшын-американдық (англо-саксондық) форматты жаһандық және Ұлттық ақпараттық кеңістіктің
негізгі және үстем форматы ретінде тіл, ойлау және стереотиптер мағынасында, сондай-ақ
қолданылатын регламенттеу, механизмдер мен құралдар мағынасында бекіту.
• бұл факторлар жаңа қауіп-қатерлер мен сын-тегеуріндердің пайда болуын айқындайды, сондай-ақ
жаһандық ақпараттық кеңістіктің барлық деңгейлерінде бәсекелестіктің шиеленісуін негіздейді.
Назарларыңызға рақмет!

Ұқсас жұмыстар
Нарықтық құрылымның жіктелуі
Қазақстанның ішкі нарығы үшін шығарылатын су
Бағалы қағаздар нарығы туралы
Қазақстанның электр энергетикасы
Қазақстан қор биржасының даму тенденциялары
Сақтандыру
ИНВЕСТИЦИЯЛЫҚ НАРЫҒЫНА ШЫҒУ
Экономикалық жүйе
Нарықтық ұсыныс
ҚР ҰБ бақылау және қадағалау қызметтері
Пәндер